İçeriğe Yönlendir

Sıfır Araba Alınırken Neden Benzinli Olanı Tercih Edilir ?


Erdoğan Temur

Recommended Posts

Hasan Aksüt

Ekonomi hesapları ayrı tabi ama satılabilirlikte önemli. Eğer sınırlı km ve sınırlı alıcı kitlesi göze alınabilirse, elbette benzinli. Daha küçük ve daha az km yapacak arabalar için uygulanabilir. Tek araç ve gerektiğinde hızlı elden çıkarmak için dizel daha doğru bir seçenek. Kar etmek adına benzinli tercih etmek, satışta acele etmek durumunda karını götürebilir de.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Bence LPG konusu tartışmaya açık bi konu, fakat kendi yorumum LPG li araç almamak ya da araca LPG taktırmamak yönünde..Ayrıca dizelin bakım masraflarından söz edilmiş ancak LPG li aracın bakım masrafı da bence dizelinkinden az olmaz..Klasik mantık diye düşünebilirsiniz ama ben hala bu mantığa sahibim: Bence LPG motorun ömrünü azaltır, zararlıdır..Sonuçta adamlar arabayı yapmış ve bu araç benzinle çalışacak demişler, siz ne yapıyorsunuz; aracı LPG ile çalıştırıyorsunuz ki bu o aracın üretilirken çalışma mantığına aykırıdır, bence orta veya uzun vadede motordan arıza ile karşılaşırsınız..örneğin sadece bir örnek olarak şunu belirteyim: arkadaşımın LPG li aracı var ve araç rölantide bile aşırı silkeleyerek çalışıyor, stop etti edecek gibi yani.. (tüm bunların dışında kazalarda, arkadan çarpmalarda, taklalarda vs. LPG nin risk olduğunu da unutmamak gerek diye düşünüyorum.)

Yorum bağlantısı
Misafir
Bence LPG konusu tartışmaya açık bi konu, fakat kendi yorumum LPG li araç almamak ya da araca LPG taktırmamak yönünde..Ayrıca dizelin bakım masraflarından söz edilmiş ancak LPG li aracın bakım masrafı da bence dizelinkinden az olmaz..Klasik mantık diye düşünebilirsiniz ama ben hala bu mantığa sahibim: Bence LPG motorun ömrünü azaltır, zararlıdır..Sonuçta adamlar arabayı yapmış ve bu araç benzinle çalışacak demişler, siz ne yapıyorsunuz; aracı LPG ile çalıştırıyorsunuz ki bu o aracın üretilirken çalışma mantığına aykırıdır, bence orta veya uzun vadede motordan arıza ile karşılaşırsınız..örneğin sadece bir örnek olarak şunu belirteyim: arkadaşımın LPG li aracı var ve araç rölantide bile aşırı silkeleyerek çalışıyor, stop etti edecek gibi yani.. (tüm bunların dışında kazalarda, arkadan çarpmalarda, taklalarda vs. LPG nin risk olduğunu da unutmamak gerek diye düşünüyorum.)

Rölanti vb sıkıntılar kiti takan ustanın becerisine kalmış bir durum.60bin km 1990 model Opel Kadett ve yaklaşık 45bin km dir de c-max i LPG li olarak kullanıyorum.LPG kaynaklı hiç bir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar.tabi bunda takan ustanın kabiliyeti becerisi önemli.

Fabrikasyon direk LPG li olarak satılan araçlar da mevcut o nedenle benzinli yapılmış demek bence yanlış.

LPG tankları yapıldıkları malzeme dolayısıyla carpma vs gibi etkilere karşı dayanıklıdır.sistemde oluşacak herhangi bir sıkıntıda kuralına uygun monte edilmiş bir kit zaten gazı otomatik olarak depodan kesiyor.ayrıca benzin LPG ye göre daha yanıcıdır bu nedenle tutuşup alev almasıi olası bir kazada benzinden dolayı yangın çıkma riski yüksektir.

Geçen LPG filtresini değiştirdim 20 tl.15bin km de değiştiğini düşünürsek maliyeti çok fazla değil.

yüksek km li dizel araçlar satarken her zaman problem yaratıyor.biz bile alıcı olurken çekiniyoruz.çok fazla yol yapmayacaksakta dizel çok çekici hale gelmiyor.ama dizelin torkunı yaşamak bambaşka :good1:

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)
Mert gözünde çok büyütmüşsün LPG nin masraflarını.

10 binde değiştim filtresini 30 tl.Ve tertemizdi.Bundan sonra 20 binden önce değişmem sanırım.

Eğer 3-5 bin km de kolay satılacak diye sıfır alırken 8 bin fazla verecekseniz verin.

4-5 yıl binecek ve her yıl için 20 binkm düşünerek 100 bin km üzeri bir dizeli kolay satacağınızı düşünüyorsanız benzinlisinden çok çok pahalı satacağınızı mı sanıyorsunuz?

Km düşükse e niye aldık dizeli o zaman ?

Hele senin dizel almanı hiç anlamaıyorum :))

Yılda 3 bin miydi yaptığın yol.Öyle hatırlıyorum.

Naptın abi sen ne 3 bini :) Cengiz abi ile karıştırdın beni :p

13-14 bin civarı. Özellikle bu yazdan itibaren her gün binilecek araca.

Gözümde büyütmedim abi hani deniyor ya dizelin de filtreleri dünya para diye yo değil bak önceki mesajlarıma filtrelerin ne kadar olduğunu yazdım :p

Bakımları zamanında yapıldıktan sonra ha dizel ha benzinli ha lpg hepsi sorunsuzdur.

Ben rasyonel düşünüyorum sadece, taksam lpg kaybettiğim bagaj hacmi, ruhsat değişimi, yeni muayene, her muayeneye ek sızdırmazlık raporu vs vs maddi olarak olmasada uğraşacak zamanı olmayana işkence

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Fiat'ın Linea'da yaptığı kampanyayı diğer markalarda yapsa benzinliye çok az bakan olur.Ne yakıt tüketimi,ne bakım masrafları,ne de 2.elinin durumları buradaki gibi forumlara konu olur.

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz
Bence LPG konusu tartışmaya açık bi konu, fakat kendi yorumum LPG li araç almamak ya da araca LPG taktırmamak yönünde..Ayrıca dizelin bakım masraflarından söz edilmiş ancak LPG li aracın bakım masrafı da bence dizelinkinden az olmaz..Klasik mantık diye düşünebilirsiniz ama ben hala bu mantığa sahibim: Bence LPG motorun ömrünü azaltır, zararlıdır..Sonuçta adamlar arabayı yapmış ve bu araç benzinle çalışacak demişler, siz ne yapıyorsunuz; aracı LPG ile çalıştırıyorsunuz ki bu o aracın üretilirken çalışma mantığına aykırıdır, bence orta veya uzun vadede motordan arıza ile karşılaşırsınız..örneğin sadece bir örnek olarak şunu belirteyim: arkadaşımın LPG li aracı var ve araç rölantide bile aşırı silkeleyerek çalışıyor, stop etti edecek gibi yani.. (tüm bunların dışında kazalarda, arkadan çarpmalarda, taklalarda vs. LPG nin risk olduğunu da unutmamak gerek diye düşünüyorum.)

Lpg'ye çok kuşku ile yaklaşmızsınız ama çekinmeyin dediklerinizin tam tersi hepsi.Tüm dünyada teşvik edilen bir uygulama bu LPG yakıtlı sistemler.94'den beri(9 sene ticari binlerce km yol) lpg li araba kullanıyorum ufak tefek sorunlar haricinde sorunsuz diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
Fiat'ın Linea'da yaptığı kampanyayı diğer markalarda yapsa benzinliye çok az bakan olur.Ne yakıt tüketimi,ne bakım masrafları,ne de 2.elinin durumları buradaki gibi forumlara konu olur.

:D

durumlar az iyi olsa 29 bin liraya linea yı gözüm kapalı alırdım ,ama şu an maalesef :p

Ben benzinli araç kullanıyorum, focusumu satıp albeayı alalı 1 yıl oldu, 7000 km civarı yapmışım eğer aracım dizel olsaydı eminim en az 10-12 bin olurdu .

Durumlar düzelince dizel düşünüyorum inş. kullanımıda bana zevkli geliyor, şirket araçlarını kullanırken keyif alıyorum ivmelenmesi güzel oluyor dizellerin :good1:

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz
lpg motorun ömrünü azaltır varsayımı için doğru diyelim.12-13 bin tl paranız var,daha fazlası yok.ekonomik araba ihtiyacınız da var.alternatifler şunlar;

fiesta 200x model - lpg li , 300.000 km

fiesta 200x model - dizel , 300.000 km.

sizin tercihiniz hangi yönde olur.hiçbirisin almam,başka araç bakarım demek yok ama.bu araçlar piyasa da satışta,birisi bu araçları alacak.

Ben 1.sini alırdım.Eminimki çok arkadaş bunu tercih edecektir bu seçeneklerde.Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim aynı model dizel ve benzinli araç aynı bedelde ise dizelin aynı fiyatta olmasının tek sebebi km'sinin yüksek oluşudur.Daha az km'lerde dizel araba benzinliden daha pahalı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Örnek olsun diye değerleri rasgele yazıyorum.

100 km'de 10 litre benzin tüketen bir arabaya LPG taktığınızda 100 km'de 11 litre gaz harçıyorsa 100bin km sonra o 12-13 litrelere çıkar. Tekrar benzine çevirdiğinizde 12 litre civarında yaktığını görürsünüz. Bunun yanındada motor gürültüsü hissedilir derecede artmış olur.

LPG'de zaman geçtikce git gide tüketimde artış olduğunu unutmayın. Benzinli olarak orjinal kullandığında bu artış önemsenmeyecek bir miktar.

+ trafikte bukadar çok manyak varken her an kaza riski ile patlamak üzere olan bir bomba.

Bunlar benim düşüncelerim...

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Korkmayın arkadaşlar olağan üstü bir durum olmadıkça patlamaz son derece güvenlidir lpg.Siz asıl benzinden korkun LPG'nin alt ısıl değerinin daha yüksek olmasından dolayı benzin tutuşur ilk önce.Darbeli durumlarda yine benzin deposunun tahrib olması son derece sıkıntılı bir durumdur.Hakeza lpg tankı oldukça dayanıklıdır. 96 yılıydı sanırım teröristler taksiye bombayı koymuşlar patlayan bomba lpg tankını 200m ileriye fırlatmış yere düşen tankta hiç bir sıkıntı yoktu

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Basınçlı kap imalatı yaptığımız için rahatlıkla söyleyebilirim, ha benzin ha lpg patladı mı araç içinde şansınız yok. Yanmasanız bile basınçtan ötürü ya ciğeriniz patlar ya damarlarınız.

Ek olarak Forza Dizel :)

İkinci Ek olarak: LPG'li araçlarda yangın özellikle enejktörlerin açık kalmaı yani işeme durumunda oluyor bu da çok ciddi bir tehlike.

Korkmayın arkadaşlar olağan üstü bir durum olmadıkça patlamaz son derece güvenlidir lpg.Siz asıl benzinden korkun LPG'nin alt ısıl değerinin daha yüksek olmasından dolayı benzin tutuşur ilk önce.Darbeli durumlarda yine benzin deposunun tahrib olması son derece sıkıntılı bir durumdur.Hakeza lpg tankı oldukça dayanıklıdır. 96 yılıydı sanırım teröristler taksiye bombayı koymuşlar patlayan bomba lpg tankını 200m ileriye fırlatmış yere düşen tankta hiç bir sıkıntı yoktu

Sandığınız kadar dayanıklı değil. Benzin tankı ne kadar dayanıklı ise LPG tankıda o kadar dayanıklıdır.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dizel aracınızda alırken yüksek bedel ödediniz, yakıttan kar sağladınız, eğerki satarkende kar düşünceniz varsa kesinlikle servis dışında müdahale ettirmeyin, 90.000 km yada 3 yılı geçirtmeyin.

Şirket politikamız ; En fazla 200.000 km, 2 yıl kullanmaktır.Yok 2 sene daha kullanayım dersek kullanırız tahminen 300.000 km civarı komple sıfır motor koyarız (5.000 tl) Ancak 200.k yol kat etmiş aracımızı 16.000tl ye satabilecek iken 300.k yol kat etmiş aracı en fazla sıfır motor dahi olsa 13.000 tl'ye satarız. Bizde aradaki farkı sıfır araç için kullanır, yeni aracı 7000-8000tl'yi cebimizde kalan paraya ilave ederek alırız. (Tüm rakamlar örnekleme içindi )

Ticari kullanan Dizel, keyfi kullanan (senelik 20-30.k ) benzinli almalı.

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz
Basınçlı kap imalatı yaptığımız için rahatlıkla söyleyebilirim, ha benzin ha lpg patladı mı araç içinde şansınız yok. Yanmasanız bile basınçtan ötürü ya ciğeriniz patlar ya damarlarınız.

Ek olarak Forza Dizel :)

İkinci Ek olarak: LPG'li araçlarda yangın özellikle enejktörlerin açık kalmaı yani işeme durumunda oluyor bu da çok ciddi bir tehlike.

Sandığınız kadar dayanıklı değil. Benzin tankı ne kadar dayanıklı ise LPG tankıda o kadar dayanıklıdır.

Ama aynı basınca maruz kalan her iki depoda şekli itibarı ile silindirik yapılı ve daha etli olan depo avantajlı olacaktır(yani lpg tankı).İşeme kaçağı için basınç farkı algılayıcı sensörler devreye girmiyormu ki tanktan sızıntı oluyor?Bu durum zaten kabul edilemez bir hata.Benzin deposu bir vesile ile delinmiş olsa ve benzin kaçırsa benzini kesemez ama lpg tankı gaz akışını keser diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ama aynı basınca maruz kalan her iki depoda şekli itibarı ile silindirik yapılı ve daha etli olan depo avantajlı olacaktır(yani lpg tankı).İşeme kaçağı için basınç farkı algılayıcı sensörler devreye girmiyormu ki tanktan sızıntı oluyor?Bu durum zaten kabul edilemez bir hata.Benzin deposu bir vesile ile delinmiş olsa ve benzin kaçırsa benzini kesemez ama lpg tankı gaz akışını keser diye biliyorum.

Et kalınlığı basınca dayanımı dolaylı yoldan destekler.

Dayanım birleşim yerinde ve işlem yapılan yüzeylerdedir. Ayrıca benzin tankında basınç yoktur çünkü içine sıkıştırılan bir madde yok. Ama LPG de dolum yapılabilmesi için basınçla gaz basılır tanka. Tanka dıştan her hangi bir basınç uygularsanız ilk başta kaynak yerlerinden açılma yapar. Açılmada basınçlı kapta patlama dolayısıyla yıkımdır. Canım ülkemde evrak doldurmak çok kolay olduğu için yeterli kaynak kontrollerin yapıldığını gerekli testlerin ve kaynak filmlerinin yapıldığını düşünmüyorum. Basınçlı bir kap olmasa bu tank güvenlik konusunda sıkıntı olmaz ama ne yazık ki basınç var. Ve basınç tehlikelidir. Depo bağlantı yerlerinde ya da herhangi bir yerinde kaçak oldu mu hiç bir sistem gaz akışını kesemez kaçan alan giderilmedikçe.

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Dikişlerin kaçırması ve yırtılmalara sebeb olabilecek durum ayrı bir olay.Ben o yüzden bu tezi savunabilirim;her ikiside potansiyel tehlike ama arabada benzin daha tehlikelidir lpg tankından.

Yorum bağlantısı
Yavuz Doğan
yılda 30 bin km ve üzeri yol yapan bence kesinlikle dizel almalı...

arkadaşlar yeni 2 hafta oldu 1,6 titanyum focus aldım.yılda çok çok 9-10 bin km yapıyorum.sizce benzinli almakta hata mı yapmışım

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
arkadaşlar yeni 2 hafta oldu 1,6 titanyum focus aldım.yılda çok çok 9-10 bin km yapıyorum.sizce benzinli almakta hata mı yapmışım

Kim ne derse desin,dizel aracı hem alırken hem de kullanırken(potansiyel veya her bakımda)vereceğiniz fazladan miktarı yılda 10bin km ile çıkaramazsınız. Benzinli alarak iyi etmişsiniz. Çok canınız sıkılırsa takın sıralı tüpü,dizel gibi gezin. :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
arkadaşlar yeni 2 hafta oldu 1,6 titanyum focus aldım.yılda çok çok 9-10 bin km yapıyorum.sizce benzinli almakta hata mı yapmışım

benzinli aldığınız için yaklaşık 20.000 ile 25.000 km arası yol yapacak kadar benzin paranız cebinizde kaldı.. güle güle kullanın..

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Dikişlerin kaçırması ve yırtılmalara sebeb olabilecek durum ayrı bir olay.Ben o yüzden bu tezi savunabilirim;her ikiside potansiyel tehlike ama arabada benzin daha tehlikelidir lpg tankından.

Sağlıklı hiç bir tank durduk yere kaçırma yapmaz ki. Hangi olayı savunuyorsunuz?

Hiç bir bilimsel açıklama yoktur basınçsız kap basınçlı kaptan daha tehlikelidir diye. Yanlışınız var. :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)
Dikişlerin kaçırması ve yırtılmalara sebeb olabilecek durum ayrı bir olay.Ben o yüzden bu tezi savunabilirim;her ikiside potansiyel tehlike ama arabada benzin daha tehlikelidir lpg tankından.

nasıl yani? benzinin lpgden tehlikeli olması gibi bir durumun söz konusu olması bile mümkün değil diye düşünüyorum..

öncelikle benzin deposu gerekli koruma tertibatı ile fabrika tarafından orjinal şekliyle montajlanmakta,lpg tankı ise araç üzerine sonradan monte edilerek koruma tertibatı olmadan monte edilmekte.. (montajında bir standardı yok tamamen takan ustaya göre değişmekte..)

bunun haricinde benzin sıvı olarak depoda durmakta,lpg ise basınç nedeni ile dıştan aldığı darbelerde felakete neden olabilmekte..

ayrıca lpg tanklarında her yıl 0,15 milimetre erime meydana geldiği için kullanım ömrü 10 yıl ile sınırlanmakta (diye hatırlıyorum)..

benzin deposu kaza anında darbe alsa bile sıvı bulunduğu kabın şeklini alabilme yetisine sahip olduğundan sıkıntı yaratmıyor fakat sizin daha güvenli dediğiniz lpg tankı bu gibi durumlarda özellikle stepne yerine takılan simit tabir edilen tanklarda kaporta sıkışması nedeni ile patlayabilmekte..

bu sebeple benzinin lpg den daha tehlikeli olması gibi bir duruma hiç bir şekilde katılmıyorum..

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ticari kullanan Dizel, keyfi kullanan (senelik 20-30.k ) benzinli almalı.

Sadece ticari biraz eksik oldu :) ilave olarak, ekonomik olması ve yüklü kullanımda rahatlık açısındanda dizel (normal benzinli arabalarla bence artık performans olarak pekte farkları kalmadı hatta çoğundan da iyi durumdalar, ancak aşırı beslemeli yada turbolu benzinliler hariç, ama onlarda bastınmı yakıyor), keyfi kullanım, para bol olma durumunda benzinli almalı. Daha iyi oldu sanırım :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
ülkemizde bunca kaza oluyor,siz patlayan bir lpg tankı gördünüz mü?lpg'li araç yandı,insanlar diri diri yanarak can verdi diye haberler verilir.halbuki biraz araştırınca racın lpg tankının kazadan hiç zarar görmediği,içinde hala gaz olduğu görülmüştür.

makina mühendisleri odasının araştırmalarının,yaptıkları basınç deneylerinin yalancısıyız biz :yes:

bu arada lpg tankı ile benzin deposuna aynı basıncı uygularsanız lpg tankının çok daha fazla hasar vereceğini tahmin etmek güç olmasa gerek..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
nasıl yani? benzinin lpgden tehlikeli olması gibi bir durumun söz konusu olması bile mümkün değil diye düşünüyorum..

öncelikle benzin deposu gerekli koruma tertibatı ile fabrika tarafından orjinal şekliyle montajlanmakta,lpg tankı ise araç üzerine sonradan monte edilerek koruma tertibatı olmadan monte edilmekte.. (montajında bir standardı yok tamamen takan ustaya göre değişmekte..)

bunun haricinde benzin sıvı olarak depoda durmakta,lpg ise basınç nedeni ile dıştan aldığı darbelerde felakete neden olabilmekte..

ayrıca lpg tanklarında her yıl 0,15 milimetre erime meydana geldiği için kullanım ömrü 10 yıl ile sınırlanmakta (diye hatırlıyorum)..

benzin deposu kaza anında darbe alsa bile sıvı bulunduğu kabın şeklini alabilme yetisine sahip olduğundan sıkıntı yaratmıyor fakat sizin daha güvenli dediğiniz lpg tankı bu gibi durumlarda özellikle stepne yerine takılan simit tabir edilen tanklarda kaporta sıkışması nedeni ile patlayabilmekte..

bu sebeple benzinin lpg den daha tehlikeli olması gibi bir duruma hiç bir şekilde katılmıyorum..

:yes: Benzin deposu zaten arka aksın oralarda korunaklı bir yerde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...