İçeriğe Yönlendir

Mondeo Fren Titreme Sorunu


Fatih Erdoğdu

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

ayrıca ön disklere balata TRW dedim. arka kampana için balatayı sormuştum önerisi olan yok mu??

Çağlar, TrW'nin iyi olduğunu söyler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

2:10 da ki işlem ise bahsedilen durum , yani açıkcası "TÜYLERİM ÜRPERDİ" Nebilim ne yazsam şaşırdım. Ama duyarlı bir vatandaşlık ve mesleki görev olarak "BU İŞLEMİ KENDİ ARACIMA ASLA,KESİNLİKLE,İMKANSIZ YAPMAM" diyebilirim.

Bahsedilen o fren diski belki bir gün sizin yaşamla ölüm arasındaki en ince çizginiz olacak. Bakın motor ustası,rot balansçı ile talaşlı imalat ustası birbirinden çok farklı kariyerler sahibi kişilerdir. Disk tornalamak talaşlı imalat ustasının işidir. Motor ustası yada rot balansçının işi değil. Bakın o adamlar o diskin ortasına yanlışlıkla 1mm lik dairesel bir çentik atsa, zamanla o çentiğin dış etkenler ve fren balatası basıncı ile mikro çatlaklara dönüşüp çok büyük kırılmalara sebebiyet verme ihtimali var.

Ben derim ki söktürün diskleri, profesyonel bir tornacıya verip tornalatın. Zaten hakiki bir torna ustası ise, size derki bu disk tornalanmaya uygundur yada uygun değildir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu işlem torna tezgahında yapılamıyor... Tornacı da bu makinaya yönlendiriyor... Yeni alınmış bir disk hatalı ise yapan kişi de diski kesecek kadar aptal değil ise yapılabilir. .niye yapılmasın..

1 mm'nin 1/10'u kadar bir aşındırma yapılıyor... Düzelmez ise aynı oranda tekrar ediliyor.. Kullanım süresince 5 mm'den fazla kısmını aşındırıyoruz zaten diskin..

Bizzat yeni aldığı ve otosanın garanti vermediği fomoco disklere yaptırdım.. Güzel oldu... Bizzat da başlarında durdum...

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

2:10 da ki işlem ise bahsedilen durum , yani açıkcası "TÜYLERİM ÜRPERDİ" Nebilim ne yazsam şaşırdım. Ama duyarlı bir vatandaşlık ve mesleki görev olarak "BU İŞLEMİ KENDİ ARACIMA ASLA,KESİNLİKLE,İMKANSIZ YAPMAM" diyebilirim.

Bahsedilen o fren diski belki bir gün sizin yaşamla ölüm arasındaki en ince çizginiz olacak. Bakın motor ustası,rot balansçı ile talaşlı imalat ustası birbirinden çok farklı kariyerler sahibi kişilerdir. Disk tornalamak talaşlı imalat ustasının işidir. Motor ustası yada rot balansçının işi değil. Bakın o adamlar o diskin ortasına yanlışlıkla 1mm lik dairesel bir çentik atsa, zamanla o çentiğin dış etkenler ve fren balatası basıncı ile mikro çatlaklara dönüşüp çok büyük kırılmalara sebebiyet verme ihtimali var.

Ben derim ki söktürün diskleri, profesyonel bir tornacıya verip tornalatın. Zaten hakiki bir torna ustası ise, size derki bu disk tornalanmaya uygundur yada uygun değildir.

Mert Bey zaten moto ustası değil ustam yıl(L)ardır fren üzerine tamirat yapan babamın bir arkadaşına yaptırıyorum. Teşekkür ederim düşenceli uyarınıza. :)

Ayrıca Mehmet Bey'de söylemiş zaten torna tezgahında yapılamıyor bu iş.

düzeltme: 2 kere düzenlemeye girdim bir L harfi koyamadım ya :) iyiki tornayı ben yapmıyorum :D

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Bu işlem torna tezgahında da yapılır ama tutmama ihtimali yüksektir.Sonuçta araç uzerinde bu işlem yapılrken poryo,aks ve disk birlikte uyum içinde dönüyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
Çağlar, TrW'nin iyi olduğunu söyler...

bizde öyle yaparız o zaman Çağlar ustadan iyi bilecek halimiz yok ;):)

Bu işlem torna tezgahında da yapılır ama tutmama ihtimali yüksektir.Sonuçta araç uzerinde bu işlem yapılrken poryo,aks ve disk birlikte uyum içinde dönüyor :)

evet sebebi bu bundan yapılamıyor çünkü uygun değil. Haklısınız.

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Tabiki ezbere ve peşin konuşmamak lazım lakin bununla beraber araç üzerinde ne kadar sabitlenirse sabitlensin veya dengelenirse dengelensin torna tezgahında ki kadar verimli olmayacağı kanısındayım. Eğer herhangi bir parçadan talaş kaldıracaksanız bu işin ehil ellerde ve donanımlı tezgahlarda yapılması ilk tercih olmalıdır.Araç üzerinde yapılan işlem sırasında alınan hiçbir güvenlik önlemi olmamasıda cabası bir de son olarak bu makine acaba kalite standartlarına uygun mu?

bizde öyle yaparız o zaman Çağlar ustadan iyi bilecek halimiz yok ;):) evet sebebi bu bundan yapılamıyor çünkü uygun değil. Haklısınız.

Burada gözden kaçırdığınız bir nokta var, bu işlem normal tezgahda yapıldığı zaman (ehil ellerde yapıldıysa eğer) diskiniz sadece et kalınlığı haricinde ilk günkü durumuna dönebilir.Buna rağmen frenlerde ki titreme kesilmez ise sorun başka demektir.Tornalama işlemi sonrasında balataların kesinlikle değiştirilmesi gerekir.Diski tornalanan ve balataları yenilenen bir aracın frenleri titreme yapmamalı yapıyorsa da sorunu diskin tornasında değil başka yerde aramalı...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

15 gün önce aracımın ön disklerini araç üzerinde tornalattım, arka disklerimdeki aşıntı fazla olduğu için onları yaptırmadım.

Araç üzerinde tornalamayı özellikle istedim. Çünkü disk ile poyra arasındaki mikronla ölçülebilecek uyumsuzluk bile diskin dış kenarında iyica artacak ve titreşime sebep olacaktır.

Bu işlemi yapan makinadan ve ustadan hiç kuşku duymadım. Çünkü el ile yapılan bir müdahale yok, ilk başta verilen talaş payı ne ise alet diski sona kadar otomatik olarak aynı kalınlıkta aşındırıyor.

İşlemden sonraki çok hafif titreme nedeniyle doğrudan arka disklere yöneldim. Geçen hafta sonu yeni disk ve balata ile değişimi yaptıktan sonra araçta titreme olayı bitmiştir.

Bu nedenle fren disklerine yapılacak her işlemde ön ve arkaların birlikte değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim sert durmalarda yada bildiğimiz fren titremesi belirtileri yoktu...

Hani ışığı uzaktan görür, yavaşça ayağını frene koyarsın ve hızın 20 lere düşmüşken yine ayağın aynı şiddetle hafifce frendedir..

Böyle anlarda benim frenler bi tutup bi yürüyordu..

Disklerim 3 aylıktı, fomoco idi ama bu durum aldığımdan beri vardı.. Tamirci tornacı ortak kararı ile tornalattık..

Bir kez gitti, sorunlu bölgeye alamadı, geri gelirken orayı da aldı...

Başındaki usta bir şey yapmıyor, sadece takip ediyor.. Bu yapılan; dönen bir parçaya elmas parçası tutmak değil, essahtan torna yapılıyor...

Yorum bağlantısı
Misafir

Aynen hemşerim, eskiden balatacılar atölyede torna tezgahına benzer bir cihazla yapardı bu işi ve taşıyıcı aksamda ufacık bir dengesizlik varsa hiç bir işe yaramaz, aks veya poyra değişimi önerirlerdi.

Bu alet sayesinde sistemdeki bütün dengesizlikler ortadan kalkmış oluyor.

İşlem sırasında dikkatle takip ettim. Sorunlu bölge yapılırken net bir şekilde belli oluyor.

Bir de; ben 1979 yılından bu yana araç kullanırım. Bütün araçlarımda zaman içinde disk veya kampanadan kaynaklanan pedal tepmesi, direksiyon titremesi gibi sorunlar olurdu. Ama hiç bir aracımda burada anlatıldığı gibi bu sorunun kronikleştiğine şahit olmadım. Çözüm basittir ya torna, ya da yenisini alırsın işlem biter.

Bakalım ilk Ford'u aldım ve kullanıyorum. Diskler için de gerekeni yaptım. Kaç km sonra sorun çıkacak göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

düzenleme : Biraz uzun oldu kusura bakmayın :)

Tabiki ezbere ve peşin konuşmamak lazım lakin bununla beraber araç üzerinde ne kadar sabitlenirse sabitlensin veya dengelenirse dengelensin torna tezgahında ki kadar verimli olmayacağı kanısındayım. Eğer herhangi bir parçadan talaş kaldıracaksanız bu işin ehil ellerde ve donanımlı tezgahlarda yapılması ilk tercih olmalıdır.Araç üzerinde yapılan işlem sırasında alınan hiçbir güvenlik önlemi olmamasıda cabası bir de son olarak bu makine acaba kalite standartlarına uygun mu?

Burada gözden kaçırdığınız bir nokta var, bu işlem normal tezgahda yapıldığı zaman (ehil ellerde yapıldıysa eğer) diskiniz sadece et kalınlığı haricinde ilk günkü durumuna dönebilir.Buna rağmen frenlerde ki titreme kesilmez ise sorun başka demektir.Tornalama işlemi sonrasında balataların kesinlikle değiştirilmesi gerekir.Diski tornalanan ve balataları yenilenen bir aracın frenleri titreme yapmamalı yapıyorsa da sorunu diskin tornasında değil başka yerde aramalı...

Az önce sanayiden geliyorum. Baktım sonuç bekleniyor bari erkene alayım işi dedim :kutlama:

Şaka bir yana Mehmet, Mükremin ve Engin Bey'in de belirttiği gibi bu iş araç üzerinde olmalı, Doğru biz diski düzeltiyoruz ama arkasında ask, rot, v.s. gibi elemanlarıda görmezden gelemeyiz. bunlar birbirini etkiler.

Şükür bunlarda bir sorun yokmuş. Olay disklerde, aracın üstünde tornaladılar ve aynen Mükremin bey'in tecrübesindeki gibi (aşağıda koyu olarak işaretledim) işlem yapıldı. Ayrıca el değmeden makineye bırakılıyor iş ve bir kez ölçüp sonrasında baştan sona kadar makine kendisi aynı ayarda yapıyor. Bence sıkıntı yok.

Bir farkla! Bende Mükremin Bey'in araçtan farklı olarak arkada kampana vardı ses yapıyordu hemen açtırdım. :)

Yapılanlara gelince;

1- Açılınca ön balataların Ford Otosan olduğunu gördüm daha yeniydi. Ancak değiştirilmesi yönünde babamın ustasını ikna edinceye kadar göbeğim çatladı. En sonunda değiştirmezseniz toplayın abi gidiyoruma getirdiler beni ama bu seferde o inatla kale marka taktı.. neyse bu seferlik dedik diğerine TRW alırım haberin olsun anlaşmasıyla bitirdik işi ki "fordun balata fabrikasımı var bu adamlar üretiyor balatayı onlara birde üstüne ford otosan yazıyor bitti gitti tak git işte ne istiyorsun benden TRW diyor paranmı çok v.s. v.s." serzeniştiyle taktırdık Kale'yi. Benim derdim TRW taktırmaktı ya durduk yere balata değiştirmiş olduk neyse tarihini biliyorum km si belli artık şeklinde bir dizi züürt tesellimiz var. ;):D

2- Çok sevindiğim birşey oldu diski benden önce değiştirmişler ve ilk tornayı ben yaptırdım :crazy: (Mehmet Abi için yazıyorum )

3- Arkada ses vardı demiştim açıldı ve resmen tozdan hiçbirşey göremedim. balata spreyi ile temizlendi. balataların durumu oldukça iyiydi diyebilirim marka göremedim tabi. Biraz kampana ve balata zımparalandı düzeltildi, idare et bunu değiştirmene hakikaten gerek yok diyince bıraktım. Ancak o kampana değişmeli bir daha tornaya giremez. Sordum tekrar ses yaparsa değiştiririz bırak şimdi dediler. Ayarlarıda yapıp yanacığımdanda öpüp yolladılar :D

Denedim, titreme yok, ses yok. Bir iki denedim kazık frende de herşey Abs de dahil herşey gayet iyi çalışıyor.

Biraz kullanayım alışsın bakalım ondan sonra tekrar ayara giderim diye düşünüyorum.

Neden ben bu kadar titreyince disk değildir bu başka birşeydir dedim ve sizlere sordum ona gelelim.

Bundan önce 2001 laguna kullanıyordum diskin eğriliğini ne kadar fren yaparsam yapayım çok hafif direksiyonda hissediyordum ve eğiklik %7-%8 lerdeydi. Bunda böyle ön göğüs kucağıma düşecek gibi titreyince kesin başka birşey var felan oldum :)

Herkese takip ve yönlendirmeleriyle paylaşımlarındaki sabrı için teşekkürler.

15 gün önce aracımın ön disklerini araç üzerinde tornalattım, arka disklerimdeki aşıntı fazla olduğu için onları yaptırmadım.

Araç üzerinde tornalamayı özellikle istedim. Çünkü disk ile poyra arasındaki mikronla ölçülebilecek uyumsuzluk bile diskin dış kenarında iyica artacak ve titreşime sebep olacaktır.

Bu işlemi yapan makinadan ve ustadan hiç kuşku duymadım. Çünkü el ile yapılan bir müdahale yok, ilk başta verilen talaş payı ne ise alet diski sona kadar otomatik olarak aynı kalınlıkta aşındırıyor.

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

ufak bir ekleme daha yapmak istiyorum .

Onur Bey poryada ufak bir eğiklik varsa değil sıfır gibi tornalamak sıfırını alıp taksanızda değişen birşey olmaz. Ancak o poryanın bilya v.s. sorunu yoksa o halininde size bir zararı olmaz bu nedenlede bu aksaklıktan kurtulmanın yolu diski tüm elemanlar bağlıyken üzerinde tornaya sokmak zira siz tezgahta bunu yaparsanız dümdüz dönen bir aksamda torna yaparsınız ancak aracınızdaki gibi olmayan bir sistemde disk düzeltiyorsunuz araca takınca yine aynı sorunlar olacaktır. Bu nedenlede tezgahtan sonra başka parçada sorun arayın diye yazıyorsunuz zaman kaybı olur ;)

Aynen tekere araçtan söküp balans yaptırmak gibi. ;)

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

ufak bir ekleme daha yapmak istiyorum .

Onur Bey poryada ufak bir eğiklik varsa değil sıfır gibi tornalamak sıfırını alıp taksanızda değişen birşey olmaz. Ancak o poryanın bilya v.s. sorunu yoksa o halininde size bir zararı olmaz bu nedenlede bu aksaklıktan kurtulmanın yolu diski tüm elemanlar bağlıyken üzerinde tornaya sokmak zira siz tezgahta bunu yaparsanız dümdüz dönen bir aksamda torna yaparsınız ancak aracınızdaki gibi olmayan bir sistemde disk düzeltiyorsunuz araca takınca yine aynı sorunlar olacaktır. Bu nedenlede tezgahtan sonra başka parçada sorun arayın diye yazıyorsunuz zaman kaybı olur ;)

Aynen tekere araçtan söküp balans yaptırmak gibi. ;)

Bu son cümleyi söyleyebilme ihtimaliniz aklıma gelmişti :) ama eğer ki bir kıyaslama yapacaksanız burada kıyaslama yapılması gereken lastik balansı değil jantın yamuk olup olmamasıdır, söylemek istediğim sorun kökten halledilmedikçe sadece kamufle edilmiş olur.Tabi önümüzdeki günler bu sonucun ne kadar sağlıklı olup olmadığını gösterecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

Tekerleklere balans ayarı yapılırken, lastiğin/jantın düzgünlüğüne bakılmıyor mu?

Sonra; şu disklerin ısınma sorununu da bir türlü anlamıyorum. En babasından 1500 kg.lık bir otomobil nasıl bir rampayı sürekli frenle inmelidir ki diskler anormal derecede ısınsın da rampanın hemen bitiminde bulunan en az 30 cm. derinliğindeki soğuk su birikintisine girip yamuluversin. Hatta olmadı araç o su birikintisinde özel olarak beklesin ve suyun diskle temasını sağlasın.

Veya yine biz öyle amansız bir rampadan anormal bir yükle sürekli fren yaparak inelim ve hemen rampanın bitiminde bizi bekleyen (sıra olmayan) yıkamacıya giriverelim, o da elinde hazır beklettiği soğuk suyu doğrudan disklerimize boca etsin.

Bunlar çok zayıf ihtimaller, benim aklıma gelen en yakın ihtimal, diskleri poyraya veya aksa sabitlerken veya jantları takarken altında kalabilecek çok küçük taş/metal parçalarıdır. Lastikçiler, tamirciler bunlara genelde dikkat etmezler, biz dikkat edip güzelce temizlemelerini sağlamalıyız.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Bu son cümleyi söyleyebilme ihtimaliniz aklıma gelmişti :) ama eğer ki bir kıyaslama yapacaksanız burada kıyaslama yapılması gereken lastik balansı değil jantın yamuk olup olmamasıdır, söylemek istediğim sorun kökten halledilmedikçe sadece kamufle edilmiş olur.Tabi önümüzdeki günler bu sonucun ne kadar sağlıklı olup olmadığını gösterecektir.

üstad kamuflemidir değilmidir bilmiyorum ama benim sorunum şu an giderildi. ha şimdilikmi giderildi sonrasında sorun olur derseniz de eğer başka bir iş açarsa başıma söz buraya yazarım :) haklıysanızda hakkınızı teslim eder yanlış biliyormuşum özür dilerim derim :fisir::flowers::thank_you2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Durmaz
(düzenlendi)

Benim disk aldığımda hatalı idi abi...

Mehmet abi sorması ayıp neden hatalı diskleri aldın?

üstad kamuflemidir değilmidir bilmiyorum ama benim sorunum şu an giderildi. ha şimdilikmi giderildi sonrasında sorun olur derseniz de eğer başka bir iş açarsa başıma söz buraya yazarım :) haklıysanızda hakkınızı teslim eder yanlış biliyormuşum özür dilerim derim :fisir::flowers::thank_you2:

Estağfurullah buradaki amaç muhabbet olsun, yoksa ne kinayeli cümle kullanmayı ne de ben bilirim diyenlerden değilimdir çok sükür :)

tarihinde Onur Durmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Karadayan
(düzenlendi)

Fren titreme işinden çok çektim.İlk titrediğinde diskleri söküp öyle torna yapmışlardı ki,o disk takar takmaz felaket titretiyordu. :) Daha sonra 3-4 takım disk değiştirdim 3 kez de üzerinde torna gördü.Hepsinde de 1000-1500 km sonra titreme yeniden başladı.En son ön diskleri tornalattıktan sonra kampanaları da tornalattım,fren merkezlerini temizlettim,fren hidroliğini değiştirtdim :biggrin: Şimdi 7000 km ve sekiz aydır tık yok.Ama bunların hiç birisini ustalar söylemedi ben zorla yaptırdım.Tekrar eden titreme sorununu söyleyince ustaların söylediği ilk şey :p:D disklere soğuk su tutmuşsun , :p ikincisi poryoyu eğmişsin :p Sıfır disk ,ağrı dağından mı indim ki hemen eğilsin?!!!!. :angry:

tarihinde Engin Karadayan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Fren titreme işinden çok çektim.İlk titrediğinde diskleri söküp öyle torna yapmışlardı ki,o disk takar takmaz felaket titretiyordu. :) Daha sonra 3-4 takım disk değiştirdim 3 kez de üzerinde torna gördü.Hepsinde de 1000-1500 km sonra titreme yeniden başladı.En son ön diskleri tornalattıktan sonra kampanaları da tornalattım,fren merkezlerini temizlettim,fren hidroliğini değiştirtdim :biggrin: Şimdi 7000 km ve sekiz aydır tık yok.Ama bunların hiç birisini ustalar söylemedi ben zorla yaptırdım.Tekrar eden titreme sorununu söyleyince ustaların söylediği ilk şey :p:D disklere soğuk su tutmuşsun , :p ikincisi poryoyu eğmişsin :p Sıfır disk ,ağrı dağından mı indim ki hemen eğilsin?!!!!. :angry:

Azer Bülbül'e bağlıyor çok fena titriyor rahatsızlık veriyor, kesin baktırmak gerekiyor sonrada, baksanıza sizide çok uğraştırmış, umarım 1000 km sonra bu hale gelmez benim frenlerde. :)

Zaten 1000-1500 sonra yapacaksa 1 hafta sonra anlarız titreyecekmi titremeyecekmi, İstanbul yapıp geleceğim bayramda o kadar yolda birşeyler olacağı varsa olur herhalde ;):D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet abi sorması ayıp neden hatalı diskleri aldın?

:)

Diskler orjinal fomoco... Distribitörü otosan...

Veeee

Otosan disklere garanti vermiyormuş... Yani patladı bana...

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

Açıkcası aracın mekaniği vs. konusunda herhangi bir iddia da bulunamam.Çünkü ben bir otomotivci yada mekanizmasal makinacı değilim. Ama o mekanik malzemelerin ve makinaların, talaşlı imalatı ve metal şekillendirme yöntemleri benim alanım. Ve aslında disklerin normal şartlarda profesyonel makinalarda dahi tornalanmasını tam anlamıyla onay verdiğimi söyleyemem. Ama yepyeni disktir ilkkez bir ekstrem sebep yüzünden bir hatalı defarmasyon oluşmuştur. Alıp çöpe atamaktansa 2. bir şansı hak ettiğini düşünerek, profesyonelce tornalanabilip üzerinden belli miktarlarda çizmeden mikro çatlaklara izin vermeden yüksek rotasyonel hızlarda hatta yağlayıcı kullanarak talaş kaldırılmasını önerebilirim. Ama bu işin hala, üzerinde bir TSE, İSO 9XXX, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı onayı, Patent numarası bulunmayan derme çatma bir alet edavatla traşlanmasını kabul edip asla kendi aracıma takmam. Bu benim kendi kişisel fikrimdir, herkes kendi nasıl isterse onu yapmakta tabiki özgürdür.

Açıkcası bugune kadar da hiç bir fren diskmi tornalatma imkanım olmadı. Çünkü Ankara da asfaltlarda kullanılan buzlanmayı engelleyici malzemelerin tuz yada özel kimyasallardan oluşan bu maddelerin, çıplak metale (fren disklerine) zaten yeterince korozatif etkisi olduğunu bildiğimden. Burada bahsettiğim alan fren diskinin aynaları değil, her iki aynanın sırt sırta birleştiği noktalar. Bir gün disklerinizi söktüğünüzde bu kısımlarada bir göz atmanızı öneririm. Cidden polya nedir cidden bilmiyorum. Belki ingilizcesini duymuşumdur. Ama bu iki disk aynasının sırt sırta birleştiği yerlerde korozyondan kaynaklı zayıflama var ise diski isterseniz her hafta tornalayın aracın ön takımının tümünü değiştirin, hatta o diski alıp başka sıfır araca takın yine o disk ezilecek yine titreyecektir. Biraz isyan gibi olucak ama arkadaşlar nebilim yani gidip sigaraya iphone na 3d tvye keyfi şeylere para verebiliyoruz. Ama hem kendi hem sevdiklerimizin hayatını korumak için en önemli şeyler olan fren tertibatımız ve lastiklerimizde böyle baştan sağma çözümler arıyoruz gerçekten bu insanı biraz düşündürüyor.

Bu arada fomoco yu ilk defa duydum. Fiestam da bosch marka diskleri ve yanılmıyorsam trv marka balataları kullanıyordum. Oldukçada memnundum

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Açıkcası aracın mekaniği vs. konusunda herhangi bir iddia da bulunamam.Çünkü ben bir otomotivci yada mekanizmasal makinacı değilim. Ama o mekanik malzemelerin ve makinaların, talaşlı imalatı ve metal şekillendirme yöntemleri benim alanım. Ve aslında disklerin normal şartlarda profesyonel makinalarda dahi tornalanmasını tam anlamıyla onay verdiğimi söyleyemem. Ama yepyeni disktir ilkkez bir ekstrem sebep yüzünden bir hatalı defarmasyon oluşmuştur. Alıp çöpe atamaktansa 2. bir şansı hak ettiğini düşünerek, profesyonelce tornalanabilip üzerinden belli miktarlarda çizmeden mikro çatlaklara izin vermeden yüksek rotasyonel hızlarda hatta yağlayıcı kullanarak talaş kaldırılmasını önerebilirim. Ama bu işin hala, üzerinde bir TSE, İSO 9XXX, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı onayı, Patent numarası bulunmayan derme çatma bir alet edavatla traşlanmasını kabul edip asla kendi aracıma takmam. Bu benim kendi kişisel fikrimdir, herkes kendi nasıl isterse onu yapmakta tabiki özgürdür.

Açıkcası bugune kadar da hiç bir fren diskmi tornalatma imkanım olmadı. Çünkü Ankara da asfaltlarda kullanılan buzlanmayı engelleyici malzemelerin tuz yada özel kimyasallardan oluşan bu maddelerin, çıplak metale (fren disklerine) zaten yeterince korozatif etkisi olduğunu bildiğimden. Burada bahsettiğim alan fren diskinin aynaları değil, her iki aynanın sırt sırta birleştiği noktalar. Bir gün disklerinizi söktüğünüzde bu kısımlarada bir göz atmanızı öneririm. Cidden polya nedir cidden bilmiyorum. Belki ingilizcesini duymuşumdur. Ama bu iki disk aynasının sırt sırta birleştiği yerlerde korozyondan kaynaklı zayıflama var ise diski isterseniz her hafta tornalayın aracın ön takımının tümünü değiştirin, hatta o diski alıp başka sıfır araca takın yine o disk ezilecek yine titreyecektir. Biraz isyan gibi olucak ama arkadaşlar nebilim yani gidip sigaraya iphone na 3d tvye keyfi şeylere para verebiliyoruz. Ama hem kendi hem sevdiklerimizin hayatını korumak için en önemli şeyler olan fren tertibatımız ve lastiklerimizde böyle baştan sağma çözümler arıyoruz gerçekten bu insanı biraz düşündürüyor.

Bu arada fomoco yu ilk defa duydum. Fiestam da bosch marka diskleri ve yanılmıyorsam trv marka balataları kullanıyordum. Oldukçada memnundum

ne güzel teorik bilginiz var, ancak sanayide böyle bir pratik yok malesef... özel yetkili servislerde de :)

Ayrıca bu güne kadar hiç bir işlemde aklıma gelmedi ISO 9 kaç bunun standartı diye sormak heralde sorsam sanayiden sopayı yer öyle çıkardım :D

yine başka bir nokta forumda aratın bakın bir çok modifiye adına yapılmış paylaşılmış konu var bunlarda standart nedir? şimdi xenondan felan bahsetmiyorum, araçların jant lastik gibi donanımlarında yapılan yada aerodinamik yapılarını etkileyen donanımsal değişikliklerde var hangi standarttalar?

Haklısınız her işin bir kitabı var ancak birde bu işin çekirdeği alaylısı var.

dediğiniz gibi tercih meselesidir.

Yine başka bir konu bırakın sanayiyi özel yetkili serviste çoluk çocuğun eline teslim ediliyor araçlar. Böyle bir durumla karşılaşacağıma tecrübelerine güvendiğim daha önceki işlerini bildiğim sorunsuz çalışılan bir sanayideki ustayı, abilerimin tecrübelerine dayalı önerilerini ve bu ustaların işlerini tercih ederim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

:)

Diskler orjinal fomoco... Distribitörü otosan...

Veeee

Otosan disklere garanti vermiyormuş... Yani patladı bana...

geçmiş olsun patron birşey daha öğrenildi sayende..

Eeee fomoco patlıyorsa disk ne alınmalı o zaman?

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

Neyse çok şey yazmıştım ama silip vazgeçtim konuyu daha fazla uzatmanın anlamı olmadığını düşünmekteyim. Aynen dediğim gibi isteyen istediği şekilde çözüm bulabilir yada üretebilir. Teorik değil uygulamalı bilgilerimle böyle bir işlemi tasvip etmiyorum önermiyorum kendi aracımda da uygulamam. Bu altını çizerek belirttiğim mikro çatlaklar durumunu görebilmek için illaki benim elimin altındaki hali hazırdaki cihazlara sahip olmaya, yada bir imalat mühendisliği okumaya da gerekte yok. National Geopraphy de yayınlanan uçak kazası raporunun neredeyse her bölümünde mikro çatlaklar, malzeme karakterizasyon hataları ve metal yorgunluğu üzerine yeterince güzel bilgilendirilme yapılmakta.

Fomoco patladıysa "bosch" alınmalı diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...