İlker Yörük 4 Temmuz 2012 Paylaş 4 Temmuz 2012 Merhaba, kandiliniz mübarek olsun, Ben de mart 2012 tarihinden beri 1997 model mondeo ghia sedan düz vites bir ford sahibiyim. Aracımı keyfle kullanıyorum. Çok güzel bir araba. Benim de sorunum rolanti ile ilgili, klimayı çalıştırdığımda rolanti 5 saniyede bir düşüp tekrar normale dönüyor. Bu süreklilik arz ediyor. Klimayı kapattığımda rolanti normal seviyede stabil duruyor. Sorun rolanti valfinden midir? Tecrübesi olan varsa yardım rica ediyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Temmuz 2012 Paylaş 4 Temmuz 2012 HAtırladığım kadarı ile MK2 Mondeo'da çift fan ya da çift kademe çalışan tek fan oluyor. Sizin aracın ki hangisidir bilemiyorum. Klima açılınca normalde fanın ikinci kademesinin devreye girmesi gerekiyor. Bu süreç fan arızası nedeni ile sürekli tek kademe çalışma şeklinde olduğunda rolanti sorunu yapabiliyor. ROlanti motorundan da yapabilme ihtimali var ama stop etmediği için pahalı olan bu parçayı sona bırakmak daha doğru gibi. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Temmuz 2012 Paylaş 4 Temmuz 2012 (düzenlendi) Merhaba, kandiliniz mübarek olsun, Ben de mart 2012 tarihinden beri 1997 model mondeo ghia sedan düz vites bir ford sahibiyim. Aracımı keyfle kullanıyorum. Çok güzel bir araba. Benim de sorunum rolanti ile ilgili, klimayı çalıştırdığımda rolanti 5 saniyede bir düşüp tekrar normale dönüyor. Bu süreklilik arz ediyor. Klimayı kapattığımda rolanti normal seviyede stabil duruyor. Sorun rolanti valfinden midir? Tecrübesi olan varsa yardım rica ediyorum. Motorun sesini dinleyin o 5 saniyede bir araçta ne gibi ses değişimi oluyor. Örneğin o 5 saniyede bir fanın sesinde bir değişim oluyormu.Yani fanın sesi bir yükelip bir alçalıyormu bunu kontrol edin. Klima kompresörünü takip edin bir kapanıp bir açılıyormu. ( Bu şekilde olsa tam soğutmaz ama yinede alternatif olarak söyledim) 4 Temmuz 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Temmuz 2012 Paylaş 4 Temmuz 2012 Klima kompresörü bu aralıkta durup çalışıyor ise, sorun klima sisteminde, kompresör sabit çalışırken bunu yapıyor ise, rölanti valfinden başlanır, hegodan çıkılabilir 1 Yorum bağlantısı
İlker Yörük 7 Temmuz 2012 Paylaş 7 Temmuz 2012 İlginiz için teşekkür ederim. Motora baktım çift fan sistemi var. Klimayı açtığımda ikinci fan sürekli çalışmaya başlıyor. Kesinti yok. Aracı oto elektrik ustasına götürdüm. Klima sistemi, kompresör sağlam dedi. Sorunun kaynağı olarak rolanti valfini gösterdi. Ama bunun bana çok mantıklı gelmediğini, klima kapalı iken de aynı şeyi yapması gerektiğini söylediğimde, fordlarda kompresörün ara ara devreye girdiğini ve kompresör devreye girdiğinde rolanti değişimlerinin rolanti valfi tarafından kompanse edildiğini söyledi. Motorcuya git bi baksın dedi. Açıkçası motoru ve valfi kurcalatmayı da hiç istemiyorum. Sorun valf ise yenisini alıp taktıracağım. Ama emin olamıyorum. Sonunda servise gideceğim galiba... Yorum bağlantısı
İlker Yörük 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Merhaba arkadaşlar, mondiyi 1 depodur benzinde kullanıyorum ama bir değişiklik yok, ama kullanırken bir şey dikkatimi çekti ; araç durduğunda rolantinin 1500'ün altına düşmesini, gaza hafif basarak, engellediğimde ve gazı sabit tuttuğumda rolanti otomatikman normal seviyeye dönüyor ve klima soğutmaya devam ediyor. aynı şekilde ilk çalıştırmada rolantide gaza basmadığım sürece klimayı açtığımda rolanti sabit ve sorun gözükmüyor. Ama gaza basıp 1500 devri geçtiğim anda gazı bırakır bırakmaz rolanti 5 saniyede bir 500 devire gidip normale dönüyor. Bir diğer nokta da aracı sakin bir şekilde hareket ettirtiğimde ve yavaşladığımda, 1500 deviri hem geçerken hem düşerken 1500 devir seviyesinde araç hafifçe kafa atıyor. Bu 1500 devirde ne var anlamıyorum. Akü kutup başını söküp 1-2 saat bekleyip tekrar takıp, beyni bir sıfırlamayı deneyeceğim, belki mondinin kafası karışmıştr. Bu anlattıklarım dışında morun çalışması çekişi ve v.s. hiçbir sorun bulunmamaktadır. Mondinin ortalama yakıt tüketimi benzinde sakin kullanım ile 6.7 litre(ort. hız 51 km) olarak gözüküyor yol bilgisayarında. Benzinde çok ekonomik tüketimi varmış mondinin bu arada bunu da görmüş oldum. LPG'yi sökmeyi bile düşünüyorum ciddi ciddi. Sorunla ilgili sonuç hakkında bilgi veririrm kısmetse... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Temmuz 2012 Paylaş 12 Temmuz 2012 Gaz kelebeğini ve gaz kelebek potansiyometresini temizletin.. Hortumlarda çatlak patlak büzüşme var mı bakın.. Düzelmez ise ilk akla gelen rolanti valfidir.. Yorum bağlantısı
İlker Yörük 16 Temmuz 2012 Paylaş 16 Temmuz 2012 Yarın ustaya götürüp gaz kelebeği ve gaz kelebek potansiyometresini temizletelim bakalım,( hortumları daha önce kontrol ettirmiştim), inşallah faydası olur... Yorum bağlantısı
İlker Yörük 22 Temmuz 2012 Paylaş 22 Temmuz 2012 Merhaba arkadaşlar, Sorunu kendim çözdüm. Dün akşam üstü akünün artı kutup bağlantısını çıkardım ve bugün öğleye kadar bekledim, yani yaklaşık olarak 15 saat aracın tüm elektriğini kestim. Sonuç olarak akü bağlantısını yapıp tekrar aracı çalıştırdığımda ve klimayı açtığımda 15 dk kadar devir çok düşük kaldı ama klima soğutmaya devam etti. 15 dk sonra rolanti normale döndü, klima gayet güzel çalışıyordu. Klima açıkken olan devir gidip gelmeleri, rolantide soğutmama gibi tüm sorunlar kayboldu. Aynı zamanda motoru da kimseye elletmedim, en güzel tarafı da bu oldu. Böyle bir sorun yaşayan veya yaşayabilecek tüm arkadaşlara faydası olur umarım. Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 23 Temmuz 2012 Paylaş 23 Temmuz 2012 Ben de de aynı sıkıntı var,klima rölantide periyodik olarak devreye giriyor çıkıyor.(Akü kablo sökümü işe yaramadı)Bu fan meselesi aklıma takıldı,iki kademe mi acaba? Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Bugün Ankara da Şaşmaz da Yiğit oto'ya gittim.Maalesef üzücü bir hadise ile karşılaştık,rektefiye sonrası bakım için gitmiştim,hem de bu klima sorununu hallederiz diye...Önce bakımı yaptık çıktık(yağ,yağ filtresi,külbütör kapağı conta,triger kayışı kntrolü,kelebek boğazı temizliği 160+110 ;270 lira),daha sonra araçtan bir ses geldi,geri döndüm,gergi kütüğünden dediler...150+30 lira verdik.Sonra çıktık,tekrar ses geldi.Yalçın usta bu sesin normal olduğunu o bölgedeki herşeyi değiştimemiz gerektiğini söyledi.Boynu bükük çıktık.Sonra netten bu şekli buldum,galiba v kayışını yanlış taktılar,yarın değiştirecem bu şekilde takacam.Yahya usta yı severim ama bu sesle devam edin böyle bir şey olmaz diyen yalçın usta ya ve giden180 liraya üzüldüm doğrusu... Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 Bu şekilde v kayışı artıyor,orjinal şekli bilen mesajla çok sevinirim... Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 Kayışın orjinal ölçüsü nedir acaba? Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 26 Temmuz 2012 Paylaş 26 Temmuz 2012 Allah rızası için biri kayış şeklini ve ölçüsünü yazsın Yorum bağlantısı
gürhan özden 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Allah rızası için biri kayış şeklini ve ölçüsünü yazsın bu kayışlar 2100 diye hatırlıyorum contineltal Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Allah rızası için biri kayış şeklini ve ölçüsünü yazsın Valla bu duayı almak isterdim ama bilmiyorum Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Merhaba arkadaşlar, ben önceki mavi 97 model GLX mondeo mu sattım yeni 2001 GHİA sını aldım.. Sorunum şu arkadaşlar motoru çalıştırdığım zaman araçta devir saati aşağıya düşüp tekrar yerine geliyor bazende stop ediyor ısındı zamanda yapıyor. Ustalar rölanti ayarlayıcıtan yapar dedi 2-3 usta böyle söyledi ve bende değiştirdim (275 tl) verdim ama yine tekrar devam ediyor .. Acaba buji kablosundan edebilirmi?? Yardımlarnızı bekliyorum arkadaşlar Yorum bağlantısı
Tahir İlter 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Ateşleme sistemi komple kontrol edilecek,motora kontrolsüz hava girişi var mı bakılacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Araçta tekleme yoksa buji kablosu değildir... Karter havalandırma hortumlarına öncelikle bakılmalıdır... 1 Yorum bağlantısı
Murat DEMİRHAN 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Forumumuzda buna benzer sorunlar çok karşılaşılıyor.Buna benzer sorunlar ve çözümlerini saklamıştım.Focus için ama sanırım mantalite aynıdır. Yanlış olan olursa Mehmet abi düzeltirse sevinirim. 2003 Focus comfort lpg li aracımla bir yıldır uğraşıyordum sonunda işi çözdüm.Focusların kronik sorunu rölanti dengesizliğidir. size tavsiyelerim şunlardır 1. Yılda bir gaz kelebeği ve rölanti müşürünü temizletin. (Temizletin farkı görün) 2. Lpg li ise iyi kalibrasyon yapılmalı (Kötü Lpg ayarı aracın benzin haritasını bozuyor), Her yıl lpg bakımlarını tam yaptırın. 3. Ateşleme çok önemli Bobin-Buji kablosu ve bujiler ömrü dolmuşsa değişmeli , mümkünse üçü birden (Kötü ateşlemede silkeleme,çekişde düşüklük,rolanti dengesizliği vb. sorunlar olur) 4. Hava filtresi 10 lira mutlaka zamanında değişin. Ayrıca hortumları kontrol edin çatlak patlak falan olmasın. 5. Bunlardan sonra sorun devam ediyorsa son olarak rölanti müşürünü varsa yeni müşür ile deneyip ona göre satın alıp değişin. (Pahalı parçadır, galiba 200 filan ) 6. Serviste lpg ye uyumlu yazılım atıldığını duydum ama bana gerek kalmadı. 7. Benim bildiklerim bu kadar arkadaşlar , naçizane fikirlerim dir. katkı yapmak isteyenler lütfen cevaplasın herkese kazasız belasız günler dilerim Aynı sorunları birebir yaşadım. Rölanti valfi - Rölanti kelebeği - karter havalandırma hortumu kontrolünden sonra baktık ki kesmedi Ustaeller Ford Servisi Sabri, Salih ve Ajlan Ustam (saygılarımı sunuyor selam ediyorum buradan) birkaç saat içinde sorunun oksijen sensörü olduğunu bulup rölanti sorunumu hallettiler Hiçbiryerini kurcalatmadan doğru Ustaeller'e gidip forumdan geldiğinizi söyleyin. Gerisini onlar halleder; siz çayınızı içerken 2 Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Aynı sorun benim 2004 ford fiestamda da var. 2004 Ford fiesta da rölanti valfi ya da müşürü varmı? varsa nerededir? Bilen varsa ve beni aydınlatırsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Genelde ikinci el araç alırım... Hatta hep ikinci el adım Alır almaz, sağlammı bozuk mu demem.. Oksijen sensörü, rolanti valfini, karter havalandırma hortumunu, bujilerini, buji kablolarını değiştirrim... 1 Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Genelde ikinci el araç alırım... Hatta hep ikinci el adım Alır almaz, sağlammı bozuk mu demem.. Oksijen sensörü, rolanti valfini, karter havalandırma hortumunu, bujilerini, buji kablolarını değiştirrim... pintilik zor 1 Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 cevaplarınız için çok teşekkür ederim keşke önce siz değerli forum arkadaşlara sorsaydım belkide direk rölanti ayarlayıcısını değiştirmezdim ( boşboşuna para harçamazdım ) .. yolda seyir halindeyken tekleme oluyor ( sinir oluyorum ), ilk çalıştırdığım zaman sanki araç hırıldılı çalışıyor sanki boğazı şişmiş . 1. ilk buji ve kablolarını kontrol edireceğim 2. okjisen sensörünü kontrol edireceğim 3. bobin ve maf sensörü 4. karter havalandırmayı hepinize teşekkür ederim ilk izin günümde bunları baktıracağım ve sonra burda sorun neredeymiş yazacağım arkadaşlar.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts