İçeriğe Yönlendir

Mk2 Mondeo Rolanti Düzensizliği


Ayhan Körçoban

Recommended Posts

Recayi Demirel
(düzenlendi)

memleketimde kar yağdi mondeom dada yapmaya başladi,3 gündür, buji ve kabloları değiştirdim değişen birşey yok, sente ayari tekrar yaptirdim değişen birşey yok, tek geriye kalan bobin birde rolanti valfi.. araç 3 silindirde çalişiyor gibi hızlanip yavaşliyor , bazende stop ediyor,maf sensörünüde ddeğiştirdim oda değil. bakalım ne olacak....arti gaz ölçümü yaptirdim eksozdan çiğ gaz atiyor denildi? araç ta ateşleme sorunu var gibi belkide bilmediğimiz bir başka konu var..ne olabilir ??*Rolanti valfini söktürüp temizlettim yine değişen birşey yok, usta yüzde yüz rolanti valfindendir dedi ama inanmiyorum, 1. gün buji dedi değişirdim,olmadi,2. gün kesin buji kablolari dedi değiştirdim olmadi,3. gün maf sensörü dedi, değiştirdim, yine olmadi, şimdi :) rolanti valfi hatta eminim yüzde bir milyon diyor..:) birde araca fazla hava akışı varmiş???? herhangi bir hortumda patlak çatlak yok gibi hemen hemen hepsi yeni ,yukaridaki leri denedik olmadi başka geriye ne kaldi?????*tavsiyelerinz..??

tarihinde Recayi Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

s.a

mondeomda ilk çalışmada ve sonraki zamanlarda kendiliğinden sanki gaza basarken ki gibi 3000 ve üzeri yükselme ve rolantinin arada bir 1500 civarı seyretme durumu var sorun nedir acaba delirecem artık. gösterdim bi kaç ustaya gaz kelebeği dior sizce sorun büyükmü.

Bu mesajı görmemişiz...

Gaz kelebeği olabilir ama uzak ihtimal bence.. Bu motor hava alıyordur.. Hortumlar ve rolanti valfi kontrol edilmeli..

memleketimde kar yağdi mondeom dada yapmaya başladi,3 gündür, buji ve kabloları değiştirdim değişen birşey yok, sente ayari tekrar yaptirdim değişen birşey yok, tek geriye kalan bobin birde rolanti valfi.. araç 3 silindirde çalişiyor gibi hızlanip yavaşliyor , bazende stop ediyor,maf sensörünüde ddeğiştirdim oda değil. bakalım ne olacak....arti gaz ölçümü yaptirdim eksozdan çiğ gaz atiyor denildi? araç ta ateşleme sorunu var gibi belkide bilmediğimiz bir başka konu var..ne olabilir ??*Rolanti valfini söktürüp temizlettim yine değişen birşey yok, usta yüzde yüz rolanti valfindendir dedi ama inanmiyorum, 1. gün buji dedi değişirdim,olmadi,2. gün kesin buji kablolari dedi değiştirdim olmadi,3. gün maf sensörü dedi, değiştirdim, yine olmadi, şimdi :) rolanti valfi hatta eminim yüzde bir milyon diyor.. :) birde araca fazla hava akışı varmiş???? herhangi bir hortumda patlak çatlak yok gibi hemen hemen hepsi yeni ,yukaridaki leri denedik olmadi başka geriye ne kaldi?????*tavsiyelerinz..??

Silindir kompresyonları ölçüldü mü ?

Yorum bağlantısı
Recayi Demirel
(düzenlendi)

Silindir kompresyonları ni henüz ölçtürtmedim , biliyorsunuz motor yeni yapıldı, şimdi sıfır toparlanmış motorun kompresörü kaç çıkması gerekiyor??*ölçüleri şimdiden alayim da bana hikaye okumasın usta yine..

tarihinde Recayi Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rodaj tamamsa, 14'ün altında çıkmamalı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recayi Demirel

tamam yarin yaptiracağim, şunu fark ettim araçta 88 derecelik termostad takılı araç isininca sanki, az düzene giriyor gibi rolantisi????orjinal fabrika çıkışı nedir termostadi???

Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş

Arkadaşlar yeni konu açmayayım buradan devam edeyim dedim. Malum benim mondiden bir süredir ayrıydım nihayet kavuştum ama rölanti sorunum var. Rölanti 500 devir ile 900 devir arasında oynuyor bazen 200 300 devire düşüyor sonra yavaş yavaş oynaya oynaya 900 devirde sabitleniyor bu 10 saniye içinde gerçekleşiyor sonra gaza basıp bırakınca tekrar sil baştan tekrar başlıyor. Aynı olay motor sıcakken ve soğukken benzinde ve tüpte aynı hareket edip boşa alınca veya debriyaja basınca oynama daha çok oluyor ve bazende stop ediyor. Acaba diyerekten aküyü söküp bekledik 30dk falan tekrar taktım (taktıktan sonra 50-60 km yol yaptım tüpe geçtim olmadı, söküp taktıktan sonra direk tüpte 50-60 km gittim yine olmadı.)ama sorun aynen benzinde ve tüpte devam ediyor. Maf sensörünü söktüm temizledim hoş zaten temizdi ama sonuç yok. Sizce sorun nedir ve nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Karter havalandırma hortumu ve müşürü.. rolanti valfi, En suçlu görünenler..

Maf, rolanti valfi ve gaz kelebeğini temizlet..

Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş

Karter havalandırma hortumu ve müşürü.. rolanti valfi, En suçlu görünenler..

Maf, rolanti valfi ve gaz kelebeğini temizlet..

Teşekkür ederim cevabınız için, gaz kelebeğini ve mafı temizledim. Kartel havalandırma hortumu ve müşürünün yerini bilmiyorum, rölanti valfini ise benim servis temizlemek istememişti sökmesi zor bir yer olsa gerek, kısmetse yarın vaktimiz olursa toplantıdan sonra hem bu parçaların yeri konusunda hemde biraz mondeo ustalığı konusunda sizden ders almak isterim. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben sana o parçaları gösterrim yarın inşallah.. :)

Hortum kolay, rolanti valfi gerçekten zor yerde..

Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş

Karter havalandırma hortumu ve müşürü.. rolanti valfi, En suçlu görünenler..

Maf, rolanti valfi ve gaz kelebeğini temizlet..

Beni şaşırtmadınız ve yine doğru cevabı verdiniz. Sorun rölanti valfinde çıktı. Yeri gerçekten zormuş heleki mondeodan ilk defa söken usta olunca daha zormuş Üst taraftan yarım saatte söktük, güzelce temizlendi. Sonra üst taraftan takmayı denedi ama başarılı olamadı tabiki, aracı kanala aldık ve orada taktı. Ben zaten yazın mafı ve gaz kelebeğini kendimtemizlemiştim baktık tekrar temizlemeye gerek yok dedik. Sorunum düzeldi, herşey olması gerektiği gibi. Ama ben hala kartel havalandırma hortumu ve müşürünün yerini öğrenemedim tabiki :)

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Ayrıca telefonda görüştüğüm Süha Demirtaş kardeşime yardımını esirgemediği için çok teşekkür ederim. Eee boşuna dememişler bir kahvenin kırk yıl hatrı vardır diye. Kaldı 39 yıl. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gelebilsem gösterecektim sana karter hortumlarını..

Mustafa tüfekçi....

TIS'dan bulsana şu karter havalandırma hortumunu ve müşürünü..

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Gelebilsem gösterecektim sana karter hortumlarını..

Mustafa tüfekçi....

TIS'dan bulsana şu karter havalandırma hortumunu ve müşürünü..

Ben de merak ediyorum

Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş

Gelebilsem gösterecektim sana karter hortumlarını..

Mustafa tüfekçi....

TIS'dan bulsana şu karter havalandırma hortumunu ve müşürünü..

Kartel hortumu bahane gelseniz ne güzel tanışmış olurduk ama kısmet değilmiş. Geri dönmek zorunda kaldığınızı duyunca üzüldüm gerçekten, hatta Ahmet'le dedik pozantı şurdan neresi ki gidip alalım, onlar gelemiyorsa biz gideriz diye.

Ayrıca merak ettim TIS neki. Faydalı birşeyse bizde edinelim bir yerlerden.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir program, internetten bulabilirsiniz..

Aracın tüm parçaları şemaları sökülmesi takılması detayları her şeyi bulabilirsiniz..

Ford TIS diye arayın..

Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca

merhabalar bende aranıza yeni katıldım sayılır benim arabamda da bir iki eksik var aldığımda arabada benzin pek yoktu bi fulleyim dedim 110 km gittim ibre hale ful gösteriyor zannedersem takılı kaldı kontağı kapattığımda inmiyor ancak ertesi sabah baktığımda iniyor bide rolanti 9,5 ta biraz yüksek galiba bunun ayarı varmı biraz düşürebilirmiyim 8,5 falan şu an için lpg yok araba 91 binde ilerde ne yaparım bilmiyorum galiba lpg taktıracaz şehir içinde 55 kuruş yaktı bide araba ya 97 oktan koydum az pahalı buna gerek varmı 95 koyayımmı bilgi verirseniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca

neden kimse iki kelime yazmıyor bumu üyeliğiniz arkadaşlığınız

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mesajınız tam toplantı hazırlıklarına denk gelmiş Yıldırım Bey, görmemişiz..

Şamandranız bozuktur.. Ayarı yok, bence idare edin bu şekilde...

Rolanti normalde 825 olması gerekir, biraz yüksek çalışıyorsa bir yerlerden hava alıyordur, ayarı yoktur, titreme, dengesiz hareketler, stop etme falan yoksa hiç kurcalamayın..

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

merhaba

99mk2 kasa mondeo ghia sahibiyim aracım rolantide durmuyor.şöyleki2-3 ay önce balıkkesire giderken tekirdağdan susurluk yakınlarında hız sabitlici aktif olmak üzere seyir halindeyken civata atığı gibi bir ses geldi aracımısabitliyiciden cıkarıp bosa attığımda aracım direk stop etti tekrar çalıştırdım yine stop etti bişekilde evime geri döndüm ustama götürdüm rolanti valfini söküp üstündeki kuram yapan pisliği temizleyip yerine geri taktı calıştırdığımzda arac yine aynısını yaptı hemen gaz kelebeği kutusunu söküp potansiyometreye ve bütün kutuyu inceledik fakat herhangi bişey bulamadık kuram yapmasının sebepi lpg oldugunu soylemişti aracın 2.sahibiyim ve lpg aldıgımda vardı aldıgım gunden beri hiç kullanmadım lpg yi ve hemen gidip onuda söktürdüm.bir kaç ustayla ve kişiyle görüşdüm kimi gaz kelebek kutusunun potansiyometrenin acıldıgında rolantide durması için gaz kelebek kutusunun ustunde mekanik bir parca var o aşınmış o yuzden kelebek kutusu al diyorlar.kimiside rolanti valfini al düzelir hersey diyorlar . ne yapıcam kara veremedim. yardımcı olabilirmisiniz saygılar

Yorum bağlantısı
Misafir

Gecmis olsun. Aractan anlayan ustalarin gormesi yerinde olur. Lpg kurum yapmaz. Mevcut kurum onceki benzinli kullanimlara aittir. Aracin bilgisayara baglanip hata kodlarinin ogrenilmesi oncelikli yapilmasi gereken. Rolanti valfl gorev olarak aracin rolabtisini sabit tutar. Rolanti sorunlarinda ilk suclu olarak anilir. Fakat rolanti sensorunun tolere edecgi degerleri degistiren baska bir sebep de aracin stop etmesine neden olur. Belki carbon clean uygulamasi ile cozulecek bir sorun da olabilir. Fakat bunun ortaya cikmasi icin aractan anlayan bir usta sart.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş

Öncelikle geçmiş olsun, geçenlerde benimde başıma gelmişti hemen hemen aynı sorun rölanti senrörü güzelce temizleyince çözüldü. Yaşadığınız şehride belirtirseniz arkadaşların size yardınları konusunda faydalı olur.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/219472-rolanti-dzensizligi/ bu konuda aydınlatıcı bilgiler var.

"Karter havalandırma hortumu ve müşürü.. rolanti valfi, En suçlu görünenler..

Maf, rolanti valfi ve gaz kelebeğini temizlet.. " Mehmet Özyürek abimizden alıntıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca

Mesajınız tam toplantı hazırlıklarına denk gelmiş Yıldırım Bey, görmemişiz..

Şamandranız bozuktur.. Ayarı yok, bence idare edin bu şekilde...

Rolanti normalde 825 olması gerekir, biraz yüksek çalışıyorsa bir yerlerden hava alıyordur, ayarı yoktur, titreme, dengesiz hareketler, stop etme falan yoksa hiç kurcalamayın..

teşekkür ederim mehmet bey ve diyer arkadaşım

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

Gecmis olsun. Aractan anlayan ustalarin gormesi yerinde olur. Lpg kurum yapmaz. Mevcut kurum onceki benzinli kullanimlara aittir. Aracin bilgisayara baglanip hata kodlarinin ogrenilmesi oncelikli yapilmasi gereken. Rolanti valfl gorev olarak aracin rolabtisini sabit tutar. Rolanti sorunlarinda ilk suclu olarak anilir. Fakat rolanti sensorunun tolere edecgi degerleri degistiren baska bir sebep de aracin stop etmesine neden olur. Belki carbon clean uygulamasi ile cozulecek bir sorun da olabilir. Fakat bunun ortaya cikmasi icin aractan anlayan bir usta sart.

Saygilarimla.

aracın enjektörlerini solvente yatırdım ve temizlettim acaba rolanti valfinin ayarı bozulmus olabilirmi????

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Celal Emre Semiz

İyi günler arkadaşlar rolantiyle ilgili ara sıra motor sıcakken yavaşladığımda durmak için debriyaja bastığım anda arabanın rolantisi iyice düşüyor sonra tekrar kendini topluyor bu arada sırada oluyor acaba sorun yukarıda belirttiğiniz parçalardanmı kaynaklanıyor,foruma yeni üye oldum bu konuyla ilgili bişeyler yazabilirseniz sevinirim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...