İçeriğe Yönlendir

Yakıt Seçimi - Lpg


Gökhan Bora Yıldız

Recommended Posts

Furkan Avcı

LPG de garip sıkıntılar olabiliyor son zamanlarda dip gaz yaptığımda araba vites düşürüyor ve atağa kalkıyor o sırada amanın bi baktım arıza lambası yanıyor.

Hemen OBD cihazını takıp arızayı okudum;

Silindir 5 ateşlenmedi,  (Sylinder 5 misfired)

Silindir 3 ateşlenmedi,

Silindir 6 ateşlenmedi...

Rastegele silindir ateşleme hatası.

Usta kötü LPG den kaynaklanmıştır falan dedi de. İşin özü LPG'yi çıkarmayı bile düşünüyorum. Eskişehir'de problem değilde İstanbul'da otoparka giremeyince sap gibi kalıyorsun ortada, oda cabası.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

uzun sure lpglı arac kullandıktan sonra 6 aydır dızel arac kullanıyorum.dedıgınız gibi dızel motorun turbo ve enjektorleri saatlı bomba vede denılebılırkı şans ısı ama dızel motorun ıncelıklerını bıldıkten,bakımlarını yaptıktan sonra malıyet olarak benzınlı araclara eş deger olsa bıle dızelden performans acısından vazgecmem.yazın şehir içi klıma acık 7 lt cıvarında yakıt tuketımım var sehır dısı ıstenılırse 5 lt ortalamasına getırmekte zor degıl.motor secımı arz talebe gore degısıyor....

Yorum bağlantısı
Kenan Tomris

bence aracınız lpg yada dizel olsun pek bişey fark ettırmıyor doğurdukları sorunun dısında. Nedenlerine gelirsek öncelikle hangi yakıtı kullanırsanız  kullanın kullanma şeklinizde dahil olmak uzere, yasadığınız şehır bence en önemlı faktor. Örnek vermek gerekirse istanbul'un üsküdar ilçesinde ikamet ediyorum bilen bilir üsküdarda çarşı diye tabir ettiğimiz bolgeye aracınızla inmeye kalkın  yakacağınız yakıt sizi dehsete düsürecektır ben bazen bakıyorum aracım 13-14 lt gösteriyor. Eşim Çanakkaleli, orda ise istediğiniz zaman istediğiniz yere gidin yaktığı değerler 7-8 lt . Kısaca anlatmak ıstediğim krş hesabı yaparken kım nederse desın ortam herseyden önce gelmektedir 17 milyonluk bir şehrin trafığınde aracınız suda yaksa 900 bin kişlik bır nufusa sahıp bolgede benzınli bır araca bınsenız  benzin bile herzaman ucuza gelir benım sahsı fıkrımm boyle 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Yıllardır lpg dönüşümleri yapılıyor. Çoğu kişi memnun. Son yıllarda gelişen teknikler ve kaliteli ustalar, hataları, arızaları azalttı. Eskiyen-yıpranan parçaların da değişim maliyetleri, edilen kardan daha az. Lpg ekonomi sağlıyor. Bu, su götürmez bir gerçek.

Resmi rakamlara göre yolda gördüğümüz otomobillerin yarısı lpg li. Bu çok çok yüksek bir rakam. Adam gibi, yetkili bir merkezde dönüşüm yaptırıp, düzenli lpg ve diğer rutin mekanik bakımlar yapılırsa, lpg bence en iyi seçenek. Her zaman da ucuz olacağını düşünüyorum. Yoksa bu ülkede 1 tane bile benzinli araba satılamaz.

 

Dizelin sürüş performansını bana hiçbir benzinli yaşatamıyor. Yokuş yukarı 80-90 ile giderken vites küçültmeden gazladığınızda, dizelin istekle ivmelenmesi hiçbir benzinlide yok. Bu tartışmasız gerçek. Veya aynı istekli hızlanmayı büyük motor hacimli benzinlerde, bir gazlamaya 2 lira vererek yapıyorsunuz. 

 

Burada yıldız teknik üniversitesinin bilimsel araştırması var. 

 

http://www.yildiz.edu.tr/~oisin/Dersler/Dersnotlari/0653634/YAKITLAR_YANMA_7Hafta.pdf

 

Yeni sistemler burada III. tip lpg sistemleri olarak anlatılmış.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

LPG de garip sıkıntılar olabiliyor son zamanlarda dip gaz yaptığımda araba vites düşürüyor ve atağa kalkıyor o sırada amanın bi baktım arıza lambası yanıyor.

Hemen OBD cihazını takıp arızayı okudum;

Silindir 5 ateşlenmedi,  (Sylinder 5 misfired)

Silindir 3 ateşlenmedi,

Silindir 6 ateşlenmedi...

Rastegele silindir ateşleme hatası.

Usta kötü LPG den kaynaklanmıştır falan dedi de. İşin özü LPG'yi çıkarmayı bile düşünüyorum. Eskişehir'de problem değilde İstanbul'da otoparka giremeyince sap gibi kalıyorsun ortada, oda cabası.

Silindir çok olunca lpg sıyırmıştır abi :D 

 

Oldum olası ikincil yakıt hep midemi bulandırmıştır. Dizeli hem bu sebepten hem de tork gücünden seviyorum. Malum karadeniz yolları biraz koltuk yapıştırma istiyor insan o bayırlarda.  

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Dizelde sürüş keyfinden bahsediliyor ama bunu yaratan aslında turbo. Turbosuz benzinli ile turbo dizeli karşılaştırmak biraz haksızlık bence.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Dizelde sürüş keyfinden bahsediliyor ama bunu yaratan aslında turbo. Turbosuz benzinli ile turbo dizeli karşılaştırmak biraz haksızlık bence.

Aynen, dizelde turbo olmasa gidebiliyomu o arabalar, ama turbosuz benzinliler çok iyi olmasada gidiyor.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Geçen yıl 30 ağustosta lpg dönüşümü yaptırdım. 12000 km gezdim ve LPG yüzünden hiç bir arızay rastlamadım(bu dönem içinde triger, devirdaim buji kablo vs yapıldı 90000 bvakımı olarak). Şehiriçi yakıt tüketimim 11,5-13 litre/100 km aralığından seyrediyor. Şehirdışında ise 6,8-8,8 litre/100 km aralığında(tabi sürüş tarzı ve yolun durumuna göre). Bu değerler ekranımda ort. tüketim değerlerinin %8-15 üstündeki değerlerdir yani ekranımda 6,3 iken benim hesdaplarım 6,8 göstermiştir mesela. Balıkesir'de en soğuk(son 1 yıl içerisinde) -6 derece gördüm ve bu sıcaklıkta bile aracım yaklaşık 700-800 mt.'de LPG'ye geçti. YAzın ise 50-100 metre'de akşam üstü ise 1. vitese takıp kalkıncaya kadar geçiyor. BUnu da günde ortalama 500 mtre benzinle kullanıyor olsam ve kalkışlarda ve akabindeki kısa mesafedeki harcanan yakıt 15 litre/100 km olsa= 0,5 km/gün x 403gün = 201,5 km Bu da 30 litre yapar. 30 x 4,5 tl= 135 TL. Yani 12000 km'de 135 TL'lik benzin harcamışım ennn fazla...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Her LPG kitinin benzin tüketimi farklı. Atiker kit ve LPG geçiş sıcaklığı şu anki Prins ile aynı olduğu dönemlerde ciddi benzin sarfiyatı vardı. Ancak Prins taktırınca benzin tüketimi yarı yarıya düştü. 50 tl benzin aylık 1000 km şehir içi günde en az iki defa soğuk çalıştırma olduğu halde en az bir ay bazen 1.5 ay çok rahat yetiyor.

Benzin tüketimi çok olduğunu söyleyen arkadaşların aracında genelde Atiker takılı olduğunu gördüm. Tesadüf olduğunu düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Silindir 5 ateşlenmedi,  (Sylinder 5 misfired)

Silindir 3 ateşlenmedi,

Silindir 6 ateşlenmedi...

Rastegele silindir ateşleme hatası.

 

 

Ne kadar çok silindir o kadar çok sorun :D  Ben kalibrasyon hatası olduğunu düşünüyorum..

Benim 2002 mondeoda da benzer bir sorun vardı..

Ne zaman yalnız olarak uzun yol yapsam arıza lambası yakıp dönüyordum..  Arıza koduna baktığımda 1-3 silindirler için misfire yazıyordu.. 

Ancak bunu sadece performanslı kullanımda yapıyordu.. Önce arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor, fark eder de o an gaz kesersem veya benzine alırsam sönüyordu.. farketmez isem bir müddet sonra sabit yanmaya başlıyordu.. 

Normal kullanımda, şehir içinde karşıma çıkmıyordu.. 

Bir kaç ayar yaptık ama engelleyemedik.. O şekilde sattım.. 

Alan arkadaşım henüz o lambayı yakamadı :) Yakamaz da... 

Yani: kalibrasyon hatasıdır, yüksek devir ayarları bozuktur, az bas.. Yada benim gibi yap.. bana sat :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Benim de en büyük kararsızlığım. Ama LPG uzun yolda vazgeçilmez bence...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Konuya yorumum şu şekilde... 

 

1- Bu devirde benzinli arabaya binilmez.. 

2- Dizele oranla lpg biraz ekonomik gibi görünüyor ancak; arızaları, verimsizliği, ekstra benzin tüketimi göze alındığında dizel daha cazip görünüyor.

 

Genel durum: 

Kısa mesafe kullanımında lpg'de dizel de ekonomik değil.. Çünkü, lpg'ye geçemiyor benzinde gidiyorsun.. Dizelde de ısınana kadar çok yakıyor.. 

Ben bahara elektrikli bisiklet alacağım.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Ne kadar çok silindir o kadar çok sorun :D  Ben kalibrasyon hatası olduğunu düşünüyorum..

Benim 2002 mondeoda da benzer bir sorun vardı..

Ne zaman yalnız olarak uzun yol yapsam arıza lambası yakıp dönüyordum..  Arıza koduna baktığımda 1-3 silindirler için misfire yazıyordu.. 

Ancak bunu sadece performanslı kullanımda yapıyordu.. Önce arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor, fark eder de o an gaz kesersem veya benzine alırsam sönüyordu.. farketmez isem bir müddet sonra sabit yanmaya başlıyordu.. 

Normal kullanımda, şehir içinde karşıma çıkmıyordu.. 

Bir kaç ayar yaptık ama engelleyemedik.. O şekilde sattım.. 

Alan arkadaşım henüz o lambayı yakamadı :) Yakamaz da... 

Yani: kalibrasyon hatasıdır, yüksek devir ayarları bozuktur, az bas.. Yada benim gibi yap.. bana sat :D

:D inşallah sana satacam kazasız belasız kullandıktan sonra zamanı gelince.

Bu arada dediğin gibi önce yanıp sönüyor 3sn geçmeden sabit kalıyor bende (şimdiye kadar 2 kez oldu).

Ben çareyi buldum, Landirenzonun programı ve kablosu var bende, ayarlayacağım 4.000 devirden sonra benzinle çalışsın, zaten o kadar basmışsam varsın yaksın namussuz :) kesin birine gıcık olduğum için basmışımdır :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serhat Işık

bende artık hesap yapmıyorum ,sadece gözlem yapıyorum.lpg geçiş süresi ve mesafesi,aldığım benzinin km si ve gün süresi,arıza ışığı vb.

hesaplamak biraz maliyetli oluyor sanki.

lpg bitecek ,benzine geçecek .benzine nerede geçecek ,nerede lpg alacaksın lpg alana kadar ne kadar benzinde gideceksin hepsi maliyeti arttırıyor. :gazete:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir depo ile kaba taslak ne kadar gittiğini bilin yeter..  Bitmeye yakın olduğunu bilince yeni lpg alırsınız... 


Bu arada dediğin gibi önce yanıp sönüyor 3sn geçmeden sabit kalıyor bende (şimdiye kadar 2 kez oldu).

Ben çareyi buldum, Landirenzonun programı ve kablosu var bende, ayarlayacağım 4.000 devirden sonra benzinle çalışsın, zaten o kadar basmışsam varsın yaksın namussuz :) kesin birine gıcık olduğum için basmışımdır :p

 

O seçenek güzel.. Prinste bu imkan yoktu... Evet benimki de 4000 devir üstünde uzun süre gidince yanıyordu... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

bana artık lpgde çıkan arızalardan (arıza lambası mı yakar, gaz mı yemez vs. uzun yolda yokuşlarda kalması ki en sevmediğim yanıdır.) gına gelmişti, gittim dizel aldım kafamda rahat cebimde,

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bir depo ile kaba taslak ne kadar gittiğini bilin yeter..  Bitmeye yakın olduğunu bilince yeni lpg alırsınız... 

 

O seçenek güzel.. Prinste bu imkan yoktu... Evet benimki de 4000 devir üstünde uzun süre gidince yanıyordu... 

Benim yüksek hızda uzun sürede değilde, diyelimki 80 ile gidiyorum, gazı dipledim (Halk tabiri ile roket düğmesine basana kadar) o arada 1-2 vites düşürüp devir yükseliyor ya bir anda, tam o anda yaptı her iki defasında da. Aslında defalarca yapmışımdır pek olmamıştı son 1 ayda 2 kez oldu.

 

Herşey bir yana genel olarak LPG den memnunum ama arada sırada can sıkmıyor değil.

Ama LPG'nin fiyatı biraz artarda, benzinde biraz düşerse, tasarruf miktarı %20-25 gibi birşey olursa, LPG yi kullanmam (ölme eşeğim yaz gele :) )

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Konuya yorumum şu şekilde... 

 

1- Bu devirde benzinli arabaya binilmez.. 

2- Dizele oranla lpg biraz ekonomik gibi görünüyor ancak; arızaları, verimsizliği, ekstra benzin tüketimi göze alındığında dizel daha cazip görünüyor.

 

Genel durum: 

Kısa mesafe kullanımında lpg'de dizel de ekonomik değil.. Çünkü, lpg'ye geçemiyor benzinde gidiyorsun.. Dizelde de ısınana kadar çok yakıyor.. 

Ben bahara elektrikli bisiklet alacağım.. 

Elektrik faturası çok gelmez mi bu sefer de? :crazy:

Bi de aküsüydü, şarj cihazıydı, şarj süresiydi vs... :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Elektrik faturası çok gelmez mi bu sefer de? :crazy:

 

 

Güneşten doldurrum ben onu :D

Yorum bağlantısı

Hocam, benzin ile 27 kr yakıyorsanız lpg ile 16 kr yakarsınız genelde, opeliniz için özel bir durum yoksa. Ayrıca 20 tl'lik benzin alalı 2.500 km oluyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...

5 yıl LPG li araç bindim (Trend c-max.km de çok değildi sattığımda 112.000 deydi). Sırf  derdinden sorunlarından bunaldığım için satıp dizel aldım. Araç sesi benim için önemlidir. Araçta fazla müzik dinlemem. Buna rağmen(sesine rağmen) dizelci oldum. Ankara da, Samsun da, Ordu da bir sürü ustaya gittim çözüm olmadı.Bu konuda siteye daha öncede bir kaç cümle yazmışlığım vardır. Lpg  kullananlara sözüm yoktur. Fakat en iyi kit te bile problemler yaşanıyorsa, dönüşmeden önce biraz düşünmekte fayda var. Ben artık LPG ye uzak durmaya karar verdim. Halbuki Benzinli C-Max Ghia alıp LPG li olarak sessiz sessiz binmekti hayalim, vazgeçtim...

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

5 yıl LPG li araç bindim (Trend c-max.km de çok değildi sattığımda 112.000 deydi). Sırf derdinden sorunlarından bunaldığım için satıp dizel aldım. Araç sesi benim için önemlidir. Araçta fazla müzik dinlemem. Buna rağmen(sesine rağmen) dizelci oldum. Ankara da, Samsun da, Ordu da bir sürü ustaya gittim çözüm olmadı.Bu konuda siteye daha öncede bir kaç cümle yazmışlığım vardır. Lpg kullananlara sözüm yoktur. Fakat en iyi kit te bile problemler yaşanıyorsa, dönüşmeden önce biraz düşünmekte fayda var. Ben artık LPG ye uzak durmaya karar verdim. Halbuki Benzinli C-Max Ghia alıp LPG li olarak sessiz sessiz binmekti hayalim, vazgeçtim...

Şu an lpgli c-max'ım var, trend 2006 model. Ne gibi sorunlar yaşadınız?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...