İçeriğe Yönlendir

Sıfır Araba Alınırken Neden Benzinli Olanı Tercih Edilir ?


Erdoğan Temur

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
ülkemizde bunca kaza oluyor,siz patlayan bir lpg tankı gördünüz mü?lpg'li araç yandı,insanlar diri diri yanarak can verdi diye haberler verilir.halbuki biraz araştırınca racın lpg tankının kazadan hiç zarar görmediği,içinde hala gaz olduğu görülmüştür.

Aslında ikiside çok tehlikeli bence.

Fakat yanan LPG li araçların çok daha çabuk yandığını, gaz çıkışı yüzünden yangının hızla büyüdüğünü duymuştum, özellikle genelde motor kısmında yanma hızla artıyormuş, bu durumlarda tank üstünde gazı kesen elektrikli bir valf var sanırım, ama olduya çalışmadı yada gaz çıkışı bunu tetikleyecek kadar fazla olmadı, sonuç daha beter olmazmı, (özellikle uyduruk iş yapan gaz servislerinide düşünelim, ayrıca araca sonradan takılan bu tür şeyler daha yüksek risk oluşturur) ya peki gaz birikmesi olursa ne olacak? Benzinlidede yakıt akışını kesen sistem var, elektrikli benzin pompası çalışmaya devam ederse kaçakta varsa o dahada beter tehlike saçar, benzinin yanması gaza göre çok daha güçlü.

Yinede bana göre tehlike açısından 1. LPG (benzin çok fenadır ama LPG nin araca sonradan takılması, işçilik hataları, kalitesiz kitler, yapısal uyumsuzluk gibi faktörleri katarsak LPG riski daha fazla) 2.Benzin ve en az tehlike ise Dizel de.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Lpg daha güvenli diyen arkadaşlar lütfen bu yangın testi videosunda 3. araca dikkat ediniz..

1.araç benzinli

2.araç dizel

3.araç LPG

iyi de işte o odadır ki bu tankları onaylayan kurum...ben mi yanlış biliyorum yoksa.stepne tanklarsa kaza esnasında ya yerinden fırlar,ya da araca uygulanan basıncı yukarı kaydırırlar.yani stepne tanksız bir araç arkadan çarpmada tampon hizasında darbe alırken,stepne tanklı araç basıncı yukarı kaydırır ve darbe bagaj kaputu üstüne doğru olur...

aynı kurum birçok tanka onay vermediğinide belirtmekte..

allah göstermesin bi kaza anında,arkadan çarpan araca biraz yukarıdan çarp dersiniz o zaman :yes:

Yorum bağlantısı
Metehan Türk
(düzenlendi)
Dizelle benzinli arasında genel olarak 7-8 bin tl fark var..

8 bin tl ile benzin alsam lt si 4 tl den 2000 litre benzin yapar ortalama 100 km de 8 litre tüketsem 25,000 km yol bedavaya gelmiş olur..

bakımları,sürekli değiştirilen filtreleri falanı filanı hesaba katmadım..

hergün araba üstündesinizdirde ömrünüz yollarda geçiyordurda dizel alırsın ama yıllık belli bir kullanım ortalaman vardır kesinlikle benzinli derim :good1:

bu arada belki ben öyleyimdir bilemem ama 2. elde yüksek km dizel yerine her zaman önceliğim düşük km benzinli olur.. (değer kaybediyor diyorsunuz ya bu sebeple söylüyorum bunu)

Fatih ben de senin gibi düşünüyorum.Dizel arabanın mutlaka artılar vardır ama ikinci el dizel araçlara hele de 100 000 km nin üstündekilere insan şüpheyle bakıyor.Nasıl kullanıldığı çok önemli dizel aracın ama ikinci el benzinli araçlarda çekinmiyor insan.Üstelik farklı yerlerden alınan dizel yakıt araçta çeşitli problemlere yol açarak baş ağrıtabilir ama benzinlide nereden alırsan al.Turbo problemleri de cabası.Bizim ülkede benzin çok pahalı bundan dolayı dizel tercih etmek zorunda kalıyoruz. :yes:

tarihinde Metehan T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

(Türkiye için) Otomobili, A noktasından B noktasına ekonomik, güvenli, konforlu şekilde götüren bir araç olarak düşünen normal kullanıcı; sıfır "c" sınıfı dizele parası yetmiyorsa, ama bir alt "b" sınıf dizele de düşmeyi istemiyorsa, ama mutlaka sıfır alacaksa gider "c" sınıfının benzinlisini alır...

Ya da "d" sınıfında bir araç düşünen, dizelini alamazsa gider benzinlisini alır...

Şöyle bir soru sormak lazım. Türkiye de bir aracın dizelini alabilecek durumda olan benzinlisini alır mı?

Bence almaz.

Başlıktaki sorunun cevabı: Tamamen duygusal (Bütçe)...

Ama istisnalar da yok değil.

Dizelin turbosu dağılır korkusu yaşayanlar var.

Ses takıntısı olanlar var.

"Dizel gitmiyor" diyenler de vardı, ama bu gruptakilerin teorileri çürümüş durumda artık...

İstisnalar kaideyi bozmaz...

Sıfır Araba Alınırken Neden Benzinli Olanı Tercih Edilir ?
Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Videoyu izledim.lpg'li araç infilak ediyor,ne zaman,araç tamamen alev içinde kaldıktan sonra.eğer bu bir kaza olmuş olsaydı bırakın infilakı,yolculara alev değmeden dumanından boğulup ölürlerdi.geçenlerde anadoluda bi yerde lpg'li bir araç komple yanmıştı,lpg'den dolayı denmişti.inceleme sonunda komple yanan aracın stepne tankın dolu olduğu,patlamadığı görülmüştü.

video gerçeği yansıtmıyormu diyorsunuz,yazdığınızdan bunu mu çıkarmalıyım?

kaza anında sadece araç içindekilerin değil çevrede bulunan kişilerinde can güvenliği önemsenmelidir.. bu araba infilak etmiş ama zaten böyle bişey olursa içindekiler dumandan bile ölürler mantığı bence yanlış Vedat bey.. ben bu videoyu lpg benzinden daha güvenlidir diyen arkadaşlar neyin ne olduğunu görsün diyerek paylaştım.. ayrıca her yandında lpg patlacayak diye birşey yok,kaldıki tankı patlamadı demekki yangın lpg den değil diyede birşey yok..

gaz kesme valfi arızalıdır kaz anında gaz hortumu delinmiş veya kopmuştur gaz kesmediği için çıkan gaz sıcak motorda yangın çıkarmıştır,yangın nedenide lpg dir mesela.. nedeni lpg olsaydı patlardı yada tankta hala gaz var gibi yaklaşımlar gerçekle bağdaşmaz.. örnekle:neden avm otopark girişlerinde bagajınızın açıldığını biliyorsunuz değilmi :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Konuyu araçların yakıtlarından dolayı yanma durumuna getirecek olursak manşetlerde vakti zamanında mazot depolarındaki hatalardan dolayı cayır cayır yanan orobüsleride gördük. Eğerki LPG tehlikeli olsa İnsan'a bizden daha çok kıymet veren Avrupa'da LPG montajı teşvik edilmez idi. Güvenlik şartlarına uygun montajların tehlike arz etmesi mümkün değil. Zaten lpg patlama noktasında hasar aldı ise içindekilerden hayır gelmez haldedirler.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Konuyu araçların yakıtlarından dolayı yanma durumuna getirecek olursak manşetlerde vakti zamanında mazot depolarındaki hatalardan dolayı cayır cayır yanan orobüsleride gördük. Eğerki LPG tehlikeli olsa İnsan'a bizden daha çok kıymet veren Avrupa'da LPG montajı teşvik edilmez idi. Güvenlik şartlarına uygun montajların tehlike arz etmesi mümkün değil. Zaten lpg patlama noktasında hasar aldı ise içindekilerden hayır gelmez haldedirler.

olay bu zaten abi,türkiyede sence ne kadar güvenlik şartlarına uygun olarak yapıldı (son dönemleri baz almadan bakalım konuya).. güvenlik şartlarına uygun yapılan lpg güvenlidir,benim dediğim ise şu; bi arkadaş benzinden daha güvenlidir diyor,kesinlikle benzin lpg den daha güvenlidir diyorum..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
Hocam bu biraz garip olmuş :)

Benzin seçeneği olan araç varsa dizelini almam ben , kaldiki benzinlisini alabilen sürebilen dizelini almaz :good1:

Konunun bütçe ile ilgisi yok olsaydı emin olun ki benzinle binenlerin hepsi rahatlıkla dizel alırlardı :D

50.000 tl vericem, yazdan yaza gezicem, sessiz sedasız çıt çıkarmadan 3000km gezicem. Tabiki benzinli olmalı.

Kaldıki hususi araçlarımı her zaman benzinli tercih ettim. Yegane sebebi bir yıl boyunca kazan olan kafam bari yollarda rahat etsin.

Dizele bir kere hatalı yakıt koy. Gitti 3000tl lik enjektör. Benzinli araca farklı yakıt koy, depoyu boşalt kaldığın yerden devam.

Dize uzun soluklu yüksek devirlere dayanamıyor.(heleki sıcak havada ciddi güç kaybı ortaya çıkıyor)

Benzin-lpg destekli motor dayanıyor.

olay bu zaten abi,türkiyede sence ne kadar güvenlik şartlarına uygun olarak yapıldı (son dönemleri baz almadan bakalım konuya).. güvenlik şartlarına uygun yapılan lpg güvenlidir,benim dediğim ise şu; bi arkadaş benzinden daha güvenlidir diyor,kesinlikle benzin lpg den daha güvenlidir diyorum..

Fatih sana kesinlikle katılıyorum. Eskiden lpg hatalı ölümlü olayları çok yaşadık.

Yanlız iş patlama olayı olacak ise mazot dolu metal depoyu boşaltalım ve içinde sadece motorin-benzin buharı kalsın oda sert darbede patlayacaktır.

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Yanan LPG li araçların büyük çoğunluğu eski sistem yani sıralı olmayan sistemlerde meydana geliyor.bu şekildeki sistemler de araç sıralı sistemlerdeki gibi direk benzinle çalışmıyor.sizin isteğinize kalmış bir durum

vatandaş uzun süre arabayı sürekli lpg ile kullanıyor.bu süre boyunca içinden benzin geçmeyen yakıt hortumlarında sıcak-soğuk nedeniyle çatlamalar meydana gelebiliyor.daha sonra LPG si biten vatandaş aracı benzinle çalıştırınca borulardan sızan benzin motor ısısıyla birleşince alev alıyor.

yani yanan bir çok lpg li araçta yangını başlatan genelde benzin oluyor.

Ama şu da bir gerçek montaj yapılırken gerekli şartlara uyulmazsa LPG-benzin-dizel farketmez hepsi riskli..burda LPG nin dezavantajı sonradan takılması ve her ustanın şartlara uymaması.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Hocam bu biraz garip olmuş :)

Benzin seçeneği olan araç varsa dizelini almam ben , kaldiki benzinlisini alabilen sürebilen dizelini almaz :good1:

Konunun bütçe ile ilgisi yok olsaydı emin olun ki benzinle binenlerin hepsi rahatlıkla dizel alırlardı :D

+1. Dizel alıyorsam asıl,geniş hesaplarımda daha az para harcamak vardır. Param varsa benzinli alırım,yoksa dizel alırım gibi bi durumdur bu.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Yanan LPG li araçların büyük çoğunluğu eski sistem yani sıralı olmayan sistemlerde meydana geliyor.bu şekildeki sistemler de araç sıralı sistemlerdeki gibi direk benzinle çalışmıyor.sizin isteğinize kalmış bir durum

vatandaş uzun süre arabayı sürekli lpg ile kullanıyor.bu süre boyunca içinden benzin geçmeyen yakıt hortumlarında sıcak-soğuk nedeniyle çatlamalar meydana gelebiliyor.daha sonra LPG si biten vatandaş aracı benzinle çalıştırınca borulardan sızan benzin motor ısısıyla birleşince alev alıyor.

yani yanan bir çok lpg li araçta yangını başlatan genelde benzin oluyor.

Ama şu da bir gerçek montaj yapılırken gerekli şartlara uyulmazsa LPG-benzin-dizel farketmez hepsi riskli..burda LPG nin dezavantajı sonradan takılması ve her ustanın şartlara uymaması.

sizin açıklamanızdanda anladığımız yangını başlatan benzin bile olsa yangına neden olan lpg değilmi?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Benzinliye binip her gün öleceğime,dizele binip sürüneceğime,gazlıya biner tek seferde ölürüm. :):D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Benzinliye binip her gün öleceğime,dizele binip sürüneceğime,gazlıya biner tek seferde ölürüm. :):D

:good1:

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Dizel yakıtlı araçlarda 100.000 km sonrası riskli deniliyor, ama sahibinden'de aradığımda kolay kolay 100.000 km üzeri dizel Focus pek az. :D

Güvenlik açısından, Dizel yakıtı, Benzinden de LPG'den de daha patlayıcıdır...

Motorin özellikle sıkışma durumunda şiddetle patlar.

Tabii tasarımcılar depolarda gerekli önlemleri alıyorlar, almadıklarında ise ne olduğunu Mercedes Otobüs davasından hatırlayabilirsiniz.

Ehil ellerde her yakıt sisteminin güvenliği sağlanır.

Ekonomi olayına gelince ben hala net karar veremedim, benim benzinde ortalamam (uzun dönem İstanbul Şehir içi + E-5 ) 7,0 lt/100 km. Günlük yolum toplam 50 km.

Aynı şartlarda dizel kullansam ne olur? 5,0 l/100 km görebileceksem ekonomi konusunda her şey kabulüm. Pek çok arkadaşın İstanbul tüketimini 6 l/100 km altına düşüremediğini biliyorum.

Bu ara Benzinli ile en soğuk kış gününde arabanın içi 5 dakika sonra HAMAM gibi ısıtılabiliyor. Yani araba ile okula-kreşe kısa mesafede çocuk bırakılacaksa kesinlikle benzinli tercih edilmeli, ya da dizel için 10 dakika ön ısıtma gerekecek.

Bu ara Dizel Benzinli kıyaslaması yapılırken hep Turbo-Atmosferik kıyaslamasına gidiliyor, ki bu da ayrı bir yanlış.

Dizel'de tork var ama kolay kesilen nefes te var. Bence sürüş zevki-performans ön planda ise kesinlikle TSI,ECOBOOST tarzı motorlar tercih edilmeli, hem düşük devirde yüksek tork, hem de yüksek devirde yüksek Beygir Gücü. İstenildiğinde, sakin kullanımda bu tarz motorlar ortalama 1 l az tüketiyorlar.

Yorum bağlantısı
Misafir
sizin açıklamanızdanda anladığımız yangını başlatan benzin bile olsa yangına neden olan lpg değilmi?

benzin hortumlarından sızan benzin yanıyor.ama araç lpg li olunca lpg li araba yandı deniliyor hep.

kullanıcı ve montajı yapan usta iyi ve dikkatliyse yangın çıkma riski (yangın çıktıktan sonra hangisinin daha hızlı yanacağı yada patlayacağı değil) benzinli ve dizel araç kadar bence

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Abicim niye kazan oluyor senin kafa yahu kim şişiriyor senin kafayı boşver diyecem de nasıl olacak diyecen sende :good1:

Neyse yaz geliyor tatil zamanıda yaklaşıyor :D

Sembole gaz taktırdık ve nirvanaya erdik :D

forever 0.17kuruş :)

Ne olacak Can. İş güç, Milletle uğraş, bi civata sıkmaya lehim yapmaya 2000 km. Faturayı gönderiyorum. Cevap. Bu ne böyle ne yaptınki ??

Oldumu sana kazan kafa. Dediğin gibi yaz geliyor :D

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

geçen bir yerde lpgli arabaya binmem dedim üzerime yürüdüler :D (satın alma konusunda)

-lpg li arabaya binmem

-bir araca daha önceden lpg sistemi takılmış ve sökülmüşse binmem

-param çok varsa yüksek silindir hacimli benzinli araba alırım

-para hesabı yapıyorsam dizel araba alırım

bu madde de ikiye ayrılır:

-Eğer sıfır dizel en basit donanımını alacak kadar param varsa bu aracın yüksek donanımlı ikinci elini alırım

-Eğer sıfır dizel yüksek donanım alacak kadar param varsa bir üst segmentin dizel aracını alırım

Dizelin ikinci elinin riskli olduğunu söyleyenlerde erinmeyip arabaya detaylı baktırırlarsa sorun yaşamazlar.

Dizel motor benzinliden daha uzun ömürlüdür, sadece ülkemizdeki yollar ve kalitesiz yakıtlar durumu zorlaştırıyor. Birde üzerine bilgisiz ustalar eklenince iyice vahim bir hal alıyor.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
benzin hortumlarından sızan benzin yanıyor.ama araç lpg li olunca lpg li araba yandı deniliyor hep.

kullanıcı ve montajı yapan usta iyi ve dikkatliyse yangın çıkma riski (yangın çıktıktan sonra hangisinin daha hızlı yanacağı yada patlayacağı değil) benzinli ve dizel araç kadar bence

Araç yanmaya meyilli ise sigara izmariti bile yakmaya yetiyor. (bakınız 2006 yılında seyir halinde iken yanan kangom )

Yorum bağlantısı
Misafir
Araç yanmaya meyilli ise sigara izmariti bile yakmaya yetiyor. (bakınız 2006 yılında seyir halinde iken yanan kangom )

en son paragrafta aynen bunu söylemek istedim bende abi :good1:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

O zaman şöyle diyelim, yine içlerinde en az riskli olan dizel, şimdi ne alırız...

Kullanıcılar gruplara ayrılır:

1- param var derdim yok hızlı ve seri araç istiyorum, az veya çok kullanmam farketmez diyenler = benzinli alır (bazı zenginler dizel alır, ama araba çok üst sınıftır ve çok yol yaparlar, giden para rahatsız eder zengini)

2- param var çok değil ama hem sürekli kullandığım bir arabam olsun hemde arada bastımmı gideyim diyenler = sürekli kullanımda Dizel alır, arada basıp deşarj olmak için benzinli performanslı turbolu birşeyler alır. (benzinliyi fazla kullanmazlar çünki adamı batırır :good1: )

3- param var ama çok bol değil abartmadan harcayabilirim, arabayı uzun süre kullanacağım ve çok yol yapacağım, hızlı fakat çok seri olmasına gerek yok = dizel alır

4-param sınırlı, az yol yaparım hatta kırk yılda bir binerim = benzinli alır - çok yol yaparım yada ortlama kullanırım veya kısa medafede olsa zırt pırt binerim derse = benzin+lpg alır

Genel olarak bakarsak, kimse gidipte benzin+lpg li alayım demez, bu mecburiyetten kaynaklanır bence, mali durumu biraz iyiyse dizel alıyım der istediği kadar çok kullanabilir, daha iyiyse benzin alır ama yinede çok abartmaz, çok iyise zaten sorun yok, git subaru al kovayla benzini motora dök :)

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
O zaman şöyle diyelim, yine içlerinde en az riskli olan dizel, şimdi ne alırız...

Kullanıcılar gruplara ayrılır:

1- param var derdim yok hızlı ve seri araç istiyorum, az veya çok kullanmam farketmez diyenler = benzinli alır (bazı zenginler dizel alır, ama araba çok üst sınıftır ve çok yol yaparlar, giden para rahatsız eder zengini)

2- param var çok değil ama hem sürekli kullandığım bir arabam olsun hemde arada bastımmı gideyim diyenler = sürekli kullanımda Dizel alır, arada basıp deşarj olmak için benzinli performanslı turbolu birşeyler alır. (benzinliyi fazla kullanmazlar çünki adamı batırır :good1: )

3- param var ama çok bol değil abartmadan harcayabilirim, arabayı uzun süre kullanacağım ve çok yol yapacağım, hızlı fakat çok seri olmasına gerek yok = dizel alır

4-param sınırlı, az yol yaparım hatta kırk yılda bir binerim = benzinli alır - çok yol yaparım yada ortlama kullanırım veya kısa medafede olsa zırt pırt binerim derse = benzin+lpg alır

Genel olarak bakarsak, kimse gidipte benzin+lpg li alayım demez, bu mecburiyetten kaynaklanır bence, mali durumu biraz iyiyse dizel alıyım der istediği kadar çok kullanabilir, daha iyiyse benzin alır ama yinede çok abartmaz, çok iyise zaten sorun yok, git subaru al kovayla benzini motora dök :)

Porşeye tüp taktıranlar hangi sınıfa giriyor. :)

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)
Porşeye tüp taktıranlar hangi sınıfa giriyor. :good1:

fabrikasında kimyasal atıkları çevreye bırakan zengin kişilerin, ben çevreciyim diye reklam yapmasını sağlayan güzel bir yöntemdir, bu nedenle çevreci insanlar grubuna giriyorlar.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Atmosferik yüksek beygirli araçların tadı bir başkadır gaza dokundunuz mu hemen orada başlar hayat :good1: turbo doldur turbo boşalt çok zaman kaybı :)

Chrysler'i mumla arıyorum (4Lt 230 Bg)

Benzinli olan Turbo olmayacak, ya atmosfer yada supercharger.Artık hangisine güç yeterse :)

Yakıtı düşünmeyecek halde olsam tek aracım 5.2 Lt Grand Cherokee olurdu :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
fabrikasında kimyasal atıkları çevreye bırakan zengin kişilerin, ben çevreciyim diye reklam yapmasını sağlayan güzel bir yöntemdir, bu nedenle çevreci insanlar grubuna giriyorlar.

+1

Aslında ikiye ayrılırlar;

1- tüm paramı buna verdim, dö...me giyecek donum yok ama porsche um var, yakıt alacak param yok diyenler

2- hava atmayı seven, arabayı kırk yıl kendini hazırlayıpta almış, zengin ama görgüsüz süper cimri zenginler :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...