İçeriğe Yönlendir

Yerli Otomobil Şubat'ta Yola Çıkıyor


Misafir

Recommended Posts

Yasin Gökcan

%100 Türk sermayesi ile 30 senedir dünyadaki otomotiv sektörüne üretim yapan bir işyerinde (Mustafa Liman'ın çırağı olarak) çalışıyorum. Yabancı yatırımcısı yada ortağı filan yok.

Gelelim mevzuya,

%100 yerli üretim başka,

%100 Yerli sernmaye ile üretim başka.

Dünyadaki Otomotiv devlerinin %90'ına orjinal ekipman olarak parça veriyoruz ve bu üreticilerin hepsi de ülkelerinin amiral gemisi niteliğindeki otomotivciler.

Mehmet abi'nin dediği gibi, artık bir ürünü sadece kendi ülkenizin kaynakları ile üretip satmak ve bundan para kazanmak çok zor. Bu büyük abiler de her parça için kendi standartlarına en yakın kalitede üretim yapan firmaları bulup, onlara da kan kusturup binlerce parçalarını dışarıdan ithal ederek üretim yapıyorlar. Hatta işçiliğin ucuz olduğu ülkelere fabrikalar kuruyor ve oralarda ürettiriyorlar. (En basitinden, Tofaş ile aramızda 500 Mt mesafe var, ürünleri kol gücüyle sallasak bahçesine düşer neredeyse :) ama bizim ürettiğimiz aynı ürünleri Güney amerikadan ithal ediyorlar)

Bizde de olacağı budur. %100 yerli sermaye ile bir tesis kurulacak, yerli iş gücü kullanacak ve önce yurt içine, sonra da yurt dışına ürün satabilmek için kar edilebilir rakamlarda belli standartları karşılayan tedarikçileri bulacak ve üretim yapacaklar.

Asıl iş, tamamen kendi mühendislerimiz, ARGE'miz ve kendi teknolojik gelişmelerimizle üretim yapmaya başladığımız an, parça menşei neresi olursa olsun burada ürettiğimiz otomobiller %100 yerli olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yasin Bey güzel açıklamış, Ustasına da selamlar..

Bu devirde % 100 yerli üretim yapmak hem gereksiz hem aptallıktır...

Ha haberde şişirme vardır, reklam vardır.. Ayrı konudur...

Teknik konuşuyorum...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Altı yıldır çalışması yapılıyor muş ve sektörde kimsenin haberi yok :s

2. Arabanın, tekniği milleti ulusu kalmamış, biz sermayeyyi bir yerlere yolluyoruz

bisiklete bienlim herkes rahat etsin.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Avrupalı X bir otomobil markasını ele alın..

Kornasını muhtemelen Bursa'da Mustafa Liman üretir.. Camını % 90 Doraglas üretip ihraç etmiştir.. Çünkü bir çok yerli cam fabrikası artık iç piyasaya cam yetiştiremiyor, üretiminin tamamını avrupaya ihraç ediyor..

İşlemcisi bosch'un çindeki fabrikasında yapılmıştır.. Lastikleri finlandyadan, aküsü hollandadandır.. Sustaları yine Türkiye'dendir..

Falan filan..

Boş yerlere takılıyorsunuz..

Siz audinin her şeyi ile Almanya'da mı üretildiğini zannediyorsunuz..

O zaman audi de Alman değildir..

Doğrudur, ama zamanında Audi parçalarının %100 ünü kendi üretebilirdi, istese şimdide üretir, küresel ekonomi vs. yüzünden şimdi sağda solda üretiyor, işte kilit noktada bu, biz sıfırdan herşeyini hiçbir zaman üretemedik, şimdide üretemiyoruz, doraglas olması, yada eksantrik mili üretebilmemiz birşey ifade etmiyor bana göre, elbette bir audi de ülkemden %100 yerli olarak çıksın isterim, ama bu çağ geçti artık, böyle bir araç için uğraşılmaz çünki diğer devletler bile artık herşeyi kendisi üretmiyor, anlatabildim sanırım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bu çağ geçti artık, böyle bir araç için uğraşılmaz çünki diğer devletler bile artık herşeyi kendisi üretmiyor, anlatabildim sanırım...

O zaman sorun ne... Neyi eleştiriyoruz... ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence sorun yerli araba üretelim diye uğraşmaları, insanlarımızında gaza gelmesi, hadi yapalım demesi, bana göre bize birşey kazandırmayacak, araba değil başka şey üretmemiz lazım, bu sektör çoktan kapıldı ve biz geç kaldık, bundan sonrası çook zor, hani kore örneği vs. veriliyorya, bence bu örnekte yanlış, biz koreli yada japon toplumu gibi bir toplum değiliz çünki...

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Bu saatten sonra biz otomobil falan üretemeyiz , anca montaj yaparız , kasa toyota , motor ford , elektronik , renault vs.vs.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

kasa toyota , motor ford , elektronik , renault vs.vs.

Haklısın da, sistem böyle.. Citroen pejodan kasa, pejo forddan motor alıyor... Opel fiattan motor alıyor...

Yapacak pek bir şey yok bence...

Yorum bağlantısı
Bence sorun yerli araba üretelim diye uğraşmaları, insanlarımızında gaza gelmesi, hadi yapalım demesi, bana göre bize birşey kazandırmayacak, araba değil başka şey üretmemiz lazım, bu sektör çoktan kapıldı ve biz geç kaldık, bundan sonrası çook zor, hani kore örneği vs. veriliyorya, bence bu örnekte yanlış, biz koreli yada japon toplumu gibi bir toplum değiliz çünki...

Bizim neyimiz eksik çekik gözlerden.hani bir türk dünyaya bedel di.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu ne demek?

"Ancak diğer bütün aksamlar yüzde yüz yerli sermaye ile hem yerli hem yabancı üreticilerden karşılandı."

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Asıl iş, tamamen kendi mühendislerimiz, ARGE'miz ve kendi teknolojik gelişmelerimizle üretim yapmaya başladığımız an, parça menşei neresi olursa olsun burada ürettiğimiz otomobiller %100 yerli olacaktır.

:good1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu ne demek?

"Ancak diğer bütün aksamlar yüzde yüz yerli sermaye ile hem yerli hem yabancı üreticilerden karşılandı."

haberi yazan stajyerin dilbilgisi olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

derindere otomobil yapacak ha.

kurşun akülü elektrikliye çevrilen boş şasi yapabilir, doğrudur. Ama o işi zaten amatörler de yapabiliyor. Trafiğe çıakracak izni alırsa yine de tebrik ederim. Hatta arabayı alabilirim de.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Herşeye çok karamsar bakıyoruz. Biraz sabretmek lazım. Herşey bir anda olamaz. Bazı başarılar için zaman lazım.

Bir arkadaşın yazdığı çok güzeldi biz alternatif yakıtlara da yönelmeliyiz. Bor bor diyorlar bunu kullanma yöntemlerine de el atmalıyız (tabi şehir efsaneleri doğruysa)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Doğru değil. Bor enerji kaynağı değildir.

Türkiye el atacaksa güneş paneli ve silikon işine devlet desteği vermelidir. (üretimine ciddi destek).

Burda araba yapmak zor birşey değil teknolojik olarak ama bunun lojistik araştırma birikimi patent birikimi tedarikçi bileşenleri binlerce. Bunların maliyet düşük olacak biçimde oturması lazım.

Aynı zorunlardan tarımsal sanayimiz de çekiyor, diğer sanayimiz de, hatta hayvancılığımız da.. Bu nedenle et fiyatları avrupanın iki katı.

Dün Sbarro'daki müdürü haşladım. Bir dilim pizza 5.50. Bu dediklerim şahsınıza değil ona göre dinleyin dedim ve "bunu 5.50 ye satarken bütün pizzatı 9.90 a satmak şerefsizliktir.. bu fiyata satamıyorsunuz millet size siz millete bakıyorsunuz siz salak mısınız" diye devam ettim.

bir dilim pizza 5.50. 1 saat oturdum karşısında 1 tane bile satamadı.

Ne anladım ben bundan?

Gavur 1 dolara dilim satar. Kastamonu kır pidecisinden farklı değildir.

Baştan elektrikli bir lisanslama çok uygun olacaktır.

Size marka "Anadol-Electra"

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Caner Kardeşseven

Sektör kapansada yabancılar izin vermesede bu araç üretilmeli.kaldıkı daha çok su kaldırır bu. Her ay milyonlarca dolar sadece arge ye para harcanıyor oto sektöründe.kim diyor bitti diye? Bön değilki bu adamlar geleceği olmayan sektöre para yatırsınlar.gizli tutulmasıda mantıklı.baksana biz bile neler konuştuk,basın alemi ne yapardı.ama hibrit olur ama mazotlu,yeterki yapılsın.tamamen türkde yapılır ama o vakit maliyetin aşırı katlanacağını kabul edeceksin..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güneş paneline geleceği gören şirketler çok ciddi yatırım yapıyor...

Benim kuzen Veli, çok ciddi girdi bu işe..

Ben de bir kaç gün önce bir nakliyat sigortası yaptım... Mal çinden geliyor.. Konşimentoda Solar panel yazıyordu, miktarı da epey vardı. ;)

Solar paneli görünce hemen aradım firmayı.. mallar gelince mıncıklamak üzere sözleştik.. Şu an gemideler..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Caner Kardeşseven
Doğru değil. Bor enerji kaynağı değildir.

Türkiye el atacaksa güneş paneli ve silikon işine devlet desteği vermelidir. (üretimine ciddi destek).

Burda araba yapmak zor birşey değil teknolojik olarak ama bunun lojistik araştırma birikimi patent birikimi tedarikçi bileşenleri binlerce. Bunların maliyet düşük olacak biçimde oturması lazım.

Aynı zorunlardan tarımsal sanayimiz de çekiyor, diğer sanayimiz de, hatta hayvancılığımız da.. Bu nedenle et fiyatları avrupanın iki katı.

"Anectra" nasıl :) bence süper olurdu

Baştan elektrikli bir lisanslama çok uygun olacaktır.

Size marka "Anadol-Electra"

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...