Sefa Bostan 28 Aralık 2010 Paylaş 28 Aralık 2010 ben serviste degiştirttim orjinal PO turuncu antifiriz koydular -30 Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 28 Aralık 2010 Paylaş 28 Aralık 2010 Ben petrolde ölçtürdüm -16 çıktı hiç dokumadım çünkü Sakarya eksiyi zor göryor çoğunlukla. Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Arkadaşlar konu üzerinden biraz zaman geçmiş ama şunu sormak istyorum.Benim araç 2010 model ve eksildği zaman ben araca sadece saf antifriz koyuyorum hiç saf su eklemiyorum.Malum bizim araçlarda hararet göstergesi de yok.Zararlı diyorlar ama ben hiç aksi bir durum görmedim.Ama bugün yinede ne olur olmaz diye depodan 1 lt. kadar antifriz çekip yerine saf su ekledim.Böyle bir durumla karşılaşıp aracında sorun yaşayan var mı acaba?Yani beni ilerde bir radyatör veya buna bağlı elemanlarının delinme veya sızdırma sorunu bekliyor olabilir mi?Şu an için sorun yok tabi.Motora da zarar gelmiş midir? Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Merhabalar... 2011 dizel Fiestaya Antifiriz Koymak gerekirmi ? Gerekirse Kendim Koyabilirmiyim.? Kendim koyabilirsem hangi marka tip (çeşitleri varmı yokmu bilmiyorum ) Yorum bağlantısı
Tahir İlter 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Antifirizi kendinizin koyması sağlıklı olmaz yoğunluğunu ayarlıyamazsınız.Kırmızı renkli antifiriz kullanılması önerilir ama aracınıza uygun olan servis kitapçığında belirtilmiştir.Bunun için servise veya iyi bir ustaya gitmenizde fayda var.Dizel için bilmiyorum ama benzinli araçlar için -25 ideal. Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 (düzenlendi) Teşekkür ederim.. Aracımın ilk bakımına 1 ay kaldı sanırım bu işi de serviste halletmek doğru olacak.. teşekkür ederim tekrar. 24 Kasım 2011 tarihinde Onur Berktaş tarafından düzenlendi TŞK = TEŞEKKÜR Yorum bağlantısı
Tahir İlter 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Yetkili servis zaten kontrolünü yapar gerekli ise müdahele eder ama aracınız 2011 model olduğu için antifirizi ile ilgili bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Aracınız sıfır.Eğer şimdiye kadar su ilave falan edilmemişse 1 ay sonraki bakıma kadar bir şey yapmanıza gerek yok.Yeterli antifriz zaten vardır. Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 (düzenlendi) Merhaba bende 2011 fusıon dizel var . aynı motoları kullanıyoruz. zaten sistemde fabrikanın koydugu antifiriz var.tabi sogutma suyu degiştirmediyseniz antifirizli suyun rengi bizim araçlarda şeker pembesine benziyor.Size bi sorum olacak ilk bakıma kaç binde gitmemiz gerekiyor . 24 Kasım 2011 tarihinde Onur Berktaş tarafından düzenlendi MRH = MERHABA Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 İl bakıma 10000 de gidin, size tavsiyem ilk 5000 km de yağı değişmeniz, sonra tekrar değişin. 2011 araçta zaten antifiriz vardır (boşaltılmadıysa) ben 2006 dan beri aynı şekilde kullanıyorum, sadece bir kez çok az olarak saf su ekledim, saf su dışında ilavede yapmayın. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Yeni araçlarda ilk yağın 10000 KM boyunca kullanılması yanlış. Ali abime katılıyorum. İlk yağ 4000 ila 6000km arası değişilmeli filresi ile beraber. Ondan sonra standart bakım sürecine girilmeli. Yorum bağlantısı
Ali Eren 24 Kasım 2011 Paylaş 24 Kasım 2011 Merhabalar... 2011 dizel Fiestaya Antifiriz Koymak gerekirmi ? Gerekirse Kendim Koyabilirmiyim.? Kendim koyabilirsem hangi marka tip (çeşitleri varmı yokmu bilmiyorum ) Benim aracım da 2011. eğer su eklemediyseniz antifiriz derecesi düşmemiştir. mrh bende 2011 fusıon dizel var . aynı motoları kullanıyoruz. zaten sistemde fabrikanın koydugu antifiriz var.tabi sogutma suyu degiştirmediyseniz antifirizli suyun rengi bizim araçlarda şeker pembesine benziyor.Size bi sorum olacak ilk bakıma kaç binde gitmemiz gerekiyor . Servis ısrarla 15.000'de gelin diyor. Aracım şu an 8900 km'de. Henüz değiştirmedim. Yorum bağlantısı
Samet Faki 25 Kasım 2011 Paylaş 25 Kasım 2011 3500 de götürmüştüm suyuna yağına vs baksınlar diye, 15 dakika içindede teslim etmişlerdi. Sanırım 15 bin e kadar sıkıntı olmaz. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Kasım 2011 Paylaş 25 Kasım 2011 (düzenlendi) BAlıkesir şartlarında birşey yapmanıza gerek yok. İlle merak ettiyseniz antifiriz donma derecesini gösteren yoğunluk test çubukları var. (akü asit çubuğu gibi). içinde boncuklar var. ya da bazılarında (bende vardı nerde şimdi acaba) ibre var içine emdirdiğiniz antifirizde bu ibre yüzerek bir yere geliyor. Erzurum da felan olan yeni araç sahiplerinin serviste bi derce ölçümü yapmasında fayda olabilir. Çok antifiriz koymak da sakıncalıdır. Antifirizin ısıyı iletim kapasitesi düşüktür. Bu nedenle saf antifiriz konan araçlar hararet yapabilir. Ayrıca alüminyum motor bloğu ve radyatörleri aşındırdığı söylenir bazılarının. Bir başka özellik de kırmızı antifiriz varsa oraya yeşil konmama söylentisidir ki nedenini bilmiyorum. Bilen varsa açıklayabilir mi? Yağ ilk değişimi konusu ise aracın normal kullanımında motor ömrü o kadar yüksek ki yağı erken değiştirmenin faydası gözlenemeyebilir. Önemli olan sürekli olarak bakımını yağını doğru ve zamanında koymak ve hararet yaptırmamak. Bu şartlarda arabanızı 15-20 sene zaten kullanabilirsiniz. yağı erken değiştirmenin çevreye çok zararı var, boşuna işçilik vs vs. Harcanan yağ boşuna harcanmış oluyor. atık sınıfına giriyor. Yeni araçlarda 30 bin ve 25 bin km bakı msüreleri avrupa da bu nedenle tercih ediliyor. Servise gidip zaman kaybı yaşamıyorsunuz. servis bu işlerle uğraşmıyor. Sonuçta motor dayanıklı olduğu için birşey de olmuyor arabanın ekonomik ömrü süresince. Arabanın ve bizlerin ölümlü olduğunu hatırlarsak bu kötü birşey sayılmaz. 25 Kasım 2011 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Bir başka özellik de kırmızı antifiriz varsa oraya yeşil konmama söylentisidir ki nedenini bilmiyorum. Bilen varsa açıklayabilir mi? İkisinin yapısı farklı.Birisi organik diğeri inorganik.Arasında ki en temel fark birisi doğa da çabucak bozulabiliyor yani yok oluyor.Diğeri ise bozulmuyor.Birisi doğa için zararlı değil ama diğeri zararlı.Organik olan ayrıca daha uzun ömürlü ve aşınmalara karşı diğerine göre daha koruyucu.Karıştırılmaları pek önerilmiyor.Yani kısaca aralarında öyle aman aman bir fark yok.Sadece doğa açısından düşünülürse kırmızı kullanmakta fayda var...Benim bildiklerim bu yönde. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 (düzenlendi) Arkadaşlar ilk bakım için kullanım kitapçığında bakım aralıklarında "15,000 , 20,000 yada 25,000 km yada 1 yıl hangisi önce dolarsa" neden yazılmış merak ediyorum. Neden hala ısrar ile düşük km.ler yazıyorsunuz. Yeni nesil araçlarda sizlerin yazdıkları gibi ifadeler yok artık. Bu kadar musrif olacak kadar zengin bir millet değiliz biz. Eğer 4-6,000 de yağ değişimi gerekseydi kitapçığında yazardı bunu. En doğru bilgiyi her aracın kullanım kitapçığını okuyarak bulun. En fazla 1 -1,5 saat zaman harcarsınız. Aracın kaputunu açın sıvı seviyelerini kontrol edin min. max. seviyeleri arasında ise hiç bir şey yapmanıza gerek yok. 3-4 senede bir ölçüm yaptırın sadece bayatlamaya başladımı değiştirmek zamanı gelmiş demektir. 26 Kasım 2011 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 BAlıkesir şartlarında birşey yapmanıza gerek yok. İlle merak ettiyseniz antifiriz donma derecesini gösteren yoğunluk test çubukları var. (akü asit çubuğu gibi). içinde boncuklar var. ya da bazılarında (bende vardı nerde şimdi acaba) ibre var içine emdirdiğiniz antifirizde bu ibre yüzerek bir yere geliyor. Erzurum da felan olan yeni araç sahiplerinin serviste bi derce ölçümü yapmasında fayda olabilir. Çok antifiriz koymak da sakıncalıdır. Antifirizin ısıyı iletim kapasitesi düşüktür. Bu nedenle saf antifiriz konan araçlar hararet yapabilir. Ayrıca alüminyum motor bloğu ve radyatörleri aşındırdığı söylenir bazılarının. Bir başka özellik de kırmızı antifiriz varsa oraya yeşil konmama söylentisidir ki nedenini bilmiyorum. Bilen varsa açıklayabilir mi? Yağ ilk değişimi konusu ise aracın normal kullanımında motor ömrü o kadar yüksek ki yağı erken değiştirmenin faydası gözlenemeyebilir. Önemli olan sürekli olarak bakımını yağını doğru ve zamanında koymak ve hararet yaptırmamak. Bu şartlarda arabanızı 15-20 sene zaten kullanabilirsiniz. yağı erken değiştirmenin çevreye çok zararı var, boşuna işçilik vs vs. Harcanan yağ boşuna harcanmış oluyor. atık sınıfına giriyor. Yeni araçlarda 30 bin ve 25 bin km bakı msüreleri avrupa da bu nedenle tercih ediliyor. Servise gidip zaman kaybı yaşamıyorsunuz. servis bu işlerle uğraşmıyor. Sonuçta motor dayanıklı olduğu için birşey de olmuyor arabanın ekonomik ömrü süresince. Arabanın ve bizlerin ölümlü olduğunu hatırlarsak bu kötü birşey sayılmaz. Sağlık kontrolüne veya dişçiye daha az gidiyoruz. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Sağlık kontrolüne veya dişçiye daha az gidiyoruz. Yorum bağlantısı
Vural Okan 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 aracıma antifiriz doldurcam da radyatördeki suyu nereden tahliye edebilirim birde istanbuldayım 3 lt antifiriz yeterlimi şimdiden teşekkür ediyorum Yorum bağlantısı
Tahir İlter 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 aracıma antifiriz doldurcam da radyatördeki suyu nereden tahliye edebilirim birde istanbuldayım 3 lt antifiriz yeterlimi şimdiden teşekkür ediyorum Direk 3 lt antifiriz çok gelir kullanma talimatında ne kadar su ile seyrelteceğiniz yazıyordur ama asıl mesele havasını aldırabilecek misiniz bence bir tamirciye ayarlatmak çok maliyetli birşey değil. Yorum bağlantısı
Ali Eren 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 En iyisi tamirciye yaptırmak olur. Hava falan yaptırıp başınızı ağrıtmayın bence. Çok masraflı bir iş değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 (düzenlendi) Hocam senin araçta şurda: (tamirci bulamayabilir). 27 Aralık 2011 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 Suyun tamamını boşaltmayın,1,5-2 lt kadar boşaltıp aynı miktarda antrifriz ekleyin.Sonra ölçüm yaptırırsınız... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 97 model bir arabada, ben olsam radyatördeki tapayı ellemezdim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts