İçeriğe Yönlendir

Amortisör


Özgür Ahkem Gökce

Recommended Posts

Levent Temel
(düzenlendi)

50-60 ytl arası.Bsg marka

tarihinde Levent Temel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Koç

sol arka amortisörüm patladı. 2001 fiesta flair sanki amerikan arabaları gibi haddinden fazla esniyor

gaza basıp bırakınca bile aracın arkası oturup kalkıyor sanayide sakss marka amortisör için 93 tl parça fiatı verdiler sizce bu fiat uygunmu ve bu marka amortisör nasıl cevabınızı bekliyorum ayrıca araç 50 km hızı geçince yolda tutmakta zorlanıyorum bu şekilde kullanmak başka parçalarada zarar verirmi :)

Yorum bağlantısı
Erhan Bulut

sachs oem parçadır, iyidir yani. O şekilde kullanmak diğer parçalara hatta size bile zarar verebilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Parça fiyatını ezbere bilmem ama fiestanın parçaları Ford ailesi içinde en pahalısıdır, ayrıca amortisör çift değişir yani arka 2 adet birden!

Yorum bağlantısı
Erhan Bulut
Parça fiyatını ezbere bilmem ama fiestanın parçaları Ford ailesi içinde en pahalısıdır, ayrıca amortisör çift değişir yani arka 2 adet birden!

Mondeo'dan da mı pahalı abi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tesadüfen daha dün, arkadaşlar ile sohbet ederken, ,fiesta parçalarından bahsetmiştik.

Yorum bağlantısı
Serkan Koç
Tesadüfen daha dün, arkadaşlar ile sohbet ederken, ,fiesta parçalarından bahsetmiştik.

amortisörü yaptırıp satıcam bu gidişle triger ve hego sensörünü geçen hafta değiştirdim 350 tl verdim tüm paramı arabaya harcıyorum :D

Yorum bağlantısı
Serkan Koç

dün aracımın arka iki amortisörünü değiştirdim 180 +50 tl harcadım halloldu bide viraj demiri orta lastiklerini değiştirmek istedim ama iş uzun süreceği için sonraya bırakmak durumunda kaldım bunun için traversi indirmek gerekiyormuş direksiyon kutusunuda gevşetip ancak anahtar çalışıcak duruma geliyor dedi ustam sizin tavsiyeniz nelerdir. Araçla sürekli km yapıyorum Edirne, Keşan, Tekirdağ, Kırklareli işim gereği sürekli olarak buralara gidip geliyorum maliyetimi düşürebilmek için az sarfiyatlı olacağına inanıp bu aracı tercih ettim ama 100 km de 8 litrenin altına düşüremedim araç 2001 model klimalı fiesta flair bakımlarını da tam yapıyorum ama hala sarfiyatı yüksek gibi sizce neler yapmalıyım yılda 50.000 civarı yol yapıyorum tavsiyeleriniz için şimdiden Teşekkür eder herkese Hayırlı işler dilerim.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Aracınız 1.25 mi,eğer öyle ise düşük hacimli motorun kasayı kaldırabilmesi için seçilen ultra kısa şanzımandan dolayı yüksek süratlerde yüksek devir çevirdiği için uzun yolda yakıt tüketimi neredeyse şehiriçi yaktığı ile aynıdır.Yılda 50.000 km yol yapıyorsanız dizel fiesta alabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

abicim o arabayla 100 ü geçmeyeceksin devirsiz kullanmaya çalışacaksın bak sen o zaman nasıl az yakıyor ben 6.5-7 falan kullanıyorum en fazla ancak bastınmı 10 bile hatta daha fazla yaktırırım yani öyle bi araç...

Yorum bağlantısı
Serkan Koç
abicim o arabayla 100 ü geçmeyeceksin devirsiz kullanmaya çalışacaksın bak sen o zaman nasıl az yakıyor ben 6.5-7 falan kullanıyorum en fazla ancak bastınmı 10 bile hatta daha fazla yaktırırım yani öyle bi araç...

Haklısın galiba. Sorun bende fazla abanıyorum heralde çok yakıyor senin dediğin gibi denicem. Gerçi malum iş yetişsin diye yada daha fazla müşteriye ulaşmak için biraz süratli araba kullandığım oluyor. önümüzdeki hafta başından itibaren 100 ü geçmeden bi denicem ilgine teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Onur Demir

Arkadaşlar 2gündür sarımsaklıdaydım. Yolları 15 senedir berbat. Cuma gece giderken tam sarımsaklı girişinde çok sağlam bi çukura girdim paldır küldür. Öncelikle pek bişey olmamıştır diye düşündüm, Ama sonra lakırtılar arttı, indim baktım sağ tarafa Yayların oturduğu çanakğın etrafı, yaylar ve davlumbazın iç kısımlar yağ olmuş, Sanırım bu amortisörün patladığı anlamına geliyor :flowers:

Öncelikle Bu şekilde kullansak bişey olurmu. 2 gün orda kullandım, Bugünde izmire geldim pekte ters gelen bişey yoktu sadece lakalarda bozuk yollarda hafiften lakırtı yapıyordu. Uzun vade de sorun çıkarır mı ?

Bide bunları değiştirirken tek değişemiyomuyuz? İlla ön Sağ-sol olarak mı Değişçek?

Fiyat bilgisi olan ?

Saygılar...

Not: Alt takım Komple orjinal halde, Yay-Jant vs yok. Fabrikadan nasıl çıktıysa öyle duruyo. :nazar:

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Aks Körüğüde nedir ? Daha mı kötü?

Davlumbaz dediğim amortisörün yakın olduğu taraf. Önden bakınca tam lastik hizasında kalan kısım.

Yorum bağlantısı
Talip Eren
(düzenlendi)

amortisör patladığında araç fazla salınım yapar,yol tutuş tehlikeli derecede bozulur.evet tek değiştirmeyi tavsiye etmezler,sertlikleri aynı olsun diye ama sağlam çıkma bulabilirsiniz,o zaman tek takılabilir(ben öyle yapmıştım,yarı fiyatına).ama en doğrusu bir çift takmaktır tabi.lakırdı yapıyorsa amortisördür,aks körüğü yırtıldığında lakırdı yapmaz.

tarihinde Talip Eren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

amortisörü patlatacak bi çukurda bence lastik ve jant kontrolünü de yaptırın derim...

Yorum bağlantısı
Onur Demir

ASlında öyle jant-lastik hasarı yapacak bi çukur değildi.

NAsıl anlatsam; yol bi anda bitti toprak yol başladı, girinti-çıkıntı dolu bir yerdi yani, Sağ sol yaptım kaçmaya çalıştım, ama tam sol manevra yaparken (sağ tekere yük binmişken yani) bir anda bi yükselti denk geldi, Teker kesin çamurluğa değip çıkmıştır. ve araba yerden kesildi sanki :nazar: O anda ne olduysa oldu

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Sağol Ali, Allah'tan Hondayla gitmedim! Bırakırdım arabanın altını orda herhade :Çokfenasmaylisi:

Yorum bağlantısı
Talip Eren

test yöntemi olarak,çok yavaş hızda yani durmaya yakınken biraz sert sert fren yapın araba önden yaylanacak şekilde,patlak olan taraf bariz fazla salınacaktır.yeni patlayan amortisörde pek fazla fark olmayabilir ama zamanla her yaylanmada içindeki yağ biraz daha boşalacağından salınım çok artacaktır(tecrübeyle sabit).benim araba pug 306,çiftine 120 tl demişlerdi,tek çıkma almıştım 30 tl ye.ford ile parça fiyatları kafa kafaya sayılır,hatta biraz daha pahalıdır.yani tahminimce sizinkininde takımı benzer fiyattadır,bence hiç riske girmeyin bunun için.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence öncelik aks körüğünde, bir şekilde yırtılmış-yerinden çıkmış mı bak, içindeki yağ dışarı kaçmış ise, toz vs içeri girmeden yenisini yaktırısan hiç bir problem kalmaz. Amortisör patlamış ise de olan olmuştur, bilerek aracı kullanırsan seni her yere götürür, ama aks körüğü ise, tamirde gecikirsen aks kafası masrafı ilave olur.

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Sağ Amortisörü tek olarak değiştirme kararı aldım (aracım daha 60bin km de) Çağlar Abiyede telefon açtım ayrıntılarıyla konuştuk zaten. Sachs(130TL) ve Motocraft(180TL) markalarından Fiyat aldım. Ve sol taraftaki ile aynı olmasından kaynaklı 180TL Olan Motocraftı tercih ettim. Yarın Aracı bırakıcam arkadaşımın tükkana ve değiştirtcem.

Çağlar Bayur'a Tekrar Teşekkürler... Telefonun ucunda Herzaman Fikrine danışabiliceğimiz birisinin olduğunu bilmek Çok güzel Bi şey.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şansına Osman nın yanındaydım, yani mini konsültasyon bile yaptık. Yalnız fiyat yüksek geldi??? Yani Ayarlı Koni bile yaklaşık 220-240 TL falan? Parça fiyatı bilmem ama, rakam doğru ise....

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Abi Orda kaça?

İşyerine kargo yapsak 10TL ye gelir. :p

Bide ayarlı koni Nasl iyi bişemi? Ayar derken? Coilover gibim bişeymi?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

aynı sıkıntı bendede mavcut sağ arka ama tek değimi tavsiye edilmiyor sağ ve sol olarak değişmesi gerekiyor. Eğer siz tek değişmi yaparsanız olumlu yada olumsuz yorumlarınızı yazarsanız sevinirm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...