İçeriğe Yönlendir

Mk2 Mondeo Rolanti Düzensizliği


Ayhan Körçoban

Recommended Posts

Fırat Toptaş

vestenauzdan cıkıp emme manifoldunun alt kısmına giren bir hortum var hortumda zarar görme var ise dengesiz rolanti çalışması yapabilir .... kontrol edin derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Gaz kelebegi,nede baktırın temizlettirin osman bey rolanti bozuklugu ondan da yapabiliyor saygılar

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Samet Çömez

Gaz kelebegi,nede baktırın temizlettirin osman bey rolanti bozuklugu ondan da yapabiliyor saygılar

+1

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Arkadaşlar boğaz kelebeğini ve gaz kelebeğini temizletmiştim daha devam ediyor arıza birde izinli olabilsem inşallah haftaya izinli olurum... Benzinde sorun kesti çok rahat kullanıyorum ama lpg'de maalesef, dün akşam lpg'de kullanayım dedim ve benzinden sonra lpg'ye geçti araç hır hır deyip gaz'a yüklendim stop etmesin diye aman aman araç hırıltı yaptı sanki nefes alamıyor gibiydi ayağımı gaz'dan çekince stop etti,tekrar çalıştırdım bu defa benzin'e aldım ve sorun yoktu gayet iyiydi...

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

bu arabalara lpg takıp sorunsuz kullanan varmıdır acaba cok merak ediyorum......

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN
(düzenlendi)

Birde unutmuşum araçımda OMVL kiti var ..... İnfernette araştırdım bu marka baya iyimiş ama kit 2007 de takılmış acaba 6-7 yılda ömrümü bitmeye mi başladı :)

tarihinde Osman ÇETİN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Serttaş

selam aleyküm hayırlı günler. bizim sıkıntımızda aynı konu galiba. 98 ghia aracım benzinde hiç bir sıkıntısı yok ama, gel gelelim lpg ye geçiş yaptığı zaman kırmızı ışıklarda ve duruş pozisyonlarında rolanti bir 10 bir 0 bir 10 bir 0 yapıyor ve sonrasında stop ediyor.söylediğim gibi benzinde herhangi bir sıkıntı yok.maf sensörü ve rolanti muşuru ile alakalı olabilirmi yada karter hortumu ile ustalarımdan yardım bekliyorum teşekürler.

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Mehmet serttaş rölanti ayarlayıcı değişti ve düzelmedi demek ondan değilmiş sanrım oksijen sensörde olabilir veya lpg kitinde sorun var galiba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Serttaş

evet osman abi yarım ilk işim oksijen sensörüne ve lpg kitine baktırmak, uykularıma giriyor. kafayı yicem az kaldı.

ama ustalarım resimlerle maf sensörü egr gibi parçaların yerlerini göstermis, birde oksijen sensörünün ve rölanti muşurunun yerlerini resimlerle görmek istiyoruz.saygılar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Serttaş

selam aleyküm birde merat ettiğim birşey var. lpg yakıt ayarıyla, kalibrasyon ayarı farklımıdır.çünkü lpg ayarı yaptırdım halen rolantı dalgalanıp stop ediyor lpgde.bü yüzden tekrar kalibrasyon ayarımı yaptırmam gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Günaydın öncelikle, ben iki kere lpg ayar istasyonuna gittim ilkinde 30 bayıldım kötü oturdu içime saat gibi dedi tekrar başka bir yere gittim orda lpg filtresi tıkalı dediler değiştirin dedim ordada lpg ayarı yapıldı ordada filtre dahil 40 tl verdim ama halen devam ediyor...

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

selam aleyküm birde merat ettiğim birşey var. lpg yakıt ayarıyla, kalibrasyon ayarı farklımıdır.çünkü lpg ayarı yaptırdım halen rolantı dalgalanıp stop ediyor lpgde.bü yüzden tekrar kalibrasyon ayarımı yaptırmam gerekiyor.

İki kelime de aynı şeyi ifade ediyor. Fakat bu ayarlamalarla biryere varamıyorsanız rolanti dengesizliği için önce karter havalandırma hortumu ve diğer vakum hortumlarının kontrolünü öneriyor bu forumdaki deneyimli ve bilgili arkadaşlarımız çünkü almaması gereken bir yerden araç hava alıyor olabilir yada o karter havalandırma hortumu özelliğini yitirirse büzüşüp olmaması gereken bir şekilde hava geçişini engelleyebiliyormuş. Ondan sonra ateşleme, boğaz kelebeği temizliği ve sensörlerin kontrolü ve gerekirse değişimi yapılmalı. Benim aracımda da işe tersten başlamıştık daha yeni yeni karter hortumuna gelebildik dalgalanma sorunu nedeniyle (Çok rahatsız edip stop etmediği için acele etmedim değişmesi gerekenleri değiştirmiş oldum)

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Günaydın öncelikle, ben iki kere lpg ayar istasyonuna gittim ilkinde 30 bayıldım kötü oturdu içime saat gibi dedi tekrar başka bir yere gittim orda lpg filtresi tıkalı dediler değiştirin dedim ordada lpg ayarı yapıldı ordada filtre dahil 40 tl verdim ama halen devam ediyor...

Zaten 10binde bir yağ değişimiyle değiştirmekte fayda var. Ankarada en fazla ayara 20 TL istiyorlar yada bana öyle denk geldi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Serttaş

evet sorun çözülür gibi oldu heralde çözüldü.önce lpg ayarlarıyla başladık 1 hafta gibi baktık olmuyor. lpg ustası enjektörlerin arızalı değişmesilazım dedi, bende işimizi sağlam yapalım dedik komple yeniledik.3-5 gün bindim yine düzelmedi.maf egr derken en son rolanti sensörünün bakımını yaptık bugün sıkıntının %95 çözüldü çok şükür.sıra şu % 5 lik dilimde oda gün içerisinde rolantim 1 defa 5' e düşüp tekrar 10 a yükseliyor. peki onu neden yapabilir? şimdi taner abi de söylemiş mehmet abide karter havalandırma hortumu ve oksijen sensörü. mümkünse bunlara kendim bakmak istiyorum çünkü okadar masraftan sonra sanayiye gidecek param kalmadı:D şu karter havalandırma hortumunun resmini abilerim ustalarım bir atarsa onada bakayım inşallah.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

evet sorun çözülür gibi oldu heralde çözüldü.önce lpg ayarlarıyla başladık 1 hafta gibi baktık olmuyor. lpg ustası enjektörlerin arızalı değişmesilazım dedi, bende işimizi sağlam yapalım dedik komple yeniledik.3-5 gün bindim yine düzelmedi.maf egr derken en son rolanti sensörünün bakımını yaptık bugün sıkıntının %95 çözüldü çok şükür.sıra şu % 5 lik dilimde oda gün içerisinde rolantim 1 defa 5' e düşüp tekrar 10 a yükseliyor. peki onu neden yapabilir? şimdi taner abi de söylemiş mehmet abide karter havalandırma hortumu ve oksijen sensörü. mümkünse bunlara kendim bakmak istiyorum çünkü okadar masraftan sonra sanayiye gidecek param kalmadı :D şu karter havalandırma hortumunun resmini abilerim ustalarım bir atarsa onada bakayım inşallah.

%5 lik kısım için suan takipteyim...

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

evet sorun çözülür gibi oldu heralde çözüldü.önce lpg ayarlarıyla başladık 1 hafta gibi baktık olmuyor. lpg ustası enjektörlerin arızalı değişmesilazım dedi, bende işimizi sağlam yapalım dedik komple yeniledik.3-5 gün bindim yine düzelmedi.maf egr derken en son rolanti sensörünün bakımını yaptık bugün sıkıntının %95 çözüldü çok şükür.sıra şu % 5 lik dilimde oda gün içerisinde rolantim 1 defa 5' e düşüp tekrar 10 a yükseliyor. peki onu neden yapabilir? şimdi taner abi de söylemiş mehmet abide karter havalandırma hortumu ve oksijen sensörü. mümkünse bunlara kendim bakmak istiyorum çünkü okadar masraftan sonra sanayiye gidecek param kalmadı:D şu karter havalandırma hortumunun resmini abilerim ustalarım bir atarsa onada bakayım inşallah.

Çok sevindim çözdüğüne abimm, %5 sanırım havandırma hortumu olabilir... İzinli günümde bende uğraşaçağım bakalım bende burda yazarım nerden sorun olduğunu.. Lpg kitini komple mi değiştirdin?

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

bugün aracımı rölantideki dalgalanmalar nedeniyle servise götürdüm. aracı bir kaç gündür maf sensörünü çıkarıp kullanıyordum. usta bilgisayar kontrolünde hata çıkmaması üzerine hava problemlerini kontrol etti. yaptığı kontrol sonrası gaz kelebeği ile hava giriş borusu arasındaki bağlantıyı sağlayan yuvanın kırık olduğunu ve yapıştırıldığını, ayrıca gaz kelebeğinin altındaki plastik borunun kopuk olduğunu, kopukluğun eskiden olduğunu ve yapıştırıldığını hem söyledi hem de gösterdi.araç yaklaşık 2 gün serviste kalacak. usta tamir etmeye çalışacak. serviste gaz kelebeğinin fiyatını sordum. 1500 tl dediler.maalesef. özünur otomotivi aradım ve yasin beyle görüştüm. henüz dönmedi.bakalım onlar ne fiyat verecek. yanımda fotoğraf makinesi olmadığı için resimleyemedim. bu arızaların tamiri verimli olur mu. paraya kıyıp yeni gaz kelebeği alsam mı?ne dersiniz.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU

Ben de de aynı sorun vardı, bujileri değiştirdim, düzeldi. Bujileri değiştireli 40.000km olmuştu. Ben de sorunun kaynağının çok daha başka şeyler olabileceğini düşünerek, çok farklı şeyler denedim fakat sadece bujiymiş.

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

gaz kelebeğini özünur otomotivden bulamadım. ayrıca ankaradan çıkmacı 5-6 yeri aradım yine bulamadım. servisten aradılar, parça değişmesine gerek kalmadan tamir ettiklerini söylediler. toplam 155 tl ye mesele halloldu.mardin ford servisindeki zihni ve mesut ustanın ilgileri sayesinde daha ucuza mal oldu. ancak sanki araçtaki hafif sarsıntılı çalışma devam ediyor gibi geldi. bujiler değişeli beşbin km. oldu. aracı aldığımdan beri (yaklaşık 27bin km.) buji kablosunu değiştirmedim.bundan kaynaklı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU

gaz kelebeğini özünur otomotivden bulamadım. ayrıca ankaradan çıkmacı 5-6 yeri aradım yine bulamadım. servisten aradılar, parça değişmesine gerek kalmadan tamir ettiklerini söylediler. toplam 155 tl ye mesele halloldu.mardin ford servisindeki zihni ve mesut ustanın ilgileri sayesinde daha ucuza mal oldu. ancak sanki araçtaki hafif sarsıntılı çalışma devam ediyor gibi geldi. bujiler değişeli beşbin km. oldu. aracı aldığımdan beri (yaklaşık 27bin km.) buji kablosunu değiştirmedim.bundan kaynaklı olabilir mi?

Bir arkadaş," sırayla bujiler, buji kablosu ve ateşleme bobini denenmeli" demişti. Ben dinlemeden senin gibi başka yerlere yöneldim. Gaz kelebeğinin arkasıdaki siyah bagalit yeri ustamla sökmüştüm, içinde bir motor var anlamam ama bozulacak gibi değil; temizledik kapattık. Büyük ihtimalle servis te aynısını yapmış. Ben normal buji taktım düzelince üstüne düşmedim fakat Bosch un CNG/LPG bujileri varmış, tırnak aralıkları dar ve LPG için özel üretilmiş. Bundan al, internette de varmış. Bence tanıdık parçacı varsa buji kablolarını al değiştir düzelmezse geri ver. Gerek yok o kadar para vermeye, olmazsa ateşleme bobinini de aynı şekilde dene. Benim parçacım bu konularda yardımcı oluyor burada.

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

servis gaz kelebeğinin ordan kopan bir boruyu tamir edip yerine taktı.normalde servisler parça tamiriyle uğraşmak yerine parça değişimine giderler. benim usta serviste işlem yapamadığı parçaları kendisi başka yere götürüp gerekli işlemleri yapıyor.söylediğiniz bujileri araştıracağım. ilginiz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU

servis gaz kelebeğinin ordan kopan bir boruyu tamir edip yerine taktı.normalde servisler parça tamiriyle uğraşmak yerine parça değişimine giderler. benim usta serviste işlem yapamadığı parçaları kendisi başka yere götürüp gerekli işlemleri yapıyor.söylediğiniz bujileri araştıracağım. ilginiz için teşekkür ederim.

Bahsettiğin küçük boru karbüratör hava borusu, fiyatı 5tl genelde yarılıyormuş. Ben çektim, başkası çekmesi diye uğraşıyorum

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Bahsettiğin küçük boru karbüratör hava borusu, fiyatı 5tl genelde yarılıyormuş. Ben çektim, başkası çekmesi diye uğraşıyorum

Cevabınızı Hakan Ulutaşlı'ya yazmışsınız ama gördüğüm kadarıyla Hakan bey'in aracı 2001 model 2.0Lt mondeo o kasada motor Zetec ve enjeksiyonlu diye biliyorum. Bahsedilen parçanın Karbüratör hava borusu olduğuna eminmisiniz araç enjeksiyonlu çünkü !?!?

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU

Cevabınızı Hakan Ulutaşlı'ya yazmışsınız ama gördüğüm kadarıyla Hakan bey'in aracı 2001 model 2.0Lt mondeo o kasada motor Zetec ve enjeksiyonlu diye biliyorum. Bahsedilen parçanın Karbüratör hava borusu olduğuna eminmisiniz araç enjeksiyonlu çünkü !?!?

Motorlar arasındaki farkı bilmiyorum. Kendi sorunumu çözünce belki ondaki de aynı olabilir diye aydınlatmak istedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...