İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Fluencenin Türkiye Fiyatı Belli Oldu


Bektaş Aslantaş

Recommended Posts

Bektaş Aslantaş

Renault Mais, Türkiye'de Mart 2012’de satışa sunacağı elektrikli Fluence'in satış fiyatını 3 ay öncesinden belirledi. Şirket, Fransa merkezle yaptığı sıkı pazarlıklar sonucunda Fluence Z.E.’nin fiyatını, dizel Fluence’ın altına indirdi. 100 kilometrede 2.5 liralık elektrik harcayan otomobilin fiyatı 60 bin lira olarak açıklandı. Böylece elektrikli Fluence’a 60 bin lira ödeyen bir tüketici, İstanbul’dan Ankara’ya sadece 10 liraya gidebilecek.

Vatan Gazetesi'nden Mete Tansu'nun haberine göre, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Fluence Z.E.’nin satış fiyatının 2012 model dizel Fluence’tan daha düşük olduğu belirterek, “Fluence Z.E.’yi hükümetin verdiği yüzde 3 ÖTV desteğiyle Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’de de termik motorlu Fluence fiyatı ile satışa sunabiliyoruz. Elektrik motorlu Fluence, 60 bin liraya satılacak. Üst donanıma sahip 2012 model 110 beygir güç üreten Fluence Privilege 1.5 dCi EDC’nin kampanyalı fiyatı bile 61 bin 450 lira. Fluence’ın satış fiyatında Renault olarak verdiğimiz sözü tuttuk, hatta fiyatını donanımlı dizelden daha düşük tutmayı başardık” dedi.

Aybar, daha önce elektrikli aracın fiyatının hemen hemen dizel Fluence’a yakın olacağını söylemişti.

İbrahim Aybar, sıfır emisyonlu yüzde 100 elektrikli Fluence Z.E.’nin Avrupa’daki gibi batarya hariç satılacağını ve aylık abonelik ücreti alınacağını da sözlerine ekledi. Aybar, “Batarya çok pahalı, o yüzden tüketici kiralamış gibi olacak. Aylık abonman ücreti verecek.Fransa’da ayda 79 euro (197.5 TL) alınıyor, bizde 100 euro (250 TL) civarında olur” dedi. Fluence Z.E.’ye yılbaşı sonrasında sipariş verilebilecek, teslimatlar Mart’ta başlayacak.

Bataryası 4.5 liraya doluyor

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, elektrikli araçların yakın bir zamanda tüm Türkiye sokaklarında görülme şansı olacağını söyledi. Aybar, bugün 100 kilometrelik bir mesafenin benzinli araçlarla 35 liradan fazla, dizel araçla 25 liranın üzerinde bir maliyetle gidilirken, elektrikli araçlarla aynı mesafenin 2.5 liraya gidilebileceğini, bunun da çevre temizliğinin yanında oldukça büyük bir ekonomiyi getirdiğini söyledi.

Elektrikli Fluence’ın 185 kilometrelik bataryası 4.5 liraya doldurulacak. Bu işlem gece yapılırsa elektrik faturası 100 kilometre için 1.5 lira, 185 kilometre için de yaklaşık 2.5 liraya düşecek.

Teşvik olmasa Fransa’dan ucuz

ELEKTRİKLİ araçlara Avrupa’da teşvikler sağlanıyor. Örneğin Fransa, İngiltere ve Portekiz’de 4 bin ile 6 bin euro arasında vergi indirimi yapılıyor. Danimarka’da MTV alınmıyor. Elektrikli Fluence’ın Fransa’daki satış bedeli 26 bin 300 euro olarak belirlendi. Ancak hükümetin sağladığı 5 bin euroluk vergi teşviğiyle araç Fransa’da 21 bin 300 euroya satılacak. Bu fiyata bataryanın kira bedelini içeren 79 euroluk abonman ücreti ekleniyor.

Tam şarjla 160 km gidiyor

Fluence Z.E.’nin 22 kwh’lık elektrikli motoru 95 beygir güç üretiyor. Elektrikli araç tam şarjla maksimum 160 km yol katedebiliyor. Aracın azami hızı 135 km/s ile sınırlandırıldı. Elektrikli araç, evdeki priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor. Otopark, alışveriş merkezleri gibi mekanlarda kurulacak şarj istasyonlarıyla bu süre hızlı şarjla 30 dakikaya kadar inecek.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Hımm ilginç.Sabit 250 tl ücret ödeyecek alan kişi 50 tl de ortalama yaksa aylık 300 tl yapar.Şirketler daha çok tercih eder desem bu seferde menzil yüzünden sıkıntı çıkar.Ne kadar sürede bu batarya doluyor acaba.Şu an için tamamen şehir içi kullanımda iş yapar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aslında güzel.Ancak şarj sorunu olacağa benziyor.Batarya boş verilip dolusu alınabilir hale geldi mi yada gelir mi acaba? Depozitolu aynı marka aynı model boş batarya verilip dolusunu alıp takmak 2 dakika olmalı...O zaman bu elektrikli otomobiller çok yaygınlaşır.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çarpışma testlerinde dağılıp gitmişti sanırsam, o işi ne yaptılar acep, zaten menzil acaip kısa, işe yaramaz, hız yok, şarj uzun, fiyatı ise berbat, o paraya alacağım mazotla binlerce km yaparım, ayrıca fransız, zaten baştan kaybetti, hiç satışa bile sunup boşa piyasayı megul etmesinler, birde utanmadan pazarlık yapmışlar, bu palyanço kılıklı sarko, bu aleti beleş verse bile almamak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Helal olsun, bir de çıkmışlar fiyatını 60 bin yaptık diye övünüyorlar. Tamamen gereksiz bir araç. Aracın kendi pahalı, menzili kısa. Şehirlararası gezecekler ya da birden fazla batarya alacaklar ki o zaman ucuz olmayacak. En kötüsü de sıfır emisyon diye kandırıyorlar. Tabii fransız olmasını saymaya gerek yok.

Yorum bağlantısı

Aylık pil aidatı biraz fazla gibi. Zamanla çok yaygınlaşacağı kesin. Hızlanmada elektrik motorunun kesintisiz torku baya keyifli olur.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Çarpışma testlerinde dağılıp gitmişti sanırsam, o işi ne yaptılar acep, zaten menzil acaip kısa, işe yaramaz, hız yok, şarj uzun, fiyatı ise berbat, o paraya alacağım mazotla binlerce km yaparım, ayrıca fransız, zaten baştan kaybetti, hiç satışa bile sunup boşa piyasayı megul etmesinler, birde utanmadan pazarlık yapmışlar, bu palyanço kılıklı sarko, bu aleti beleş verse bile almamak lazım.

Volvo C30 elektrikli modeli, çarpışma testlerini geçti.

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Hiç bir şeye yaramaz dizel otomatik fluence veya başka marka dizel araç alıp keyfime bakarım. İki de bir de şarj bitecek mi diye düşünmem. Bunun yanında Türkiye'de elektrik istasyonlarının (altyapının) yaygınlaşması lazım. Renault yu eleştirsek de toyota ve hondanın elektrikli araçların nazaran daha ucuz fiyat sunduğu için biraz taktirde edilebilir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Aylık pil kirası fazla , onun dışında fiyatı bence makul. Dizel araçlara yakın fiyata sahip. Bu kadar büyük bir aracı elektirikli yapacaklarına clio yada sembole uygulansa daha mantıklı olmaz mı? Sonuçta bu araç daha çok şehiriçinde kullanılacak. 40bin seviyesinde clio çok daha mantıklı olurdu bence.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bursa'da fabrikasında yeni elektrikli Fluence'i gördüm. Ledli stopları vs ufak tefek değişiklikleri vardı ve güzel duruyordu.

Bizimkiler Türkiye'de o arabaya bagaja jeneratör koyar.. :)

Renault+Fluence+AutoExpress.jpg

2011_renault_fluence_ze_electric_vehicle_03-4bc80f6e2a94e.jpg

Yorum bağlantısı
Baran Ekici

Açıkçası ben ciddi ciddi düşünüyordum ama şimdilik şarj sıkıntısı,düşük son hız limiti ve fransız olması sebebiyle düşüncelerimi rafa kaldırdım. Ben 37% ye göre vergilendirilir diye en az 75 lira fiyat bekliyordum. Fiyat çok uygun. Benim gibi sadece şehir içinde kullanacaklar için laylondan nimet ama şarja takmayı unutursak yandık :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

hiç bir artısı yok bu aracın..

fiyat olarak gereğinden fazla pahalı.Son hız sınırlaması kötü olmuş..Atıyorum bir hastamız olsa hastaneye yetiştirmek için ektsra bir durumda ne yapıcaz? :) menzil çok az ..istanbul ankara arasını nasıl gidicek bu araç.Adım başı şarj istansyonu olması gerekli.yine vesile ile istasyona gelmeden şarj bitti ne yapıcaz..Helede gece kullanılmaz..Kalırız mazallah dağ başında. şehiriçinede uygun değil..Özellikle istanbul trafiğinde 15 km yi 1 saatte aldığımızı farzedersek yazın birde klima çalıştırmaya kalkınca,kalırız yolda..bunlara ek olarak 5 kişi binerken,radyo teyp açarken bile düşünürsün bir kere daha. :)yıllık alınan vergide neyin nesi..o kadar vergi verdikten sonra 100 tl daha yakıt parası eklerim mis gibi aracıma binerim.Kafam rahat olur.. Sağlamlığıda tartışılır bu aracın..

Birde şunu yazmamışlar..Çarpışma anında elektrik çarpması sonucu ölme ihtimali nedir? :D :D :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Daha çook erken, bunalrın tam olması için önce bp shel gibi dingiliz firmalarının daha da önce abd nin dağılması lazım, yoksa bu kodaman kesim hayyatta izin vermeez, bu durumda forever dieseeel arkadaşlar :)

Yorum bağlantısı
Bektaş Aslantaş

biraz yaygınlaşıca kesinlikle elktirikli araç alacağım ama şimdi acele etmemek lazım aracın tutulacak bi tarafı yok külliyen zarar gibi görünüyor. daha çoooook yol kat etmesi gerekiyor

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

O yaygınlaşaşana kadar biz ve bizim kuşak çoktaaan konum değiştirir :) bizden sonraki kuşak' ta (belki bizde) 3. dünya savaşından yırtarsa belki binerler artık.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Menzil düşük olduğu için fiyatlar uygun. 400 km menzil olsaydı fiyat yükselirdi.

Her gün 100 km altı kullanan, işe gidip gelenler için güzel. Birde garajınız varsa akşamdan takın şarja.

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

güzel bir başlangıç bence , akar yakıtlara alternatif çıkması sevindirici ancak deneyip görmek lazım , sivri yazılacak çok seyvar , hafta sonu honda nın bir modelinin hybritini gördüm , yaygınlaşması güzel ama bekleyip görmek gerek , arkasını önünü iyi düşünmek gerek...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şarj sorununuda geçtim,yolda bi arıza verse,bu işten anlayan ustayı nereden bulacağız,çekiciyle servise götürsek,bize iyi bir fatura kitlerler...

Bildiğimiz usta kavramı epey değişecek elektrikli arabalarla birlikte.

O vakit bize müracaat edeceksiniz.

Bunların ataları ile senelerdir boğuşuyoruz :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...