İçeriğe Yönlendir

"0" Araçta Rodaj ?


Okan Yeşim

Recommended Posts

Cihaner Öztürk

Sürtünme ile çalışan her türlü makinanın alışma dönemi olur. Eskiden sübopları bile elle alıştırır öyle takarlardı. Şimdi tabiki öyle değil. Fabrikaya alınan tüm mekanik makineler 2-3 ay düşük devirde çalıştırılır vr kademeli hızlandırılır. Bu üreticilerin isteği. Alıştırırkende kademeli devirlerde kullanırız. Çünkü sürekli aynı devir düzgün alışmayı engeller. Motorlarda da segman boşlukları doğal olarak başta az olacağından segman-gömlek arasında ince kılcal çizgiler oluşacak ve iki parça birbirine daha uyumla çalışacaktır.

Ben motorun basılarak açılması lazım diyenlere çok karşıyım. Ancak çok düşük devirde aynı zararı verir diye düşünüyorum. Aslında hissederek kullanılırsa her araba beni bu şekilde kullan diye sürücüsüne hissettirir. :D

Yorum bağlantısı
Serkan Öz
(düzenlendi)

Benim ilk tüketimimle şimdiki arasında bir miktar fark var ama bu fark 1.000km sonra değil, 10-15.000km sonra ancak oluştu. Demek istediğim şu;

Motorda tabii ki ilk zamanlarda daha fazla partikül yağa karışıyor ve bu bir süre sonra bir miktar azalıyor ama bu süre 1.000km den daha uzun bence..

İlk yağ değişiminin normal değişim süresinden daha önce(1.000km gibi) yapılmasının da günümüz motorlarında motor ömrüne etkisinin % olarak çok küçük olacağını düşünüyorum,

Ben arabayı kullandığım süre boyunca olabildiğince dengeli, sakin ve uygun viteste kullanmayı tercih ediyorum, motor yeni/eski diye bakmadan..

1976 model anadol kullandım 3.000de bir yağ değiştirirdik, ama motorun ömrü yine birkaçyüzbin km'de biterdi,

O zamanki teknoloji ile ancak o sıklıkta yağ değiştirerek birkaçyüzbin km gidilebiliyordu.

Şimdiki teknojiyle 15-20.000de bir yağ değişimi öneriyorlar.

Belki eskisi gibi 3.000de bir değiştirilse motorun ömrü daha uzun olur ama, kullanılan yağa harcanan para motorun ömründen kazanılandan daha fazla olur..

tarihinde Serkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Öz
(düzenlendi)
Bak bu komikti :)

Sakin derken, ani hızlanmalardan ve duruşlardan felan kaçınırım yani, öle yavaş yavaş hızlanırım ama epey hızlanırım :D

tarihinde Serkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Sakin derken, ani hızlanmalardan ve duruşlardan felan kaçınırım yani, öle yavaş yavaş hızlanırım ama epey hızlanırım :)

Biçerdöverle mi? :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

eski araclarda motor acma vardı ama günümüz teknolojisiyle üretilen araclarda bu pek önemli bir konu değil..

ben aracımı sıfır aldım 2007 1.4 tdci fiesta. 5000 km ye yaklaştığında arabada 5 kişiyiz klima acık 180 gördü. daha ne olsunki..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bak bu komikti :)

Bende yağ falan değiştirmiyorum canım. 50 binde satacağım arabanın motorunun kaç bin km olacağı beni pekte ilgilendirmiyor açıkcası..

+1500

abicim cevap budur. alt tarafı bi motor işte yahu keyfini sürelim biraz dimi. yağ değişmeyi unutmayın yeterli. motor bizim için çalışsın biz motor için diil.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

aracınızın plakasını verirseniz seviniriz. madem öyle bizde arac alırken size denk gelmiyelim. :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Necat Ertan

Teknik bilgi sahibi olmasamda çok düşük veya yüksek devirden kaçarak aynı hızda farklı viteslerde kullanmanın uygun olacağına dair bir kanı var içimde :) Sıfır araç alırsam ben böyle yapacağım :mellow:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Doğru ama, eski motorlarda olduğu gibi büyük değil artık bu metal parçacıkları.

Filtre ve mıknatıslı karter tapası da büyük oranda bu parçacıkları tutuyor..

Artık kullanma klavuzlarında şu kadar km şu devri, bu hızı aşmayın v.s. yazmıyor.

Japonlar 1000km sonra çağırırken almanlar, dingilizler, fransızlar 10-15.000km binin öyle gelin diyor.

Bu sürtünmeler 1000km sonra bitmiyorki zaten, motorun ömrü boyunca devam ediyor.

Tabi metal parçacıkları da oluşmaya devam ediyor.

Yağı kısa aralıklarda değiştirmek tabii ki faydalı, 15.000km kullanınca dizel arabanın yağı yağ olmaktan çıkıyor..

Ama ben yine de 15.000de bir değiştiriyorum, eğer üretici 15.000de bir değiştir sorun yok diyorsa bunu uzun araştırmalar ve tecrübeler sonucunda yazmıştır..

Yağın 15bin de bir değişmesinin asıl nedeni çevresel faktörler. yağ değişimi pahalı bir atık giderme sorununu da beraberinde getiriyor.

tabi biz türkiyede önem vermiyoruz buna. biraz önce 4 tane tasarruflu ampulu çöpe attım. 8 yıllık diye aldım (philips) 2 ayda bozuldular. üzerinde çöpe atmayın diyor. çünkü içinde civa var. peki nereye atalım?

gelişmiş ülkelerde motor yıkamak yasaktır. araç yıkama yerleri de özel olarak atık suları temizledikten sonra drenaja verebilirler ya da değişik yerlere ancak yapabilirler. öyle mahalle arasında oto yıkama lastikçi olmaz.

aracınızı seviyorsunuz tamam. 10000 de yag değiştirin tamam. ama dişçinize de gidip diş temizliğini yaptırıyor musunuz 6 ayda bir? hadi parmak kaldırın? iki yılda bir kan tahlili yaptırıyor musunuz? cevabı söyleyeyim: hayır.

bizler arabamızı kendimizden çok severiz. hayat sigortamız yoktur ama kaskomuz vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

motor açmak diye birşey var. ama açılması pek iyi birşey değildir. zaten zamanla açılır.

sadece yüksek devirlere ilk başta çıkmamak gerekir. aslında sonra da pek çıkmasanız iyi olur ömür açsından. ama arada bir çıkıp kurum attırmak iyidir.

yolda yarışmak kötüdür, 3. vites formülü uygun.

Yorum bağlantısı
Sevim Koç
aracınızı seviyorsunuz tamam. 10000 de yag değiştirin tamam. ama dişçinize de gidip diş temizliğini yaptırıyor musunuz 6 ayda bir? hadi parmak kaldırın? iki yılda bir kan tahlili yaptırıyor musunuz? cevabı söyleyeyim: hayır.

bizler arabamızı kendimizden çok severiz. hayat sigortamız yoktur ama kaskomuz vardır.

+1000

ama ben yaptırıyorum valla :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ömer Yüce

aynen geçmiş olsun diyorum size. Benim bildiğim dizeller ilk 1000 km boyunca 5'e takmıcan ve arabayı devirli kullanıcan. Benzinli araç hassas olduğunu biliyorum bu kadar zorlamayla ömrü kısalabilir diye biliyorum :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
aynen geçmiş olsun diyorum size. Benim bildiğim dizeller ilk 1000 km boyunca 5'e takmıcan ve arabayı devirli kullanıcan. Benzinli araç hassas olduğunu biliyorum bu kadar zorlamayla ömrü kısalabilir diye biliyorum :D

"devirli kullanıcan" ya da "kullanacaksın" sözünden kaç devir algılamalıyız? 5 e takılır.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Barış Akıncı

Aracım 2007 model 1.4 Dizel...Henüz 5100km de.Genelde okul ile ev arasında kısa mesafede kullanıyorum.Bu gün Ankara'ya gittim.Evden çıkarken depoyu fulledim,km yi sıfırladım ve yola çıktım...Ankara-Yozgat arası 220km...Ankara'dan gelirken km 240 gösteriyordu(20km de şehir içi yapmışım)Tekrar fulledim,pompacı yakıtı tabanca gibi kullanıyordu(durduktan sonra tak tak basıyodu)Tam olarak 16,5lt yakıt aldı (2,66x16,5=44ytl)...Yani araç 240 km de 16,5lt yakıt tüketmiş...Bu da 100km de yaklaşık 6,9lt yapar...Bence çok...Bunun neden kaynaklandığını bulamadım...Araç yeni ondan mı?Ya da ilk fullediğimde tam olarak fullenmemiş olabilir mi.(çünkü ikincisinde pompacı zorlaya zorlaya baya bi bastı)

Arabalardan iyi anladığını söyleyen bir arkadaşım bu durumun motorun açılmadığından kaynaklandığını söyledi...Motor nasıl açılır...Gaza yolda abanmak mı gerekiyor...Ben uzun yolda kamyonlar arkadan sıkıştırmadıkça aracı 90-100km arası kulllanıyorum...5.vitesde ise 3000 deviri hiç geçmedim...En fazla 130km hız yaptım...Şimdi motoru ben nasıl açacam.Pek anlayamadım...Bunun yakıt ile bir alakası var mı?

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

.Fiestalarda kullanım kitapçığında dolduğunda tabanca birkez durur tekrar tetiğe basılır ikinci duruşunda daha fazla doldurmayın deniyor .Belki bundan biraz fazla çıkmış olabilir.İlk benzinlik az ikinci benzinlik fazla mazot koymuş olabilir

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Motor açma diye bir olay yok aslında.. Arabayı çok boğmadan uygun devirlerde vites değiştirirseniz sağlıklı olur..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Hic motor acmaya falan uğraşmayın.Uygun devirde kullanın,bakımlarını zamanında yaptırın,yağına suyuna sık sık bakın gerisini boşverin.

Normal kullanırsanız 20000 km ye doğru zaten kendi kendine rahatlıyor,az yakmaya başlıyor.İlla acacam ben bu motoru diye basarsanız zararda verebilirsiniz.

bence motorun açılmasından çok kullanım tarzı önemlidir.

Uygun devir demişken aklıma geldi.

Aracım 1.4 tdci.

Arada sırada kullandığım bir yolda uzun düzlükten sonra uzun bir rampa var.Birkac kere farklı devirlerde çekiş denemesi yaptım.

5. vites 2000 devirde girdiğim; hızımı e yükseltebildim ne de düşütü, sabit kaldı.

5. vites 2500 devirde girdim, gaza batım ve hızım artmaya başladı. 3000 devire kadar geldi ve orada sabitlendi.

5. vites 3500 devirde girdim ve gaza yüklendim ama aracımın hızı düşmeye başladı.3000 devire kadar düştü ve orda sabitlendi.

Buradan bu çıkıyor.

En verimli devir ve en iyi çekiş 3000 devirde.Yani max tork ile max hp arasında.Bende 2500 ve 3500 arası kullanıyorum.Düz yolda hız sabitliyeceğim zaman 2000-2500 arası kullanıyorm.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Motor acma diye okadar tartışıyoruz ama iş sadece motorda değilki.Birçok hareketli parca var.

Aktarım elemanlarını, teker bilyelerini vs unutmayalım.Onlarında birbirine alışarak oturması söz konusu.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aracların tekerlek bilyelerinin ömrü 300 000 km dir. Ama 300 000 den sonra bitecek anlamına gelmiyor.500 000 de gidebilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ya Sayın Mühendisim.. Sen şu klavyeye bakarak yazmayı denesen bide. :D

Valla zor oluyor böyle...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sana tavsiye... Yazdığını yollamadan önce bir kez oku...

Özşir Bey.. Bunu yazarken ciddiyim... Bu tarz mesajlar göndermeye devam edersen yazdıklarını silerim.. Örnek teşkil eder.. Herkes senin gibi yazmaya başlar..

Senin bu yaptığın mühendislikle bağdaşmıyor...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...