İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Ahmet Kalkan

Kullanma kılavuzunda camın çabuk çözülmesi için '' max '' tuşuna basmamız öneriliyor.Ben denedim klimanın ışığı yanıyor ve cam çok çabuk çözülüyor.Arabanın kalkışından anlaşılıyor zaten klimanın devreye girdiğiDiğer türlü '' max '' tuşuna basmadan sıcaklık ayarını '' HI '' yani hep sıcak üflere getirip cama doğru yönlendirdim klima devreye girmedi .Ama MAX tuşuna göre biraz daha geç çözüldü.Bizimkiler iklim kontrollü klima onu da belirteyim karışıklık olmasın :D

Yorum bağlantısı
Uğur Çelik

Çağlar bey bizim mondeolarda bu özellik mevcutmu acaba?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Sinan Duran

Yaşar Bey klima gazının belli bir sürede değiştrilmesi gerekir mi?

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Eğer kış boyunca klima açılmamışsa yazın gazın değişmesi gerekiyor. (Bknz benim araç kışın çalıştırmadım şimdi havalar ısınmaya başladı ama bizim klima aynı(bu arada bu hatada benim hepte aracı suçlamanın bir anlamı yok tabii))

Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç

Bosch servisinde klımadan bol mikttar da hava çıktı gaz yoktu

Yetkili arkadaş

Önceden gazla karışık hava basmışlardır dedi

Birde gazın zamanla özelliğini kaybedeceğini söyledi

Gaz kaçırmış olsa havada olmaz dedi

Sonra klımayı açtık içerisi buz gibi birde polen filitresine bakalım dediler

vaktim yoktu sonra baktırayım dedim soğutmayı filitrede etkiliyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Umarım o arkadaş Bosch servisin çalışanı değil de çaycısı falandır :rolleyes:

1. Klima borularından vakumlananın hava olduğunu nasıl bir tahlil sonucu anladı?

2. İşin iyi tarafı gaz kaçmış olsa içinde hava olmazdı diyecek kadar vakum bilgisi var :D

3. Polen filtresi soğutmayı etkilemez, pislenmiş ise: dış ortamdan çektiği havayı engellediği için az hava üfler ama iç sirkülasyonda bir fark yaratmaz.

4. Parasını verseniz hava bas deseniz, klima sistemine atmosfer havası basmanın pek imkanı yoktur.

5. Klima gazının zaman değişkeni ile özelliğini değiştiren bir kimyasal reaksiyon özelliği yoktur (Detayda daha önceden yapılan yanlış bir işlem ile klima borularına su girmemiş ise)

Yorum bağlantısı
Hamdi Bekiz

çağlar abinin yorumunun üstüne yorum yapılmamış....

eline su dökülmüyor abi:)))

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yapılır canım biraz süre geçsin. Klima en basit aksamlardan biridir, standart prensipler öğrenilince marka / model fark etmez, Maserati de aynı Saab da.

Yorum bağlantısı
İsmet Oruç
Ankara da klima gazı doldurulacak iyi bir yer var mı

ford servisi 90+kdv diyor 600-700 gr gaza

Fiyat fazla değil mi

Ankarada İvedik Organizede yasaklı Elektrikte Nafi ve Şahin Usta.Klima kaçağı kontrolu yağ basıncı ölçümü ve Klima gazının yenilenmesi ve hatta klima tesisatının vakumla temizleme işinide yapan bir makine ile hizmet veriyorlar.

Yorum bağlantısı
Fatih Kul

Benim Fiestanın da klimsı soğutmuyordu. Trabzon'da servise götürdüm. Klimada hiç gaz kalmamıştı. Eleman kaçağa neden olacak bir arıza da bulamadı. Gazı yeniden doldurdu. "Bana eğer bulamadığımız bir kaçak varsa birkaç güne yine biter. Getirirsin etraflıca bakarız. Yoksa senin araca üretim aşamasında gaz koymayı unutmuşlardır" dedi. Yedi aydan fazla oldu klima mükemmel çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
(düzenlendi)
Yalnız Zafer abicim klimada buz dolaplarda bulunan gaz klima motorunun yani kompresörün yağlanması içindir benim bilgim oyle buz dolaplarının çoğunda bakır boru tesisatı kaynaklanarak yapılmaktadır yani herhangi bağlantı aparatı kullanılmamaktadır.

Bakır boru tesisatı için kesinlikle haklısın benim kasttettiğim şey kompresörün giriş ve çıkışında olan contalardı. Kaynaklarda bir problem olsa ordan zaten kaçacaktır. Eğerki bir arabada klima gazı boşalmışsa ve kaynaklarda bir problem yoksa o zaman tek bir yer olabilir oda contalar diye biliyorum bende. Eğerki kompresörün giriş ve çıkış bağlantıları kaynakla yapılıyor ise o zaman kompresörü hiç sökülmemesi gerekir.

tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

belirli periyorlarla klima gazının değişmesine gerek var mı?

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Klima sistemlerindeki kaçakların %90 ı rekorlarda çıkıyor, bunun sebebi de bilinçsiz sürücüler: Klima kışında çalıştırılmayınca rekorların içinden gaz geçmiyor, yani rekorlar yağlanamıyor ve gaz kaçırıyor (klima gazının içinde kendi yağı da vardır)(Çağlar Beyin forumda daha önce verdiği bilgi)

İkincisi Genel olarak klima bakımı ile ilgili olarak kompresörlerin bakım ve onarımı diye bir bilgi buldum onuda kopyalıyorum.

Yağ-soğutucu karışımının en hızlı ve en şiddetli kirlenmesi belki de hermetik bir

kompresörün motoru yandığında meydana gelir. Çıkan kimyasal bileşikler son derece

zararlıdır ve sistem boyunca hızla hareket eder. Değiştirilen kompresördeki yağ sistem

boyunca dolaşacak ve kirleticileri toplayarak, yeni kompresöre çok çabuk biçimde geri

getirecekdir. Deneyimler, hermetik motor yandıktan sonra tüm kirleticileri uzaklaştırmak

için sistem baştan başa temizlenmesi gerektiğini göstermektedir.

Nem, soğutucu akışkan ile reaksiyona girerek kompresör yağına ve sistemdeki

malzemelere zarar verecek etkiler yaratan asitlerin ve kimyasal bileşiklerin oluşmasına

neden olur. Metal parçaları sistemdeki su dolayısıyla kırıldığında, metalik çamur oluşur. Bu

çamur kompresör yüzeylerinde çizikler meydana getirir ve bu da kompresörün çalışma

verimini ve ömrünü azaltır. Çamur birikintileri, kompresör çıkış vanaları veya silindir

kafalarıgibi sıcak noktalarda karbonlaşma meydana getirir.

Burdan da anladığım kadarıyla yağ sadece kompresörün içinde değil tüm sistemde dolaşıyor. Benim yanlışımda şurda zannedersem rekor yerine conta demişim

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Şimdiiiii, klima konusu geçmiş. Araba klimalarında gaz azalmasının en önemli nedenlerinden birisi sistemin mobil olması (evlerdeki buzdolapları sabit durur mesela) ve rakor kısımlarının sürekli vibrasyondan dolayı mikro miktarda da olsa kaçırmasıdır. Bunun yanı sıra klima sisteminin borularında meydana gelebilecek kılcal çatlaklar ve kırılmalar da soğutucu akışkanın dışarı kaçmasına sebep olur. Ama bu her araçta olacağı anlamına gelmez. Klimanın kompresörü yandığında (sargılar yanar) zaten kompresörün değişmesi gerektiğinden yapılacak birşey yoktur. Çünkü hermetik kompresörlerin tamir edilmesi yerine yenisiyle değiştirilmesi tercih edilir. Kompresör değiştiğinde ise sisteme azot basılarak içerideki nemim ve yabancı gazları temizlenmesi gerekmekte.

Yağın sistemde dolaşması çok normal değil. Ancak hafifimiktarda yağ sürüklenmesi olabilir bunun da bir yağ ayırıcı ile kompresör karterine döndürülmesi gerekir, ama bu arabalarda pek yapılmıyor. Normalde sadece kompresör için de olmalıdır soğutma sisteminde.

klima gazının değişmesi klimanın perfomansını etkilemez tabi gazın keitesine bağlı iyi kaliteli bir gaz asılırsa soğutma daha verimli olur
demiş Özgün bey. Öyle şey olmaz. Gazın kalitesi değişmez. Her sistemde kullanılan soğutucu akışkan, kompresörün üzerinde yazar. Örneğim R-134a gibi. Kompresöre kafanıza göre değişik soğutucu akışkan basamazsınız. Basılarsa, içeride yağla uyumsuzluk gösterebilir, çamurlaşmaya yol açabilir. Kaldı ki, soğutma kapasitesi için yapılan tüm hesaplamaları ihlal etmiş olursunuz farklı gaz kullanarak. Ancak, eski soğutucu akışkanların yerine kimyasal özellikleri benzeyen başka bir akışkan kullanılabilir. Eskiden "Freon" serileri kullanılıyordu, küresel ısınma nedeniyle yavaşa yavaş terkedilip, yerine ozon dostu akışkanlar ya da akışkan karışımları getiriliyor.
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Benim demek istediğim farklı gaz kullanılması değilki sadece gazın markası, modeli değil.Piyasada bi çok marka gaz var iyisi kötüsü değişiyor bunu demek istedim.

Hatta bu olaya şahit oldum oto klimasında çalışan bi arkadaş vaıstasıyla iki marka arasındaki fark bariz belli oluyodu.

Farklı marka da olsa çok farketmemesi lazım. Değişik etkenler işin içine giryor olsa gerek.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Pek zannetmiyorum ama bariz fark oluyo hissediliyodu yani.

Bariz fark derken COP hesabı veya sıcaklık ölçümü yapıldı mı evaporatör için?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Resimleri merakla bekliyoruz, bakalım ön göğüsteki eğim ile , dvd nin kenarlarını nasıl ayarlıcan :) Anfi, hoparlör bilgiside isteriz.

Yorum bağlantısı
Murat Basma

gecen gun ben de calistirdim klimayi, sorunsuz bi sekilde soguttu, ama bugun kapali olmasina ragmen bir nem kokusu geliyodu..

acaba sorun nerdedir? :(

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Hesap falan yapılmadı hissedilen sıcaklık benim kendi hissettiğim, evaparatör'ün kapasitesi aynıdır heralde standart değilmidir sistemde gerçi benim gözlemlediğim araba biri clio biride connect.

İşte orada "bariz" hissedilme olayı ortadan kalktı.Aynı araç olsa bir nebze. her iki aracın klimasının kapasitesi aynı olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
(düzenlendi)

Araçlardaki klimaların çalışma prensibi ile ilgili bilgi buldum burda detaylı bir anlatım var

http://www.canoto.net/img/urun/pdf/sogutma.pdf

buda bakımı ile ilgili

http://www.canoto.net/img/urun/pdf/bakim.pdf

Burdada hangi araca ne kadar gaz konulacağı bilgisi var

http://www.canoto.net/default.asp?x=38

tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Basma

Caglar bey, arabayi alali 3-4 ay oldugu icin onceki durumunu pek bilemiyorum ama dediginiz gibi polen filtresinden ise degistirmek gerekecek sanirim..

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

GAz kaçak kontrolü yapıldımı aracınızda gaz doldurulurken? Eğer yapılmadıysa biryerde gaz kaçağı olabilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...