İçeriğe Yönlendir

Rölanti Sorunu / Titreme-Tekleme / Stop Etme


Misafir

Recommended Posts

Bahadır Kılınç

geçenlerde gittiğim bir usta işinde de gayet iyi ilgili temiz birisi. Kronik rolanti sorunu için gittim yanına benim tavsiyelerimin  hepsini bir kenara bırak dedi. Kendisininde focusu vardı ve bu motorlarla uzun vakit geçirdiğini falan anlattı ve sorunun sibop ayarından kaynaklandığını söyledi. zaten kaputu açar açmaz ben demeden söyledi. Neyse ayrıntılarına girmeyim çünkü asıl sorum başka. Bilginiz varsa bu sibop ayarı ile ilgili masrafı ne tutar, sibop ayakları kesimi falan tahmini ne kadar tutar? birde bizim fiestaların amortisör masrafı ne çıkar yaptıran varmı 

Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer

geçenlerde gittiğim bir usta işinde de gayet iyi ilgili temiz birisi. Kronik rolanti sorunu için gittim yanına benim tavsiyelerimin  hepsini bir kenara bırak dedi. Kendisininde focusu vardı ve bu motorlarla uzun vakit geçirdiğini falan anlattı ve sorunun sibop ayarından kaynaklandığını söyledi. zaten kaputu açar açmaz ben demeden söyledi. Neyse ayrıntılarına girmeyim çünkü asıl sorum başka. Bilginiz varsa bu sibop ayarı ile ilgili masrafı ne tutar, sibop ayakları kesimi falan tahmini ne kadar tutar? birde bizim fiestaların amortisör masrafı ne çıkar yaptıran varmı 

arka amartisörleri 6 ay önce değiştirdim

80 x 2 = 160 tl sachs marka amartisör

işçilik = 40 tl 

 

toplam = 200 tl

Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç

Teşekkürler peki subap ayarı hakkında bilgisi olan varmı

Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç

Yarın servise götürmeyi düşünüyorum aracı sıkıntı biraz farklı. Aracı bir süre yüksek hızda kullanınca yani mesela Gölbaşına giderken 5.vites 100-120 arası bir süre kullanınca vitesi boşa attığım an duruyor yada hareket ediyor olmam fark etmez devir 2500-3000 arası yükseliyor. Yani araç durduğu yerde bağırıyor ve düşmüyor devir sanki gaz verirmişcesine. Debriyaja basıp basıp çekiyorum aniden frene basıyorum direksiyonu çeviriyorum camı aç kapa yapıyorum (bu saydıklarım nedense normal zamanda bile arabanın devrini oynatıyo) en olmadı 1. vitese takıp gaz vermeden debriyajı bırakıyorum stop etmeyecek kadar sadece devri düşürmek için. Bununla alakalı bir usta  "subap ayarı" dedi. Kimisi sensörleri temizlet, carbon clean, motor enjeksiyon temizleyici katkılarla bir süre benzinde kullanım, bilgisayara bağlatıp hata kodu falan varmı görünen bir arıza varmı gibi yönlendirmelerde bulundu. Sizlerin de tavsiyesini almak istiyorum. Bu tarz sorunu olupta şu işlemlerden sonra düzeldi aklında bulunsun diyebilecek birileri varsa yardımcı olursanız sevinirim. Gidip de rast gele işlemler yaptırmak istemiyorum. Teşekkür ederim şimdiden

Yorum bağlantısı
Misafir

Bahadır kardes bendede buna benzer sorun sorun vardı araba 2500 devir civarı takılı kalıyordu ya da devir cok gec yavas yavas dusuyordu sökülmedik yer kalmadı en sonunda usta gibi usta sorunun direksiyon basınc musurunun kopuk kablosunu gösterdi aklınızda bulunsun derim sag on farın alt kısmına dogru soketi

Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç

Hah bana öyle usta gibi usta lazım kardeşim kimdir nerdedir ki acep :D birde benim bu dediğim olay uzun süre yüksek devirde kalınca arab tutamıyor kendini şehir içi kısa mesafe hafif kullanımda yapmıyor pek ama çıkıyım gölbaşına gideyim Çekiyim kenara araba da devir düşmüyo

Yorum bağlantısı
Misafir

Bahadır açıkcası cok onermek istemiyorum pahalı yapıyor biraz ama sasmazda fordclinic diye bir yer şimdiye kadar diğer ustaların cözemediği 2 sorunumuda cözdü istersen göster otaya

Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç

İlk önce servise gidicem bide orası baksın ne diyecek bakalım ondan sonra başka yere gidicem. Serviste tanıdığımız varmış sanırım inşallah ordadır yardımcı olur

Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç

Bugün Mustafa Kayaalp beyin tavsiye ettiği ÖNER ford servise gittim. Rolanti dalgalanması 3000 rpm nin altına inmemesi gibi bir takım sorunlar vardı. Öncesinde uğradığım TUR OTO yetkili servis kazığı nasıl atabilirim diye kestirirken bu soruna çözüm bulunamayacağını söyledi. Oysa ki Tuncay bey arabayı şöyle bir dolaştı lifte aldı ve DİREKSİYON MÜŞRÜ nün soketine giden kabloların koptuğunu tespit etti ve problem şak diye çözüldü  :bravo: devir ibresi milim oynamıyor şuan çivilenmiş gibi sabit ve bütğn şikayetim bitti. Tavsiye ederim ve bakım için başka adres aramayın derim  :good1:  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Misafir

Bugün Mustafa Kayaalp beyin tavsiye ettiği ÖNER ford servise gittim. Rolanti dalgalanması 3000 rpm nin altına inmemesi gibi bir takım sorunlar vardı. Öncesinde uğradığım TUR OTO yetkili servis kazığı nasıl atabilirim diye kestirirken bu soruna çözüm bulunamayacağını söyledi. Oysa ki Tuncay bey arabayı şöyle bir dolaştı lifte aldı ve DİREKSİYON MÜŞRÜ nün soketine giden kabloların koptuğunu tespit etti ve problem şak diye çözüldü :bravo: devir ibresi milim oynamıyor şuan çivilenmiş gibi sabit ve bütğn şikayetim bitti. Tavsiye ederim ve bakım için başka adres aramayın derim :good1::biggrin:

Demiştim sana direksiyon basınc müşürüdür diye :-) bu arabaların sorunları klasikleşti iyice... Tamirciye gitmeden birbirimize danışalım %90 aynı sonuçlar... Geçmişnolsun tekrar sevindim çözdüğüne
Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç

Demiştim sana direksiyon basınc müşürüdür diye :-) bu arabaların sorunları klasikleşti iyice... Tamirciye gitmeden birbirimize danışalım %90 aynı sonuçlar... Geçmişnolsun tekrar sevindim çözdüğüne

gitmeden bütün seçenekleri bir kağıda yazıp yanıma aldım zaten  :biggrin: ama gerek kalmadı Tuncay bey harbiden USTA onu gördüm. Gönül rahatlığı ile gidilebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mesut Oğuz

Merhaba arkadaşlar, bundan birkaç hafta önce aracımla ilgili birkaç sorunu paylaşmış ve değerli fikirlerinizi almıştım. 2001 1.25 ghia fiestamda yerinden çıkan bir hortum ile bayağı bir cebelleştiğimi hatırlayanlar olur. ve özellikle düşük devirlerde ayağımı gazdan çekince veya gaza basınca silkeleme sorunu canımı çok sıkmıştı. Standart prosedürümüz :) gereği en ucuzdan başlayarak buji-kablo-bobin değiştirdim, zaten bakım amaçlı aklımda vardı. sorun giderilmedi. Yetkili servis ile ilgili daha önce yazdığım üzere buldukları eksikleri sanayide giderdim böylece aracıma daha bir güvenle biniyorum, ancak o can sıkıcı silkeleme sorunu giderilmedi bir türlü. bu arada sıkıntımı LPG servisine de anlatmıştım önceleri gaz kelebeği buji filan dedilerse de ısrar ettim bu silkeleme sorunu lpg ile başladı dedim. Firma sahibi taktıkları zavoli beyninin arac beynine göre hızlı olduğu için uyuşmazlık olabilir dedi ve daha düşük versiyon beyin sipariş edeceğini söyledi, ancak ustası son bir ihtimal enjektörler olabilir dedi (işte filmin koptuğu yer) elinde bir takım zavoli marka PAN ENJEKTÖR tipi dediği araçtakinden farklı bir enjektör tipi olduğunu söyledi ve onu deneyelim dedi. Bu pan enjektör meme ucu veya çapı ayarlanabilen ve püskürtme hızı diğerine göre 2 kat hızlı bir enjektör tipi, motor hacmini sorunca 1.25 75bg dedim, eyvah dedi galiba ben 1.4 göre hesap yapıp takmışım dedi eskileri.

Netice; 1.25 75bg'e göre ayarlanmış zavoli pan enjektör takılınca arabanın dünyası değişti. hiçbir tekleme silkeleme kalmadı araçta. Bu enjektör tipi diğerlerine göre biraz pahalı kaldığı için çoğu zaman 1.2 - 1.4'e kadar tüm motorlarda standart takıyorlarmış ve bu uyumsuzluk ecu ile lpg beyni arasında uyuşmazlık yaratmakta dolayısıyla istenen oran ve hızda püskürtme alınmadığı için tekleme silkeleme yapabiliyormuş. Benzer sorun yaşayan arkadaşları bilgilendirmek istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ahmet Dinçer

aracım 2001 ford fiesta ghıa,

aracın yıllık bakımı esnasında buji kablosu ,triger, V kayışı  ve aracımda bulunan motocrafth bujiler - fomoco buji takımı ile değiştirildi

değişimden önce en küçük bir titreme yokken,değişimden sonra çok hafif bir titreme başladı ve bu titreme motor kaputu açılıp bakıldığı zaman bariz bir şekilde motor bloğunun'da titrediğini görebiliyorum,

V kayışı

Triger takımı

buji kablosu(orj. tek tek poşette olan ve mehmet beyin tavsiyesi ile

Buji takımı (fomoco)

 

FO MO CO  buji takımı ile MOTOCRAFTH buji takımı arasında fark varmı?

acaba bu titremeye sebeb nedir?

Trigeri sökerken motor kulağı bir zarar görmüş olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Bence tam buji kabloları oturmamış olabilir. bir kontrol ediniz.Motor kulağı o kadar kolay hasar alacak bir parça değildir.Temassızlık olabilir kablolarda.Bujilerin distribitörü kontrol edilmeli arızalanmış olabilir.Triger değişti ise sıralamasının kaymadığından emin olunmalı.

Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer
(düzenlendi)

32ag6A.jpg

üstünden çıkan eski bujiler ,bu arada yazmayı unuttum, titremeyi benzinde yapıyor ,LPG geçtiğinde titreme yok

tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer

Acaba benzin lpg diye ayrı bujiler mi var ?

yukarda yazdığım parçalar değişmeden böyle bir sorun yoktu

Yorum bağlantısı
Harun Cenik

gitmeden bütün seçenekleri bir kağıda yazıp yanıma aldım zaten  :biggrin: ama gerek kalmadı Tuncay bey harbiden USTA onu gördüm. Gönül rahatlığı ile gidilebilir.

Bahadır Bey bu müşürü tarif etme yada resim ekleme şansınız varmı dır ? Merak ettim bende bir kontrol edeyim. Antalya da tavsiye edilecek bir usta ben bulamadım sizlerin bulduğu gibi.

Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç

Bahadır Bey bu müşürü tarif etme yada resim ekleme şansınız varmı dır ? Merak ettim bende bir kontrol edeyim. Antalya da tavsiye edilecek bir usta ben bulamadım sizlerin bulduğu gibi.

 

Hocam kesin budur demiyorum ama Tuncay usta katupu açtı baktı dinledi sonra elini attı soketi çıkardı normale döndü. Aracı karşına aldın abi sol sis farı hizasında bir soket. Yani tampona yakın sol tarafta arayacaksın abi. Sokette sıkıntı vardı değiştirdi o gün bu gündür çok şükür bir sıkıntı yok.  :nazar:  :nazar:  :nazar:

Bahadır kardes bendede buna benzer sorun sorun vardı araba 2500 devir civarı takılı kalıyordu ya da devir cok gec yavas yavas dusuyordu sökülmedik yer kalmadı en sonunda usta gibi usta sorunun direksiyon basınc musurunun kopuk kablosunu gösterdi aklınızda bulunsun derim sag on farın alt kısmına dogru soketi

 

 

Bahadır Bey bu müşürü tarif etme yada resim ekleme şansınız varmı dır ? Merak ettim bende bir kontrol edeyim. Antalya da tavsiye edilecek bir usta ben bulamadım sizlerin bulduğu gibi.

 

Aynı sorunu Beyazıt ta aynı şekilde çözmüştü hatta

Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer

32ag6A.jpg

üstünden çıkan eski bujiler ,bu arada yazmayı unuttum, titremeyi benzinde yapıyor ,LPG geçtiğinde titreme yok

 

Arkadaşlar sorun halledildi,

araçtaki AYFS 22CB kodlu Fo Mo Co bujiler çıkarıldı, yukarıdaki resimdeki AYFS 22C kodlu bujiler takıldı,ayrıca motor kulağı kasma yapıyormuş usta alttan kriko ile kaldırarak onuda halletti,rölantide titreme olayı bitti

Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer
(düzenlendi)

FORD 2001 Fiesta 1.25 ghıa aracımdan çıkan ve aşağıda resmi bulunan , FO MO CO AYFS 22CB  bujiler,

daha çok 2005 sonrası 1.6 Ford focus 2.5 ve mondeo 1.6 ve 2.0 motorlarda kullanılıyormuş ve BOSH Firmasının yan ürünü olarak biliniyor,bujinin metal kısmında bulunan   (l=l)   işaret bariz şekilde görülüyor

 

Bo48Rv.jpg

tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Demir2275

Arkadaşlar relantim motor ısındıktan sonra yüksek kalıyor. Öncesinde sadece ayda bir oluyordu.Artık sürekli oluyor. Relanti ayar valfi ve maf sensör temizlendi.Sorun geçmeyince maf değişti. Sorun tam çözüldü demiştim ama tekrarladı.Araba boşta gitse dahi relanti 3000 oluyordu. En son forumda okudum hız sensörünü devreden çıkardım.Sorun çözüldü dedim ama yine de motor ısındıktan sonra relanti 1500 -2000 oluyor. Lütfen yardım.

Yorum bağlantısı

Arkadaşlar relantim motor ısındıktan sonra yüksek kalıyor. Öncesinde sadece ayda bir oluyordu.Artık sürekli oluyor. Relanti ayar valfi ve maf sensör temizlendi.Sorun geçmeyince maf değişti. Sorun tam çözüldü demiştim ama tekrarladı.Araba boşta gitse dahi relanti 3000 oluyordu. En son forumda okudum hız sensörünü devreden çıkardım.Sorun çözüldü dedim ama yine de motor ısındıktan sonra relanti 1500 -2000 oluyor. Lütfen yardım.

r

Direksiyon basınç müşürünün kablolarına baktırın sag farın altında soketi kopmuşsa o yapar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

aracım 2001 ford fiesta ghıa,

aracın yıllık bakımı esnasında buji kablosu ,triger, V kayışı ve aracımda bulunan motocrafth bujiler - fomoco buji takımı ile değiştirildi

değişimden önce en küçük bir titreme yokken,değişimden sonra çok hafif bir titreme başladı ve bu titreme motor kaputu açılıp bakıldığı zaman bariz bir şekilde motor bloğunun'da titrediğini görebiliyorum,

V kayışı

Triger takımı

buji kablosu(orj. tek tek poşette olan ve mehmet beyin tavsiyesi ile

Buji takımı (fomoco)

FO MO CO buji takımı ile MOTOCRAFTH buji takımı arasında fark varmı?

acaba bu titremeye sebeb nedir?

Trigeri sökerken motor kulağı bir zarar görmüş olabilirmi?

Fomoco ile motorcraft aynıdır.

Titreme başladıysa, yapılan işlemin tümü kontrol edilmelidir.

Titreme sadece benzinde ise lpg kalibrasyonu bozuk olabilir. Araç 150-200 km sadece benzinde kullanılarak test edilmelidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer
(düzenlendi)

Mehmet bey ; söylediğiniz gibi

kontroller yapıldı, (kalibrasyon,  motocrafth buji,  motor kulağı  ve araç 200 km benzinde kullanıldı )

sorun halledildi,  cevap için tşk. ederim


Mehmet bey ; söylediğiniz gibi

kontroller yapıldı, (kalibrasyon,  motocrafth buji,  motor kulağı  ve araç 200 km benzinde kullanıldı )

sorun halledildi,  cevap için tşk. ederim

 

 

Arkadaşlar sorun halledildi,

araçtaki AYFS 22CB kodlu Fo Mo Co bujiler çıkarıldı, yukarıdaki resimdeki AYFS 22C kodlu bujiler takıldı,ayrıca motor kulağı kasma yapıyormuş usta alttan kriko ile kaldırarak onuda halletti,rölantide titreme olayı bitti

 

 

FORD 2001 Fiesta 1.25 ghıa aracımdan çıkan ve aşağıda resmi bulunan , FO MO CO AYFS 22CB  bujiler,

daha çok 2005 sonrası 1.6 Ford focus 2.5 ve mondeo 1.6 ve 2.0 motorlarda kullanılıyormuş ve BOSH Firmasının yan ürünü olarak biliniyor,bujinin metal kısmında bulunan   (l=l)   işaret bariz şekilde görülüyor

 

Bo48Rv.jpg

tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...