İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 - Termostat Değişti Ama...


Kaan Volkan Dagdelen

Recommended Posts

Çağlar Bayur

elektrikli ek ısıtıcıyı, türk servisi duymamıştır, remi ithalta ta sıfır adettedir herhalde, rakamı da rahatça 4x300 Avro olur burada.

Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen

elektrikli ek ısıtıcıyı, türk servisi duymamıştır, remi ithalta ta sıfır adettedir herhalde, rakamı da rahatça 4x300 Avro olur burada.

O dediginiz olabilir iste cünkü almanyadaki forumlardan takip ettigim kadariyla iskandinav mondeo diye bir muhabbet varmis sanirim almanyadaki araclarda iskandinav ülkeleri icin üretilen araclardanmis, muhtemelen Türkiye mevsimsel olarak avrupa kadar soguk olmadigi icin bu sistemi akdeniz ülkelerinde kullanmamislardir...

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık

Benim araçda normal kullanım esnasında yaklaşık 90 derecede fakat dediğiniz gibi yokuş aşağı olan yollarda veya aracı normalin altında çok sakin kullanınca 70 e kadar düşüyor,sanırım genelde mk3 tdci larda genel bir sorun,birkaç kişide de aynı olay olmuştu termostat değişimi çözüm olmuyor çünkü sorun termostat da değil,aracın motoru verimli olduğu için sakin kullanımda motor zorlanmadığı için ısınmıyor.

Katılıyorum...

Biraz düsüyordan kastiniz nedir yani 60 65 e inmesi normalmidir

normaldir...

Yorum bağlantısı

Öncelikle tavsiyeler icin tesekkürler, acaba Ridvan beyin kullanici adi nedir ben bir kendisine danissam yada site icersinde nasil bulabilirim kendisini ?

Rıdvan Ergün isimli üyemiz. Şu anda aracını değiştirdi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen

Herkese ilgi ve alakasi icin tesekkürler. Pazartesi günü bu ekstra elektrikli isiticiya elektrik gelip gelmedigini servis kontrol edecek. Son durumu burdan bildiririm.

Not: Konu basligindaki CARE kelimesi türkce karakterle (Çare) tekrar yazilmis, maalesef yurtdisinda oldugum ve klavyem türkce karakter icermedigi icin garip bir yazi dili kullaniyorum, kusura bakmayin

Saygilar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen

Selamlar,

Aktuel olarak son durumu bildirmek istedim ilerde ayni sorunu yasayacak kimse olabilir diye.

1. Benim aracimda da elektrikli isitici yokmus 2004 modellerde basliyormus, Araci kaldirdiginizda alttaki motor koruma kapaginin bittigi ve tam egzosun kapagin yanindan ciktigii yerde oluyormus bu parca.

2. Yine buradaki ford servisin anlattigina göre bizim araclarda bir hastalik varmis, Motoru calistirdigimizda su pompasini döndüren kayis ve su pompasinin kayisa bagli oldugu disli dönerken, pompanin icinde suyu döndüren disli disardaki disliden bagimsiz olabiliyormus. yani yavas dönüyor yada hic dönmüyor. Buda devir daim hizini yavaslatiyor ve sogutma suyunun radyötörde uzun söre kalip isinmasina engel oluyormus. Gaz verince motorun isinmasinin sebebi ise basincla birlikte suyun devirdaiminin hizlanmasi ve radyötörde kisa süre kalarak asiri sogumanin otomatikman engellenmis olmasiymis. Bu fikirden yola cikarak su pompasini sökerek test ettik ancak bende su pompasida sorunuz cikti :unsure2: . Gerci bahaneyle motor kayisinin kopmak üzere oldugunu farkettik, yolda kalmaktan kurtulduk :bravo: .

3. Son arastirmalarima göre bir diger olasilik tüm sogutma sistemindeki hertürlü borunun icinin pislikle dolmus olabilecegi ve bunun suyun devir daim hizini negatif yönde etkilemesi. Arkadasimin megane aracinda termostatin degismesine ragmen isinmamasi üzerine bu yöntem denenmis ve 100% basarili sonuc alinmis. Ilk firsatta antifirizi bosaltip basincla suyla yikatacagim sogutma sistemini bu fikre ne dersiniz?

Saygilar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Motor kayışı derken trigerse, çok ucuz kurtarmışsınız.

Soğutma sistemi temizlenebilir bence ama gerçekten sebep buysa. Radyatör tıkanmış olabilir...

Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen

Motor kayışı derken trigerse, çok ucuz kurtarmışsınız.

Soğutma sistemi temizlenebilir bence ama gerçekten sebep buysa. Radyatör tıkanmış olabilir...

Yok yok V kayisi yani su pompasi hidrolik pompasi vs vs döndüren kayis, zaten zincirli benim aracim triger yok. Önümüzdeki hafta temizletecegim sonucu yine yazarim.

Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen

Evet son olarak dün antifrizin dolastigi tüm boru sistemini basincli suyla yikattim ama sonuc yine ayni, sebebi hikmetini bilemedigim bir nedenden dolayi araba gaz vermedigim sürece isinmiyor... Saygilar

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Alper Koçbıyık

Benim araçda normal kullanım esnasında yaklaşık 90 derecede fakat dediğiniz gibi yokuş aşağı olan yollarda veya aracı normalin altında çok sakin kullanınca 70 e kadar düşüyor,sanırım genelde mk3 tdci larda genel bir sorun,birkaç kişide de aynı olay olmuştu termostat değişimi çözüm olmuyor çünkü sorun termostat da değil,aracın motoru verimli olduğu için sakin kullanımda motor zorlanmadığı için ısınmıyor.

Katılıyorum ve hatta ben de tersi de oluyor. Yani aşırı yüklenmede hafif bir hararet de oluyor...

Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy

Motor çalıştığı sürece matematiksel olarak ısınır,ısınmak zorundadır. Eğer 2-3 dakikalık kullanımlarınızda bahsetmiyorsanız, yani normal yol koşullarında yaz,yada kız fark etmez,ısınır, eğer motorunuzu kapatıp yokuş aşağı yol gitmiyorsanız. Sorununuz çok düşük ısı ise, o motorun sorunu değildir. Sorun ya motor ısısını kontrol eden termostattadır ( ki sizin ustanıza güvenerek sorunsuz varsayıyorum), o zaman okuma değerlerindedir sorun. İç sirkülasyonda yaptırdıysanız, tıkanıklık yok ise eğer, sadece 2 noktaya odaklanınız.. Tabi eğer önceden değiştirilmiş,hemde başka bir modelin radyatörü takılı değil ise ( iç dış ısı müşhiri farklı olan).. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

Benim aracımda aynı durumda.yokuş yukarı ısınıyor,aşağı inerken 60'a kadar düşüyor.

Ankara Otokoç un başustası "bunlar böyle bişi olmaz,arabanın hiç bişeyi yok,elletme" dedi.

Ama ben genede termostatı değiştirttim,orjinal termostat takıldı ama bişey değişmedi.Demekki genel olarak 2.0 TDCI ler çoğunlukla böyle.

O zaman bu soğuk havalarda bile harareti ortaya gelen araçlarda sıkıntı var.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık

Benim aracımda aynı durumda.yokuş yukarı ısınıyor,aşağı inerken 60'a kadar düşüyor.

Ankara Otokoç un başustası "bunlar böyle bişi olmaz,arabanın hiç bişeyi yok,elletme" dedi.

Ama ben genede termostatı değiştirttim,orjinal termostat takıldı ama bişey değişmedi.Demekki genel olarak 2.0 TDCI ler çoğunlukla böyle.

O zaman bu soğuk havalarda bile harareti ortaya gelen araçlarda sıkıntı var.

Aynen, benim de yazın sıcak havalarda yokuş yukarı ısınıyor. Lakin kışın sorun yok...

Yorum bağlantısı
Osman Küçükbeyazit

Öncelikle selamlar yeni üye oldum ama yaklaşık 2 yıldır takip ediyorum özellikle focus1 hararet problemi konusunda bir hayli ugraşan biri olarak önce boluda başlayan bu serüvene hatay istanbul ve adapazarınıda da katarak devam etmekteyim sonuç maalesef yok problem devam ediyor 6 tane termostat 20 litreye yakın turuncu antifiz harcadım ama sorun aynen devam etmekte ne bır usta nede bir tamirci bulabıldım en sonunda termostata bir delik actılar tamam dediler ama bılıyorum kı olmadı ne yapalım boyle idare ediyorum forumda okudugum kadarıyla hic bu soruna care bulan yok kımısi arkasını kaldıracaksın yok şoyle yapacaksın yok boyle yapacaksın deniyo ama kesin sonuc yok bulabılen yapan varmı demıyorum cunku yokk...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Peki siz aracın arkasını yükseğe kaldırarak havasını almayı denediniz mi.. ?

Ya da Serviste tarif edilen TSB'yi uygulattınız mı..

Aracınız lpg'li mi..? bağlantılar uygun mu ..?

Ortağımın 2001 focusunda da 2002 yılında oluşmuştu bu sorun... Serviste TSB ye uygun ara bağlantı takılmıştı.. Geçen yıl satılana kadar tekrar etmedi bu sorunu..

Yorum bağlantısı
Can Yastıoğlu

Benimkide ısınmıyor ya :/

Uzun yolda bile 90'a dayanmıyor. Fusion'un kaloriferi ellerimi yakıyor resmen bizimkisi 2000 rakımdaki yayla gibi serin serin içini ürpertir vaziyette ılık hava üfleyebiliyor.

Benim bildiğim ne olursa olsun motor 90'da durur. Buzun içine atsanda bir şekilde o sıcaklığa çıkar. Termostad'dan şüphe ediyordum ama yazılanları okuyunca ondan vazgeçtim. Bu modeller böyle imiş diyeceğiz artık...

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Ben Mondeo'da 4 kere termostat değiştirdim. Bu soruna bir çare bulamadım.

Kış aylarında kaloriferin iyi ısıtmaması dışında bir sorun olmuyor. Kafaya takmayın.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/172371-mondeo-motor-sogutma-sistemi-mk-iii/

Benim araçta daha sonra hararet de yükselmeye başladı. O da termostattan bağımsız ayrı bir sorunda ya neyse... :nea:

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

Termostat ,hararet müşürü vs.. değiştirmesine rağmen aracı ısınmayan arkadaşlara tavsiyem yağ soğutucu termostatını değiştirsinler.Aşağıda verdiğim siteden ustasına tarif edebilirler.

http://www.fordwiki...._Changing_(TDCi)

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Oil_Cooler_Stat_-_Changing_(TDCi)

Benim aracımda ısınmıyordu,bu parçayı değiştirdikten sonra düzeldi.Artık motor sıcaklığı 90 derecede sabit kalıyor.

parça no XS7Q 6L635

örnek link:https://www.fordpart...mostat_2436.htm

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Termostat ,hararet müşürü vs.. değiştirmesine rağmen aracı ısınmayan arkadaşlara tavsiyem yağ soğutucu termostatını değiştirsinler.Aşağıda verdiğim siteden ustasına tarif edebilirler.

http://www.fordwiki...._Changing_(TDCi)

Benim aracımda ısınmıyordu,bu parçayı değiştirdikten sonra düzeldi.Artık motor sıcaklığı 90 derecede sabit kalıyor.

parça no XS7Q 6L635

örnek link:https://www.fordpart...mostat_2436.htm

Ben Mondeo'yu satmadan önce neredeydiniz??? :p

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

Ben Mondeo'yu satmadan önce neredeydiniz??? :p

:) Kusura bakmayın,bende yeni aldım mondeo yu

Aracı tanımaya çalışıyorum...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tansel Yavuz

Termostat ,hararet müşürü vs.. değiştirmesine rağmen aracı ısınmayan arkadaşlara tavsiyem yağ soğutucu termostatını değiştirsinler.Aşağıda verdiğim siteden ustasına tarif edebilirler.

http://www.fordwiki...._Changing_(TDCi)

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Oil_Cooler_Stat_-_Changing_(TDCi)

Benim aracımda ısınmıyordu,bu parçayı değiştirdikten sonra düzeldi.Artık motor sıcaklığı 90 derecede sabit kalıyor.

parça no XS7Q 6L635

örnek link:https://www.fordpart...mostat_2436.htm

Size çok teşekkür ederim kış başladığından beri 60 derecenin üzerine çıkmayan hararetim sayenizde 90 derecede sabitlendi,ibre 90derece olsada gauge menüden baktığımda normal kullanımda 80 derece civarlarında uzun rampa inişlerinde 75 dereceye kadar iniyor.bu kadarıda artık normal olsa gerek çünkü önceden normal kullanımda kesinlikle 60 derece üzerine çıkmıyordu.

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

Size çok teşekkür ederim kış başladığından beri 60 derecenin üzerine çıkmayan hararetim sayenizde 90 derecede sabitlendi,ibre 90derece olsada gauge menüden baktığımda normal kullanımda 80 derece civarlarında uzun rampa inişlerinde 75 dereceye kadar iniyor.bu kadarıda artık normal olsa gerek çünkü önceden normal kullanımda kesinlikle 60 derece üzerine çıkmıyordu.

rica ederim,işinize yaramasına sevindim.,radyatörün büyük olması ve intercooler bulunmasından dolayı Bu mevsimde 75 dereceye kadar inmesi normal.

sorunsuz sürüşler.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Levent Eren Eren

İstanbul kış şartında bendeki mk3 bayağı bir düşüyordu, derecesine hiç bakmadım, bir püf daha: mk3 te AC tuşu basılı olmasa da, havalandırma açıksa, klima aralıklar ile devreye girer çıkar, dolayısı ile soğutma fanı da işler, motoru ekstra soğutur. motorun sağ bölümündeki gaz okuyucu sensörün soketini çıkarırsanız, klima hiç devreye girmez, ama bunu yaparken her ay bir defa takın ve klimayı çalıştırın ki gaz devirdaim olsun, zira mk3 lerde klima gazı azaltma şikayeti yok denecek kadar azdır, gaz hep dolaştığı içindir.

Çağlar bey bende bu konuyu soracaktım. Klima motoru sürekli çalışıyor. A/C tuşu kapalı bile olsa. Klima motoru çalıştıkça Fanda devreye giriyor. serviste konuya arıza gözüyle bakıp Müşirleri değiştirttiler. daha sonra bir usta mondeolarda klima morotunun sürekli çalıştığını, söyledi. gerçekten böyle midir? Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Çağlar bey bende bu konuyu soracaktım. Klima motoru sürekli çalışıyor. A/C tuşu kapalı bile olsa. Klima motoru çalıştıkça Fanda devreye giriyor. serviste konuya arıza gözüyle bakıp Müşirleri değiştirttiler. daha sonra bir usta mondeolarda klima morotunun sürekli çalıştığını, söyledi. gerçekten böyle midir? Teşekkürler

2001-2002-2003 başı ilk model dijital klimalı ghialarda bu bir arıza değildir, klimanın kendi özelliği, yönlendirmenin nereye olduğu da önemli değildir. Klimayı devreden çıkartmak istiyorsanız, fanı açtıktan sonra A/C tuşuna basıp açın, 10-15 saniye sonra A/C tuşuna tekrar basıp kapatın klima kompresörü devreden çıkar. Siz bu şekilde iken fanı kapatmadan arabayı stop ederseniz, bir sonraki çalıştırmanızda da klima kompresörü devreye girmez.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...