İçeriğe Yönlendir

"0" Araçta Rodaj ?


Okan Yeşim

Recommended Posts

Serkan Yavaş

0 araçta tabikide rodaj olur, ozellıkle 1000kmden sonra aracın ust devırlerınde bariz rahatlama hissedeceksiniz..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Armağan Bey, siz bilişimcisiniz sanırım. Araba motorları ne yazık ki kullandığız bilgisayarlara göre çok gerideler, deredeyse temel çalışma prensibi 100 yıl önceki motorlara yakın. :) Pc donanımına meraklı olan biri der ki: "üretici motora turbo koyduysa bunu koruyan teknolojiyi de yapmıştır", ama gerçekte otobillerde üretici bu kadar düşünceli değildir." :)

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)
Armağan Bey, siz bilişimcisiniz sanırım. Araba motorları ne yazık ki kullandığız bilgisayarlara göre çok gerideler, deredeyse temel çalışma prensibi 100 yıl önceki motorlara yakın. :) Pc donanımına meraklı olan biri der ki: "üretici motora turbo koyduysa bunu koruyan teknolojiyi de yapmıştır", ama gerçekte otobillerde üretici bu kadar düşünceli değildir." :)

Olabilir :flowers:. Bu benim ilk arabam değil ama ilk sıfır arabam. Arabadan da biraz anladığımı düşünürüm. Tamir edebilceğimi sanmasamda ama hasarın nerden olabileceği hakkında yürüttüğüm fikirler genelde tutar. Biraz takıntılı bir insanım ve bu yüzden çoğu üretici benim isteğime cevap veremez.

Arabam zaten otomatik vites gaza basınca gidiyor. Focus otomatik ne kadar hantal zaten herkes biliyor. Bu arabanın rodajında bu arabaya hasar verecek ne yapabilirm ki. 2 defa 5.000 deviri geçtim, 2 defa 160 km yaptım diye rodajı bozulcaksa hiç çalışmasın daha iyi.

Kaldı ki araç rodajda değilken de çok sıkıştırılırsa bozulur. O yüzden hep diyorum ki " halkın ağzındaki deyimiyle rodaj " ford da yok. Mesala bizim palio'nun kitapçığında kocaman kocaman yazmışlardı ilk 5.000 km araç rodajda olacağından dikkat edilmesi gereken kurallar vardır. vs. Normal kullanıma da ilk yağ değişiminden sonra başlayabilirsiniz gibi bir cümle yazmışlardı. 2001 model Palio idi. Hatta ilk bakımı düşük 3.000 miydi, 5.000 miydi neydi. (Safrane ile karıştırıyor olabilirim)

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Sedat Cırık

Merhabalar. Sizlere belkide çok basit gelecek ama benim için çok önemli bir konu hakkında yardıma ihtiycım var.Bayramdan önce Ford Focus 1,0 Ecoboost aldım. .Performansı beklediğimden daha iyi çıktı ama bazı arkadaşlar motorun açılması için ilk 1000-2500 KM yi yüksek devirde kullanmamı önerdiler. Bazıları ise bu motorların böyle bir gereksinime ihtiyaç duymadığını söylediler. Bende kararsız kaldım. Arabayı Genelde eşim kullanıyor ve düşük devirde iş-ev, ev-iş yapıyoruz. Acaba ilk 1000-2500 KM yi yüksek devirdemi kullanayım. Yoksa motoru hiç yormayayımmı.Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Merhabalar. Sizlere belkide çok basit gelecek ama benim için çok önemli bir konu hakkında yardıma ihtiycım var.Bayramdan önce Ford Focus 1,0 Ecoboost aldım. .Performansı beklediğimden daha iyi çıktı ama bazı arkadaşlar motorun açılması için ilk 1000-2500 KM yi yüksek devirde kullanmamı önerdiler. Bazıları ise bu motorların böyle bir gereksinime ihtiyaç duymadığını söylediler. Bende kararsız kaldım. Arabayı Genelde eşim kullanıyor ve düşük devirde iş-ev, ev-iş yapıyoruz. Acaba ilk 1000-2500 KM yi yüksek devirdemi kullanayım. Yoksa motoru hiç yormayayımmı.Yardımcı olursanız sevinirim.

Şimdiki hemen hemen bütün motorlar yeni teknoloji ile üretldiğinden rodaj diye bir şey kalmamıştır. Bazı araba satıcıları ilk 1000-1500 km sıkıştırmadan kullanın der.

Bunuda arabayı red line lara kadar zorlayanlar için söylerler zaten. Yüksek devirde kullanılan motor açılmaz, ancak devamlı şehir içinde düşük devirde kullanılan motor sağırlaşır oda zaman ile olur...Arada hafta sonları çıkıp 4-5,000 devirlere çıkartarakak biraz kullanmanız faydalı olur...

Yorum bağlantısı
Akif Atasoy

Merhaba Arkadaşlar;

2010 Şubat ayında Sıfır Focus 1.6 Comfort M/T aldım. İlk 3-4bin km uzun yolda 8-9 LT den aşağı inmedi ortalama yakıt şehir içinde 11-12LT den ve ilk 1500km 3000d/d geçmedim hiç.

15000km bakıma kadar çok az oynadı, 15000 bakımı yaptırdıktan sonra 1LT birden düştü şehir içi 8-9 LT, şehirler arasında 6-6,5 LT civarında basmadığım zaman (90-110km aralığında).

Bence ilk 3000km sıkıştırmadan sürmek, 3000den sonra devrin hakkını verip 5000km yetkili serviste yağını suyunu değiştirdikten sonra gerçek yakıt değerleri ortaya çıkar diye düşünüyorum..

Servisten çıktıktan sonra en yakın LPG dönüşüm istasyonuna gidip LPG taktırmak lazım benzinli FOCUS'a biniyorsanız :)

Benimki 46000km ye geldi hala gidemedim arabama kıyıp, ama artık yeter dedim 2,5 senede dizel farkını çıkardı benden. İyi bi araştırıp Aralık-Ocak gibi taktırmayı düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fazlı Özdemir

Bu konu daha önce de çok tartışıldı ve kesin bir sonuç alındığını hatırlamıyorum. Artık rodaj süresine gerek duyulmuyorsa neden 1000-5000km de ilk yağ değişimi öneriliyor? Benim edindiğim kanaat eskiye oranla motorların rodaj ihtiyacının azaldığı, ancak eskisi gibi olmasa da belirli bir süre temkinli sürmekte ve rodaj kurallarına uymakta yarar olacağı yönünde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arabaların ilk 3-5 bin kilometrede açıldığı aşikardır...

Bir çoğumuz bunu yaşıyoruz, yeni alınan araba 130'u geçmiyor veya 160'ı geçmiyor.. Zamanla bu hızlar yükseliyor..

Bir alışma söz konusu ise demekki rodaj da vardır...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Akyüz

arkadaşlar 2012 c max tdci motor açmak gerekiyormu rodaj süresi nedir ilk kullanımda yapmam veya yapmamam gereken şeyler hakkında bilgilendirebilirmisiniz ?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Yeni nesil araçlarda pek rodaj süresi olmuyor ama yine de ilk 1000 km ani fren,ani kalkış,yüksek devir,dip gaz durumlarından kaçınılmalı.Ayrıca şahsi olarak ben olsam ilk yağı 5000 km de değiştirirdim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hocam, İlk 2bin km sakin, yavaş kullanın 3000 deviri geçmeyin. Otoyolda değişken hızlarda kullanın. Stop ederken biraz bekleyip stop edin. Her zaman kaliteli mazot alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

İlk yağ değişimini 5-7 binlerde yapmanızı öneririm bende.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

gaza yüklenmeyin. Yüksek devir yapmayın. Hızlı vites düşmeyin. Sabit hızda kullanmayın. Aracı 2000 devir civarında değişken devirlerde sürekli kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Siz normal kullanın araç kendini zaten toparlar..

Rodaj süresince çok dikkatli kullanmaya kalkarsanız trafikten dikkatiniz dağılabilir.. Olağan şekilde akışına bırakın :)

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Araç normal şekilde nasıl kullanılıyorsa aynen kullanılır,zorlanmasın diye çok düşük devirde de kullanılmaması gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Merak ettiğim bir durum var, herkes yağ değişimi diyor. Haklsınızda motor içindeki çapak vs. gibi parçalar için erken yağ değişimi önemli ancak, misal atıyorum ford focus dizel için ilk bakım km'si 15bin demiş. Bu yağ değişimi servis yapar mı? Dışarıda biz değiştirelim desek, bu sefer de garanti vs. için sorun yaparlar.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Merak ettiğim bir durum var, herkes yağ değişimi diyor. Haklsınızda motor içindeki çapak vs. gibi parçalar için erken yağ değişimi önemli ancak, misal atıyorum ford focus dizel için ilk bakım km'si 15bin demiş. Bu yağ değişimi servis yapar mı? Dışarıda biz değiştirelim desek, bu sefer de garanti vs. için sorun yaparlar.

Eğer aldığınız parçaların faturalarını saklarsanız ve aldığınız yağ ford teknik şartnamesine uyuyorsa garanti bozulmaz.

Yorum bağlantısı

Bu rodaj süresi ilginç. Bugüne kadar şirket aracı olarak 2 adet "0" aracımız oldu. İkisini de ilk geldiği hafta Bolu ve Düzce'ye götürdüm otoyolda. Motorlarını da rodaj kurallarına bağlı olmadan gayet devirli kullandım. İlk araç (Fiesta) değiştirilirken motorunda en ufak bir sıkıntı yoktu ve performansı çok güzeldi.

İkinci aracımız hala bizde, araca her binen beklemediği bir performans verdiğini söylüyor. Atikliği, çekişi, sorunsuzluğu gözönüne alındığında rodajın günümüz araçlarında çok önemli olmadığını düşünmeye başladım bende.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Nuri Tanır

bende rodaj denen olgunun yeni nesil araçlarda olmadığı fikrindeyim :) gereksiz yüklenmeden, açın kontağı keyifle sürün aracınızı :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ferdi Güler

Bu konu motor açma konusu için açılmış ama rodaj üzerine devam etmiş. Anladığım kadarı ile ilk 1000 km de aracı çok yormamak lazım. Zaten kitapçıkda da böyle yazıyor...

Aracım şuan 1400 km civarı. Bende sormak istiyorum "motor açmak" gibi bir işleme gerek var mı? Var ise ne kadar süre ile nasıl yapılmalı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu rodaj süresi ilginç. Bugüne kadar şirket aracı olarak 2 adet "0" aracımız oldu. İkisini de ilk geldiği hafta Bolu ve Düzce'ye götürdüm otoyolda. Motorlarını da rodaj kurallarına bağlı olmadan gayet devirli kullandım. İlk araç (Fiesta) değiştirilirken motorunda en ufak bir sıkıntı yoktu ve performansı çok güzeldi.

İkinci aracımız hala bizde, araca her binen beklemediği bir performans verdiğini söylüyor. Atikliği, çekişi, sorunsuzluğu gözönüne alındığında rodajın günümüz araçlarında çok önemli olmadığını düşünmeye başladım bende.

Saygılarımla.

kaç km de verdiniz araçları? 300 bin?

Bu konu motor açma konusu için açılmış ama rodaj üzerine devam etmiş. Anladığım kadarı ile ilk 1000 km de aracı çok yormamak lazım. Zaten kitapçıkda da böyle yazıyor...

Aracım şuan 1400 km civarı. Bende sormak istiyorum "motor açmak" gibi bir işleme gerek var mı? Var ise ne kadar süre ile nasıl yapılmalı?

motorun yavaş yavaş "alışması" lazımdır. Açma yoktur. yalama yaptırma durumu yani yoktur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...