İçeriğe Yönlendir

Mondeo Fren Titreme Sorunu


Fatih Erdoğdu

Recommended Posts

Mert Nazmi Serin
(düzenlendi)

https://picasaweb.go...feat=directlink

yukarıdaki linktede bilgilendirme amaçlı olarak "disklerin sırt sırta birleştiği" nokta yı paylaştım.Kırmızı halka içinde göstermeye çalıştım yer.Her hangi işlemi yaptırıyor olursanız olun arkadaşlar lütfen bu havalandırma kanalcıklarının olduğu yerdeki paslanma-korozyon yada oksidasyondan kaynaklı bozunmayı da lütfen göz ardı etmeyin. Bu diski isteseniz size bırakın tornalamayı basınçlı kum zımpara ile fabrikadan çıktığından dahi daha temiz hale getirebilirim. Ama malzemenin birde sadece x-ray le, SEM (scaning elektron mikroskobu) ve ultra sound kullanılarak görülebilen iç yapısı vardır. Dış görünüş insanı yanıltabilir...

tarihinde Mert Nazmi Serin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

geçmiş olsun patron birşey daha öğrenildi sayende..

Eeee fomoco patlıyorsa disk ne alınmalı o zaman?

Yan sanayi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bosch disk + trw balata kombinasyonu işe yarıyor çoğunlukla diyeyim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

https://picasaweb.go...feat=directlink

yukarıdaki linktede bilgilendirme amaçlı olarak "disklerin sırt sırta birleştiği" nokta yı paylaştım.Kırmızı halka içinde göstermeye çalıştım yer.Her hangi işlemi yaptırıyor olursanız olun arkadaşlar lütfen bu havalandırma kanalcıklarının olduğu yerdeki paslanma-korozyon yada oksidasyondan kaynaklı bozunmayı da lütfen göz ardı etmeyin. Bu diski isteseniz size bırakın tornalamayı basınçlı kum zımpara ile fabrikadan çıktığından dahi daha temiz hale getirebilirim. Ama malzemenin birde sadece x-ray le, SEM (scaning elektron mikroskobu) ve ultra sound kullanılarak görülebilen iç yapısı vardır. Dış görünüş insanı yanıltabilir...

anladım demek istediğiniz noktayı teşekkürler bu yararlı bilgiler için. Diski gördüm böyle bir korozyon yoktu. Yaklaşık 3-4 aylık bir disk adam satmadan hemen önce değiştirmiş yeni aldım aracı bende. Ama tekrar açıldığında sizi ve bu konuyu anıp öyle bakacağım ve verdiğiniz bilgilere de dikkat edeceğim. Teşekkürler.

Bosch disk + trw balata kombinasyonu işe yarıyor çoğunlukla diyeyim

bir dahaki sefere değişim de kombinayson budur :)

bu kale marka balata olayını bilen varmı peki? usta dediki otosana bu adamlar üretiyor. doğrumudur? birde otosan balata çıktı üzerinden bu balata için fikirleriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bosch disk + trw balata kombinasyonu işe yarıyor çoğunlukla diyeyim

bosch disk yerine brembo standart disk ve trw balata aldım. Ancak durmaya yakın ses yapıyor. Trw sert olduğundan mı ses yapar?

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

Mehmet Bey'in aldığı otosan ithalatı Fomoco sorun yarattıysa, otosan için üretilmiş Kale ye hiç yanaşmazdım sanırım :D

Burada ince bir tiyo var. Aslında yerli bir çok ürün, yurtdışından ithal edilenlere nazaran çok daha kaliteli. Ama ince bir ayrıntı, alacağınız yerli üretim yapan firmanın, avrupa ülkelerine ihracatı varmı yokmu bu çok önemli. Zira o hepimizin gıpta ile baktığı VW TSİ motorlarının piston ve piston kolları Türkiye'de bir Türk firmasında üretiliyor. ;)

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Mehmet Bey'in aldığı otosan ithalatı Fomoco sorun yarattıysa, otosan için üretilmiş Kale ye hiç yanaşmazdım sanırım :D

hepimizin gıpta ile baktığı VW TSİ motorlarının piston ve piston kolları Türkiye'de bir Türk firmasında üretiliyor.

biri ithalat biri üretim. siz bir daha düşünün size süre tanıdık :hahahoho:

ayrıca gıpta ile bakılan piston kollarının Türkiye üretimi olması iyi birşeyse de ne çok çelişki var bir paragrafta Allahım bulmacamı buuuu :D

sonuç: yerli üretim kaleye devam hohoyt. :king::hahahoho:

bosch disk yerine brembo standart disk ve trw balata aldım. Ancak durmaya yakın ses yapıyor. Trw sert olduğundan mı ses yapar?

Mert Bey de trw kullanıyor belki cevaplar ses sorununu ama onda bosch disk var.. diskten değildir herhalde :s bu brembo ile fomoco arasında ne fark var? brembo yan sanayi felanmı diyeceğim değil aslında yurt dışı üretim bir marka da nasıl bir markadır hiç kullanmadım?

düzenleme: cahilliğe bak ya bendeki araştırdım brembo italya firmasıymış. bazı subaruların ve alfa romeoların kaliperleri diskleri falan bu markaymış.. iyidir sanırım...

Araban mı var derdin var :)

hakikaten hiç bitmiyor. o gün fren işini çözdüm arkadan sert bir çukurda egzosun çarpma sesini duydum baktım biraz oynuyor heheyt bitmezzzz... :)

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Araban mı var derdin var :)

sattım kurtuldum diyorsan yanılıyorsun bu seferde ne alsam derdi başlıyor :D

Yorum bağlantısı
Misafir

bende ön disk ,balata değiştirdim...

Diskler bosch,balata otosan.

1,000km sonra titreme oldu,Diskleri garantiden değiştirdim,

10,000 km oldu bi dahada herhangi bi sorunla karşılaşmadım.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

üstad peki sen ve yakınındaki ustalar bu disklerin araç üzerinde tornalanması hususunda neler düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Misafir

üstad peki sen ve yakınındaki ustalar bu disklerin araç üzerinde tornalanması hususunda neler düşünüyorsunuz?

Diski çıkarıp tornalatmaktansa,Üzerinde yapılan torna her zaman daha sağlıklıdır ki,bizde bu şekilde işlem yapıyoruz.

Hondanın diski pahalıdır.

Müşteriye torna kurtarırsa (limit altına düşmeyecekse) torna önerilir.

Üstünde torna yapıldığında,Poryada bozukluk varsa(eğim) üstünde torna olduğu için ona göre düzekliyor disk, ve daha sağlıklı oluyor...

bu yüzdende titreme falan olmuyor.

Ama disk balata değiştirdin, 1,000 km sonra titreme oldu.

Ben bunu garantiden değiştiririm ki Değiştirdim kendi diksimide.(100 disk içinde 1disk hatalı olabilir)

Bi dahakine yine titreme varsa, Sorunu diskte aramaya gerek yok...

Poryalara bakılacak ;)

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Diski çıkarıp tornalatmaktansa,Üzerinde yapılan torna her zaman daha sağlıklıdır ki,bizde bu şekilde işlem yapıyoruz.

Hondanın diski pahalıdır.

Müşteriye torna kurtarırsa (limit altına düşmeyecekse) torna önerilir.

Üstünde torna yapıldığında,Poryada bozukluk varsa(eğim) üstünde torna olduğu için ona göre düzekliyor disk, ve daha sağlıklı oluyor...

bu yüzdende titreme falan olmuyor.

Ama disk balata değiştirdin, 1,000 km sonra titreme oldu.

Ben bunu garantiden değiştiririm ki Değiştirdim kendi diksimide.(100 disk içinde 1disk hatalı olabilir)

Bi dahakine yine titreme varsa, Sorunu diskte aramaya gerek yok...

Poryalara bakılacak ;)

çok teşekkür ederim. cevapladığın için.

ben bir 1000 km sonra bakıyım neler olacak :D

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

cnc torna tezgahına bağlayıp disklerinizi tornalatsanız bile illaki titreme yapacaktır....diskin göbeğini unutuyorsunuz...disk aynasıyla beraber orasıda ısınıp soğuyo,haliyle ordada deforme söz konusu,...bu yapılan uygulama en idael uygulamadır ve doğru olanıda budur...1 mm çentik,çizikle falan bir şey olmaz,çatlamaz kırılmaz,ozaman balataların çizdiği diskleri eyvah disk çizildi şimdi çatlar patlar diye hemen değiştirmemiz lazımdı....

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Otosan'ın balataları tabiri caizse taş gibi, gerçek anlamda çok sert ve şehir içi sürekli fren durumlarında çok ısınıyor özellikle aracınız otomatik ise kesinlikle tavsiye etmem.Benim gibi otomatik kullanıcılarına tavsiyem şu yönde;

Yumuşak balata kullanın ve fren bakımının periyodik süresini azaltın bu sayede diskler fazla hırpalanmadan titreşimsiz bir şekilde yola devam edersiniz.

En son fren bakımımda BSG marka balata koydurdum ve aşağı yukarı 1000 km'ye yaklaştım.Şimdilik bir sıkıntı yok gibi ve olacağınıda açıkçası zannetmiyorum

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Otosan'ın balataları tabiri caizse taş gibi, gerçek anlamda çok sert ve şehir içi sürekli fren durumlarında çok ısınıyor özellikle aracınız otomatik ise kesinlikle tavsiye etmem.Benim gibi otomatik kullanıcılarına tavsiyem şu yönde;

Yumuşak balata kullanın ve fren bakımının periyodik süresini azaltın bu sayede diskler fazla hırpalanmadan titreşimsiz bir şekilde yola devam edersiniz.

En son fren bakımımda BSG marka balata koydurdum ve aşağı yukarı 1000 km'ye yaklaştım.Şimdilik bir sıkıntı yok gibi ve olacağınıda açıkçası zannetmiyorum

evet aracım o/v doğru daha sık kullanıyoruz balatayı ısınma sorunu yapabilir.

ama bahsettiğiniz bsg marka balatayı forumda pek tavsiye eden yok. hatta şu konuda zorda kalmazsanız taktırmayın gibi cümleler var bir inceleyin derim.

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

Taner Bey , anlatmaya çalıştığım durum şu şekilde. Avrupa ülkelerinin bilindiği üzere biz den çok daha hata kabul etmeksizin standart haline getirilmiş kuralları var. Eğer Türk firması üretimini Avrupa ülkesine ithal edebiliyorsa, bu firma işini ciddiye alıyor ve belli bir kalite oluşturmuş demektir. Ama firma ürettiği ürünleri sadece Otosan, Tofaş vs. için oem şeklinde üretiyorsa kalite konusunda tek kırıter bu firmalardır. Yani bu firmalar disk çelik olduktan sonra eğri olsun bizim kalite standartımıza uygun derse, Mehmet Bey'in fomoco disk mevzusu gibi bir vahim durum orataya çıkar. Bir de üzerine pişkinlik yapıp "kendi ithal ettiğimiz ürüne garanti vermiyoruz " mevzusu çıkarsa. Bu şekilde bir durumu duyduktan sonra Otosan Bosch'un bile parçalarını ithal etse, ben Otosan ile alakalı oldukları için uzak dururum. Zira en son bundan 3 yada 4 yıl önce aracımın 10bin bakımlarını ford yetkili servislerin de yaptırdığım da motor yağı konusunda karşılaştığım durum beni temelli Otosandan da Ford Türkiye yetkili servislerinden de soğuttu. Yani kısaca Ford Türkiye yetkili servisleri ve Otosan parçalarını yiyorsa, Almanyada yada İngilterede bir servis açıp bakım ve parça değişimi yapsınlar aynen Türkiyede bu bizim araçlarımıza yaptıkları gibi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin
(düzenlendi)

Disk balata kombinasyonunda da

2006 Ford fiesta üzerinde orjinal gelen balata ve diskleriyle ilgili hiç bir sorunum yoktu, sadece aynı disk üzerindeki balatalardan bir tanesi öteki karşısındakine nazaran daha fazla incelmişti 4mm civarı fark vardı.

Bu durum üzerine aracın garantisi vs. devam ediyor diyerek yetkili servisinde 2008 yılında ücretli olarak değişimini yaptırdım. Tahminimce otosan marka takılmıştı. Ama disklerim değiştimi cidden hatırlamıyorum.Yalnız aklımda kalan ücret 100 tl idi değişim + işçilik. O sırada en parasız olduğum dönem olduğu için bayram öncesi biraz zoruma gitmişti. Sonrasında 2010 yılında frenlerde titreşim olması sebebi ile , güvendiğim bir ustada, Bosch marka disk ve ustanın önerisi ile trw marka balata takıldı "abi disk kalite olsun balatanın ne olduğunun çok bir önemi yok zaten ucuz bişey söker atar yenisini takarız" denilerek cidden bir araştırmam olmadan fiyatının uygunluğu sebebi ile trw kullanıldı. Bosch disk+ trw balatalardan 2012 ekim yani bu ay aracımı satana kadar en ufak bir sorun yaşamadım. Yalnız son bi kaç aydır hafif ötme sesleri duyuyordum aracın tam durmasına yakın. Bunu da balataların ve disklerin arasında kalan balata tozuna bağlıyordum. Ama şu bir gerçek fiesta düz vites ve mondeo ya oranla hafif,ayrıca motor freni desteği kullanmanıza imkan veren bir araçtı. Yani aynı kombinasyon mondeo da nasıl olur bu konuda kimseye referans olupta yanlış seçim yapmasına sebep olmak istemem. Ama gün olup değişim gerekirse ben yine mondeo'mda da bosch disk + trw balata deneyeceğim.

tarihinde Mert Nazmi Serin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Diski çıkarıp tornalatmaktansa,Üzerinde yapılan torna her zaman daha sağlıklıdır ki,bizde bu şekilde işlem yapıyoruz. Hondanın diski pahalıdır. Müşteriye torna kurtarırsa (limit altına düşmeyecekse) torna önerilir. Üstünde torna yapıldığında,Poryada bozukluk varsa(eğim) üstünde torna olduğu için ona göre düzekliyor disk, ve daha sağlıklı oluyor... bu yüzdende titreme falan olmuyor. Ama disk balata değiştirdin, 1,000 km sonra titreme oldu. Ben bunu garantiden değiştiririm ki Değiştirdim kendi diksimide.(100 disk içinde 1disk hatalı olabilir) Bi dahakine yine titreme varsa, Sorunu diskte aramaya gerek yok... Poryalara bakılacak ;)
cnc torna tezgahına bağlayıp disklerinizi tornalatsanız bile illaki titreme yapacaktır....diskin göbeğini unutuyorsunuz...disk aynasıyla beraber orasıda ısınıp soğuyo,haliyle ordada deforme söz konusu,...bu yapılan uygulama en idael uygulamadır ve doğru olanıda budur...1 mm çentik,çizikle falan bir şey olmaz,çatlamaz kırılmaz,ozaman balataların çizdiği diskleri eyvah disk çizildi şimdi çatlar patlar diye hemen değiştirmemiz lazımdı....

Herkes uygunsa tornayı üstünde yapın daha sağlıklı diyor Mert bey nasıl olcak bu tezgah işleri ;):)

Bu arada markalar konusunda anlatmak istediklerinizi anladım, teşekkür ederim. :)

disk elimizde kalırsa bende bosch disk alacağım forum dışında da çok olumlu konuşuluyor bu disklerle ilgili.

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin
(düzenlendi)

Öncesinde de belirttim herkezin kendi keyfine olan bir durum disklerin araç üzerinde tornalanması. Ama eğri olan poryaları değiştirmek yerine, diski poryaya uygun hale getirmek Onur Durmaz Bey'in de önceki mesajında belirttiği gibi sorunu kökten çözmek yerine, kısa vadede sorunun üzerine bant çekmekten öteye geçen bir çözüm değil. Ama halbuki diskler dediğimiz gibi yeni ise, söker torna makinasın da tornalanır , tekrar araca takılır. Yine varsa titreşim poryalar yada buna bağlı başka parçalarda sorun olduğu anlaşılıp gerekli köklü çözümler uygulanır. Zira eğri rotasyon yapan bir malzemeye uygun hale gelsin diye diskleride eğrileştirmek için tornalamak (diskler poryayanın eğriliğine uygun olsun mevzusu), aracın rotasyon yapan parçalarının "eylemsizlik moment" yönünü değiştirecek. Tamam belki bahsettiğim durum formula 1 araçları için çok önemli bir yol tutuş ayrıntısı ama bi çok arkadaş araçlarını çok hızlı kullanmakta. Bu durumda çok yüksek spin hızlarına sahip rotasyon yapan parçaların, sizin gitmek istediğiniz yöne değilde, kendi baş istikametinde bir F kuvveti uygulamaya çalışması demek. Buda düşük hızlarda fark edilmesede yüksek hızlarda direksiyonun, örnek olarak sola daha hızlı tepki vermesine sağa doğru daha geç tepki vermesine (yada tam tersi)sebep olacaktır. Eğer poryalarınız eğilimli olması sebebi ile disklerinizi araç üzerinde tornalattıysanız , birgün 170km/s hızları gördüğünüzde aracın rot ayaları yeni yapılmnış olmasına rağmen,aracınız yolda düz gitmek yerine sağa sola çekerse yada direksiyonunuz bir terafa rahat yön verip öbür terafa zor yanıt verdiğini hissettiğinizde içinizden dersiniz "yahu takıntılı bir müh. arkadaş vardı adam hakkaten doğru söylüyormuş" diye ;)

tarihinde Mert Nazmi Serin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

o 170 km ye çıktığınızda sadece mesele disk ve ön düzenekmidir yani :D

o hızlarda iken güvendiğiniz tekere balans yapanın iso 9xxx sertifikasını, kullandığı cihazın ce belgesini, tekere ağırlık takarken f kuvveti ile eylemsizlik moment yönünü nasıl hesapladığını sormayı da unutmayın ;):D

düzenleme: çok takma mühendis beğğğ altındaki 97 model belli yorgunlukları olan bir araç daha bunun direksiyon mili var tornalık ve neleeeeer neler :D

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

Taner bey , eski bir sunucumuz var ve bir banka veritabanını servis ediyor, 2 adet 100gb 10.000 rpm SCSI yerine, 1 adet 200gb 7200 rpm IDE takılırmı? Mbitlik fiber koptu diye, yerine gigabit cat6 standartlı bakır kablolu ethernet kullanılırmı?

Çevredeki bilgisayarcılara sordum, neden olmasın abi dediler yaptık oldu sistem mükemmel çalışıyor. Ya ayın 15i olduğunda memurlar ATM lere saldırıp maaşlarını çekmeye başladıkların da ne olacak?

sonuç:

1) aa o scsi hdd lerden 1 tanesi swap (takas) dosyasını barındırıyormuş. Tüh şişti makine, çıktı hdd erişim süresi 20ms lerden 1 dakikalara.

2) yahu band genişliğini 100mbitten ,1 gigabite çıkardık ama fiberin ping süresi 1ms altında idi ama cat6 nın ki bi anda çıktı 1.5 saniyelere, hatta connection time out diyor, paket kaybı var diyor.

Sİz İT uzmanısınız düşermisiniz böyle bir hataya? Hah işte imalatçı ve malzeme bilimci olduğum için bende kendi konumda böyle bir hataya düşmem ... Ama herkes istediğini yapmakta özgürdür. Ben vatandaşlık görevimi yapar profesyonellik alanıma giren bilgilerimi paylaşırım. Emniyet kemerini takmak, takmamak size kalmış...

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin
(düzenlendi)

"Çünkü düz bir yüzey elde edilmesi amacıyla gereğinden fazla talaş alınan bir fren diski çok incelecek, yeterince soğuyamayacak ve mekanik dayanımı azalacaktır. Bu durum frenleme sırasında meydana gelen aşırı güçle fren diskinin parçalanarak dağılmasına yol açacak ve ciddi kazalara neden olacaktır. Bu nedenle usulüne uygun bir tornalama işlemi yapılmalıdır." İsmet Karaman Bey den alıntıdır . Yazının tamamı ve İsmet Bey'in referansları aşşağıdaki linkte yer almaktadır.

Acaba o derme çatma aletle ve talaşlı imalat hakkında yeterince bilgisi olmayan bir usta ile nekadar usulüne göre torna yapılır merak konusudur ;) saygılarımla

http://otomobilnews....i-ve-cozumleri/

tarihinde Mert Nazmi Serin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin
(düzenlendi)

Fren pedalında titreşim:

a)Diskte yalpa fazladır

Yalpa fazla ise disk değiştirilir

b)Diskin paralelliği bozulmuştur

Gerekirse disk değiştirilir

c)Tekerlek yatağı gevşektir

Gerekirse disk değiştirilir

Tekerlek yatağı boşluk ayarı yapılır

http://www.obitet.ga...i_arizalari.htm

çizelge 2. kısmı, disk frenler için yazılmıştır. Hiç bir arıza gideriminde "DİSK" frenlerde tonalama vs. gibi bir çözüm sunulmamaktadır. Link ve kaynak, GAZİ Üniversitesine aittir. Lütfen 1 dakikaknızı ayırıp, linke tıklayıp bir göz atınız

Umarım artık birisi de bir gün çıkıp , "balatalar çok ses yapıyor, yerine ponza taşı takacam, " demez. :kafa: Bu arada yeni balata değiştirecek arkadaşların "ECE R90" standartına da dikkat etmeleri önemle hatırlatılır. Unutmayın bu ve bunun gibi standartlar öyle keyfi 2-3 araştırmacının toplanıp ta, can sıkıntısından yaptığı şeyler değildir, gerçekten sizin güvenliğiniz için geliştirilen, ortaya konan belli testler üzerine alınan önlemlerdir. :good1:

tarihinde Mert Nazmi Serin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

nedense konu fren olunca hemen balıkmala dalasım geliyo ,dayanamıyorum :)

şimcik mühendis bey,iyi güzel şeyler yazmışsın buraya kadar sorun yok ,eyvallah diyelim;)

geçende söyledim,yine böyle bir fren konusu açıldıydı, bizdeki genel sorun teoriktekileri,pratiğe aktaramamak diye ;)

şimdi, öncelikle diskler,kampanalar torna olmaz diyen kimse halt yemiş birkere,bal gibide olur, su gibide....yalnız ??? üretici firmanın verdiği toleranslar dahilinde,

kaç mesajdan beri takip ediyorum hep sabit torna tezgahını övüp duruyosunuz,tamam torna iyidir,iyi meslektir,bende torna-tesviyeciyim,ama ömrünüzde kaç kere tornada disk düzelttiniz diye sorsam belkide hiç cevabını alıcam sizden...burdaki insanlara teorik değil,pratik uygulama lazım,çünkü her kez bu işin teoriğini bilmekte merak etmeyin (internet sağolsun)...amaç insanlara bütçesinin yeteceği alternatifleri anlatmakta,zaten paran varsa gidersin 1 takım disk alır takarsın,ama bir şeyin yenisini alıp takmak,diğerinin onarım şansı var ise bu bir milli servet kaybıdır ;) herşeyi kendimiz yapacağız bu sözü hatırlayın ;)

o derme çatma dediğiniz aletle disk inceliği toleranslar dahilindeyse harikalar yaratırsınız,micrometre ve kumpas okumasını biliyosanız tabi ;)

yine söylüyorum,cnc torna tezgahı olsa dahi, araçtan sökülüp tezgaha bağlanan diskten düzelme konusunda hayır gelmez,şanş işidir, neden???

diskin göbeğini unutuyorsunuz çünkü,disk komplike bir parçadır sadece balatanın bastığı yüzeyden ibaret değildir,nasıl ayna yüzeyi ısınıyorsa,dskin göbek kısmıda bir okadar ısınıyor,eee aynada meydana gelen deformasyon göbek kısmındada olmayacakmı haliyle,ne yapmak lazım ozaman önce deforme olan göbek kısmını tornada işlemeliyizki göbek kısmı önce merkezlensin,ama sorun var göbekte çapak alacak paso yok,düzeltemezsiniz,ama bizde böyle değil,bağlar amcam diski göbekten tornaya,verir ayarı düzelttir kendince aynayı, abi bunlar tamam,araca bağlarsın başlar pedal tepmeye,gidersin tornacıya, usta bunlar düzelmemiş, bilader demek ki senin poryalar yamuk,yapmaya :)işte o derme çatma dediğiniz alet aracın üzerindeki porya ekseninden merkezleme alarak,diskin göbeği nekadar yamuk olursa olsun,ayna kısmını düzeltmeye yarıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...