İçeriğe Yönlendir

Kış Bakımı ve Antifriz


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Zafer Ofli
En kısa süren değişimlerden biridir,siz çayınızı içerken hemen değiştirirler.Dışarda 15,serviste 40 ytl dir fiyatı :) Yeni değiştirmiştim...

bu denilen triger değişimi dimi ben yanlış anlamadım eğerki öyleyse ben çok kötü kazıklanmışım parça hariç benden bilya değişimleriyle beraber 70 ytl almışlardı üstelik dışarda yaptırmıştım servistede değil

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hangi konuda ağbi,fiyatı duyunca aynı şeyi bende söylemiştim :)

Sen triger değişiminden mi bahsediyorsun..

Eğer cevap evet se.. Kandırmışlar seni.. O kadar sürede o kadar ücrete triger değişmez..

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt
Sen triger değişiminden mi bahsediyorsun..

Eğer cevap evet se.. Kandırmışlar seni.. O kadar sürede o kadar ücrete triger değişmez..

peki üstad serviste kandırılma olasılığımız nedir yani değişmeyeni değişti gösterebilirlermi?

dışaradaki ustalarda eğer işten anlamadığınızı anlarlarsa eski aracımdan biliyorum anın da kazıklanıyorsunuz

şu değişti bu değişti fatura kabarıyorda kabarıyor değişip değişmediğini ancak başka bir ustaya gidince öğreniyorsunuz tabi ikinci ustada sizi tutmak için numara yapmıyorsa

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
peki üstad serviste kandırılma olasılığımız nedir yani değişmeyeni değişti gösterebilirlermi?

Pek zannetmiyorum..

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt
(düzenlendi)
Pek zannetmiyorum..

foruma girmden önce pek temiz kalpliymişim şimdi inanın tamirci ve servis fobisi gelişti bende tırsıyorum yahu salı günü gideceğim servise öğrendiğim kadarıyla bakım esnasında araç yanında bulunulmuyormuş bekleme salonuna alıyorlarmış ama ben aksini düşünüyorum her şeyi anbean izleyeceğim terslik çıkarırlarsa kıyameti kopartırım malum leşimiz çok (iş icabı) bakalım ne olacak hayırlısı

cam suyunu doldur. lastiklerin eskiyse değiştir. havası düşükse şişir. motor suyu eksik mi diye gözle bak. silecekleri değiştir. tamam. servise gitmene gerek yok. zaten zamanında gidiyorsunuz.

akünüz çalıştırırken naz yapıyorsa aküyü de yenileyin. sizin oralar ne kadar soguk olur o da önemli.

Yoksa kışlık bakım diye ciddi birşey yok. ha jantlara, kapı lastiklerine vazelin vesaire gibi detayları zaten srvis de yapmaz. aracınızın kitabına bakın.

motor yağınız orijinal mi? (yani numarası orijinal mi) epeydir değişmedi ise (az kilometre yapmanız sebebiyle) değiştirin. çünkü soğukta eski yag iyice sertleşiyor ilk çalıştırmada birkaç saniye bile yag lambası yanabiliyor.

sayın abim bu dediklerinin tamamını yapabilsem zaten memurluğu bırakır servis işine girerdim ben bir cam su fıskiyesini ayarlasam araba böyle olur

Sen triger değişiminden mi bahsediyorsun..

Eğer cevap evet se.. Kandırmışlar seni.. O kadar sürede o kadar ücrete triger değişmez..

merhaba arkadaşlar nihayet dün servise gittim sabah 9 dan akşam 17.30 kadar oradaydımgitmeden önceki akşam kendime, merak, ettiklerimle ilgili ve de aracın problemlerinide içeren 32 soruluk bir liste oluşturmuştum aracın bakımları esnasında hepsini ilgili birimin ustalarına sordum ilk başta beni aracın yanına almak istemeselerde oradaki baş teknisyen arkadaş listemi görünce bana mahsus bir izin verdi girdim içeri ve sıraladım soruları adamları bayağı terlettim öğle yemeğini dahi birlikte yedik kontrolü yapılan yerleri ve yapılan işlemleri kısaca yazayım: :(

1- genel kontrol yapıldı: bu kontrolde aracın hiçbir sorunu olmadığını ve motorun %96 verimle çalıştığı ifade edildi.

2- el freni kontrol edildi: elfreninin tutmadığı anlaşıldı ve arka fren balatalarına bakıldı balataların yeni olduğu yanlız frenin ayarsız olduğunu belirtip ayarladılar arka kampanalarıda ayarlayıp ön frenleride kontrol edip diskleri temizlediler.

3- önkapı kilidi kontrol edildi ve mekanizmanın bakımı yapılarak faal hale getirildi(bu iş neredeyse en uzun süren iş oldu)

4- aracın yağı suyu kontrol edildi ve değişime gerek olmadığına karar verildi

5- hava ve polen filtresi kontrol edildi hava ile temizlendi yeni olduklarından değiştirilmedi

6- şanzıman yağı kontrol edildi geri vites probleminin tüm focus 1.6 larda olduğu ve çift debriyaj uygulamam tavsiye edildi

7- tekerleklere rot balans yapıldı

8- arka sol kapı cam açma düğmesi tamir edildi

9- sol ön farın içi toz alıyordu normalde tamir etmediklerini değiştirdiklerini belirttiler ama benim için uğraştılar sağolsunlar farı açıp içini temizlediler ve kenarlara silikon uyguladılar tabi bu süreçte neredeyse tüm servis elemanlarının sağlık sorunlarını dinledim ve basit çözümler önerdim ne yaparsınız onlar beni ben onları idare ettik anlayacağınız

10-koltuk lekelerini temizlediler

11-eksantrik(triger oluyor sanırım)kayışı,zamanlama kayışı bilya gergisi,cıvata:krank kasnağı(faturadan okuyorum nedlr diye sormayın bilmiyorum),ve birde (ne kayışı olduğu belrtilmemiş) kayış değişimi yapıldı

bunların karşılığında benden 118,90lira işçilik+172,08lira parça ücreti+52,38lirada kdv olmak üzre toplam 343,36lira aldılar onuda 3 taksit yaptılar öyle ödeyeceğim

fiyat nasıl acaba uygunmudur yoksa fahişmi?

aslınbda bende çok daha fazla ödeyeceğim intibası hakimdi ama sağolsunlar triger aksesuarları ve balans dışında hiçbirşeyi faturaya yazmamışlar ben olsam sadece sorulara 500lira isterdim psikolojik bunalıma girdiler bazıları özellikle elektrikçi şu mk1 olayıyla yedim bitirdim adamın beynini . :rolleyes::shout:

yorumlarınızı bekliyorum selamlar :D

tarihinde Selahattin Emir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt
32 soruyu merak ettim.. :)

Fiyat çok normal... Torpil yapmışlar..

yazayım üstad:

1- el frenim neden çalışmıyor?

2- sol ön kapı kilidi neden tekliyor olabilir?

3- genel bir arıza kontrolü nasıl yapılır?

4- ön lastiklerim tam sağ ve sol yaptığımda panjura değiyor nedeni nedir?

5- fren balatalarıma bakım

6- lpg dönüşümüne ilşkin tavsiye be bilgi al!

7- triger kayışı nedir benimki ne durumda?

8-arka sağ stop lambasındaki çatlak sorun olurmu?

9-silecekleri kontrol ettir yumuşak kalması için neler yapılabilir öğren?

10-ön sol kapıdan hızlanınca gelen rüzgar sesini sor

11-sol ön far neden toz alıyor ne yapmalı?

12-araç ses izolasyonunu artırmanın yolları?

13-motor altı muhafaza varmı avntajları neler fiyatı ne?

14-lastik kontrolü yaptır durumlarını öğren

15- koltuk lekelerini sor temizleniyorsa temizlet yöntemi öğren kendin de temizlersin sonra

16-bej renkli paspas varmıymış sor uygunsa al

17-torpido lambası yanmıyormu yoksa ben göremedim yokmu ne?

18-kol dayama nın ayar koluna baktır

19- direksiyonu kontrol ettir

20- mk1 hakında geniş bilgi al sende olanları programlat ve yapmayı öğren

21- küçük çizikleri kapattır ve fiyat uygunsa pasta cila yaptır

22-sol arka cam açma düğmesini göster sorunu öğren gidert

23-klima kullanımı hakkında geniş bilgi al

24-camlara film yapıyorlarmı evetse fiyatı hayırsa kime yaptırmalısın öğren

25-arka fren balatalarına baktır ön diskleri kontrol ettir temizlet

26-araç el kitabı varmı sor varsa al yada fotokopi çektir

27-sağ ön cam neden tek tuş basmayala açılıp kapanmıyor sor öğren

28-neden kapılar dıştan kilitlenince camlar kapanmıyor sor eğer varsa özelliği programlat

29-geri vites neden zor geçiyormuş sor

30-anahtar fiyatı sor seninkini göster sorun çıkarırmı öğren

31-yakıt ekonomisi hakkın da bilgi al eko sürüş nasıl olmalı öğren

32-arcın bilmediğim özelliklerini sor öğren gerekirse notlar al

tabi üstad bunlarlada kalmadım bu ne şu ne ne işe yarar gibi binlerce soru sordum adamlara akşama kadar akraba olduk adamlarla beni hepsi birlikte kapıda uğurladılar belki ondan torpil geçmişlerdir

selamlar yorumun için teşekkür ederim. :bye:

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt
(düzenlendi)
Abi bir servis bu soruların hepsine cevap vermiş olamaz.. :)

servis girişindeki halkla iliskiler deskindeki kıza bazı sorularım olduğunu kimden bilgi alabileceğimi sorduğumda buyrun ben yardımcı olayım dedi listeyi görünce ben baş teknisyene haber vereyimdeyip sınavdan yırttı başteknisyen arkadaş birkaç sorudan sonra beni servisin iç kısmına almaya ve ustalara sorularımı sormama karar verdi ve oda yırttl gerisinede ilgili birimlerin ustaları muhatab oldular haliyle tabi hepsine tam cevap alamadım sorularımın ama ellerinden geldiği kadar bilgileri dahilinde bazende aralarında tartışarak cevaplar verdiler sağolsunlar pek sevdim hepsini ama onlar benim için ne düşünüyordur bilmem zaten çıkarken hocam 15000 km bize uğramana gerek yok herşeyin tastamam diye uğurladılar tahminen 2 sene gelmez diye düşünüyorlardır ama bilmedikleri bir şey var benim yıllık km ortalamam 25-28 bin civarı heralde 6-7 ay sonra gene tepelerine bir kabus gibi çökerim

tarihinde Barbaros G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aslında her servise sizin gibi 10 müşteri lazım..

Kendilerini geliştirirler..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

valla barbaros bey gibi aracıyla ilgili alakalı müşteri geldiği zaman baş teknisyenmi onun yanına verip, yetmeyip bende arada onları liftte ziyaret edip yetmeyip öğle yemeği ısmarlayıp yetmeyip ne kadar indirim yetkim varsa yapardım. çok severdim böyle müşteriyi.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan
servis girişindeki halkla iliskiler deskindeki kıza bazı sorularım olduğunu kimden bilgi alabileceğimi sorduğumda buyrun ben yardımcı olayım dedi listeyi görünce ben baş teknisyene haber vereyimdeyip sınavdan yırttı başteknisyen arkadaş birkaç sorudan sonra beni servisin iç kısmına almaya ve ustalara sorularımı sormama karar verdi ve oda yırttl gerisinede ilgili birimlerin ustaları muhatab oldular haliyle tabi hepsine tam cevap alamadım sorularımın ama ellerinden geldiği kadar bilgileri dahilinde bazende aralarında tartışarak cevaplar verdiler sağolsunlar pek sevdim hepsini ama onlar benim için ne düşünüyordur bilmem zaten çıkarken hocam 15000 km bize uğramana gerek yok herşeyin tastamam diye uğurladılar tahminen 2 sene gelmez diye düşünüyorlardır ama bilmedikleri bir şey var benim yıllık km ortalamam 25-28 bin civarı heralde 6-7 ay sonra gene tepelerine bir kabus gibi çökerim

Şanlıurfadaki servise ben de gitmiştim geçen ay, gerçekten personeli çok ilgili.Özellikle Baş teknisyen Ali AVŞAR çok iyi bir insan. Tekrar uğradığınızda selemlarımı iletirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt
Şanlıurfadaki servise ben de gitmiştim geçen ay, gerçekten personeli çok ilgili.Özellikle Baş teknisyen Ali AVŞAR çok iyi bir insan. Tekrar uğradığınızda selemlarımı iletirseniz sevinirim.

bende katılıyorum Ali bey kendisi bayağı ilgilendi benimle iletirim inşallah selamınızı

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Barbaros Gökçekurt

merhabalar geçen hafta sonu servise gene giitim beni hemen hatırladılar ben servis olayından memnunum valla ekonomisini bilmem ama beni psikolojik olarak tatmin ediyorlar buda bana yetiyor

:D

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Guest Serdar Kaya

Bugün radyatörcü kırmızı antifriz kullanmamamı söyledi. Hem radyatöre hem de hortumlara zararı oluyormuş. Ben arabayı almadan önce de kırmızı antifriz vardı arabada. Gerçekten zararlı mı bu? Zararlı ise, hangi antifrizi kullanmak doğru olur?

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam

asıl kırmızı olmayan antifirizlerin delici etkisi vardır. kırmızı antifirizler organiktir, daha iyidir. yanlış bilgi verilmiş

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Bugün radyatörcü kırmızı antifriz kullanmamamı söyledi. Hem radyatöre hem de hortumlara zararı oluyormuş. Ben arabayı almadan önce de kırmızı antifriz vardı arabada. Gerçekten zararlı mı bu? Zararlı ise, hangi antifrizi kullanmak doğru olur?

Kırmızı antifriz motordan motora fark eder.Yani bunu mavi antifiriz kullanan motora koyarsanız daha ince olduğu için ve daha zor kaynama derecesine ulaştığı için bazı aksamlara zarar verebilir.Ancak orjinalinde kırmızı renk antifriz kullanan bir motorda hiç bir sakıncası yoktur.Zararlı falan değil tam tersine daha faydalıdır.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal

Konuyla ilgili Ford'un TSB'si ekte. Özetle 99 üretim yılından itibaren kırmızı antifriz kullanılmış.,eğer orjinali kırmızı ise kırmızı, mavi/yeşil ise mavi/yeşil kullanılmaya devam etmeli diyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
asıl kırmızı olmayan antifirizlerin delici etkisi vardır. kırmızı antifirizler organiktir, daha iyidir. yanlış bilgi verilmiş

Böyle bir durum sözkonusu değildir.Kırmızı ve mavi antifriz hemen hemen aynı yapılara sahiptir.Sadece kırmızı olan daha ince ve kaynama donma derecesi bakımından farklıdır.Mavi antifriz kullanılması gereken motorlarda bazı sorunlara yol açar.Sızıntılar başgösterebilir.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Renginin bariz bir farkı yok arkadaşlar, bu bir pazarlama yöntemi....

Antifirizde Shell marka antifirizi öneririm. Hem ucuz hem kaliteli...

Nerden biliyorum? Çünkü daha önce yüzlerce saattım :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Renginin bariz bir farkı yok arkadaşlar, bu bir pazarlama yöntemi....

Yeşil ile kırmızı aynı ürün mü... Sadece boya farkı mı var.. ? Bunu mu demek istediniz.. ?

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
Yeşil ile kırmızı aynı ürün mü... Sadece boya farkı mı var.. ? Bunu mu demek istediniz.. ?

Boyamo yoksa başka birşey mi ürünü bileşenlerine ayırıp incelemediğim için bilmiyorum fakat önemli olan antifirizin organik asit teknolojisi ile üretilmiş olması. Zaten bu ürünün rengi kırmızı olur ve zaten bu teknolojiye sahip antifirizler genelde castrol, mobil, shell gibi belli başlı markalardır...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamam işte.. organik olanlar kırmızı...

Zaten başka renk yok kırmızı ve yeşil...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mesut Caferoğlu

Merhaba arkadaşlar

Benim 1.6 focusm var ancak araban cok sık antifriz eksiltiyor.Baktım motoryağına karıçırmıyor radyatöre ve hotumlarınada baktım dışarıya birkaçak veya damlama yok.Gerçi servise götürecğim ama belki sizin başınızada gelmiştir diye bir ön bilgi alayımdedim.

cevaplarınız için şimdiden teşekürler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...