İçeriğe Yönlendir

2012 C Max Satış Fiyatı Hakkında


Cihangir Elbasan

Recommended Posts

Sinan Tütüncüler

Teşekkür ederim Mustafa Bey. Açıklamanız hem ferahlatıcı hem de tedirgin edici oldu. Teknik özellikler kılavuzunda belirtilen rakamı yakalamanın mümkün olduğunu öğrenmek son derece sevindirici oldu. Ancak sürüş tarzımın buna uygun olmayabileceğini belirtmişsiniz. Bu ise benim adıma tedirgin edici bir tespit. Yani 9 lt rakamını yakalayamamakta var işin ucunda anlaşılan.

Fakat anlayamadığım şey şu. Siz benim Clio HB'deki yakıt (benzin) tüketimimin fazla olduğunu düşünüyorsunuz. Oysa, yanılmıyorsam sahip olduğum Clio II modelinin teknik kılavuzunda yakıt tüketim miktarı (şehir içi için) 7,6 belirtilmişti. Ben ise yaz aylarında 7 lt, kış aylarında ise 7,5 lt ortalama ortalamayı tutturabildim. Yani teknik kılavuzda belirtilen rakamların altında bir tüketim gerçekleştirdim. Ancak anladığım kadarı ile siz bu tüketim miktarının fazla olduğunu düşünüyorsunuz.

Bu benim için yine de sevindirici bir durum, çünkü aracı verimli ve ekonomik kullanmasam dahi kılavuzda belirtilen standartı tutturabildiğimi, daha iyi bir sürüş tekniği ile de daha da altında rakamalara inebileceğimi öğrenmiş oldum. Yorumunuz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Teşekkür ederim Mustafa Bey. Açıklamanız hem ferahlatıcı hem de tedirgin edici oldu. Teknik özellikler kılavuzunda belirtilen rakamı yakalamanın mümkün olduğunu öğrenmek son derece sevindirici oldu. Ancak sürüş tarzımın buna uygun olmayabileceğini belirtmişsiniz. Bu ise benim adıma tedirgin edici bir tespit. Yani 9 lt rakamını yakalayamamakta var işin ucunda anlaşılan.

Fakat anlayamadığım şey şu. Siz benim Clio HB'deki yakıt (benzin) tüketimimin fazla olduğunu düşünüyorsunuz. Oysa, yanılmıyorsam sahip olduğum Clio II modelinin teknik kılavuzunda yakıt tüketim miktarı (şehir içi için) 7,6 belirtilmişti. Ben ise yaz aylarında 7 lt, kış aylarında ise 7,5 lt ortalama ortalamayı tutturabildim. Yani teknik kılavuzda belirtilen rakamların altında bir tüketim gerçekleştirdim. Ancak anladığım kadarı ile siz bu tüketim miktarının fazla olduğunu düşünüyorsunuz.

Bu benim için yine de sevindirici bir durum, çünkü aracı verimli ve ekonomik kullanmasam dahi kılavuzda belirtilen standartı tutturabildiğimi, daha iyi bir sürüş tekniği ile de daha da altında rakamalara inebileceğimi öğrenmiş oldum. Yorumunuz için teşekkür ederim.

Eğer fabrika verilerilerini tutturabiliyorsanız sürüş tekniğiniz zaten maksimum verimdedir diye düşünüyorum çünkü o test rakamları bizim aracı sürdüğümüz şartların çok çok altında zorluk taşıyor, örneğin şehirdışı yakıtta kim sabit olarak 90 km hızla gidebilir? Hiç mi kamyon, viraj, bozuk satıh, dik rampa, sollayamayacamız uzun konvoylar ve kendimizi "bas"maktan(120-130) alı koyamayacağımız uzun düz yollar çıkmayacak? Siz eğer eski aracınızın ortalamasını tutturduysanız bunu da tutturursunuz tabi aracın içine binip o konforu ve heybeti hissettikten sonra tüketimi vs. unutmazsanız... :f1:

Yorum bağlantısı

Fabrika verilerinden daha aşağı tutturduysanız ben sizin yerinizde olsam araç üreten firmalara başvururdum. Ayrıca yakıt tüketimini neye göre hesapladınız. Yol bilgisayarı mı yoksa depo hesabı mı ? Adamlar boş araçla belli hızlarla o ortalamayı tutturuyorlar (hoş ben o rakamlara da inanmıyorum ya) bence bizim o rakamlara yaklaşmamız hayal.

Yorum bağlantısı
Sinan Tütüncüler

Yakıt tüketimi ölçme yöntemim son derece basit. Fullenmiş bir deponun ardından yapılan sürüş sonrasında ardından yapılan fullenme noktasında ödenen yakıt ücretinin veya yakıt miktarının mesafeye bölünmesi. Yani son fulletmede 37 lt benzin aldım ise ve gittiği yol 500 kilometre ise 37/5= 7,4 lt /100 km yakıt tüketmişim demektir. Ya da ödediğim benzin ücreti 175 tl ve gittiği yol 500 km ise; 175/5 = 35 tl/100 km ( km başına 35 kuruş) harcamışım demektir.Tüm hesaplarımı bu mantık üzerine yaparım. (Aracımda yol bilgisayarı bulunmadığı için bu hesabı manuel olarak yapmak zorundaydım)

Ayrıca zannedersem firmaların verdikleri yakıt tüketim rakamları çok da ideal koşulları barındırmıyor. Örneğin C-max için teknik özellikler kılavuzunda aşağı kısımda küçük harflarle yazdığı "şehir içi" kullanım için yaptığı tarif şu; "Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50km/s ve ortalama 19km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerlerdir." Evet, laboratuar koşullarından, yani uygun yollardan bahsediyor ancak, soğuk motordan başlayarak, 4 km ile gidilen ve ortalaam 19 km hızla ile yapılan bir yolculuk sonucu elde edilen bir sonuç. Bu koşullar (yani ortalama hız ve soğuk motor) bu rakamalara ulaşabilmeyi mümkün kılıyor bence.

Ama yinede ısrarcı olursanız Renault'a aracımın neden az tükettiğini araştırmak için başvurabilirim.

Yorum bağlantısı
Sinan Tütüncüler

Merak edebilirsiniz diye eklemek istedim. C-Max'ın kılavuzunda "şehir dışı" olarak tarif edilen koşulllar şu;"Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanli sabit hız ve yarı zamanlı değşsken hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir."

Dikkat edileceği gibi tarifte 90 km sabit hızdan bahsetmiyor. 120 km hıza kadar çıkan ve yarı zamanlı değişken yani hızı artan ve azalan bir yolculuktan bahsediyor. Ayrıca yapılan yolculuk 7 km. Yani uzun ve verimli olabilecek bir mesafe değil.

Bu arada, ben Clio HB'imle şehir içi verileri tutturmakta pek sıkıntı yaşamadım ancak şehir dışı yolculuklarda o sınıra yaklaşamadığım gibi, genellikle şehiriçi verilerine yakın değerlerle yolculuk yaptım. Çünkü aracın motoru düşük olduğu için 80 km hızda 2500 devri buluyordu. Ancak ben otobanda 80 km hıza dayanamadığım için 100-120 km hızlarla yol almaya çalıştığımda yakıt tüketimim hep fazla oldu. Bu da çok ideal ve araın ruhuna uygun davranan bir sürücü olmadığımı ispatlar diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Bahsettiğiniz testlerde aracın yük, hava, yol, trafik şartları yok sadece 3,5 km sabit(ki sabitten bahsederken kaç kmde sabitlediği de yazmıyor) değişken hız diyor ve tabi bunda da hızı nasıl ve hangi devirlerde iken arttırıp azalttığını da yazmıyor... Şehiriçi testini de şöyle bir örnekle izah edeyim, boş depoya konulan yaklaşık 5 litre yakıt ile şehiriçi olarak (yani çarşıda ev-iş arası yollarda) yakıtı bitirmek için gezdik, tam hatırlayamıyorum ama sanırım 40 küsür(42-43) kmlerde bitmişti. Ancak aynı yerden alınan yakıt ile test amaçlı değil günlük kullanımla (sabah işe git, bazı işler için iş çıkışı çarşıya in tekrar eve git) şeklinde kullanımla 2 günde yine tam hatırlayamamakla birlikte 32-33 km de bittiğini gördük. Daha doğrusu araç sahibi gördü ve hışımla beni arayıp testteki kmyi sormuş nedenlerini tartışmıştık... Testte elbette soğuk motor diyor ama 2 vitese atıp jikle gazıyla gidiyorsa düz yolda başka araçta 3 kişi sıkışık trafikte gaz verip bırakıp ort. 19 km gidiyorsa bambaşka oluyor değerler, gözden kaçırmayın derim bu değişkenleri de...

Yorum bağlantısı
Sinan Tütüncüler

Merhaba Önder Bey, haklısınız yol, hava şartları, trafik, ağırlık, sürüş tekniği olmak üzere çok fazla değişken var ve bu değişkenler muhakkak yakıt tüketimini özellikle olumsuz yönde etkileyebilecek etkenler. Benim bahsettiğim, kılavuzda belirtilen tüketim rakamlarının 50 veya 90 km gibi sabit bir hız ve sürtünmez ortamlarda geçerli olan rakamlar olmadığı. Genel kanaat bu rakamların asla yakalanamayacağı yönünde. Ben bunun doğru olmadığını düşünüyorum. Bunun örneğini de önceki arabam olan Clio HB'de yaşadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Önder Bey ECE Driving Cycle diye birşey vardır. Paris ve Roma trafiklerini simüle ederek hesaplanmıştır. Sabit hız değildir.

Daha önce forumda paylaştım, linkini bulursam bi sn.

Aşağıdaki şekilde kullanılır. İlk bölümün averajı şehiriçi. İkinci bölüm şehirdışıdır. Tofaşta bunu uygularken simülatör üzerinde önünde bu grafik ve aracın hızını bu grafiğe göre kullanan bir şöför gördüm.

Figure%202.jpg

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Aşağıdaki şekilde kullanılır. İlk bölümün averajı şehiriçi. İkinci bölüm şehirdışıdır. Tofaşta bunu uygularken silindir üzerinde araba, önünde ise bu grafik ve aracın hızını bu grafiğe göre kullanan bir şöför gördüm. aşağıdaki grafik zoom yapılmış, iki bant şeklinde mavi çizilmiş. Arabanın hızı kırmızı ile arada gösteriliyor. İçinde kalarak kullanmaya çalışıyor. O zaman test geçiyor. Sonra yakıtı ölçüyorlar.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Aşağıdaki şekilde kullanılır. İlk bölümün averajı şehiriçi. İkinci bölüm şehirdışıdır. Tofaşta bunu uygularken silindir üzerinde araba, önünde ise bu grafik ve aracın hızını bu grafiğe göre kullanan bir şöför gördüm. aşağıdaki grafik zoom yapılmış, iki bant şeklinde mavi çizilmiş. Arabanın hızı kırmızı ile arada gösteriliyor. İçinde kalarak kullanmaya çalışıyor. O zaman test geçiyor. Sonra yakıtı ölçüyorlar.

Verileriniz çok güzel ve açıklayıcı, elbette araç öyle basit bir şekilde test olmayacaktır, ama grafikte sadece iki değişken olması bile bu testlerin (maalesef) gerçekten uzak kalmasına sebep oluyor... Sabit hız konusunda çok yüzeysel konuştum siz de oraya takıldınız anladığım kadarıyla... Ama Sinan bey buna rağmen bu değerleri tutturabilmiş olması çok güzel...
Yorum bağlantısı
Sinan Tütüncüler

Mehmet Bey'e teşekkür ederim. Yapılan testlerin iddia edildiği kadar tek düze gerçekleşmediği yönündeki görüşümü destekleyen bir veri sunmuş. Elbette gerçek değer ile test değerleri tutmayabilir. Ancak bir uçurum beklememek gerekir. Ben %10-15 aralığında bir farkın normal olacağını düşünüyorum. Örneğin yılbaşından sonra kullanmaya başlayacağım C-max için ilk iki depo tüketiminin 13-15 lt aralığında olabileceğini, 1000 km'ye kadar 10 lt'nin üzerinde bir tüketim gerçekleştireceğini ama 1000 km'den sonra araca alıştıkça 9-10 lt aralığını yakalayacağımı tahmin ediyorum. Umarım öyle olur yoksa yakıt tüketimim tahminimden fazla olacak ki işte o zaman hayal kırıklığı yaşarım.

Yılda ortalama 10.000 km'nin altında yol yapan birisi için benzinli aracın daha ekonomik olacağı söylenmesine karşın, 10 lt'nin altına inmeyecek bir benzin tüketimi dizel motoru daha mantıklı kılacaktır diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mutlu Tokmak

Sinan Bey

Öncelikle hayırlı olsun yeni aracınız.

Bende sizin siparişini verdiğiniz trend 1.6 benzinli modeli satın aldım

Aracı teslim alalı 10 gün oldu

Kısaca araçla ilgili yorumları mı aktarayım size

1 Araç çok konforlu, ic aksamı gösterge paneli çok kaliteli ve güzel,

2 bluetooth ile cep telefonu bağlantısı çok keyifli, telefon rehberinizi hafızasına alıp arayacağınız kişinin adını söylerek arama yapabiliyorsunuz, aynı zamanda usb bellekten mp3 çalabiliyor. Ses sistemi son derece iyi ses veriyor. Usb bellekte yüzlerce müzik içinden sesli komutla istediğiniz şarkıyı söylüyorsunuz şarkıyı bulup çalmaya başlıyor :))) çok keyifli

3 yol bilgisayarı yakıt tüketimi için bütün merak ettiklerinize cevap veriyor. Yakıt tüketimi için sürüş sırasında vites değiştirme bilgisi sunuyor size.

4 burası biraz moral bozabilir. Şu an aracım 150 km de ve sürekli şehiriçi kullandım. Ilk etapta sert denemeler yaptığım için olabilir, ama %30 agresif %70 temkinli kullandığım halde ortalama 11, 4 lt şu an. 10 lt nin altına düşer mi inanın hiç ihtimal vermiyorum.

5 aracla en yüksek 185 km hız yapabildim 186 demedi :) tepki performansı hiç fena değil

6 otomatik park gerçekten çok iyi çalışıyor. Yağmur yağarken biraz hata yapabiliyor :) ama genel olarak çok iyi. Normalde girmez dediğim yerlere hiç sorunsuz girdi. Bu arada park yeri ararken standart olarak hep yolun sağına göre park yeri arıyor. Ben sadece sag tarafa park yapabiliyor sanıyordum tesadüfen park ederken sol sinyal verdim :) sol tarafta park yeri aramaya basladi..:)

7 ön arka park sensörlü olması çok iyi çünkü aracın on konsolu çok uzun ve ön tarafı görmek çok zor :) on park sensörü geri vitese taktiğiniz an otomatik devreye giriyor. Manuel olarak ta ön park sensör ünü açabileceğiniz bir düğme var

8 klima ve ısıtma performansı çok çok iyi. Araç hemen ısınıyor, dışarısı çok soğuk olsada kısa sürede ısınıyor kabin icerisi

9 aracin koltukları çok rahat, uzun yolculuk yapmayı iple çekiyorum

10 katlanır aynalar güzel bir estetik katıyor araca. Aynaların altında aydınlatma lambası var. kumanda ile Kapıları açınca aynalar açılıyor parklar yanıyor aynaların altında ışıklar yanıyor harika bir karşılama yapıyor :))))

aklıma ilk gelenler bunlar sormak istediğiniz detaylar varsa yardımcı olmak isterim

Sonuc olarak cmax sahibi olmaktan memnunum sizde memnun kalırsınız umarım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sinan Tütüncüler

Mutlu Bey, deneyimleriniz bence son derece keyif verici ve benim adıma heyecan verici. Bahsettiklerinizin hepsini denemek için şimdiden sabırsızlanıyorum. Sadece kendi adıma değil eşim adına da sabırsızlanıyorum. Umarım otomatik park sistemi eşimin park kabusuna çözüm olur:-)

Özellikler gerçekten çarpıcı. Ben de almayı kesinleştirdiğim günden bu yana elimden aracın broşürünü düşürmüyor ve her bir özelliğini tekrar tekrar hafızama kazıyorum.

Yakıt ortalamanız, bence karar vermek oldukça erken döneme ait ortalama. Buna rağmen kötü bir veri değil. Ben ilk dönemler daha yüksek bir ortalama bekliyorum. Bence ideal sürüş tekniğine yaklaştıkça, aracın döngüsü oturdukça bu ortalama daha da düşecektir.

Deneyimlerinizi paylaşmaya devam etmenizi büyük bir merakla bekleyeceğim. Teşekkürler...

Yorum bağlantısı

Bence o ortalama kabus. Dizel olsa çekilmez o rakam. Benzinli titanyumlar scti motor, trendler de öylemi acaba. Öyleyse o arac incir ağacı diker. Değilse hemen LPG takılmalı diye düşünüyorum. Tabi tercih sizin. Ama c-max güzel araba. Şubat tatilinden sonra ciddi ciddi düşünüyorum. Eşimin beyaz sportage yada QQ takıntısını yenersem ilk tercihim dizel titanyum x olacak. İnşallah olur. Sizlere de hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Uz

CO2 (g/km) 139 Karışık 5,8 Şehirdışı 4,9 Şehiriçi 7,6

Sinan Bey üstteki değerler sizin aracınızın değerleri.

C-MAX 1.6L Duratec 125PS 154 8,7 5,3 6,6

Bunlar da yeni aracınızın değerleri.

Bence tahminleriniz tamamen doğru. Ve düşündüğünüz ortalamayı rahat bir şekilde yakalayabileceksiniz.

Mutlu beyin vermiş olduğu 11,4 ortalama ve %30 agresif kulanım dediği değeri yorumlamak istiyorum. Araçta son sürat denemesi yapılmış. Bu demektir ki en az 15 km. boyunca 15 lt. ortalama değerde araç kullandınız. Yapmış olduğunuz denemede tüketmiş olduğunuz akaryakıt miktarının kümülatif ortalamaya etkisinin minimal düzeye inmesi için en az 450 km tamamen iktisatlı bir kullanım yapmanız gerekmekte.

Size fiestada son yaptığım denemeyi anlatayım daha açıklayıcı olacaktır. Yine çanakkale-bursa gidiş dönüşü. İlk 500 km. ortalaması yol bilgisayarına göre 3,6 lt. son 50 km. 160-185 aralığında aracın gittiği kadar gidildi. 550 km. sonucunda ortalama değerim 4,4 lt. idi. Depoyu doldurduğumda 25 lt. mertebesinde yakıt aldı. Yani yol bilg. değeri gerçekleşen ile aynı sayılabilir.

Şimdi tüm arkadaşlara sormak istediğim soru şu:

Ben son 50 km'lik yolda ortalama ne harcadım. Cevabı çok ilginç gelebilir fakat matematiksel olarak 12,4 lt. harcamış olmam gerekiyor.

Bu yakıt sarfiyatı konusu gerçekten kişisel kullanıma göre muazzam fark yaratabilecek bir konudur. Şimdi 100 km'yi 4 litre yakıt ile alabilen bir araç aynı yolda 12 lt. yakıt sarfedebilir mi hem de en son viteste. Yani 4 lt. değerini de 12 lt. değerini de aynı aktarma organı değeri ile yakalıyor. (Aynı viteste.) İşte basarsam %30 farkediyor yok efendim 2 katı asla fark etmez gibi sözlere yaşanmış test edilmiş değerler ile örnek veriyorum. Bırakın 2 katını 3 katı yakıt bile harcatabilirsiniz aracınıza şayet sağ ayağınız kaporta döşemesi ile akraba olur ise. :rtfm: :rtfm: :rtfm:

Biraz uzun oldu ise hepinizden tekrar özür diliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mutlu Tokmak

Sinan Bey

Ben eşim için aldım Cmax i. Normalde Megan 2 vardı kendisinde.

en çok kendisi kullanacağı için test sürüşünü özellikle kendisine yaptırdım.

Benimde en büyük endişem daha büyük bir araca geçinse kullanma sorunu olabilmesiydi:)

Şuan hiçbir sorunu olmadan son derece keyifli kullanıyor arabayı ve çok memnun konforundan

ön arka park sensörü bu aracın kurtarıcısı. Sizde bindiğinizde fark edeceksiniz park ederken ön taraf çarptı kesin dediğinizde park sensörü daha 60cm yer var diyor :) Otomatik parkı çok sık kullanmasa da rahatlıkla kullanıyor. Özellikle araba buraya girer mi ile uğraşmıyorsunuz.

Otomatik parka alıyorsunuz park ediyor:) Bu arada ben araca karar verme aşamasındayken sorduğum herkes otomatik park için çok düşünüyor, çok geniş yerlere park edebiliyor çok gereksiz bir özellik, para veriyorsan ayrıca sakın alma diye yorumlar yaptılar. Bunların hepsi yersiz bunu net söyleyebilirim. Hem çok hızlı karar veriyor park yerine, hemde gayet iyi park ediyor. Ben birkaç defa yanlış hesaplamıştır buraya girmez dediğim yerlere harika manevra yapıp girdi:)

Eşinizin kullanımı ile ilgili hiçbir endişeniz olmasın, otomatik park ve ön arka park sensörü herşeyi çözüyor :)

Mutlu Bey, deneyimleriniz bence son derece keyif verici ve benim adıma heyecan verici. Bahsettiklerinizin hepsini denemek için şimdiden sabırsızlanıyorum. Sadece kendi adıma değil eşim adına da sabırsızlanıyorum. Umarım otomatik park sistemi eşimin park kabusuna çözüm olur:-)

Özellikler gerçekten çarpıcı. Ben de almayı kesinleştirdiğim günden bu yana elimden aracın broşürünü düşürmüyor ve her bir özelliğini tekrar tekrar hafızama kazıyorum.

Yakıt ortalamanız, bence karar vermek oldukça erken döneme ait ortalama. Buna rağmen kötü bir veri değil. Ben ilk dönemler daha yüksek bir ortalama bekliyorum. Bence ideal sürüş tekniğine yaklaştıkça, aracın döngüsü oturdukça bu ortalama daha da düşecektir.

Deneyimlerinizi paylaşmaya devam etmenizi büyük bir merakla bekleyeceğim. Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Sercan Uğur

Merhaba,

Ben de aracımı birkaç hafta önce teslim aldım. Şuan 500 km'de bugün depoyu tekrar doldurduğumda 45.87 litre yatkı aldı. 100 kilometrede ortalama 9.18 litre yakıt harcamış oldum.

Araç kilometre yaptıkça ortalamanın düşeceği kanısındayım. Agresif bir kulanım tarzı sergilemedikçe 10 litrenin üzerine çıkacağını zannetmiyorum.

Saygılar,

Yorum bağlantısı
Sercan Uğur

Trendler ecoboost değil. LPG'ye uygunlar. Ecoboost motorlar C-Max'in titanium donanımlı araçlarında var.

Yorum bağlantısı
Sinan Tütüncüler

Doğrudur, Trendler Duratec Motor ve LPG'ye uygun olduğu söyleniyor. Ancak yakıt 9 lt ortalamayı tuttursun ben LPG'ye geçmeyi düşünmem. Hali hazırda 7,5 yakan bir araçtan 9 lt yakan bir araca geçtiğimde (ortalama ayda 600 km yaptığımı düşünecek olursak) ayda 40 TL bir yakıt arış yaşamış olurum ki, bu rakamda yaşayacağım konfor yükselmesine haydi haydi değer. Bu rakam LPG takılmış bir araçla kaybedeceğim garanti koşullarına değecek bir rakam değil. Ayda 40 TL fazla verip aracımın garantisinin devam etmesini tercih ederim.

Ancak bu günlerde dizel aracı tercih etmediğim için biraz pişmanlık duyuyor gibiyim. C-Max'ın fabrika verilerine göre benzin tüketimi ile dizel tüketimi arasında çok ciddi fark var. Ben bu veriler üzerinden yılda 10.000 km mesafe için (%75'i şehiriçi, %25'i şehir dışı) yılda 1.650 TL'ye yakın fiyat farkı çıkıyor. Bu da neredeyse ayda 140 TL yakıt tüketimi farkı yapıyor ki, bu ciddi bir fark. Bu rakamla dizel araç benzinli araçla olan fiyat farkını 5,5 yılda amorti edebiliyor. Elbette bu 10.000 km baz alındığında önümüze çıkan bir hesap. Oysa daha fazla yol alan araçlar için amorti süresi çok daha kısa olacaktır.

Dizel C-max'lar gerçekten bu kadar verimli midir acaba?

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Sadece dizel Cmax'lar değil, bütün atmosferik benzinli ile dizeller arasında bu kadarlık fark vardır. Pişmanlık duymanıza gerek yok. Zaten siz yılda 7000-7500 km yol yapıyorsunuz. Bu kadarlık yol için 7-8000 TL'lik ilk yatırım maliyet farkı verdiğinize değmez. Siz 1-2 sene kullanın benzinliyi, çok sıkarsa lpg dönüşümü yaptırırsınız.

Yorum bağlantısı
Sinan Tütüncüler

Mutlu Bey, eşimle ben aynı iş yerinde çalıştığım için aracı ikimiz için almış olduk. Şoförlüğü çoğunlukla ben yapıyorum ama bazen benim işte uzun kalmam gerektiği zamanlarda eşimin kullanması gerekiyor ya da hafta sonları kendi prıogramı için aracı aldığı oluyor. Yani aracı %80 ben %20 eşim kullanıyor.

Tabi bu arada aracın konforunu gördükten sonra aracı kullanmayı bana bırakmadan sürekli kendisi kullanmak isteyebilir

Bir bayan için otomobil kullanmaya dair en büyük sorun elbette park yapabilmek. Bu donatı umarım sorunumuzu çözecektir. Ama bir o kadar da bayanların teknolojie uyum konusunda da bazı sıkıntıları olabiliyor. :-) Umarım en kısa zamanda otomatik park uygulamasına uyum sağlar. Clio HB'den sonra C-max genişliğinde bir aracın parkında çok fazla sorun yaşayacağını düşünüyorum çünkü.

Sinan Bey

Ben eşim için aldım Cmax i. Normalde Megan 2 vardı kendisinde.

en çok kendisi kullanacağı için test sürüşünü özellikle kendisine yaptırdım.

Benimde en büyük endişem daha büyük bir araca geçinse kullanma sorunu olabilmesiydi:)

Şuan hiçbir sorunu olmadan son derece keyifli kullanıyor arabayı ve çok memnun konforundan

ön arka park sensörü bu aracın kurtarıcısı. Sizde bindiğinizde fark edeceksiniz park ederken ön taraf çarptı kesin dediğinizde park sensörü daha 60cm yer var diyor :) Otomatik parkı çok sık kullanmasa da rahatlıkla kullanıyor. Özellikle araba buraya girer mi ile uğraşmıyorsunuz.

Otomatik parka alıyorsunuz park ediyor:) Bu arada ben araca karar verme aşamasındayken sorduğum herkes otomatik park için çok düşünüyor, çok geniş yerlere park edebiliyor çok gereksiz bir özellik, para veriyorsan ayrıca sakın alma diye yorumlar yaptılar. Bunların hepsi yersiz bunu net söyleyebilirim. Hem çok hızlı karar veriyor park yerine, hemde gayet iyi park ediyor. Ben birkaç defa yanlış hesaplamıştır buraya girmez dediğim yerlere harika manevra yapıp girdi:)

Eşinizin kullanımı ile ilgili hiçbir endişeniz olmasın, otomatik park ve ön arka park sensörü herşeyi çözüyor :)

Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Doğrudur, Trendler Duratec Motor ve LPG'ye uygun olduğu söyleniyor. Ancak yakıt 9 lt ortalamayı tuttursun ben LPG'ye geçmeyi düşünmem. Hali hazırda 7,5 yakan bir araçtan 9 lt yakan bir araca geçtiğimde (ortalama ayda 600 km yaptığımı düşünecek olursak) ayda 40 TL bir yakıt arış yaşamış olurum ki, bu rakamda yaşayacağım konfor yükselmesine haydi haydi değer. Bu rakam LPG takılmış bir araçla kaybedeceğim garanti koşullarına değecek bir rakam değil. Ayda 40 TL fazla verip aracımın garantisinin devam etmesini tercih ederim.

Ancak bu günlerde dizel aracı tercih etmediğim için biraz pişmanlık duyuyor gibiyim. C-Max'ın fabrika verilerine göre benzin tüketimi ile dizel tüketimi arasında çok ciddi fark var. Ben bu veriler üzerinden yılda 10.000 km mesafe için (%75'i şehiriçi, %25'i şehir dışı) yılda 1.650 TL'ye yakın fiyat farkı çıkıyor. Bu da neredeyse ayda 140 TL yakıt tüketimi farkı yapıyor ki, bu ciddi bir fark. Bu rakamla dizel araç benzinli araçla olan fiyat farkını 5,5 yılda amorti edebiliyor. Elbette bu 10.000 km baz alındığında önümüze çıkan bir hesap. Oysa daha fazla yol alan araçlar için amorti süresi çok daha kısa olacaktır.

Dizel C-max'lar gerçekten bu kadar verimli midir acaba?

Sinan bey hayırlısı olsun 1 ay öncesine kadar bende yılda ortalama 9-10 bin km yapan biri olarak benzinli seçeneğini fiyatından dolayı düşünmek istedim bi çok insan da şu kadar km yapmıyosan boşa para verme gibi laflar eder ancak özeti şu paran varsa dizel alınır forumlara bak benzinli konuşan kaç kişi var bu kadar insan çok zengin değil bi yere gitmek istersin yakıt önce gelir hele ki renonun yakıt cimrisi motorunu bırakan sizi üzebilir.

Yorum bağlantısı
Altan YILMAZ

bugün ford bayisine gittim. 2012 trend tdci otomatik parklı araç için biraz pazarlıkla 52000tl fiyat verdiler.Bunun içine metalik rengi de dahil etmek istedim ama olmadı.Bütçem en fazla 52000tl Bu benim 2. fordum olacak.Ford direk hattını arayarak Bu konuyu görüşsem acaba yardımcı olabilirler mi? Ne yapmak lazım 1000 tl daha indirmek için. :nea:

eskişehirde 2.el 30000 civarı bütün programlar yeni güncellenmiş titaniım x paketli araba var bence göz atmalısın

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...