İçeriğe Yönlendir

Mk2 Mondeo Rolanti Düzensizliği


Ayhan Körçoban

Recommended Posts

Sercan Bekem
(düzenlendi)

MK2 mondeo için Bosch LPG/CNG bujisi numarası 0242236574 bir kontrol edin isterseniz sizdekilerin numarasıyla. Doğru geldiyse sorun olmamalı. Çünkü bende aracımda kullanıyorum gayette memnunum. Satın almak isteyenler için önerim Bosch servislerine bakın. Sanayide ki parçacılarda bulamamıştım ben ya talep olmuyor yada satıcılar inanmadıkları için bu bujiye getirmiyorlar bilmiyorum.

Ayrıca şase numarasına göre gelen buji belirtilmediyse benzinli araçlar için olanından geliyor sanırım.

Eğer bir kere devirde hareketlenme olup normale dönüyorsa bu normal. Çünkü rolantide direksiyonu çevirdiğinizde powerın harcadığı güç nedeniyle de bunu yapıyor. Ha ama yok sürekli bir dalgalanma varsa ve klima kapatılınca düzeliyorsa o zaman Mehmet Özyürek abimizin söylediği gibi bakımla giderilebilir.

Taner Abi merhaba.

Yazdığın yazıdan şunu anladım, doğru mu? "LPG' li araç için Bosch buji taktırmam gerekiyor "

Bende de 98 mondeo var, yeni bakım yaptırdım, buji ve buji kablolarını da değiştirdim, ikisi de orjinal motorcraft. Ama ben de de titreme sorunu var ve rolanti bazen biraz düşüyor (500-600 devir). Bujiden mi, başka bir nedeni olabilir mi?

Teşekkürler.

tarihinde Sercan Bekem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

öncelikle emin köseler beye;meramımın ne olduğu anlaşılabilir, ergen ukalalığı yapmaya gerek yok.

Emin uzatma, şasi demek istemiş arkadaşımız :) Mk2 mondeo için muhtemelen yanlış buji gelmiştir.. Bujinin üstündeki kodu söyleyebilir misiniz.. Zira en uyumlu araçlardan biridir..
kontrol ettim lpg buji kodu 0242236574.buji kablolarında herhangi bir problem görünmedi.
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Taner Abi merhaba.

Yazdığın yazıdan şunu anladım, doğru mu? "LPG' li araç için Bosch buji taktırmam gerekiyor "

Bende de 98 mondeo var, yeni bakım yaptırdım, buji ve buji kablolarını da değiştirdim, ikisi de orjinal motorcraft. Ama ben de de titreme sorunu var ve rolanti bazen biraz düşüyor (500-600 devir). Bujiden mi, başka bir nedeni olabilir mi?

Teşekkürler.

Ben LPG bujisi için cevabı arkadaş buji kodunu sordu diye verdim. Biz bu bujiyi (Bosch LPG/CNG) alt devirlerimiz canlansın yakıtımız az olsun diye tercih ediyoruz. Ha ama bu demek değil ki mutlaka bu bujiyi kullanın. Biz bu şekilde yararını gördüğümüz için yazıyoruz. Bende bu forumda öğrendim zaten. Abilerim sağolsun bizden önce denemiş paylaşmışlar. Şimdi bende kullanıyorum sorunum yok ve bilebildiğim kadarıyla yazıyorum. Sonuçta karşılaştığımız sorunlar hemen hemen benzeşiyor.

Sorununuza gelelim. Titreme sorunu rolanti düşmesi sorunu için ateşleme sistemi tertibatına göz atılmalı doğru. Ama bunun yanı sıra bu sorunların daha çok ne zaman meydana geldiği ile ilgili daha detaylı yazarsanız bilebildiğim kadarıyla cevaplarım.

Çünkü yakıt sistemi ve ateşleme sistemi fazlaca parça içeriyor ve her biri ayrı ayrı zamanlarda türlü sorunlara sebep olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

kontrol ettim lpg buji kodu 0242236574.buji kablolarında herhangi bir problem görünmedi.

Hakan bey buji kodu doğru. Acaba problem yaratan 2 buji o arızalı enjektörlere denk gelenlermi? Eğer öyleyse bu bujinin tırnak aralığı farklı olduğu için ateşleme sorunu yaşamış olabilirsiniz. Ayrıca eğer o sorunlu olduğunu düşündüğünüz 2 bujinin hangileri olduğunu biliyorsanız diğer ikisi ile yer değiştirip deneyiniz. Sorun arızalı olanları taktığınız yerde devam ediyorsa buji kaynaklı demektir. Ama arızalı bujiler yerine taktığınız yerde sorun devam ediyorsa o zaman bujilerden şüphelenecek birşey yok. Enjektörlerinizle ilgili sorununuza baktırmalısınız diye düşünüyorum. Vogas ta atiker enjeksiyonlar iş görürmü sorusuna da hiç karşılaşmadığım bir durum olduğundan yanıt vermekten ve yanlış yönlendirmekten çekinirim. Mutlaka tecrübesi olan bir arkadaş yanıtlayacaktır. Geçmiş olsun.

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Kendi aracımdaki yaptıklarımı anlayatım belki faydası olur...

İlk olarak bende tekleme ve enjektörlerde sıkıtnı yaşıyordum... götürdüğüm usta bujilerden kaynaklandığını söyledi ve bujileri sötük ve baktık ki benden önceki sahibi ucuz olması maksadıyla başka bujilerden kullanmış gittim bosh un bujilerini aldım geldik taktık denedik sonuç yine aynı oldu... arkasından buji kablolarını kontrol edelim dedik ve buji kablolarınıda değiştirdik ve besmele çekip marşa bastım ama sonuç yine aynıydı... sonra Mehmet Özyürek'e mesaj attım "Bobini değiştir düzelir" diye üç kelimelik bir cümle kurarak bana yardımcı oldu ve hemen tamirciye gidip bobinin değişimini bizzat kendimde yardım ederek yaptık... sonra yine besleme ile bastım marşa veee işte istediğim sonuç dedim içimden... şimdiye kadar da hiç bir sıkıntı yaşamadım...

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Kendi aracımdaki yaptıklarımı anlayatım belki faydası olur...

İlk olarak bende tekleme ve enjektörlerde sıkıtnı yaşıyordum... götürdüğüm usta bujilerden kaynaklandığını söyledi ve bujileri sötük ve baktık ki benden önceki sahibi ucuz olması maksadıyla başka bujilerden kullanmış gittim bosh un bujilerini aldım geldik taktık denedik sonuç yine aynı oldu... arkasından buji kablolarını kontrol edelim dedik ve buji kablolarınıda değiştirdik ve besmele çekip marşa bastım ama sonuç yine aynıydı... sonra Mehmet Özyürek'e mesaj attım "Bobini değiştir düzelir" diye üç kelimelik bir cümle kurarak bana yardımcı oldu ve hemen tamirciye gidip bobinin değişimini bizzat kendimde yardım ederek yaptık... sonra yine besleme ile bastım marşa veee işte istediğim sonuç dedim içimden... şimdiye kadar da hiç bir sıkıntı yaşamadım...

Sizi anlıyorum fakat Hakan Beyin enjektör sorunu var..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

öncelikle emin köseler beye;meramımın ne olduğu anlaşılabilir, ergen ukalalığı yapmaya gerek yok.

kontrol ettim lpg buji kodu 0242236574.buji kablolarında herhangi bir problem görünmedi.

Doğru buji ile, mk2 mondeoda sorun yaşamanız imkansız...

buji kablosu takılamamıştır falan..

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

bir başka usta ile deneyeceğim. uyarınız için teşekkürler mehmet bey.maalesef burada doğru düzgün usta bulamıyorum.

Yorum bağlantısı
Sercan Bekem

Ben LPG bujisi için cevabı arkadaş buji kodunu sordu diye verdim. Biz bu bujiyi (Bosch LPG/CNG) alt devirlerimiz canlansın yakıtımız az olsun diye tercih ediyoruz. Ha ama bu demek değil ki mutlaka bu bujiyi kullanın. Biz bu şekilde yararını gördüğümüz için yazıyoruz. Bende bu forumda öğrendim zaten. Abilerim sağolsun bizden önce denemiş paylaşmışlar. Şimdi bende kullanıyorum sorunum yok ve bilebildiğim kadarıyla yazıyorum. Sonuçta karşılaştığımız sorunlar hemen hemen benzeşiyor.

Sorununuza gelelim. Titreme sorunu rolanti düşmesi sorunu için ateşleme sistemi tertibatına göz atılmalı doğru. Ama bunun yanı sıra bu sorunların daha çok ne zaman meydana geldiği ile ilgili daha detaylı yazarsanız bilebildiğim kadarıyla cevaplarım.

Çünkü yakıt sistemi ve ateşleme sistemi fazlaca parça içeriyor ve her biri ayrı ayrı zamanlarda türlü sorunlara sebep olabiliyor.

Örnek vermek gerekirse, mesela ışıklarda bekliyorum, durduktan sonra araba titreme yapıyor. Bazen çok hafif, bazen de biraz fazla yapıyor. Çok sık olmamakla beraber yer yer devir saatinde hareketlenme oluyur (900/1200 devir arasında gidip geliyor). Ama aracım çekişinde, kalkışında en ufak bir sıkıntı yok. Bu konunun geçmişinde de okuduğum gibi acama sorun maf, gaz kelebeği ve rolanti valfi temizliği olabilir mi?

Bu arada burası harika bir yer, her gün başka bir şey öğreniyorum. Eminim ford servisindekiler bu kadar şey bilmiyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Köseler
öncelikle emin köseler beye;meramımın ne olduğu anlaşılabilir, ergen ukalalığı yapmaya gerek yok.

kontrol ettim lpg buji kodu 0242236574.buji kablolarında herhangi bir problem görünmedi.

:D psikolojim bozuk ben bazen böyle ergenlikler yaparım siz kusura bakmayın :D

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Bu arada burası harika bir yer, her gün başka bir şey öğreniyorum. Eminim ford servisindekiler bu kadar şey bilmiyordur.

okumak öğrenmenin yarısıdır bence... diğer yarısıda tatbikdir... :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Kış mevsimi olmasından kaynaklanıyor olabilir gırabal enfeksiyon kapmış olabilir . :biggrin: benimkide ısıklarda bazen silkelenme oluyor aracın içi hemen bitti sayılır . motoruna sıra gelmedi daha havalar birazdaha ısınsın saygılar

Yorum bağlantısı
Ersin Ceyhan

bu arabalara lpg takıp sorunsuz kullanan varmıdır acaba cok merak ediyorum......

ben.allah nazardan saklasın.daha önce focusa taktırdım.2 senedirde mondeo da lpg kullanıyorum yok bir sıkıntı.

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Landirenzo taktırdığımda 40 lira almıştım dün bitti, toplam 126 km gitti.. 0,317 lira yakmış gayet te iyi yakmış ş. İçi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Örnek vermek gerekirse, mesela ışıklarda bekliyorum, durduktan sonra araba titreme yapıyor. Bazen çok hafif, bazen de biraz fazla yapıyor. Çok sık olmamakla beraber yer yer devir saatinde hareketlenme oluyur (900/1200 devir arasında gidip geliyor). Ama aracım çekişinde, kalkışında en ufak bir sıkıntı yok. Bu konunun geçmişinde de okuduğum gibi acama sorun maf, gaz kelebeği ve rolanti valfi temizliği olabilir mi?

Bu arada burası harika bir yer, her gün başka bir şey öğreniyorum. Eminim ford servisindekiler bu kadar şey bilmiyordur.

Sercan işin açıkçası şu ki; yazdıklarından pek ateşleme sistemi gibi durmuyor mevzu. LPG li araçlarda ateşleme sistemi arızaları 2500-3000 devir arası tekleme/kesiklik gibi kendisini hemen belli eder ve azalmaz giderek artar. Şüphelendiğin yerler sebep olabilir doğru. Ama bunların dışında ya olmaması gereken bir yerden motora hava girişi vardır. Yada şu karter havalandırma hortumu zamanla yumuşamış ve daralmış yada yırtık/delik olabilir bu sıkıntıyı yaratıyordur. Başka birşey olacağını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
F.Agah Özdemir

Bu rölanti dengesizliği benim benzinde yapıyor fakat LPG de biz sıkıntı yok. Zaten sürekli LPG de kullandığımdan sıkıntı yapmayayım diyorum ama elimde değil...

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Bu rölanti dengesizliği benim benzinde yapıyor fakat LPG de biz sıkıntı yok. Zaten sürekli LPG de kullandığımdan sıkıntı yapmayayım diyorum ama elimde değil...

Bence baktır servis'e daha sonra daha fazla zarar vermeden...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Landirenzo taktırdığımda 40 lira almıştım dün bitti, toplam 126 km gitti.. 0,317 lira yakmış gayet te iyi yakmış ş. İçi...

Antalya için biraz yüksek geldi bana yakıtınız.Ben istanbul trafiğinde 28-30 kuruş yakıyorum şuanda(otomatik).Havalar ısınmaya başladıkça da azalıyor yakış

Bu rölanti dengesizliği benim benzinde yapıyor fakat LPG de biz sıkıntı yok. Zaten sürekli LPG de kullandığımdan sıkıntı yapmayayım diyorum ama elimde değil...

Öncelikle karter havalandırma hortumuna bakın

Westinghouse hortumuna bakın

sonrasında eğer düzelmezse rölanti kontrol valfi temizliği gerekir,o da olmadı değişim gerekebilir.Tabi değiştirmeden önce mutlaka sorunun tam kaynağı tespit edilmeli.

Lpg de rölanti oynamamasının sebebi büyük ihtimalle ayarınızın biraz fazla açık olmasındandır.Bu yakışınızı da etkiler,artırır.

Şöyle bir tavsiyede bulunmak istiyorum.Motor üst kapaktan ,hava filtresine giden baş parmak kalınlığında bir hortum var,o hortumu söküp içini iyice temizleyin.Ben söktüğümde tıkalıydı ve tamamen çamur ve yağ doluydu.Bir tarafından üfledim, löp diye kocaman bir çamur yağ karışımı kütle çıktı. :shok: Temizledikten sonra hiç kıpırdama yapmadı rölantim.

tarihinde Bahadır Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Antalya için biraz yüksek geldi bana yakıtınız.Ben istanbul trafiğinde 28-30 kuruş yakıyorum şuanda(otomatik).Havalar ısınmaya başladıkça da azalıyor yakış

montaj'tan sonra ilk aldığım tutar... Geçen gün 50 tl aldın 135 km oldu daha bitmedi ş,içi

Öncelikle karter havalandırma hortumuna bakın

Westinghouse hortumuna bakın

sonrasında eğer düzelmezse rölanti kontrol valfi temizliği gerekir,o da olmadı değişim gerekebilir.Tabi değiştirmeden önce mutlaka sorunun tam kaynağı tespit edilmeli.

Lpg de rölanti oynamamasının sebebi büyük ihtimalle ayarınızın biraz fazla açık olmasındandır.Bu yakışınızı da etkiler,artırır.

Şöyle bir tavsiyede bulunmak istiyorum.Motor üst kapaktan ,hava filtresine giden baş parmak kalınlığında bir hortum var,o hortumu söküp içini iyice temizleyin.Ben söktüğümde tıkalıydı ve tamamen çamur ve yağ doluydu.Bir tarafından üfledim, löp diye kocaman bir çamur yağ karışımı kütle çıktı. :shok: Temizledikten sonra hiç kıpırdama yapmadı rölantim.

Yorum bağlantısı
Halil Kılbaş

abilerm aranıza yeni katıldm herkese merabalar çok yakındn bilinen tartışılan ne yaptmsa çözemediğim rolanti sorunum var sabahlar motor soğukken rolantide 3 5 saniye alıp verme var 1 yıldr uğraşıyorum boğaz kelebeğini değiştirdm iki kere rolanti valfini değiştirdm emme manifoldunu söktürdüm hortumlar dahil hava alabilecek bütün yerlerin kontrolünü yaptırdm tüpü iptal ettirdm denedim 1 ay benzinde bindim yeni yaziılm kamı mı ne onu on kere yenilettm bu sorunla ilgili forumda yapılması gerektiğini yazdığınız bütün şeyleri yaptım olmuyor yetkili servis tüp olduğu için bakmadı özel serviste 3 hafta kaldı uğraştılar gene yok 3 gün düzelse 4,gün yine aynı satmakta istemiyorum ki alacak arkadaş ne yapsın siz benm yermde olsanız ne yapardnz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

abilerm aranıza yeni katıldm herkese merabalar çok yakındn bilinen tartışılan ne yaptmsa çözemediğim rolanti sorunum var sabahlar motor soğukken rolantide 3 5 saniye alıp verme var 1 yıldr uğraşıyorum boğaz kelebeğini değiştirdm iki kere rolanti valfini değiştirdm emme manifoldunu söktürdüm hortumlar dahil hava alabilecek bütün yerlerin kontrolünü yaptırdm tüpü iptal ettirdm denedim 1 ay benzinde bindim yeni yaziılm kamı mı ne onu on kere yenilettm bu sorunla ilgili forumda yapılması gerektiğini yazdığınız bütün şeyleri yaptım olmuyor yetkili servis tüp olduğu için bakmadı özel serviste 3 hafta kaldı uğraştılar gene yok 3 gün düzelse 4,gün yine aynı satmakta istemiyorum ki alacak arkadaş ne yapsın siz benm yermde olsanız ne yapardnz

Mondeo 2 bölümüne yazmışsınız ama aracınız, kaç model.. hangi kasa...

Yorum bağlantısı
Halil Kılbaş
(düzenlendi)

Mondeo 2 bölümüne yazmışsınız ama aracınız, kaç model.. hangi kasa...

2004 mondeo trend abi kasa ne diye geçiyor bilmem makyajlı kasa olabilir artık yaparm diyen usta abilerim olmayınca bu kasalar çok problemli sorunlu bu modeller tüpde hep böyle ne yapsan düzelmez demeye başladılar artk umudum kırıldı bazen boş kalırsam kendim uğraşıyorum forumdan okuduklarm kadarıyla

tarihinde Halil Kılbaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Murat Ozkan

hayırlı günler arkadaşlar benim 98 model ghia mondeom var rölanti araç dururken 1100 devirin altına düşmüyor ve araç hareket halinde iken vitesi boşa aldığımda rölanti düşmüyor 2000 devirlerde kalıyor ve frene basıp aracı tamamen durdugumda rölanti ancak düşüyor neden olabilir yardım...

rölanti valfi değişti karter havalandırma hortumu değişti boğaz kelebeği maf sensörü hava fitresi benzin fitresi tüm bakımları yeni yapıldı ama değişen yok...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

hayırlı günler arkadaşlar benim 98 model ghia mondeom var rölanti araç dururken 1100 devirin altına düşmüyor ve araç hareket halinde iken vitesi boşa aldığımda rölanti düşmüyor 2000 devirlerde kalıyor ve frene basıp aracı tamamen durdugumda rölanti ancak düşüyor neden olabilir yardım...

rölanti valfi değişti karter havalandırma hortumu değişti boğaz kelebeği maf sensörü hava fitresi benzin fitresi tüm bakımları yeni yapıldı ama değişen yok...

Murat Bey merhaba.. konunuzu bu konu ile birleştirdim..

Maf sensörünü değiştirip deneme şansınız var mı ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...