Murat Akaloğlu 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 aklımdayken bir seyret bakalım,disk hangi şartlar altında,patlayıp çatlıyomuş Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Otosan'ın balataları tabiri caizse taş gibi, gerçek anlamda çok sert ve şehir içi sürekli fren durumlarında çok ısınıyor özellikle aracınız otomatik ise kesinlikle tavsiye etmem.Benim gibi otomatik kullanıcılarına tavsiyem şu yönde; Yumuşak balata kullanın ve fren bakımının periyodik süresini azaltın bu sayede diskler fazla hırpalanmadan titreşimsiz bir şekilde yola devam edersiniz. En son fren bakımımda BSG marka balata koydurdum ve aşağı yukarı 1000 km'ye yaklaştım.Şimdilik bir sıkıntı yok gibi ve olacağınıda açıkçası zannetmiyorum aksine otosan balata çok yumuşak balatadır...ısınma sebebide bu yüzdendir....tutunma kabiliyeti diğer balatalara göre daha düşüktür...bu balatada amaç düşük tutunma gücü ile daha fazla pedal gücü uygulayarak arka frenlerinde düzgün çalışmaktır....yani aracı büyük pedal kuveeti ile ön arka dengeli biçimde durdurmaktır.. Yorum bağlantısı
Onur Durmaz 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 nedense konu fren olunca hemen balıkmala dalasım geliyo ,dayanamıyorum şimcik mühendis bey,iyi güzel şeyler yazmışsın buraya kadar sorun yok ,eyvallah diyelim;) geçende söyledim,yine böyle bir fren konusu açıldıydı, bizdeki genel sorun teoriktekileri,pratiğe aktaramamak diye şimdi, öncelikle diskler,kampanalar torna olmaz diyen kimse halt yemiş birkere,bal gibide olur, su gibide....yalnız ??? üretici firmanın verdiği toleranslar dahilinde, kaç mesajdan beri takip ediyorum hep sabit torna tezgahını övüp duruyosunuz,tamam torna iyidir,iyi meslektir,bende torna-tesviyeciyim,ama ömrünüzde kaç kere tornada disk düzelttiniz diye sorsam belkide hiç cevabını alıcam sizden...burdaki insanlara teorik değil,pratik uygulama lazım,çünkü her kez bu işin teoriğini bilmekte merak etmeyin (internet sağolsun)...amaç insanlara bütçesinin yeteceği alternatifleri anlatmakta,zaten paran varsa gidersin 1 takım disk alır takarsın,ama bir şeyin yenisini alıp takmak,diğerinin onarım şansı var ise bu bir milli servet kaybıdır herşeyi kendimiz yapacağız bu sözü hatırlayın o derme çatma dediğiniz aletle disk inceliği toleranslar dahilindeyse harikalar yaratırsınız,micrometre ve kumpas okumasını biliyosanız tabi yine söylüyorum,cnc torna tezgahı olsa dahi, araçtan sökülüp tezgaha bağlanan diskten düzelme konusunda hayır gelmez,şanş işidir, neden??? diskin göbeğini unutuyorsunuz çünkü,disk komplike bir parçadır sadece balatanın bastığı yüzeyden ibaret değildir,nasıl ayna yüzeyi ısınıyorsa,dskin göbek kısmıda bir okadar ısınıyor,eee aynada meydana gelen deformasyon göbek kısmındada olmayacakmı haliyle,ne yapmak lazım ozaman önce deforme olan göbek kısmını tornada işlemeliyizki göbek kısmı önce merkezlensin,ama sorun var göbekte çapak alacak paso yok,düzeltemezsiniz,ama bizde böyle değil,bağlar amcam diski göbekten tornaya,verir ayarı düzelttir kendince aynayı, abi bunlar tamam,araca bağlarsın başlar pedal tepmeye,gidersin tornacıya, usta bunlar düzelmemiş, bilader demek ki senin poryalar yamuk,yapmaya işte o derme çatma dediğiniz alet aracın üzerindeki porya ekseninden merkezleme alarak,diskin göbeği nekadar yamuk olursa olsun,ayna kısmını düzeltmeye yarıyor... İşi bilmeyen, kısacası ehil olmayan ustalıktan nasibini almamış 3 günlük usta ağzı bu.Gerçek bir usta ise eğer gelen malzemeye makinaya bağladıktan iki dakika sonra geri gönderir, bu disklerden bir halt olmaz diyerek... aksine otosan balata çok yumuşak balatadır...ısınma sebebide bu yüzdendir....tutunma kabiliyeti diğer balatalara göre daha düşüktür...bu balatada amaç düşük tutunma gücü ile daha fazla pedal gücü uygulayarak arka frenlerinde düzgün çalışmaktır....yani aracı büyük pedal kuveeti ile ön arka dengeli biçimde durdurmaktır.. Aracımdan çıkan otosan balatalar hiç de yumuşak değildi.1 senelik balatalar öyle sert bir hal almışlardıki parça parça dökülmeler yaşanmıştı.Tabi benim aracım otomatik ve zamanla ısıya bağlı olarak bu sertleşme de gerçekleşmiş olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Peki iyi ozaman fren yağınız eksildiğinde de Ayçiçek yağı kullanalım. Hala poryası bozuk aracın disklerini bozuk poryaya uygun hale getirmeye çalışıyorsunuz. Disk göbeği dediğimiz yer diskin en kalın kısmı değilmidir? Ve disk göbeği rotasyon yapan malzemenin merkeze en yakın kısmı olduğu için en mukavim kısmı da değil midir? Bir diskin göbek merkezi, balataların bile dokunmadığı kendi halinde duran alan deforme olmuşsa zaten ALIN O DİSKİ ÇÖPE ATIN. 1 Yorum bağlantısı
Onur Durmaz 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Peki iyi ozaman fren yağınız eksildiğinde de Ayçiçek yağı kullanalım. Hala poryası bozuk aracın disklerini bozuk poryaya uygun hale getirmeye çalışıyorsunuz. Disk göbeği dediğimiz yer diskin en kalın kısmı değilmidir? Ve disk göbeği rotasyon yapan malzemenin merkeze en yakın kısmı olduğu için en mukavim kısmı da değil midir? Bir diskin göbek merkezi, balataların bile dokunmadığı kendi halinde duran alan deforme olmuşsa zaten ALIN O DİSKİ ÇÖPE ATIN. Aynı zamanda merkez kaçın en az etki ettiği yerdir.Merkeze olan uzaklık arttıkça savrulma isteği artar.Şimdi balatayla ne alaka diyeceksiniz? Diskin en dış noktasından en iç noktasına varana kadar, balatanın diske uyguladığı kuvvet azalır yani diskin en dış noktasında teknik olarak balatanın diske daha fazla kuvvet uygulaması ve sürtünme alanının fazla olmasından dolayı oluşan ısı sonucu eğim daha çok oranda gerçekleşir.Merkezde ise neredeyse hiç oluşmaz. 1 Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 (düzenlendi) Bakın elinizi kalbinize koyun ve bir düşünün , yanılıyorsan lütfen düzeltin, bildiğim kadarı ile 60bin km normalde bir diskin değiştirilmesi gereken bir süre. Adam 40bin km de iken disklerinden şikayetçi olarak geldi size. Tornaladınız diskleri tamam dediniz birde balataları değiştirin olsun işlem bitsin. Bu kişi disklerinin poryası, disk göbeği herneyiyse artık bu şikayetten gelip aslında görünüşte oldukça iyi durumda olan disklerini, gerçekte doğal etmenler (kar,buz,tuzlanan yada solvent kullanılan yollar) sebepler yüzünden zaten 60bin yerine 50binlere kadar mekanik ömrünü düşürmüş olan disklerini sorunsuz hale getirip gönderdiniz. Bu adam sanıyormusunuz içinden " yahu bu diskin 60 binde değişmesi lazımdı, şu araba 60bin olunca gidim diskleri değiştireyim?" Hayır tam tersine frenlemesi sırasında titreme yok balatalarda değişti diske de tam olarak oturduğu için en ufak sorun yok diyerek bu adam bu sizin 40 bin de düzelttiğiniz, eğik poryaya da tam oturttuğunuz diskleri 40bin+60bin daha kullanmaya çalışacak. İçinizde biraz olsun tehlikeli bi durum olduğunu hissettinizmi? Ayrıca cidden "porya" nedir bu forumda duydum ve öğrendim bende bilmeden sallamaca bilgi yok. Ve poryanın eğik olmasının da sebebini "tekerlek rulmanlarına" bağlandığını bu forumda okudum, yalan yok. Yapılan iş poryanın eğriliğine bant çekiyor, poryanın eğrilini göz ardı etmek aynı zamanda rulmanlardaki sorunu da maskelemek gibi 2. bir çok büyük tehlikeyi doğurmuyor mu? Ve hala diyorum ki , isteyen istediğini yapar. Ama ben yapmam ve önermem diyorum. 24 Ekim 2012 tarihinde Mert Nazmi Serin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Şimdi bu disk tornalama aletini kullanan frenciler bu aleti kendileri mi bulmuş yoksa torna tezgahları üreten bir firma mı üretmiş? Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 (düzenlendi) Aynı zamanda merkez kaçın en az etki ettiği yerdir.Merkeze olan uzaklık arttıkça savrulma isteği artar.Şimdi balatayla ne alaka diyeceksiniz? Diskin en dış noktasından en iç noktasına varana kadar, balatanın diske uyguladığı kuvvet azalır yani diskin en dış noktasında teknik olarak balatanın diske daha fazla kuvvet uygulaması ve sürtünme alanının fazla olmasından dolayı oluşan ısı sonucu eğim daha çok oranda gerçekleşir.Merkezde ise neredeyse hiç oluşmaz. Onur Bey bu kısmı hakkaten düşünmemiştim. Dİyorum ya otomotivci mekanikçi değilim diye. Ama video daki diskin aynen senin ve benim izzah etmeye çalıştığımız gibi ısınmanın dıştan içe doğru başladığını göremiyecek ve diskin göbeğinin sabit kalıp dış çeperinin kırıldığını da görmeyecek kadar da kör de değilim Bu arada emin olmamakla beraber iki diskin sırt sırta birleştiği noktadaki kanallar ve paller soğuk havayı içten dışa atıcak şekilde fan etkisi yapması için tasarlanmış. Yani en soğuk havayla diskin göbeğine yakın kısımlar , ısınmış havaylada diskin merkezden en uzat dış kısımları karşılaşıyor. Buradan da anlaşılacağı gibi eyer diskin göbeğin de varsa bi sorun, bırakın tamir etmeyi "böyle uyduruk diski" üreteni firmayı, takan ustayı , bu diski öneren şahsiyeti bir güzel haşlamak lazım Şimdi bu disk tornalama aletini kullanan frenciler bu aleti kendileri mi bulmuş yoksa torna tezgahları üreten bir firma mı üretmiş? Elbet torna tezgahı üreten bir firmada vardır bu cihazı üretenlerin arasında diyorum. Ama ben şu ana kadar internet ten yaptığım araştırmalar da hiç denk gelmedim. Hep işte otomotiv sektöründe motor içi temizliği yapan, egzoz emisyonu cihazı geliştiren, far ayar cihazı geliştiren, motor lifti üreten vs. işlemleri yapan firmalar da denk geldim 24 Ekim 2012 tarihinde Mert Nazmi Serin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Konuda uzun tartışmalar olmuş Ben, disk tornalatırken bizzat başında durdum ve işlemleri gözledim.. Benim diskin 5-10 santimlik kısmında hata vardı... Disk tornalanmaya başladı, birinci aşamada bu 5-10 cm'lik kısmın yarısını alabildi.. İkinci işlemde bu kısmı da aldı.. Diskten dökülen talaşı toplasam 5-10 gram ya gelir ya gelmezdi.. Keşke işlem öncesi ve sonrası disk kalınlığını da ölçseydim.. 1 Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Mehmet Bey , sizin Fomoco diskiniz zaten sıfırken sorunlu imiş. Zaten bu konuda önceki mesajlarım da belirttiğim "daha 1000 km yi tamamlamamış yepyeni disktir ekstrem bi sebepten sorun vermiştir, çöpe atmak yerine 2. bir şans verilebilir" şeklinde bir cümlem yer almakta. Yani kusura bakmayın sizin diski tartışma konumuzun içine alamıyoruz :D Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Diskim eski olsa zaten yaptırmazdım diyip.. Konudan çekiliyorum 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Disk denen, 70-100 TL bir parça, 10 paket nikotin, 10 hatta bazısına 3 günlük içim, diski değişin gitsin, sağlığa zararı da olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Ne frenmiş arkadaş konu sallanmaya başladı Diskin salınımı merkezde ise araç üstü tornada belli olur ve yapan illaki bilgisini verir, yaptıranda az çok gözleri ile şahit olur, İşin ehli olan tornacı diskin sıfır noktasından refreans alır ve adam gibi işler, Diskler imal edilirken hangi poryayı referans almışlar merak ederim Şahsi araçlarımızın disk ömürleri lanet olası common rail teknolojisi yüzünden çok kısaldı ( 70-80.k bir değişim oluyor ). Disk ömrü uzatmanın yolu, yan sanayi disk alınıp ( ısıl işlemden kesinlikle geçmemiş, cam gibi parlak olurlar ) sanayide ısıl işleme tabi tutmamızdır. Yoksa yan sanayi diskin ömrü 30.k yı göremez. Oemler bile 40.k gidiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Bence yaptırırdın abi Yok yaptırmazdım, bu güne kadar hiç yaptırmadım... Bundan sonra da eski diske yaptırmam.. Henüz 3-4 bin kilometre yapmış bir diski ki bu da 400 liralık diskler olunca denedim.. Aynı durum başıma gelirse yine yaptırrım ama eski bir diske gerek yok.. Çağlar'ın bir yorumu hoşuma gitti.. Marlboro 10 lira olmuş, disk 70 lira.. neyi tartışıyorsunuz demiş bir yerde.. Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Şahsi araçlarımızın disk ömürleri lanet olası common rail teknolojisi yüzünden çok kısaldı ( 70-80.k bir değişim oluyor ). Bağışlayın, Common rail ile disk ömrünün alakasını tam anlıyamadım? Common rail den kastımız CRD dimi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Konuya genel bir uyarı yapmak istiyorum... Tartışırken, alaycı ifadeler kullanılmış olduğunu görüyorum... Bu bize yakışmıyor... Tekrar olursa, tedbir alırım.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 fren yapma ömrü uzasın vesile ile cola sağlığa zararlıdır, nikotin gibi Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Yok yaptırmazdım, bu güne kadar hiç yaptırmadım... Bundan sonra da eski diske yaptırmam.. Henüz 3-4 bin kilometre yapmış bir diski ki bu da 400 liralık diskler olunca denedim.. Aynı durum başıma gelirse yine yaptırrım ama eski bir diske gerek yok.. Çağlar'ın bir yorumu hoşuma gitti.. Marlboro 10 lira olmuş, disk 70 lira.. neyi tartışıyorsunuz demiş bir yerde.. Doğru söze ne hacet? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Bağışlayın, Common rail ile disk ömrünün alakasını tam anlıyamadım? Common rail den kastımız CRD dimi? Kompresyon oranları çok düşük, eski nesil dizellerde göre. crdi, tci, dci, tdci, v.s. Yeni nesil dizeller için üreticiler farklı isimler kullanıyor. fren yapma ömrü uzasın vesile ile cola sağlığa zararlıdır, nikotin gibi Kaskocun bu yazını görmesin, aracı suda yürüttün, frenleri kullanmadın, imne inecek adama Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 fren yapma ömrü uzasın vesile ile cola sağlığa zararlıdır, nikotin gibi Ne dizel, ne lpg , en ucuzu en güzeli BMC artık yakıt yerine ego kartı alıcam. minimum masraf Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Kaskocun bu yazını görmesin, aracı suda yürüttün, frenleri kullanmadın, imne inecek adama Ben fren diskini geç eskiten müşteriyi severim Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Kompresyon oranları çok düşük, eski nesil dizellerde göre. crdi, tci, dci, tdci, v.s. Yeni nesil dizeller için üreticiler farklı isimler kullanıyor. O zaman biz ölmüşüz ağlayanımız yok , bizimkiler 4 ileri otomatik ,hill-down vs. gibi teknolojide yok. Varsa yoksa O/D on-off Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Ne dizel, ne lpg , en ucuzu en güzeli BMC artık yakıt yerine ego kartı alıcam. minimum masraf Bmcler Bolu rampası inişte arka kampana yakardı sonrası şansa kalmış Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 O zaman biz ölmüşüz ağlayanımız yok , bizimkiler 4 ileri otomatik ,hill-down vs. gibi teknolojide yok. Varsa yoksa O/D on-off Aynı derdi honda'da yaşıyorum, o/v ( o/d ) olmasa bittik Ben fren diskini geç eskiten müşteriyi severim sen beni sevmisin ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts