İçeriğe Yönlendir

Sıfır Araba Alınırken Neden Benzinli Olanı Tercih Edilir ?


Erdoğan Temur

Recommended Posts

Adem Cengiz
300Bin de benzinli de enjektör yakıt pompası filan hiç değişmemiş mi oluyor?

Daha düşük olasılıkla evet, ama maliyeti daha az, ben çevremde benzin enjektörü değiştiren duymadım, ama dizel en az 3-4 defa duydum.

Üstelik dizel havayı daha az kirletiyormuş :)

Bizim buralarda sümbüller 10 numara yağ kullanıyor herhalde, havalandırmayı hemen kapatıyorum önüme denk gelirse...

Düşük olan CO2 emisyonu, bir de SO2 emisyonuna baksalar keşke...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Ben de dizel enjektörü değiştiren 2 kişi (birisi arkadaşım diğeri velimizdi) duydum. İkisi de symbol kullanıyordu. Ve ikisi de ne yazıkki sıfır aldıkları araçlarında normal mazot kullandıkları için bu durumla karşılaştılar. Çok yol yaptıkları için (yılda 150 bin km kadar) enjektör parasını çoktan çıkarmışlardı. Kaliteli euro dizel kullansalardı eminim bu durumla karşılaşmazlardı...

Daha düşük olasılıkla evet, ama maliyeti daha az, ben çevremde benzin enjektörü değiştiren duymadım, ama dizel en az 3-4 defa duydum.
Yorum bağlantısı
İlhan Can
lpg li araçlara kasko yapılırken lpg sürprimi uygulanır,normal prime göre daha fazla prim ödenir.. lpg belirtilmemişse lpg kaynaklı hasarlar teminat dışı kalmaktadır..

Lpg sürprimi oranı önemli bence. Çünkü arkadan darbe alacak aracın ortalama 3000 TL masrafı olacak iken lpgden dolayı pert olup 30,000 TL masraf çıkarması da söz konusu olabilir.

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz
Piknik tupunun bile bir dairede nasil yikici bir hasar verdigini gormek basincin ne derli tehlikeli oldugunu anlamya yetecektir.. Videodada goruldugu gibi lpg alev alma aninda en tehlikeli yakit turudur..

Siz sayet lpg daha guvenlidir diyorsaniz bi videoda siz cekin izleyelim.. Cekin diyorum cunku lpgnin daha guvenli oldugu bir video bulup paylasmaniz cok zor..

Mertinde dedigi gibi lpg de tehlike yaratan basinctir..

Google'a "Lpg patlarmı"şeklinde kabaca bir arama yaptırdım.Bulunan sonuçlardan bilimsel bir açıklama sonucunu paylaşmak istiyorum.Ama aksini iddaa edenler mutlaka olacaktır.Saygımız vardır...

S 2. LPG PATLARMI ? LPG PATLAMAZ İSE PATLADI,YANDI DENİLEN HABERLER NEDİR?

C 2. Lpg patlamaz. Hollanda da yapılan bir testde araç bir apartmanın üçüncü katından aşağı atılmıştır. Çarpışmadan daha şiddetli bir etki olmasına rağmen lpg li araçta herhangi bir patlama yanma olmamıştır. Lpg tankları benzinli otolarının yakıt depolarına göre daha dayanıklıdır. Yani arkadan çarpmalarda lpg deposu patlamaz. Aksine hasarın büyümesini engeller. Peki lpg li otolarda yangın çıktı bu otolar patladı haberi nedir? Her otomobilde benzinden dolayı veya lpg den dolayı yangın çıkabilir. Fakat bir otomobilin patlaması genelde benzinden olur. Doğru yapılmış bir lpg montajında deponun patlama riski kesinlikle yoktur. Lpg tankı 120 derece ısıyı gördüğünde tüm yakıtını aracın dışına tahliye eder ve patlama olmaz. Yakıt borularının lpg sızdırması halinde depodaki emniyet valfi devreye girerek yakıt gönderilmesini durdurur. Halk arasında patlama denen şey şudur. Enjektörlü otolara klasik sistem (karbüratörlü) montajı yapılmıştır. Bu son derece yanlış bir uygulamadır. Yani sıralı sistem yerine az bir bedel ödeyerek yakıtın enjektörler aracılığıyla değil bir hortumla yanma odasına gönderilmesidir. Bu tarz montajlarda manifold patlaması olur. Veya back fire denilen geri ateşlemeyle hava filitresi patlar. Bu patlama sözü hep aracın patlaması şeklinde algılanmıştır. Bir çok haber lpg li otonun patladığını söylemiştir. Fakat sonradan düzeltmeler yapılmıştır. Zaten yanan veya patlayan bir otonun hemen neden dolayı yandığı belirlenemez. Araştırmaların yapılması gerekir. Fakat yanan otoda lpg tankının olması suçlu olduğunun göstergesi olarak algılandığından aracın arkasına boş bir depo bırakıp aracı ateşe versek lpg li oto yandı diye haber olur.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benzinli arabalarda depolar arabanın dışındadır, kaçak olsa bile kabin dışında olduğu için patlama tehlikesi azdır. LPG tankları ise kabin içinde olduğundan sızıntı olduğunda direk kabin içine gelir ve herhangi bir nedenle kıvılcım oluştuğunda patlama yapar. Yaklaşık 1 ay önce böyle bir haber vardı. Arabanın içinde sigara yakmak için çakmağın çakılmasıyla patlama olmuş.

Evlerde gaz kaçağına karşı uyarıcı sistemler var. LPGli arabalarda kabin içinde böyle bir sistem sanırım yok. LPG tankı bence olacaksa kabin dışında olmalı. Tabi yer olmadığı için ilk boş görülen yer bagaj ve stepne yeri... Bunun özeti, riskli ama napalım yer yok...

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)
Google'a "Lpg patlarmı"şeklinde kabaca bir arama yaptırdım.Bulunan sonuçlardan bilimsel bir açıklama sonucunu paylaşmak istiyorum.Ama aksini iddaa edenler mutlaka olacaktır.Saygımız vardır...

S 2. LPG PATLARMI ? LPG PATLAMAZ İSE PATLADI,YANDI DENİLEN HABERLER NEDİR?

C 2. Lpg patlamaz. Hollanda da yapılan bir testde araç bir apartmanın üçüncü katından aşağı atılmıştır. Çarpışmadan daha şiddetli bir etki olmasına rağmen lpg li araçta herhangi bir patlama yanma olmamıştır. Lpg tankları benzinli otolarının yakıt depolarına göre daha dayanıklıdır. Yani arkadan çarpmalarda lpg deposu patlamaz. Aksine hasarın büyümesini engeller. Peki lpg li otolarda yangın çıktı bu otolar patladı haberi nedir? Her otomobilde benzinden dolayı veya lpg den dolayı yangın çıkabilir. Fakat bir otomobilin patlaması genelde benzinden olur. Doğru yapılmış bir lpg montajında deponun patlama riski kesinlikle yoktur. Lpg tankı 120 derece ısıyı gördüğünde tüm yakıtını aracın dışına tahliye eder ve patlama olmaz. Yakıt borularının lpg sızdırması halinde depodaki emniyet valfi devreye girerek yakıt gönderilmesini durdurur. Halk arasında patlama denen şey şudur. Enjektörlü otolara klasik sistem (karbüratörlü) montajı yapılmıştır. Bu son derece yanlış bir uygulamadır. Yani sıralı sistem yerine az bir bedel ödeyerek yakıtın enjektörler aracılığıyla değil bir hortumla yanma odasına gönderilmesidir. Bu tarz montajlarda manifold patlaması olur. Veya back fire denilen geri ateşlemeyle hava filitresi patlar. Bu patlama sözü hep aracın patlaması şeklinde algılanmıştır. Bir çok haber lpg li otonun patladığını söylemiştir. Fakat sonradan düzeltmeler yapılmıştır. Zaten yanan veya patlayan bir otonun hemen neden dolayı yandığı belirlenemez. Araştırmaların yapılması gerekir. Fakat yanan otoda lpg tankının olması suçlu olduğunun göstergesi olarak algılandığından aracın arkasına boş bir depo bırakıp aracı ateşe versek lpg li oto yandı diye haber olur.

Bilimsel açıklama bu mudur? Hollanda da yapılan bir testlerde bla bla ... :)

LPG li olması suçlu olduğu anlamına gelmiyor, olasılık üstüne konuşuyoruz. Benzin için de LPG için de. Ama risk olasılıkların da LPG'li araç içinde yüksek basınç ile gaz sıkıştırılmış tank gerçeği var. Birden çok bileşini olan bir sistem bu LPG, tank dışında hem araç içinde hemde araç dışında bir sürü bileşeni var.

Yazılan konuda da saçma bir cümle var. 120 derece ısıyı gördüğünde gazı araç dışına tahliye ediyor, o ısıyı görmesi için 2 fiziksel müdehale şart. Biri yüzey alanını küçülterek basıncı arttırmak dolayısıyla gazın ısısının yükselmesi (Yani tankın bir yere sıkışması vs ( ki burada eğer tank o basıncı absorbe edebilecek sağlamlıkta değil ise havaya uçtuk demektir) ) diğeri ise ısıya maruz kalması (ateşin içinde kalması(Ateş içinde kalırsa tank içeride ne gazı olursa olsun hatta osuruk gazı bile olsa patlar)) . Hadi patlamadı diyelim bu fiziksel şartlarda dışarı tahliyede faciaya yol açan bir durum değil mi? Benzinli araçta da aynı şey geçerli. Benzinli de riskli amma LPG yi risksizleştirmek adına benzinden daha risksiz demek tamamen yalan.

Bazı parfümler yanıcı özellik taşımıyor, taşımamasına rağmen güneş ışığına bile maruz bırakmayınız yazar üstünde. İçindeki basınçta öyle ahım şahım bir basınç değil. Ama içeride ki gazın fiziksel olarak genleşme durumu varsa hacim ufakta olsa gaz yanıcı bile olmasa zarar verici özelliği vardır. Yani patlar..

Bu ülkenin insanını çok iyi tanıyorum 2. 3. kalite maden kullanır hurdadan toplama maden kullanır. İşlenmiş metal kullanır. Birleşim noktalarını kaynatırken elktrodunu ne uygun sıcaklıkta fırınlar nede uygun olmayan nem yoğunluğundan arındırır. Keşke Avrupada ki gibi kalite kontrol anlayışımız olsa da güvenebilsek.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

LPG=LikitPatlayanGaz ne derseniz deyin, bence ülkemizde LPG li araç hala çok riskli, hangi işimiz düzgün ki buda düzgün olsun.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Benzin dizel ve lpg tanklari ile ilgili bilimsel olarak yapilan calisma ile kayda alinmis video yeterli gelmemis olacakki hala lpg patlamaz benzinden daha guvenlidir diyorsunuz.. Kucuk ve basit bir ornek vereyim kucukken atasin icine bitmis sinek ilaci yada deodorant kutusudami atmadiniz :)

Gaz molekulleri isi ile harekete gecerek bulunduklari cepere son derece kuvvetli bir sekilde carparlar yani basinc yaratirlar.. Iste bu basinc belli noktadan sonra ceperin hasar gormesine ve patlamasina neden olmaktadir,bu basit bir kimya gercegidir.. Ayrica 120 derece sicaklikta son derece yanici likit petrol gazinin disari salinmasi ne derece guvenli olabilir tartisilir..

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş
(düzenlendi)

9 sayfayı okudum ve anladığım kadarıyla aracı benzinli olanlar benzinli, dizel olanlar dizel taraftarlığı yapıyorlar ve arada da LPG'ye çakmayı ihmal etmiyorlar.

Baştan söyleyim ben ikisinin de bayrağını sallamam, sıfır alacaksam yüksek ihtimal dizel alırım tabi abuk farklar vermeyeceksem, ikinci el alacaksam da benzinli bu bir.

İkincisi ise LPG şöyledir böyledir diyen arkadaşlar, sattığım 98 Escort'um 203k km'deydi bu km'nin en iyi ihtimalle 80k'sını LPG ile yapmıştı ne rolanti sorunu, ne hararet ve bu araba Otosan üretimi bir Escort'tu. Babamın otomobili Focus II; 15k km'de lpg takıldı şu an 75k'de en ufak problem yok, nerde peki LPG'nin zararı. Hadi bunlar özene bezene kullanılan araçlar peki 470k'daki sıfırdan beri LPG ile kullanılan ve üst kapağı daha açılmamış ticari Focus'a ne diyeceksiniz. Taksiler neden hala benzinli olarak üretilen otomobillerden seçiliyor, üstelik sıfır alınıp üzerinden para kazanılıyorken. Çok subjektif söylediklerim ama hayattan örnekler. Ah Mertol abi olsaydı da anlatsaydı LPG'yi...

Burada daha önce başka konularda defalarca gördüğümüz gibi yine fanatizm yapılıyor, hayır kardeşim illa senin elindeki, senin beğendiğin iyi değil, kötü demiyorum ama başkasınınkine de tu kaka deme.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Arkadaşlarda sürekli yanan bir ortama basınçlı kap atıyorlar ve patlamasını bekliyorlar...patlar tabiki,neden patlamasın tank?patlamaması imkansızdır zaten.O ortamda alevlenmeyi(sanırım 40 derecede) kolaylaştıran benzin olmasaydı ne şiş yanardı ne de tavuk...daha ne yazayım inanki bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
9 sayfayı okudum ve anladığım kadarıyla aracı benzinli olanlar benzinli, dizel olanlar dizel taraftarlığı yapıyorlar ve arada da LPG'ye çakmayı ihmal etmiyorlar.

Baştan söyleyim ben ikisinin de bayrağını sallamam, sıfır alacaksam yüksek ihtimal dizel alırım tabi abuk farklar vermeyeceksem, ikinci el alacaksam da benzinli bu bir.

İkincisi ise LPG şöyledir böyledir diyen arkadaşlar, sattığım 98 Escort'um 203k km'deydi bu km'nin en iyi ihtimalle 80k'sını LPG ile yapmıştı ne rolanti sorunu, ne hararet ve bu araba Otosan üretimi bir Escort'tu. Babamın otomobili Focus II; 15k km'de lpg takıldı şu an 75k'de en ufak problem yok, nerde peki LPG'nin zararı. Hadi bunlar özene bezene kullanılan araçlar peki 470k'daki sıfırdan beri LPG ile kullanılan ve üst kapağı daha açılmamış ticari Focus'a ne diyeceksiniz. Taksiler neden hala benzinli olarak üretilen otomobillerden seçiliyor, üstelik sıfır alınıp üzerinden para kazanılıyorken. Çok subjektif söylediklerim ama hayattan örnekler. Ah Mertol abi olsaydı da anlatsaydı LPG'yi...

Burada daha önce başka konularda defalarca gördüğümüz gibi yine fanatizm yapılıyor, hayır kardeşim illa senin elindeki, senin beğendiğin iyi değil, kötü demiyorum ama başkasınınkine de tu kaka deme.

Fanatizm yapanı belirtinki o kişi size cevap verebilsin. Yoksa uzaktan çalan davul misali kulağa hoş gelir ama sağdan girer soldan çıkar :)

Arkadaşlarda sürekli yanan bir ortama basınçlı kap atıyorlar ve patlamasını bekliyorlar...patlar tabiki,neden patlamasın tank?patlamaması imkansızdır zaten.O ortamda alevlenmeyi(sanırım 40 derecede) kolaylaştıran benzin olmasaydı ne şiş yanardı ne de tavuk...daha ne yazayım inanki bilemiyorum.

E sizin kastınız ne peki bu kadar insan madem dediğiniz gibi yanlış anlıyor?

Ek olarak yazayım:

Kimse kimseye fikirlerini empoze etmeye çalışmıyor, düşüncelerini söylüyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lpgli araç almayın lpg taktırmayın yaaa. zam geliyor sonra :) :)

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Ben 9 sene ticari arabada yüzbinlerce km lpg kullandım.O zamanlar şimdiki gibi doğru dürüst usta bile yoktu.Mutfak tüplerini koyardık günde 2 tane.Günümüzde oldukça güvenli tanklar(istem dışı basınç farkında anında gazı kesiyorlar),lpg sızdırmazlık kontrolleri,her yerde iyi kötü bu işlerden anlayan teknik elemanlar,fenni muayenelerde ciddi kontroller var şahane yani.Arabamızda motor lpg kaynaklı ne sorun çıkarttı(şehir içi hergün 200km*9 yıl)?hiç desem yeri var.Olabilecek motor aşınmaları haricinde sorunsuzdu.Ben başlığı açan sevgili Erdoğan Temura işin güvenlik,çevreye salınan zararlılar ve lpg uyumu sayesinde yaplan ekonomik tasarruf,dizel motorlularda karşılaşılabilecek motor arızalarında altına girilen ekonomik büyüklük maddelerini de ilave etmek istiyorum.Özetle lpg'li,dizel,benzinli aracada güvenle binilebilir.

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz
lpgli araç almayın lpg taktırmayın yaaa. zam geliyor sonra :) :)

Aynen öyle,patlar mazallah diye takılıyorum arkadaşlara.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

arabanın arkasına şundan yapıştırayım belki millet takip mesafesini korur. :D

urun1226360040.jpg

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Hem benzinli arabaya Lpg sistemi takıp az da olsa tork artışı sağlarsınız.Daha önce yazdığım yazılarda güvenlik,ekonomi,çevre faydalarına bunuda ilave edebilirim.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Ben 9 sene ticari arabada yüzbinlerce km lpg kullandım.O zamanlar şimdiki gibi doğru dürüst usta bile yoktu.Mutfak tüplerini koyardık günde 2 tane.Günümüzde oldukça güvenli tanklar(istem dışı basınç farkında anında gazı kesiyorlar),lpg sızdırmazlık kontrolleri,her yerde iyi kötü bu işlerden anlayan teknik elemanlar,fenni muayenelerde ciddi kontroller var şahane yani.Arabamızda motor lpg kaynaklı ne sorun çıkarttı(şehir içi hergün 200km*9 yıl)?hiç desem yeri var.Olabilecek motor aşınmaları haricinde sorunsuzdu.Ben başlığı açan sevgili Erdoğan Temura işin güvenlik,çevreye salınan zararlılar ve lpg uyumu sayesinde yaplan ekonomik tasarruf,dizel motorlularda karşılaşılabilecek motor arızalarında altına girilen ekonomik büyüklük maddelerini de ilave etmek istiyorum.Özetle lpg'li,dizel,benzinli aracada güvenle binilebilir.

burada sizin anlamadığınız yada bizim(ben ve mert (ki mert basınçlı tank üretimi yapıyormuş) ) anlatamadığımız olayı tekrar etme gereği hissediyorum;

siz diyorsunuz ki "lpg benzinden daha güvenlidir" bizde diyoruzki hayır lpg benzinliden daha güvenli falan değildir,basınç içerir araca sonradan kimbilir hangi metodlar ile takılır,ısı ortamında daha tehlikelidir,benzin alev alırsa patlama yaparmı evet bir anlık PARLAMA şeklinde patlama yapar ama lpg tankının patlama anı infilak şeklindedir (eklediğim videoda 3. aracı iyi izleyiniz)ve çok daha geniş çevreye zarar verir..

ayrıca burada kimse kimsenin aracına tu kaka yapmıyor herkes kendi fikrini söylüyor,daha önceki iletilerimdede belirttiğim gibi lpg standardına uygun olarak yapılır gerekli önlemler ile birleştirilirse güvenli hale getirilir fakat ne yapılırsa yapılsın benzinliden daha güvenli olamaz.. bunu şu şekilde düşünün oem xenon ile çakma xenon durumu gibidir,gerekli standartlara uyulmamış ise hem kendiniz hemde başkaları için tehlike teşkil edersiniz..

standartlara uygun olmadan yapılan lpg ile bilmem kaç bin km yada yıl kullanmış olmanız bunun güvenli olduğu yada aracınıza zarar vermemiş olduğu anlamına gelmez eğer lpg bu kadar güvenli bir yakıt ise sadece lpg ile çalışan otomobil üreterek fabrikalar satış rakamlarını ikiye üçe katlıyor olabilirlerdi..

her neyse fikir paylaşımı fanatizim olarak değerlendirilmiş,istediğiniz yakıtı istediğiniz şekilde kullanın,keyifte sizin aracınızda taşıdığınız can da..

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Lpg'li araçlara teşvik desteklerinin yapıldığını biliyoruz(özellikle Avrupa ülkelerinde).Lpg sistemli arçlar güvenlidir arkadaşlar,zamanı gelince bakımın yaparsın keyifle binersin. :D Aksini düşünmeniz bile düşündürücüdür.

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Biz taşıdığımız canları sevmiyoruz, kasap elinde mezbahada montaj yaptırıyoruz bu mudur düşünceniz?

Kim yanlış yapılan işe onay veriyor ve güvenli olduğunu savunuyor bunu anlamadım ve bizim 100binlerce km kullandığımız araçlar değil de neler savunduklarımızı destekler merak ediyorum.

Tekrar söylüyorum, hangisi aldığım zaman bana cazip geliyorsa onu alırım, hiç birisinin bir diğerinden üstün olduğunu kanıtlamak için bir diğerini karalamam.

Bunu Fatih bey size söylemiyorum yanlış anlamayın, forumda bu tavır çok yaygınlaştığı için söyledim.

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Sevgili Mert lpg'li aracta tasarrufu zaten alırken yapıyorsun.Ne güzel büyük bir avantaj.Aynı durumdaki araba dizel ise 25000tl,lpg'li ise 21000tl.Kısaca...

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)
Biz taşıdığımız canları sevmiyoruz, kasap elinde mezbahada montaj yaptırıyoruz bu mudur düşünceniz?

Kim yanlış yapılan işe onay veriyor ve güvenli olduğunu savunuyor bunu anlamadım ve bizim 100binlerce km kullandığımız araçlar değil de neler savunduklarımızı destekler merak ediyorum.

Tekrar söylüyorum, hangisi aldığım zaman bana cazip geliyorsa onu alırım, hiç birisinin bir diğerinden üstün olduğunu kanıtlamak için bir diğerini karalamam.

Bunu Fatih bey size söylemiyorum yanlış anlamayın, forumda bu tavır çok yaygınlaştığı için söyledim.

yıllardır kullandığı halde çakma xenonu ile karşıdakinin gözünü almadığını iddaa eden bir sürü kişide var mesela..

benim yazdıklarımı nasıl okuyorsunuz merak ettim..

bundan bir önceki iletimi tekrar okuyunuz..

ben kısa bir alıntı koyayım ama siz tamamını okuyunuz, " lpg standardına uygun olarak yapılır gerekli önlemler ile birleştirilirse güvenli hale getirilir fakat ne yapılırsa yapılsın benzinliden daha güvenli olamaz.."

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Hesaba falan gerek yok.. Gücü yeten dizel alsın...

2010 Aralık ayında, bende çok hasapladım. okadar karmaşık hesaplara daldım ki , Uykularım kaçmaya başladı. Şimdide iyiki dizel almışım diyorum.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Fanatik olarak adledilsekte itirazımız LPG'nin tasarrufuna değil. Benzinliden daha güvenli denmesine.

Tasarruf için ben sıfır ayarında ki benzinli aracımı sattım dizel aldım. Basınç olayından korktum giremedim riske.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...