Ayhan Körçoban 30 Haziran 2011 Paylaş 30 Haziran 2011 sabah motor soğukken sorunum yok fakat araç sıcakken ortaya çıkan marşa bastığımda gaza basmak zorunda kalıyorum veya düzensiz şekilde yükselme ve düşme olup stop ediyor bu sorunum yeni ortaya çıktı acaba neden olabilir teşekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Haziran 2011 Paylaş 30 Haziran 2011 Enjektörleriniz kaçırıyor olabilir.. Yorum bağlantısı
Ayhan Körçoban 30 Haziran 2011 Yazar Paylaş 30 Haziran 2011 Enjektörleriniz kaçırıyor olabilir.. nasıl böyle bir sonuca ulaştınız bu sorunum hem benzinde hemde gaz da var Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Haziran 2011 Paylaş 30 Haziran 2011 Enjektörleriniz kaçırırsa bir müddet kaçırır.. Bu kaçak, zaman geçince buharlaşır dağılır zarar vermez.. Motor sıcakken dediğine göre yeterli zaman tanınmamış, yakıt uçamamış ve motor boğuluyor olabilir.. Gaz vererek daha fazla hava girişi sağlıyor, zengin karışımı normale getirerek düzenli çalışmayı sağlıyorsunuz diye yorumluyorum.. Tabi başka sorunlar da olabilir.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Temmuz 2011 Paylaş 1 Temmuz 2011 Motor sıcakken , ilk çalıştırmada zorluk varsa, bujilerin ıslak kalması en büyük ihtimaldir, belki lpg sisteminde, çalışmasında sıkıntı da olabilir, lpg+benzin beraber silindire giriyordur? Öncelikle lpg iptal edilipi bir kaç gün deneme yapılmalı, sorun bitmiş ise, boşuna ford un orjinal parçaları kurcalanmamalı. Yorum bağlantısı
Ayhan Körçoban 1 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 1 Temmuz 2011 Motor sıcakken , ilk çalıştırmada zorluk varsa, bujilerin ıslak kalması en büyük ihtimaldir, belki lpg sisteminde, çalışmasında sıkıntı da olabilir, lpg+benzin beraber silindire giriyordur? Öncelikle lpg iptal edilipi bir kaç gün deneme yapılmalı, sorun bitmiş ise, boşuna ford un orjinal parçaları kurcalanmamalı. motor soğukken sıkıntı yok fakat motor sıcaklığı artıktan sonra durunca stop etme eğilimi başlıyor .Acaba lpg yi nasıl iptal edebiliri sadece benzine alsam yeterlimidir. sorunum benzinde de olsa devam ediyor Yorum bağlantısı
Misafir 2 Temmuz 2011 Paylaş 2 Temmuz 2011 Benim mondide karter hortumu patladıgında bu tarzda sorun vardı ilk başta.Hortum ikiye ayrılmış ve karter bölümüne gelen agız kısmı sıcaktan yapışmıştı.Öncelikle emminin tavsiyelerinden yola çıkarak ugraşın.Ve hortumları kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Ayhan Körçoban 4 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 4 Temmuz 2011 Benim mondide karter hortumu patladıgında bu tarzda sorun vardı ilk başta.Hortum ikiye ayrılmış ve karter bölümüne gelen agız kısmı sıcaktan yapışmıştı.Öncelikle emminin tavsiyelerinden yola çıkarak ugraşın.Ve hortumları kontrol ettirin. karter hortumu nerde tarif edermisiniz kendimiz kontrol edebilirmiyim ve bunun zararı olurmu yani karter hortumunun erimesi teşekkürler Yorum bağlantısı
Misafir 4 Temmuz 2011 Paylaş 4 Temmuz 2011 (düzenlendi) karter hortumu nerde tarif edermisiniz kendimiz kontrol edebilirmiyim ve bunun zararı olurmu yani karter hortumunun erimesi teşekkürler Mondimde hortum buji kablolarının takıldıgı bobinin altında t tipinde küçük hortum.Doch motorda arkada kalıyor.Emme manifoldunun alt tarafında elinize gelir hortum.Yine bu bobinin altına dogru baglantısı var ama yerini bilmeden görmek zor üzerinden farklı borular geçiyor. Rolanti düzensizliğinde etkisi fazla olan bir parçalardan birisi. 4 Temmuz 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Körçoban 20 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2011 abiler motor ısınınca rolantim düzenleşip stop ediyordu,açtım motoru daha önceden değiştirdiğim hava akış metresinin fişini çıkardım ve araba düzelir gibi oldu,aldığım yan sanayi bir parça idi(150 tl) eskisini temizledim balata temizleyicisiyle,taktım canavar gibi rolantim düzenli 9 larda hem daha önceki benzinde gaz yememe sıkıntım da yok,şuan kullanıyorum selamlar. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 21 Temmuz 2011 Paylaş 21 Temmuz 2011 abiler motor ısınınca rolantim düzenleşip stop ediyordu,açtım motoru daha önceden değiştirdiğim hava akış metresinin fişini çıkardım ve araba düzelir gibi oldu,aldığım yan sanayi bir parça idi(150 tl) eskisini temizledim balata temizleyicisiyle,taktım canavar gibi rolantim düzenli 9 larda hem daha önceki benzinde gaz yememe sıkıntım da yok,şuan kullanıyorum selamlar. Gözünüz aydın.. Orjinal parçanın ölüsü yan sanayinin yenisinden daha çok iş görüyor demekki 2 Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 21 Temmuz 2011 Paylaş 21 Temmuz 2011 Bir fırsatım olsa da şu mafı temizlesem bende. Of Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 21 Temmuz 2011 Paylaş 21 Temmuz 2011 Bir fırsatım olsa da şu mafı temizlesem bende. Of Dertsiz başına dert açma ; sıkıntın varmıki? Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 21 Temmuz 2011 Paylaş 21 Temmuz 2011 MAf temizleme için crc nin bir zımbırtısı var onu aldım. Dert çıkarcak birşey değil, artı olarak gerçekten leş gibi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 21 Temmuz 2011 Paylaş 21 Temmuz 2011 MAf temizleme için crc nin bir zımbırtısı var onu aldım. Dert çıkarcak birşey değil, artı olarak gerçekten leş gibi Önce motoru sil Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 21 Temmuz 2011 Paylaş 21 Temmuz 2011 Motor böyle güzel Ben çanakkalede motoru görseydim ; hiç şansın yoktu; ışıl ışıl yapardım sen bile inanamazdın bu benim motormu değiştirdinizmi diye Yorum bağlantısı
İbrahim Kabasakal 8 Kasım 2011 Paylaş 8 Kasım 2011 Öncelikle merhabalar. Bende benzer bir dertten muzdaribim. 97 Model Otomatik mondeo ghia sahibiyim. ilk çalıştırmada hiçbir sorunum yok. Çalışması gayet kolay ve tek marşta alıyor. Ancak 1500 devir civarında bir devir oynaması var. Yani devir 1400 ile 1500 arasında kendi kendine gaz verme şeklinde hafif hafif oynuyor. Bir de normal 30-40 km ile seyir halindeyken gazdan ani ayağınızı çektiğinizde devir normal rolenti devrinin (700 d/dk.-yanlış ise düzeltiniz) dahi altına (500 d/dk.)altına düşüyor. Çok nadir olmakla birlikte bazen istop ettiği de oluyor.Ben İzmir'de ikamet ediyorum. Bu konuyla ilgili olarak ta 2.sanayide muhteşem üçlü (ajlan-sabri-salih) ustaellere götürdüm arabamı. Burada ateşleme bobini, bujiler buji kabloları değişti. Aracıma carbon clean yapıldı. Aracımda sorun biraz azaldı. Ama tamamen kesilmedi. Özellikle benzinde iken ilk gaza bastığımda bir yığılma oluyor, sonra kendini toparlıyor. Ustalarım bana enjektörlerden olabileceğini söylediler. Siz forum üyelerinin de fikrini almak istedim. Müsait bir zamanda tekrar aracımı ustaellere bırakacam. Bu arada aracımın katalitik konvektor ve komple egzosu 2 ay önce değiştirildi. Araba biraz daha canlandı. Katalitik Konvektör ve susturucular tıkalı imiş. Gaza bastığımda egsozdan elyaf atıyordu resmen. Bir keresinde basınçtan egr valfinin hortumunu attırmıştı ve gaz yemiyordu. Bu vesileyle gidip komple değiştirmiştim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Kasım 2011 Paylaş 9 Kasım 2011 Enjektörleriniz sorunlu olabilir... O ustalara gittiğinde harter havalandırma hortumunun da değiştirsinler.. Bulamazlarsa transitinkinden kesip yapsınlar... Başka hava alan yer var mı baksınlar... Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 10 Kasım 2011 Paylaş 10 Kasım 2011 (düzenlendi) ve rölanti valfini değiştirseniz iyi olabilir.. 10 Kasım 2011 tarihinde Cavit Çırakoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı 18 Kasım 2011 Paylaş 18 Kasım 2011 bende de aynı sorun var. rölantideyken hem benzin ve hem de lpgdeyken aşırı titreme yapıyordu. dün gaz yememeye başladı. normal giderken de motorda aşırı titreme vardı. ustaya gösterdiğim de maf sensörünü çıkardığında sorun çözüldü. maf ı temizleyip tekrar taktığında aynı problemin devam ettiğini söyledi. maalesef maf ın değişmesi gerekiyormuş. maf fiyatıyla ilgili bilgi verebilecek olan varsa sevinirim. Yorum bağlantısı
İbrahim Çelen 21 Kasım 2011 Paylaş 21 Kasım 2011 Arkadaşlar merhaba, 99 Mondeo olan aracım soğukken rolantide ani düşüp yükselmeler yapıyordu.Araç ısındıktan sonra sorun kendiliğinden düzeliyor.Geçen ustama bahsettim ve rolanti kontrol valfini temizlemesini rica ettim.Oda Boğaz kelebeğini temizliyelim ondan olabilir dedi.Kelebeği temizledi yerine taktı sonrasında daha beter bir sorun çıktı.Araç hareket halindeyken rolanti 2000 devir civarında takılıyor.Taki ataç tamammen durana kadar araç tamamen durunca rolanti 1000 devire düşüyor.Eskisi gibi 880 devire düşmüyor ama ben 1000 devire düşse onada razıyım.Sonrasında Usta bir iki uğraştı ama olmadı.En son Km hız kontrol sensörünün kablosunu çıkardı sorun düzeldi.Sensör arızalı dedi.benim de aklıma yattı parçayı buldum götürüp taktık oda ne sorun aynen devam ediyor.Artık kafayı yemek üzereyim.Hava hortumu çıkarıp elle hava girişi kesiline araç normal olarak stop ediyor bu da hortumlarda bir yırtık olmadığı anlamına geliyor forumdan okuduğum kadarıyla.Rolanti kontrol valfini daha önce değiştirmiştim bu sefer temizlettim.maf sensörü temizlendi.Ne yapacağımı bilemiyorum usta çaresiz ben çaresiz.İşin ilginç yanı kelebek temizlenince böyle birşeyin ortaya çıkması.Lütfen yardım edin değerli yorum ve bilgilerinize ihtiyacım var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2011 Paylaş 21 Kasım 2011 Araç hız okuduğu sürece motor stop etmemesi için daha yüksek çalışır.. Siz kabloyu sökünce, motor aracın durduğunu zannetti ve düşürdü devri.. Gaz kelebeği düzgünce yeniden temizlenecek. Sorun büyük ihtimal karter havalandırma hortumu ve müşüründedir.. Yorum bağlantısı
Guest Lütfi Vural 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 s.a mondeomda ilk çalışmada ve sonraki zamanlarda kendiliğinden sanki gaza basarken ki gibi 3000 ve üzeri yükselme ve rolantinin arada bir 1500 civarı seyretme durumu var sorun nedir acaba delirecem artık. gösterdim bi kaç ustaya gaz kelebeği dior sizce sorun büyükmü. Yorum bağlantısı
Recommended Posts