İçeriğe Yönlendir

"0" Araçta Rodaj ?


Okan Yeşim

Recommended Posts

Alkın Yılmaz

Merhabalar arkadaşlar focuslarda motor açma rodaj diye bir şey varmı? Benim arabayı aldığım çocuk 120 bile geçmedim dedi şimdi benim arabam gitmezmi? Geçen modifiyeci arkadaşlarla konusuyorduk senin araban artık gitmez açmadıysan dediler :D bende ne diyeceğimi bilemedim redline yapacakmışım ilk aldığım zaman öyle açılıyormuş bu saatten sonrada acılmazmış öylemi? :D:)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
redline yapacakmışım ilk aldığım zman öyle açılıyormuş bu saatten sonrada acılmazmış

Yuh diyorum başka bişey demiyorum.

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz

sen önce bi bak bakalım gidiyomu gitmiyomu sonra düşünürsün açmayı :D zaten aracı ilk aldığında belli bir km devirsiz ve yüksek hız yapmadan kullanın diyorlar. ondan sonra çok birşey farkedeceğini sanmıyorum. olsa olsa kurum yapmıştır, o da biraz devirli kullanınca geçer.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yakıt tüketimi normal, çekişi iyi ise problem olacağını sanmıyorum.

Motorun açılması dediğimiz şey aşınmayla alakalı. Niye birden yüksek aşınmayla hızlı bir şekilde motor açmaya uğraşıyorlar anlamıyorum.

Arac sıfır alındırğında ilk 3000 km ne çok yüksek nede çok düşük devirde dip gaz yapmadan kullanılıp 3000 devirden sonra yine çok düşük vede çok yüksek olmayan devirlerde istenildiği gibi kullanıldığında yavaş yavaş açılılıyor zaten. 25000 km'lerden sonra motor tamamen rahatlamış olur. Hem aşınma yani açılma daha yi olur.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Arabaların motor açılması falan eskide kaldı.Rodaj zamanı diye bir zaman yoktur bence.Zira kılavuzda yazıyor olması lazım.Her araba bakım durumuna göre belli bir deviri çevirebilir.Ama bahsedilen süratler çok fazla.Hayatında bir redline ı vardır.Allah korusun.O arkadaşlar biraz ölçüsüz konuşmuşlar sürat konusunda.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Teşekkürler Vedat bey. Yararlı bilgiler var.

Yorum bağlantısı
Alkın Yılmaz
(düzenlendi)
Alkın Bey yaş kaçtır?

20 yaşındayım. :p Dün yazdım ama ya silinmiş yada yazdığım sey cıkmadı. Adamlarda motor modifiyesi olmayan 1.4 megane var o ... ile gidiyormuş ben ilk başta redline yapmadığım için ... bile görmezmiş 1.6 115 hp olmasına ragmen bir daha bu arabadan hayır beklememeliymişim.:p :p Ben 120 bile nadiren geçerim otobanda normal hızım 5.vites'de 80-90 km dir.

tarihinde G tarafından düzenlendi
Y
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
bu arabadan hayır beklememeliymişim.

Alkıncım sen aldırma bu adamlara. Zaten hayatın boyunca bana sorarsan o hızlara da çıkma. Aracın esnekliği(80-120 arası hızlanma mesela) ve çekişi güçlüyse salla gitsin gerisini. Kim ne derse desin. 1.4 megoşu da biliyorum focusu da. Bu adamlar inan çok boş konuşuyorlar inan.

Yorum bağlantısı
Alkın Yılmaz
(düzenlendi)
Alkıncım sen aldırma bu adamlara. Zaten hayatın boyunca bana sorarsan o hızlara da çıkma. Aracın esnekliği(80-120 arası hızlanma mesela) ve çekişi güçlüyse salla gitsin gerisini. Kim ne derse desin. 1.4 megoşu da biliyorum focusu da. Bu adamlar inan çok boş konuşuyorlar inan.

Haklısın. :p Biz bildiğimiz hızlardan şaşmayalım. Arabamın çekişide iyi hızlanmasıda ama bunu anlamanın daha iyi bir yolu varmı? Yoksa tek yolu başka bir focusa binmek mi? Hızlanması normal diye tahmin ediyorum alt devirlerde pek canlı değiş devir yükseldikçe daha canlı oluyor.

tarihinde Alk?n Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Arkadaşlar merak ettiğim birşey var. Focus motorlarında VVTi ya da VTec gibi sistemler var mıdır?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Belki yeri değil ama araya sıkıştıralım.

1.4 tdci fiestada 3000 deviri aşar aşmaz motor farklı bir moda giriyor ve çekiş ani, hissedilir bir şekilde değişiyor. Bunun sebebi nedir acaba.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu
Belki yeri değil ama araya sıkıştıralım.

1.4 tdci fiestada 3000 deviri aşar aşmaz motor farklı bir moda giriyor ve çekiş ani, hissedilir bir şekilde değişiyor. Bunun sebebi nedir acaba.

Turbo devreye giriyor olmasın sakın? :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Turbo 1500 devirlerde de devreye giriyor ama bar farkı var.

Turbo hortumunu elinizle sıkıp birine 1500 devir civarına kadar gaza bastırırsanız sıktığınız turbo hortumunun şişitiğini farkedeceksiniz.

tarihinde Selahattin Emir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz
Zamanın her bir birimi için hızın aynı oranda artması artimetik artışdır. Yani araba hareketinden itibaren 1nci saniyede 1km/h hıza ulaşmışsa 2nci saniyede 2km/h hıza ulaşmalıdır. Arabalar aritmatik hızlanmazlar ama olsun mademki haakaanım demiş ve madem yıllarca piskopat mehmedin cebindeki paranın muhabesini biz tutuk bu araba da aritmatik hızlansın.

Zamanın her bir birimi için riskin kendi karesi oranında artması ise geometrik artışdır. Yani araba hareketinden itibaren 1nci saniyede risk 1 birimde 2nci saniyede 2 birim 3nci saniyede 4 birim 4nci saniyede 16 birim 5nci saniyede 256 birim risk oluşması demektir.

Bu arada sosyal bölüm öğrencisi miydin?

bana mı sordunuz?

mühendislik öğrencisiyim. (endüstri mühendisliği)

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz
Evaet böyle :blink: yapınca :)

ben onu böyle "yuh.." manasında yapmıştımda :rolleyes:

bilgi için teşekkürler yinede :)

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz
(düzenlendi)
Hızlandıkça her türlü risk artıyor.

çok doğru söylüyorsunuz.

tarihinde Burak Karadeniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Motor devri üst devirlere yaklaştıkça turbo etkinliğini kaybeder,ısı aşırı basınç girişi gibi nedenlerden ötürü..Yani her motorda turbonun girişi vardır ve üst devirlerde etkinliğini yitirdiği devirler vardır..Turbolu araçlar asla yüksek devir çevirmezler..Benzinli turbolar en büyük örnek

Emre usta bir düşüncem var ve paylaşayım. Bakalım bana hal verecekmsin.

Şimdi bizim motorlar 4500 devire kadar güc üretiyor. Araclarımızın son hızlarıda 190-200 civarı ve bu hızları yaptıran motor 1.4 turbo dizel.

Aracımızın çekişi 4000 devire doğru düşmeye başlıyor ve 4000 devir üstünde o düşmüş olan güc ile 190 yapabiliyor. Eğer 6. vites olsa, 5. viteste 4000 devirde 6. vitese atsak, 3500 devire düşse daha iyi çekiş sağlasa 220'lere çıkabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Emre usta bir düşüncem var ve paylaşayım. Bakalım bana hal verecekmsin.

Şimdi bizim motorlar 4500 devire kadar güc üretiyor. Araclarımızın son hızlarıda 190-200 civarı ve bu hızları yaptıran motor 1.4 turbo dizel.

Aracımızın çekişi 4000 devire doğru düşmeye başlıyor ve 4000 devir üstünde o düşmüş olan güc ile 190 yapabiliyor. Eğer 6. vites olsa, 5. viteste 4000 devirde 6. vitese atsak, 3500 devire düşse daha iyi çekiş sağlasa 220'lere çıkabilir diye düşünüyorum.

yanlız şöyle bir durum var, 6.vitesi koyarsan şanzımana sonuçta diğer vites oranların değişecek ve mesela 5.viteste 4000devir'de 190 yapıyorken bu sefer 170 yapabilecek..

Nasıl çeviremezler Emrecim ya... Golf tsi yada 1.8t yada linea turbo kaç devir çevirebiliyor bi de bakayım, anlat şu abinede öğerensin

elbet çevirir ama boşa çevirir..

yani ben şuanda atmosferik benzinli aracımda 4000devirde max torku alıyorsam turbo takarsam araca bu max tork veren devir sayısını 2500e düşürebilirim,( değerler tahmini) böylece aracı yüksek devir çevirterek randıman alamam aksine düşük devirde randıman alırım.. devir yükseldikçe turbo etkinliğini kaybedicek, doğal olarak motordan turbo açıkken aldığım verimden daha az verim alıcam ozmn niye daha fazla bağırtıyım aracı... shift up :p

benim bildiğim tsı larda düşük devirlerde ayrı bir turbo var

yüksek devirlerde ayrı bir turbo var

yok yahu öyle birşey.. şehir efsanesi bile değil..

bi turbo mu bunlar :blink:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
yanlız şöyle bir durum var, 6.vitesi koyarsan şanzımana sonuçta diğer vites oranların değişecek ve mesela 5.viteste 4000devir'de 190 yapıyorken bu sefer 170 yapabilecek..

Vites oranları 5. vitese kadar aynı kalacak şekilde düşünmüştüm ama bu sefer 6. vitese attığımızda vites büyeceği için hız artıp güc azalacak. Nekadar güclü devir bantına insekte birbirlerini - + olarak götürürler. Yani bu motorun kapasitesi bu kadar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Alt devirlerde kompresör, üst devirlerde turbo devreye giriyor TSI'larda..

Sadece 122 hp'lik versiyonunda kompresör yok...

Çok düşük devirlerde bile teklemez bu motor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Konuları birleştirdim...

Bu modifiyem.comdaki yazıyı yazan kim ki.. Yani bir otoritemi ki... ? Bilen, tanıyan var mı.. ?

Benim bildiğim.. ilk 1000 km falan motora yüklenilmez.. Sonra 5000 km'ye kadar kademeli olarak hız ve devir artırılarak rodaj tamamlanır...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)
Benim bildiğim.. ilk 1000 km falan motora yüklenilmez.. Sonra 5000 km'ye kadar kademeli olarak hız ve devir artırılarak rodaj tamamlanır...

+1

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ortadaki vatandaştan kasıt ne anlamadım ama...

İlk 1000 km boyunca parçaların birbirine alışması için fırsat verilir...

İlk 1000 km de fren bile doğru dürüst tutmaz...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yazan kişi kim dediğiniz için yazmıştım.

Yazan kişiyi aşağılamadım...

Sadece merak ettiğim için sordum.. o bir soru cümlesiydi...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...