İçeriğe Yönlendir

"0" Araçta Rodaj ?


Okan Yeşim

Recommended Posts

Semih İzgi

Aracimiz 0 yeni aldık 550 km de fiesta 1.0 ecoboost benzin li ortalama şehir içi 8.5 - 9 lt .

sakin kullanımda 7 - 8 lt arası.

sehir dışı normal gidiste ( 80 110 arası ) 6- 7.5 lt .

çok yavaş kullanımda ( 5. Viteste 65 80 km arasi gidersem )3.5 - 5 lt arası.

Sizce bu değerler nasıl ve motor açma işlemi nasıl yapılır bu motor da kullanan bilgisi olan cevap verirse sevinirim

 

Hocam aracı sakin kullanmaya devam, değerler konusunda yorumum yok ama, motor açma diye tabir edilen ve aracın motoru sıkı iken yeni iken, yüksek devirler,ağır yükler kısacası yüksek ısılara mağruz bırakarak; o sıkışıklıkta normalden fazla ısınıp normalden fazla genleşen parçaların ekstradan aşınmasına sebebiyet vermek cahil işidir...  Benim fikrim, motor hacmi ve yakıt tipi ne olursa olsun araç 5000km'ye kadar oldukça sakin kullanılmalı; 5000 sonrası ilk yağ ile ilk yağ filtresi değiştirilip bir ömür hem ilk hemde sonraki sahiplerini mutlu etmek mantıklı olandır :good1:   Sakin kullanmaya devam ettikçe yakıtın zamanla azaldığını gözlemleyeceksiniz :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

selamlar aracımı yeni aldım adanadan fiesta 2013 1,25 trend.urfaya geldim yaklaşık 85 90 tl yaktı yarım depodan biraz az.yol bilgisayarına çok takılıyorum dolayısıyla devir düşük oluyor.uzun yolda 2500 devir gittim hep yaklaşık 380 km 90 100 arası.ş.içinde devir 2000 civarı sürüyorum.vites yükseltme uyarısı çıkınca değiştiriyorum oda 2000 flan oluyor.eco mod diye bi zımbırtı var araçta ordaki değerlerde vites değiştirme kullanım vs değerleri var 5/5 gösteriyo yani çok iyi oldugunu sölüyor gerçi ama burdaki yorumları okuyunca ikilemde kaldım.devri biraz düşükmü kullanıyorum acaba?

Hocam şehir dışında ortalama Yakıtı ne gosterdi yol bilgisayarın.

Kaç km yaptın da 90 tl yaktı araç

motor açma devri kapanmıştır, yeni alınca onca para versem, 1000 km fazla yüklenmezdim.

tüketim değeri olarak ibiza cupra ile aynı, ama yavaş kullanıma

gelemiyorum bazen :seytan: hayırlı olsun yeni arabanız

Tam anlamadım desem :-)
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rodaj zorunlu değil ama ilk 1000 km ben arabaya araba da bana alışsın isteridm düp gaz yapmazdım devamlı aynı tempoda sürmezdim, biraz nazik olurdum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Yarın ilk dizel otomatik deneyimim başlayacak, gördüğüm-anladığım ilk bin km için sakin kullanım. Test sürüşlerinde fark ettiğim bir husus DSG'de 65-70 km/h hızlarda dahi aracın 7. viteste oluşuydu, biraz gaz verince hemen 2. vitese geçiyor yokuşda kalkarken manuelle kalkmayı sonra d'ye geçmeyi tavsiye etmekteler kavrama ömrü açısından bu önemliymiş, şu konudan çıkardığım ders hız sabitleyiciyi ilk bin km kullanmamak ya da kullansam da 5-10 dk arayla hızı değiştirmektir. 10 gün içinde ş.içi 100, ş.arası 1250 km yol yapacağım. Otomatik vites için uzun yolla başlamak daha faydalı olacak gibi en azından 80 ile 140 arasında sürekli hız değişikliği imkanı bulabileceğim. Yakıt değerlerini bilahare paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Anladım hocam ben aynı şekil kullanmaya devam edeyim o zaman peki zamanla yakıt düşecektir dimi

Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

hilholder yok mu? yokuşta otomatik fren?

Var abi. Dik otopark ya da yokuşdan ilk kalkışda araç kaçırmıyor fakat daha 2 mt gitmeden devri görüp ikiye geçtiği için binen yük ile şanzımanın zorlandığından, ısındığından bahsediliyor. Uzun vadede malum sıkıntıların bir kaynağı da bu imiş. Tabi yorumlar bu yönde, hakikat DSG için henüz vuku bulmuşa benzemiyor. :)

Yorum bağlantısı
Safak Acar
(düzenlendi)

Aracimiz 0 yeni aldık 550 km de fiesta 1.0 ecoboost benzin li ortalama şehir içi 8.5 - 9 lt .

sakin kullanımda 7 - 8 lt arası.

sehir dışı normal gidiste ( 80 110 arası ) 6- 7.5 lt .

çok yavaş kullanımda ( 5. Viteste 65 80 km arasi gidersem )3.5 - 5 lt arası.

Sizce bu değerler nasıl ve motor açma işlemi nasıl yapılır bu motor da kullanan bilgisi olan cevap verirse sevinirim

Daha sıfır ara için yakıt değerleri cok normal sakin kullanmaya devam edin  zamanla yakıt düşücektir aracı zorlamaya gerek yok benim görüşüm. (4 bine kadar sakin kullandık sonrasında biraz araba gitmiyormuş gibi geliyor :D  ve ister istemez basıyoruz)  

 

arac farklı focus olarak söyliyim  yakıt değerleri hız değerleri. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/248898-ecodostumla-i%C5%9F-seyehati/

anlık yakıt değeri  istanbul şehir içi arac 10 bindeki resimleri.  4 bine kadar 7.3lt geçmedi    http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/248479-ford-eco-%C5%9Fampiyonu/

tarihinde Safak Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Aracimiz 0 yeni aldık 550 km de fiesta 1.0 ecoboost benzin li ortalama şehir içi 8.5 - 9 lt .

sakin kullanımda 7 - 8 lt arası.

sehir dışı normal gidiste ( 80 110 arası ) 6- 7.5 lt .

çok yavaş kullanımda ( 5. Viteste 65 80 km arasi gidersem )3.5 - 5 lt arası.

Sizce bu değerler nasıl ve motor açma işlemi nasıl yapılır bu motor da kullanan bilgisi olan cevap verirse sevinirim

 

Aracınız hayırlı olsun. Sorunuzun yanıtı anlatılıyor işte sayfalardır.

Yorum bağlantısı
Cemil Akkuş

Hocam şehir dışında ortalama Yakıtı ne gosterdi yol bilgisayarın.

Kaç km yaptın da 90 tl yaktı araç

Tam anlamadım desem :-)

uzun yolda sanırım  yol bilgisayarı 5,5e düştü.430 km yol gittim 60ı ş.içi yaklaşık 90 tl yaktı

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Kalfa

tüketim rakamlarınız bence normal

1 ay olmadı 1200 km yol yaptım şuana kadar 450 tl lik benzin koydum arabaya sizce bu degeri ortalama yaptigimizda 377 kuruş normalmi şuan için

uzun yolda sanırım  yol bilgisayarı 5,5e düştü.430 km yol gittim 60ı ş.içi yaklaşık 90 tl yaktı

Bende 600 km yi 225 tl ye ortalama 420 km yide 170 tl ye felan gidiyorum tahminimce sizin degerler cok iyi bende cogunlukla sehir disindayim sahil yolundan birkaç ışıklar var sonra düz 15 km gidip geliyorum her gün ara ara şehir içine giriyorum

Yorum bağlantısı
Misafir

1 ay olmadı 1200 km yol yaptım şuana kadar 450 tl lik benzin koydum arabaya sizce bu degeri ortalama yaptigimizda 377 kuruş normalmi şuan için

Bende 600 km yi 225 tl ye ortalama 420 km yide 170 tl ye felan gidiyorum tahminimce sizin degerler cok iyi bende cogunlukla sehir disindayim sahil yolundan birkaç ışıklar var sonra düz 15 km gidip geliyorum her gün ara ara şehir içine giriyorum

 

Değerleri litre / 100 kilometre olarak verirseniz daha sağlıklı olur.

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Değerleri litre / 100 kilometre olarak verirseniz daha sağlıklı olur.

Sürekli değiştiği için soyleyemiyorum ama 7 lt civari km de 0.377 kurus / km ye geldi ortalaması 1200 de

Belki yeri değil ama birşey daha sormak istiyorum 1 2 3 vites fark etmeksizin gaz dan ayagimi cektigimde fren sertlesiyor ve araba en düşük devirde gidiyor yol düz yada rampa yukarı fark etmiyor rampa yukari çoğunlukla 1. Viteste denk geldim duzde 2 de istop etmiyor bu nedir bilgisi olan varmi

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Yoldaki ışıklardan sonra hız sabitlemede kullanın yakıt dahada düşücektir. Bu arada yolda giderken ortalama yakıtı sıfırlayın evin kapısına gelince bidaha bakın ;) sonra ertesi akşam. Sabah 15 km akşam 15 km 30 km ortalama nedir onu göstercek . Ertesi gün 60 km ortalamasını görüceksiniz. az yaksın istiyorsan hız kontrolde kullan. 

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Yoldaki ışıklardan sonra hız sabitlemede kullanın yakıt dahada düşücektir. Bu arada yolda giderken ortalama yakıtı sıfırlayın evin kapısına gelince bidaha bakın ;) sonra ertesi akşam. Sabah 15 km akşam 15 km 30 km ortalama nedir onu göstercek . Ertesi gün 60 km ortalamasını görüceksiniz. az yaksın istiyorsan hız kontrolde kullan.

Öyle kullanmak benimde hoşuma gidiyor ama trabzondaki araç sürücüleri biraz değişik devamli trafikte hızlanma yada yavaşlama gerekli oluyor öğle ve sabah saatlerinde o yüzden biraz tehlikeli olduğunu hissediyorum sabitlecinin olduğu yerde önünde pek araba olmamasi lazım ama elimden geldiğince öyle kullanıyorum

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Öyle kullanmak benimde hoşuma gidiyor ama trabzondaki araç sürücüleri biraz değişik devamli trafikte hızlanma yada yavaşlama gerekli oluyor öğle ve sabah saatlerinde o yüzden biraz tehlikeli olduğunu hissediyorum sabitlecinin olduğu yerde önünde pek araba olmamasi lazım ama elimden geldiğince öyle kullanıyorum

 Bende istanbulda cok nadir kullanabiliyorum trafik olduğu için , hız sabitleme acık olsun frenle yavaşlayın devamında uygun viteste + konumundan hızınızı sabitleyin zamanla alışacaksınız . Araç otomatik gazı ayarladığı için ekonomi oluyor biz pedaldan basınca 3.3 - 5.5- 6.7 - 7.1 gibi sabit gazda tutamıyoruz araç kendi yokuşa gelince yükseliyor iniş aşağı 0.0 düşüyor farkettiyseniz  iniş aşşağı yollarda boşta 2.3- 3.3 - 4.5- 5.-5 gibi değerler gösteriyor yani boşta kullanmamak gerek :D 

Yorum bağlantısı
Misafir

 Bende istanbulda cok nadir kullanabiliyorum trafik olduğu için , hız sabitleme acık olsun frenle yavaşlayın devamında uygun viteste + konumundan hızınızı sabitleyin zamanla alışacaksınız . Araç otomatik gazı ayarladığı için ekonomi oluyor biz pedaldan basınca 3.3 - 5.5- 6.7 - 7.1 gibi sabit gazda tutamıyoruz araç kendi yokuşa gelince yükseliyor iniş aşağı 0.0 düşüyor farkettiyseniz  iniş aşşağı yollarda boşta 2.3- 3.3 - 4.5- 5.-5 gibi değerler gösteriyor yani boşta kullanmamak gerek :D

 

Boşta kullanmak yerine viteste yokuş aşağı inilirse araç yakıt tüketmez. Sıfır yakıt yakar, bedavaya gideriz. Bu zaten aşikar.Hız sabitleyici hakkında görüşlerinize katılıyorum. Bir de yokuş yukarı hız sabitleyici hızı koruyabilmek için zaman zaman vites küçültüyor. Bun izin vermemek için bir miktar hızlanılarak yokuşa girilebilir veya hız sabitleyici devreden çıkarılabilir.

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Hız sabitleyici örnek hafif tatlı rampaya geldiniz devir 1.700 rpm araç 4. vitste hızınız 80 kmh gaz biraz basarak  2 bin devirde aracı yormadan 90 km hızda cıkabilrsiniz ,gaza basınca  hız sabitleme devreden cıkmaz gazı biraktiğinizda aynı hızı sabit korur ,iniş aşşağı  hızlanır . Vites değişleriminde otomatik devreden cikar ,yani alişkanlık la iligli bi konu alişinca kolay geliyor.

 

Demek istediğim sabit vitesde cıkabileceğiniz rampalarda hız sabitlemeyi devreden cikarmaniza gerek yok, gaza basınca gider gazdan ayağınızı cektiğinizde ayarladığınız hıza düşer.

 

Bu arada  otomatikmiş araç yeni gördüm özgür bey, onun sitemini bilmiyoum dediğiniz şekildedir.

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Hız sabitleyici örnek hafif tatlı rampaya geldiniz devir 1.700 rpm araç 4. vitste hızınız 80 kmh gaz biraz basarak  2 bin devirde aracı yormadan 90 km hızda cıkabilrsiniz ,gaza basınca  hız sabitleme devreden cıkmaz gazı biraktiğinizda aynı hızı sabit korur ,iniş aşşağı  hızlanır . Vites değişleriminde otomatik devreden cikar ,yani alişkanlık la iligli bi konu alişinca kolay geliyor.

 

Demek istediğim sabit vitesde cıkabileceğiniz rampalarda hız sabitlemeyi devreden cikarmaniza gerek yok, gaza basınca gider gazdan ayağınızı cektiğinizde ayarladığınız hıza düşer.

 

Bu arada  otomatikmiş araç yeni gördüm özgür bey, onun sitemini bilmiyoum dediğiniz şekildedir.

Sizde fiesta mi var acaba

Su diger sorumada bi cevap alsamda içim rahatlasa ne yaptığımı bilsem :-)

istiyorum 1 2 3 vites fark etmeksizin gaz dan ayagimi cektigimde fren sertlesiyor ve araba en düşük devirde gidiyor yol düz yada rampa yukarı fark etmiyor rampa yukari çoğunlukla 1. Viteste denk geldim duzde 2 de istop etmiyor bu nedir bilgisi olan varmi 

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Sizde fiesta mi var acaba

Su diger sorumada bi cevap alsamda içim rahatlasa ne yaptığımı bilsem :-)

istiyorum 1 2 3 vites fark etmeksizin gaz dan ayagimi cektigimde fren sertlesiyor ve araba en düşük devirde gidiyor yol düz yada rampa yukarı fark etmiyor rampa yukari çoğunlukla 1. Viteste denk geldim duzde 2 de istop etmiyor bu nedir bilgisi olan varmi 

Focus 1.0L ecoboost  var. 

Dediğiniz olayın  2. viteste olanıyla karşılaştim sanırım turbonun gücüyle gidiyor o sıra ama net bilgim yok motordan da pek fazla anlamam. bence araca zararlı bi durum gibi geldi o zamandan beri öyle bi olaya izin vermedim genelde istanbul trafiğinde gaz vermeden gitmeye calişsanda olmuyor mecbur gaz debriyaj.

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Focus 1.0L ecoboost  var. 

Dediğiniz olayın  2. viteste olanıyla karşılaştim sanırım turbonun gücüyle gidiyor o sıra ama net bilgim yok motordan da pek fazla anlamam. bence araca zararlı bi durum gibi geldi o zamandan beri öyle bi olaya izin vermedim genelde istanbul trafiğinde gaz vermeden gitmeye calişsanda olmuyor mecbur gaz debriyaj.

Motorun boşta dönen gücüyle gidiyor ama zararlimi değilmi ne olduğunu bilmediğim için soruyorum düz yolda yada rampa çıkarken çok düşük hızda o şekilde gitmek sarıyor :-) ama motora zararı varmı işte ona emin olamıyorum
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

1- Sıfır km araçlarda doğabilecek muhtemel riskler adına rodaj dönemi vardır ve dikkat edilmesi gereken şeyler vardır. Özellikle ilk 1-2 Bin Km yüksek devirli sert sürüşlerden, uzun süre sabit devirli sürüşlerden ve güce ihtiyaç olduğunda düşük devir yüksek viteste kullanarak motoru yük altında bırakmaktan mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.

2- Asıl "aracı açmak" gibi bir gereklilik yoktur. İlle aracın limitlerini zorlamak gibi bir ihtiyaç olamaz. Sadece rodajdan sonra yüksek devirlerden kaçınmaya gerek kalmaz...

3- Uzun vadeli kullanımlarda aracın verimini yada performansını az da olsa farklılaştıran şey aracın açılıp açılmaması değil sizin sürüş karakteristiğinizdir...

4- Motor zamanla aşınıp ömründen ömür gittikçe, hareketli parçaların hata tolerasyonu arttıkça rahatlar ve daha seri davranmaya başlar, bazıları bu durumu (sanayi ağzıyla) açılma diye izah eder. Ta ki aşınma çok fazlalaşıp kabul edilebilir düzeyin üzerine çıkınca motordaki bazı parçalar ömrünün sonlarına doğru yaklaşmış demektir ve güç & tork kaybı, dolayısıyla kompresyon kaybı başlar...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...