İçeriğe Yönlendir

Mondeo Fren Titreme Sorunu


Fatih Erdoğdu

Recommended Posts

Fatih Erdoğdu

sevgili ford kullanıcıları bilgilerinize çok ihtiyacım var.

99 model mondeo aracım var.aracımda öyle bir sorun varkı akıllara zarar.şöyleki ,

100 - 120 km hız ile seyir halindeyken frene bastığımda ön konsül dahil direksiyon titremeye başlıyor ve hız düştükçe titreme artıyor.defalarca 2 - 3 kere disk değiştirdim değişen her disk frene alışınca titreme yeniden başlıyor.gidip tornalatıyorum alışnca yeniden yapıyor.disk orjinal olmadan olmaz dedi usta gittim yetkili servisten motocraft disk aldım oda aynı. ön poryelerin değişmesi gerekiyor dediler değiştim olmadı arka fren kampanalarınden yapar dediler değiştim yine olmadı.sanayide göstermediğim konuyu anlatmadığım usta kalmadı her gittiğimde yinemi aynı sorun diyerek psikolojimi bozdular ama sonuç sıfır.sıcak diske su tutturma çarpılır dediler bu disklerin suya dayanıklılık mukavemeti yokmu yağmurda arabayı sırtımdamı götürcem.söylediklerinin hepsini fazlasıyla yaptım ama titreme sorununu bir türlü çözemediler.takılan veya tornalanan disk belli bir süre sonra alışınca yeniden titremeye başlıyor.ömrüm tükendi bu sorundan.yaklaşık 1,5 senedir bu sorun devm ediyor.dün yine tornalattık şu an sorun yok ama yüzde 1 milyon eminimki yine yapacak her zamanki gibi.

değerli bilgilerinizi yorumlarınızı bekliyorum.yardıma gerçekten çok ihtiyacım var.

hepinize saygılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Çok anlamıyorum ama;

kaliperlere ve diskin üzerine oturduğu kısımda da işlem yaptınız mı?

Disk değişiyor ve bir süre sonra sorun tekrarlıyorsa, diskin sürekli bozulmasına sebep olan başka bir şey olmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu

Aynı problem aracımda var, konusu olmuştu bi ara. Bir ortamda konuşmuştuk aynen yaşadıklarını anlatmıştı bir arkadaş. Değiştirmiş, tornaya sokmuş falan fayda etmemiş sonra sıfır diskle beraber bir yerlerde bilye varmış, (cahilliğin gözü kör olsun) onları da değiştirirsen sorun çözülüyormuş. Tam anlatamadım ama bilgili arkadaşların beyninde bir ışık yakabilmişimdir umarım.

Yorum bağlantısı

mondeolarda kullanılan orjinal balatalar disk için sıkıntı yaratıyor.disklerimde eğrilme olduğundan dolayı sıfır orjinal diskle değiştirdim ve ustaya söylemeyi unuttuğum için orjinal ford balata kullandı.1 hafta sonra disklerde sıkıntı yarattı,balatalar fazla sert geldi.diskleri tekrar söktürerek aynı şekilde orjinali ile değiştirdim,balataları da trw marka taktırdım ve balataların ömrü bitene kadar sıkıntısızca kullandım.Bu şekilde denemenizi öneririm.

Ayrıca diskin takıldığı kısımın da diskler söküldükten sonra iyice temizlenmesi gerekmekte mutlaka.yoksa ne yaparsanız yapın sıkıntı devam eder.

Bu arada aklıma gelmişken amortisörlerinizin,motor kaputu altında gözüken somunlarını da sıktırmayı ya da takozunu da kontrol ettirmeyi deneyin derim.araçta frenlemede sarsıntı çok fazla yaptığı bir ara kontrol ettirdiğimde amortisör üst takozunun orta kısmının kırıldığı ve amortisörün boşlukta hareketli olduğunu gördüm.bu sebeple de sallantı olabiliyor.Ama sizin sorununuz özellikle fren balata ve diskleri ile alakalı.Umarım bir an önce sorununuz çözülür.

Yorum bağlantısı

Aynı problem aracımda var, konusu olmuştu bi ara. Bir ortamda konuşmuştuk aynen yaşadıklarını anlatmıştı bir arkadaş. Değiştirmiş, tornaya sokmuş falan fayda etmemiş sonra sıfır diskle beraber bir yerlerde bilye varmış, (cahilliğin gözü kör olsun) onları da değiştirirsen sorun çözülüyormuş. Tam anlatamadım ama bilgili arkadaşların beyninde bir ışık yakabilmişimdir umarım.

benim dediğim olay işte...

O konudada ilk mesajım buydu.

Ama onlarda Yani poryalarda değişmiş.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

al başına belayı. kışlık lastikleri taktım bende de fren yapınca aynı titreme sorunu başladı :( bakalım ne çıkacak.

düzenleme sebebi : imla

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

al başına belayı. kışlık lastikleri taktım bende de fren yapınca aynı titreme sorunu başladı :( bakalım ne çıkacak.

düzenleme sebebi : imla

Ankarada sıcaklıklar +7 derece altına düşmeye başladı mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

al başına belayı. kışlık lastikleri taktım bende de fren yapınca aynı titreme sorunu başladı :( bakalım ne çıkacak.

düzenleme sebebi : imla

Lastikler dandik olmasın :D

Abs mi giriyo yoksa devreye :p

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Lastikler dandik olmasın :D

Abs mi giriyo yoksa devreye :p

Lastikler lassa snoways era

195,65,15 (yanak 60 olmalı şu an büyük biliyorum 1000 km geçen sene başka bir araçta kullandığım lastikti)

abs bir önceki yazlıklarda girmeye başlamıştı hatta hafif rampada TSC de buradayım diyordu :)

+7 derece olmadı daha gündüzleri ama bir önceki lastiklerle yola devam edersem +7 olacak dereceleri görmek pek mümkün olmayacaktı. bir yere papyon edecekti beni :);)

düzenleme : unutmuşum yazmayı hakancım lastik markasını okuduysan şöyle yandan bir bakayım hah güzel kapaklık bir fotonu çekiyorum bozma sakın :p:D

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

Şimdii olaya çok daha farklı boyuttan bir ele alsak. Bu disklerdeki asimetrik aşınma/büzüşme sorununu yaşıyan arkadaşlar hiç bugune kadar arka fren ayarı yada el freni ayarı yaptırdılarmı?

Yoksa el frenini çekince carttt diye 4-5 hatta 6 cıtta kadar gelıyormu o el freni? ve kullanılan jantlar çelikmi?

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Şimdii olaya çok daha farklı boyuttan bir ele alsak. Bu disklerdeki asimetrik aşınma/büzüşme sorununu yaşıyan arkadaşlar hiç bugune kadar arka fren ayarı yada el freni ayarı yaptırdılarmı?

Yoksa el frenini çekince carttt diye 4-5 hatta 6 cıtta kadar gelıyormu o el freni? ve kullanılan jantlar çelikmi?

Bunları sormanızdaki amaç fren dağılım kuvvetinin dengesiz olması ihtimali mi? ön kısma binen yükün arka kısma göre daha fazla olması mı? Jantların çelik olmasının ne gibi etken yönü olabilir? Demir jantlara göre daha fazla ağırlık oluşturması mı?

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

1- evet , aşırı yükün ön frenlere odaklanması

2-Hayır konu jantların ağırlığı değil, zaten hep yanlış bilinir demir jant , bizim çelik dediğimiz aslında aliminyum alaşım jantlara nazaran daha ağırdır. Ama benim demir jantla ilgili sorunum ağırlık değil, demir jantlarda kullandığımız jant kapaklarının fren disklerinin soğuması için gerekli havalandırmayı minimize etmesi.

Temel almaya çalıştığım konu ön frenlere binen aşırı yük ve bunun sonucunda aşırı ısınma ve takibinde dengesiz soğuma.

Şu şekilde açıklayım, ister çocukluk diyin ister densizlik :) hayalim mühendis olmak değil ralli pilotu olmaktı. Bu yüzden nerde çamur nerde su göleti var düz yol dururken içine giren biriyimdir. Bu deliliğim her defasında aşırı ısınmış disklerin çok kısa sürede düzensiz soğumasına sebep olup yukarıda anlatılan sorunu yaratmıştır. Daha bilimsel anlatmak gerekirse metalin bir kısmı yavaş yavaş soğuyup yarı düzenli (göreceli olarak az boşluklu küçük tanecikli yapı,malzeme hala esnek hacmi daha geniş) diğer kısmı ani soğuyarak tam düzenli ( hiç boşluksuz,büyük tanecikli, sertleşmiş, hacmi küçük,kırılgan) aynı parça üzerinde iki farklı malzeme yapısı oluşur. Daha basitçe japon kılıçlarının dış kısmı bu bahsettiğimiz ani soğutulmuş(aşırı sert kırılgan), iç kısmı ise yavaş yavaş soğutulmuş(esnek,darbe emici) yapıdadır. Bu durumu fren diskerinde yaşadığımız taktirde ki ben bu takıntım yüzünden neredeyse her 20.binde bir disk değiştiririm fren disklerinin fiziki yapısı stabil değil, balanslı bi hal alır.

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

3-zaten aşırı ısınmış olan fren diskine ABS devreye giripte birde dövme etkisi yaratırsa illaki elimizdeki diskte ezilmeler ve düzensiz aşınmalar meydana gelicektir.

Eğerki aracınız da çoğunlukla beklemediğiniz anlarda ABS devreye giriyorsa, bu konu 1. olarak lastiklerden ve bi okadar önemli olan arka frenlerden kaynaklanır.Arka fren kampana ayarlarının kesinlikle düzenli yapılması gerektiği inancındayım. Tabi bu ayarların kışın ortasında yapılmaması gerekir. Bu ayar göreceli yapıldığı için illaki ilk yapıldığı yaklşık bir hafta boyunca arka frenlerin biraz gereğinden fazla ve düzensiz tutmasına sebep olur. Bu durumda karda yada buzda arka tekerleklerin kilitlenip(buradan kasıt arka tekerleklerdeki ABS sensörlerinin devre dışı kalmasıdır) ABS sistemine en ihtiyac duyduğunuz anda ABS sisteminin aracı duruyor zannedip ön tekerleklerde devreye girmemesidir. Bu işi son baharda yaptırılması tavsiyemdir.

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

ABS'nin devreye girip dövme etkisi yapması, çok mantıklı hiç aklıma gelmemişti bu yüzden kesinlikle arka fren ayarları çok iyi olmalı.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Şimdii olaya çok daha farklı boyuttan bir ele alsak. Bu disklerdeki asimetrik aşınma/büzüşme sorununu yaşıyan arkadaşlar hiç bugune kadar arka fren ayarı yada el freni ayarı yaptırdılarmı?

Yoksa el frenini çekince carttt diye 4-5 hatta 6 cıtta kadar gelıyormu o el freni? ve kullanılan jantlar çelikmi?

evet 2 ay önce yapıldı ayarı.

ayrıca bir süre kullandım uzun yol yaptım ve tekrar kontrole gitti. ondan öncede haziranda aracı aldığımda yapılmıştı. rutini geçmiş bendeki arka fren ayarı :D

bendeki sorun başka olabilir bugün çevre yolunda farkettim ve bol bol deneme şansım oldu. araç düz giderken 120 km sabit hızla fren yaptım. hiç birşey yok. yol sola yada sağa viraj dönerken hafif hafif denedim hem ayağımda hem direksiyonda hem ön konsolda hem arabanın heryerinde bir vibrasyon vardı ki zangır zangır. sonra tekrar 150 ile yol düzken denedim hiç birşey yok.

ayrıca abs lastiklerim kötüyken olur olmadık yerlerde girerdi devreye şimdi bir sorun yok. amaşu 4 tekeri bir söktürelim bakalım ne çıkacak.

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Bu çabuk tekrarlayan disk yamulması olayını arka kampanaları da tornalatarak çözebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

bendeki sorun başka olabilir bugün çevre yolunda farkettim ve bol bol deneme şansım oldu. araç düz giderken 120 km sabit hızla fren yaptım. hiç birşey yok. yol sola yada sağa viraj dönerken hafif hafif denedim hem ayağımda hem direksiyonda hem ön konsolda hem arabanın heryerinde bir vibrasyon vardı ki zangır zangır. sonra tekrar 150 ile yol düzken denedim hiç birşey yok.

ayrıca abs lastiklerim kötüyken olur olmadık yerlerde girerdi devreye şimdi bir sorun yok. amaşu 4 tekeri bir söktürelim bakalım ne çıkacak.

Hımm aracın yürüyen kısımları dışında aklıma direksiyon hidroliği geliyor. Acaba bir eksiklik mi varmı? Yada artık direksiyon hidroliği ömrünümü tamamladı. Hiç birimiz hatta servis bile bu hidrolikler,i temiz oldukları için değştirmez. Halbuki burada söz konusu olan hidroliğin viskositisinin ne durumda olduğu. Araçlarımız nerden baksanız 13 14 yaşında fren hidroliklerinin viskositi değeri hatta hetorojen bir yapıya geçip farklı zamanlarda farklı tepkilerde vermesi bir başka ihtimal. 8 yıl evvel araç dururken direksiyonu çevirdiğimde böyle sanki gırt gırt gibimsi bir ses ve direksiyondan hafif bi tepme hissediyordum. Sorunu çözmek için hidroliğimi değiştirdik yoksa sadece üzerinemi ekledik inanın hatırlamıyorum.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Hımm aracın yürüyen kısımları dışında aklıma direksiyon hidroliği geliyor. Acaba bir eksiklik mi varmı? Yada artık direksiyon hidroliği ömrünümü tamamladı. Hiç birimiz hatta servis bile bu hidrolikler,i temiz oldukları için değştirmez. Halbuki burada söz konusu olan hidroliğin viskositisinin ne durumda olduğu. Araçlarımız nerden baksanız 13 14 yaşında fren hidroliklerinin viskositi değeri hatta hetorojen bir yapıya geçip farklı zamanlarda farklı tepkilerde vermesi bir başka ihtimal. 8 yıl evvel araç dururken direksiyonu çevirdiğimde böyle sanki gırt gırt gibimsi bir ses ve direksiyondan hafif bi tepme hissediyordum. Sorunu çözmek için hidroliğimi değiştirdik yoksa sadece üzerinemi ekledik inanın hatırlamıyorum.

1 ay önce komple direksiyon kutusu elden geçti yağın tamamı değişti şu an eksiği yok zaten hemen her aklıma geldiğinde ve mutlaka her hafta c.tesi aracın sıvılarını kontrol ederim..

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

bugün başka birşey farkettim.

60-70 ile hafif frene basınca fren pedalı tepki veriyor titriyor, sonrasında basıncı arttırınca elimde yani direksiyonda hissediyorum ve o süratlerde daha ani yavaşlamak istersem tüm araçta bir vibrasyon başlıyor.

Bu iş disk işi galiba zira aklıma yeni geldi arabaya lastikleri taktırdığım gün bir de yıkatmıştım. Bir arkadaşım vardı yanımda sohbete daldık dikkat etmemiştim soğudumu soğumadımı diye direk aldılar galiba yıkamaya.

Bir ustam var haftaya Ankara'ya gelecek ona baktıracağım, eğer diskteyse aracın üzerinde tornalatırım diye düşünüyorum, umarım bununla biter...

birde Bahadır bey disk olan önler için TRW balatayı önermiş. Arka kampana için hangi marka alalım. Benimkinde ne taktılarsa sert galiba durmaya yakın vıyaklıyor frene korkarak basıyorum :)

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

bugün başka birşey farkettim.

60-70 ile hafif frene basınca fren pedalı tepki veriyor titriyor, sonrasında basıncı arttırınca elimde yani direksiyonda hissediyorum ve o süratlerde daha ani yavaşlamak istersem tüm araçta bir vibrasyon başlıyor.

Bu iş disk işi galiba zira aklıma yeni geldi arabaya lastikleri taktırdığım gün bir de yıkatmıştım. Bir arkadaşım vardı yanımda sohbete daldık dikkat etmemiştim soğudumu soğumadımı diye direk aldılar galiba yıkamaya.

Bir ustam var haftaya Ankara'ya gelecek ona baktıracağım, eğer diskteyse aracın üzerinde tornalatırım diye düşünüyorum, umarım bununla biter...

birde Bahadır bey disk olan önler için TRW balatayı önermiş. Arka kampana için hangi marka alalım. Benimkinde ne taktılarsa sert galiba durmaya yakın vıyaklıyor frene korkarak basıyorum :)

Araç üzerinde disklerin tornalanma işleminin pek sağlıklı olmayacağını düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir ustam var haftaya Ankara'ya gelecek ona baktıracağım, eğer diskteyse aracın üzerinde tornalatırım diye düşünüyorum, umarım bununla biter...

Diskler çok yeni ise araç üstünde tornalatabilirsin..

Eski ise yenisini al...

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

Araç üstünde nasıl tornalanıyorki? Tek teker kaldırılır motor çalıştırılır, elde eğe demeyin yahu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Araç üstünde nasıl tornalanıyorki? Tek teker kaldırılır motor çalıştırılır, elde eğe demeyin yahu?

yok 4 teker kaldırılır elde zımparayla :p:D

Mert Bey fren disk tornası diye bir torna aleti var bu aleti bağlayıp diski hem çevirip hem tornalıyorlar. internetten bakarsanız görebilirsiniz nasıl birşey olduğunu.

Araç üzerinde disklerin tornalanma işleminin pek sağlıklı olmayacağını düşünüyorum...

nedenini merak ediyorum ?

Diskler çok yeni ise araç üstünde tornalatabilirsin..

Eski ise yenisini al...

çok eski değil galiba ilk açıldığında yanında değildim. bu sefer bizzat ilgileneceğim.

alırsam diski ne önerirsin patron?

ayrıca ön disklere balata TRW dedim. arka kampana için balatayı sormuştum önerisi olan yok mu??

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Konunun sonunu bende merak ediyorum bakalım nasıl çözülecek bu durum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...