İçeriğe Yönlendir

Sıfır Araba Alınırken Neden Benzinli Olanı Tercih Edilir ?


Erdoğan Temur

Recommended Posts

Evren Erakçora
İhtiyaçlara göre alınır, biraz da kişisel zevk. Benzinlinin sessizliği ve keyfi de unutulmamalı, ilk satın almadan artacak 7.000 TL, 1 yılda 10.000TL de yapılabilir (yatırım araçları ile) . 100-150.000 km de diesel 2.el satın almanın da riskleri yavaş yavaş düşünülmeye başlanıyor.

:D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yeni nesil araçlarda benzinliler artık çok yakmıyor. Yukarıdaki örnekte 9.5 biraz absürd olmuş. 6.1 mazot kullanımına benzinlide 8, 8.5 demek lazımdır.

Yeni nesil benzinli araçların da motorları yine dayanıklı ve malesef dizller gibi sensör bensör yüklü. enjektörler ve turbolar var. Yani motor masrafı aşağı yukarı aynı olacak.

Geri kalıyor yakıt.

fiyat farkı birkaç bin lira düzeyinde ise dizel uygun. Değilse benzinli uygun. Öte yandan benzinlide çok farklı bir sürüş keyfi olacaktır. Soğukta avantajdır.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

benzin sesiyle kullanımıyla önde bence

ama dizelde daha uygun kabul etmek lazım

işyerinde dizel evde benzinli araç severim ben

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Neye göre absürd olmuş?

Eskişehir'de benzinli Focus'a 9,5 lt yaktıran insanın elini öperim.

2008 Corolla 1.6 araç 10 lt yakıyor.

Bir arkadaşımda 2005 Focus benzinli ve VW Tiguan 1.4 TSi var.

Tiguan Focus kadar hatta daha fazla yakıyor diyor.

Yeni nesil benzinliler de o kadar az yakmıyor.

merak ettiğim için soruyorum.eskişehirin trafiği ile istanbul trafiğini kıyaslarsanız hangisi daha yoğun ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ev fabrika arası 8.5 km ve 11 adet trafik lambası var.

4.vitesi nadir görüyorum.

Yol bilgisayarındaki ortalama hız 19 km/h oluyor.

Sizce bunlar yoğunluğa işaret mi?

Size elektirikli araba lazım.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Ev fabrika arası 8.5 km ve 11 adet trafik lambası var.

4.vitesi nadir görüyorum.

Yol bilgisayarındaki ortalama hız 19 km/h oluyor.

Sizce bunlar yoğunluğa işaret mi?

8,5 km yi 2.5 saatte gittiğimi bilirimde bu sebeple sordum.. istanbulda 8,6 - 9.0 arasında gösteriyor arabam otomatik olmasına rağmen..

yanlış anlaşılmasın benzinli söyle iyi böyle iyi demiyorum.. çok kullanan kesinlikle dizel almalı.. bende çok kullanıyorum ama dizel almak istemem benzinin kokusu bile bi başka :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bursa'ya giderken galiba.. Eskişehir'den geçmiştim.. Felaket bir trafikti..

Yorum bağlantısı
Şehit Mustafa Yaman

eskişehirden daha yeni geldim.. yabancısı olduğumdan mıdır bilmiyorum ama bana çok karmaşık geldi.. ışık çok, tramvay şehiriçinden dolaşıyor. bundan dolayı trafik sürekli duruyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

benzinli tamamen tecih meselesi, sessizlik birde otomatik tercihi düşünüldüğünde benim tercihim benzinli yılda yaklaşık 10.000 km yol yapan biris olarak aracı alırken vereceğim dizel araç farkı yaklaşık 5000-6000 tl civarı birde kredi farkını düşünürsek yaklaşık 8.000 tl civarı bunu peşinen bayiye verip sonra mazot alırken benzinciden ufak ufak geri almak bana yanlış geliyor. ama eğer bir gün dizel tam otomatik bir araç alabilecek kadar param olursa kredi kullanmadan alabilirsem çok uzun vadede binebileceğim bir araç almayı düşünürsem dizel düşünürüm.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ev fabrika arası 8.5 km ve 11 adet trafik lambası var.

4.vitesi nadir görüyorum.

Yol bilgisayarındaki ortalama hız 19 km/h oluyor.

Sizce bunlar yoğunluğa işaret mi?

Trafik yoğunluğu anlamına gelmez. Gelişmiş ülkelerde bol bol trafik ışığı ve ciddi hız sınırlaması vardır (mesela 35km maksimum hız gibi) ama araçlar çok yakmaz, trafik bununla ilgili değil.

Arabanızı "harrrrn.. vırrrrrrr diye ışıktan ışığa koşarak kullanıyorsanız evet 10 yakar)

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

İstanbulda yapılan yol kadar yapılamayan yolda önemli.Trafikte dur kalkta özellikle kışın benzinli arabalar moral bozucu bir şekilde yakıt harcıyor.İstanbul için klasik olarak verilen 20000 km ve üzeri kullanıyorsanız dizel söylemi bence pek geçerli değil, ayrıca yeni nesil dizel araçların atmosferik benzinli araçlardan( aynı sınıf iki araçtan diyelim) kullanım olarak daha zevkli olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Osman Kurt

Eskişehir den her yıl en az 2 defa geçerim. Arada şehir merkezine de uğrarım. Trafiği yoğun ve karışık. Ankara düm düz trafiği daha rahat. İstanbul ise bambaşka. türkiyede ki hiç bir yer trafik açısından istanbulun yanına yaklaşamaz. Bir örnekle açıklayayım. Metro çalışması yapılıyor (E 5 ve bir çok yerde). Bir gün yanlışlıkla öğle saatlerinde göztepeye gitmek için E5i tercih ettim. Küçükyalı- bostancı arası (bilen bilir) 2-3 km idr herhalde. 2.5 saate yakın sürdü. Ne ışık var ne de kaza. Sadece trafik.... İş çıkışları zaten her yer yoğun.

Kısaca, Trafik = İstanbul.

İstanbul herşeyiyle güzel :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Dizel-Benzinli araç fiyatları kabul edilebilir farkta olsa bu konu gereksiz olurdu.

Aradaki fark 7-8 bin tl iken hala " yılda 1 km dahi yapsam dizel alırım" diyen birine dizel fantezisi yapıyor denilebilir.

Torku hariç hiç bir durumda dizel aranmaz böyle bir sürücü için.

Anlamadığım bir hesapta şu:

Sıfır alırken verdiğiniz 7-8 bin.Peki 2.el satarken aynı arabbayı benzinliye göre 7 bin fazlasına satabiliyormusunuz.

Ben dizeli aksesuara benzetiyorum.Verdiğin farkın ancak yarısını alabiliyorsun.

Hal böyle iken buda dizelin eksi hanesine yazılabilir.

Yani satarken pahalı satıyorum tamamen yanlış bir düşünce bence.

Yılda 1 km dahi yapsam dizel alırım konusuna katılıyorum diyelim, fakat sıfır alırken fiyat farkı olayına katılamam, evet alırken fark ödüyorum satarkende o farka yakın hadi yarısı iyelim, benzinliye göre daha pahalı satıyorum, yani farka pek takılmam, zaten ayrıca dizeli 1 sene kullandıysanız bile nerdeyse karınız 3-4 milyarı buluyor, 2 senede fark çoktan kapanır, 3. senede farkı bırakın nerdeyse üstüne sıfır dizel motor alırsınız, 5. seneden sonrasını söyelemeye gerek yok zaten, o yüzden yılda az km bile yapsam 2 senede farkı kapatır kara geçerim, hele şehir içi kullanımda kesin kapanır, yani yine dizel alırdım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
..

valla ben hiç harrnlamıyom,vırrlamıyom,gözüm her an anlık yakıt tüketimizde ama şehiriçinde 12,5 altını göremiyorum.ocak şubat aylarında bu değer 15'lerdeydi...

O zaman mesafe çok kısa. Arabaya gerek yok. :D

bu lazım:

2008-smart-fortwo-3.jpg

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Trafik yoğunluğu anlamına gelmez. Gelişmiş ülkelerde bol bol trafik ışığı ve ciddi hız sınırlaması vardır (mesela 35km maksimum hız gibi) ama araçlar çok yakmaz, trafik bununla ilgili değil.

Arabanızı "harrrrn.. vırrrrrrr diye ışıktan ışığa koşarak kullanıyorsanız evet 10 yakar)

Balıkesir'de yeşil dalga sistemi güzel çalışıyor, trafik yoğun değiken neredeyse 10 ışığı durmadan geçebiliyorsunuz. Yani bu şartlarda 5 L/ 100 km yaktığımı bile bilirim. 50-60 km 4.5 vitesle.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Düşük torku ve yavaş gitmeyi göze alırsanız benzinli 1.25 fiesta bile ekonomik sayılır.

Yorum bağlantısı
Enis Sever

5 senede 100.000 km yol yaparak arabanızı satacağımızı varsayalım ve verdiğimiz farkta 7-8 bin lira olsun. Satarken de bu fark benzinliden 4.000 tl pahalı olsun. Yıllık yakıt farkı 2.000 tl civarında (hata yapıyorsam düzeltilebilir). Bu beş senede 10.000 tl yapar. Bunun 4.000 tl sinin zarar olduğunu varsayalım gene 6.000 tl para cebimizde kalır. Bu yüzden uzun vadeli kullanımda kesinlikle dizel alınmalı

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Babam 2005de dizel araç aldı şimdi 100 bin km yi geçti, benzinli bir araca göre yaklaşık 10bin lira az yakmışız, 3 bin lira daha pahalı aldığımızdan yaklaşık 7bin lira kardayız. Bakım vs de 2bin fazla olsa 5bin lira kardayız. (Aynı fiyata satacağımız varsayarak). Ama ben kendime benzili bir araç aldım, :p çünkü yılda 9 bin km civarı yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Konuya benzinliye lpg çakmayı dahil edersek dizelde ekonomi felan kalmaz haberiniz var demi:)

Yalan o abi ya :)

LPG devreye girene kadar yaktığı benzini, LPG'nin filtresini ve LPG li olduğundan ötürü aracın daha sık filtre yağ değişimini göz önünde bulundurursan haneye bunlar da - olarak girmeli.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Lpg daha temiz bir yakıt olduğundan filtre ve yağ değişim süresi azalmamakla beraber artar.Lpg'li araç eğer kit kaliteli ise dizelden daha avantajlı. Maliyet olarak'ta uygun. Dizel gibi traktör sesi de duymazsınız...

Valla çevremde kullananların hepsi enayi o zaman dediğinizin tersini yaptığı için.

Traktör mraktör ses mi konu şimdi? Ee öyleyse kapalı otoparklara gireme, sızdırmazlık belgesi vs gibi şeyleri de es geçmemek ve kaliteli kitlerin de (Teleflex,Prins) 2000'in altında olmadığını da unutmamak lazım.

LPG güzel ve tasarruflu evet ama Dizel kadar değil. Keşke olsaydı da ben de LPG li kullansaydım aracımı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
5 senede 100.000 km yol yaparak arabanızı satacağımızı varsayalım ve verdiğimiz farkta 7-8 bin lira olsun. Satarken de bu fark benzinliden 4.000 tl pahalı olsun. Yıllık yakıt farkı 2.000 tl civarında (hata yapıyorsam düzeltilebilir). Bu beş senede 10.000 tl yapar. Bunun 4.000 tl sinin zarar olduğunu varsayalım gene 6.000 tl para cebimizde kalır. Bu yüzden uzun vadeli kullanımda kesinlikle dizel alınmalı

7bin lira faize yatırsan 5 senede 11bin lira yapıyor. 11bin - 4 bin = 6 bin demek gerekiyor. yani cepte kalan para 1000 lira.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)
Aynı donanımda iki aracın benzinlisi ile dizeli arasındaki fark en az 5 bin lira. 2 bin lira kaliteli bir kite verirseniz 3 bin lira karla dizelle aynı rakamları yakarsınız.Çevrenizdeki insanlara bahsi geçen durumu belirtin, boşuna erkenden değişmesinler filtre ve yağlarını. Lpg'li araçların yağı daha az kirlenir. Sızdırmazlık demişsiniz ama 2 yılda bir sızdırmazlık, dizelin her 10 bin km'de değişmesi gereken hava filtresi maliyetinin yanında hiç kalır. Dizelin bakım masrafları da cabası...

Aracım Polo TDI için yazıyorum; 30 Lira Mazot Filtresi(VW13-2201-04N), 15 Lira Yağ Filtresi (VW13-2201-02N), 20 Lira Hava Filtresi (VW13-2201-06N). Daha dün fiyat aldım.

Çevremdeki insanlar zaten LPG li araçlarında 10 bin KM de bir değiştiriyorlar. E bu dizel için de geçerli. Yani birbirinden bir farkı yok. Ufalan bagaj hacmi, araç üstünde işlem uygulanması vs vs.

Dizel imkanı varken dizel alınmalı. Dizel her zaman Benzinli araca göre tasarrufludur.

1 hafta önce satılan Fiesta'm 150TL bir depo benzin ile şehir içi 500Km giderken 4 gün önce aldığım Polo TDI 150TL mazot ile 800Km yakın şehir içi yol alabiliyor.

Fiesta'ya LPG taktırsaydım 150TL gaz ile belki yine 800km yakın yol yapacaktım. Ama ısınana kadar yakacağı benzin, tekrardan muayene,değişen ruhsat,her yapılan muayeneye ek sızdırmazlık raporu, LPG kitinin bakımı, LPG filtresi, Kapalı otoparklara girememe sorunu bunlar hep LPG nin avantajından düşülecekti.

Aldığım gün fulledim 103 km kullandım şehir içi sonra tekrar fulledim tabanca atana kadar 16TL lik mazot almışım.Traktör gibi ama koklaya koklaya giden bir aracım var :nazar: allahtan belamı mı isteyim :)

7bin lira faize yatırsan 5 senede 11bin lira yapıyor. 11bin - 4 bin = 6 bin demek gerekiyor. yani cepte kalan para 1000 lira.

Hangi banka abicim o?

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Daha önce de yazmıştım tekrar kopyalıyorum buraya.burdaki lpg tüketimi benim c-max le elde ettiğim verilere yakın (bir depo boyunca aracın her çalışmasında ortalama olarak 1 km mesafeyi benzinle gittiğini varsayarak bu mesafeyi yaptığım km den çıkardıktan sonra elde ettiğim lt/100 km değeri).burada kolaylık olması açısından 10 lt olarak hesapladım.reel değerde de 10.4lt/100km lpg tüketimim var.

+1

100 km de 10 lt lpg harcasak 10x2.03 yaklaşık 20 tl

100 km de 6 lt mazot yaksak 6x3.62 yaklaşık 21 tl

aralarında çok fazla bir fark yok.senede 10.000 km yapılsa yılda 100tl fark yapar.

5 lt mazot yaksa 5x3.62 yaklaşık 18 tl yapar.oda 10.000 km de 200 lira..bu hesaplara göre lpg ile dizel arasında yıllık tüketim maliyetleri arasında uçurum yok.

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Amorti etme süresi hesaplanırken enflasyon gözardı ediliyor. Benzinliyle dizel arasındaki 7000 liralık fark yıllık ortalama %5 enflasyon oranıyla 5 yılda amorti edilmek isteniyorsa 8000 lirayı aşar.Ayrıca 7000 liranın fırsat maliyetini de unutmamak gerekir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...