Bahadır Kılınç 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 geçenlerde gittiğim bir usta işinde de gayet iyi ilgili temiz birisi. Kronik rolanti sorunu için gittim yanına benim tavsiyelerimin hepsini bir kenara bırak dedi. Kendisininde focusu vardı ve bu motorlarla uzun vakit geçirdiğini falan anlattı ve sorunun sibop ayarından kaynaklandığını söyledi. zaten kaputu açar açmaz ben demeden söyledi. Neyse ayrıntılarına girmeyim çünkü asıl sorum başka. Bilginiz varsa bu sibop ayarı ile ilgili masrafı ne tutar, sibop ayakları kesimi falan tahmini ne kadar tutar? birde bizim fiestaların amortisör masrafı ne çıkar yaptıran varmı Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 geçenlerde gittiğim bir usta işinde de gayet iyi ilgili temiz birisi. Kronik rolanti sorunu için gittim yanına benim tavsiyelerimin hepsini bir kenara bırak dedi. Kendisininde focusu vardı ve bu motorlarla uzun vakit geçirdiğini falan anlattı ve sorunun sibop ayarından kaynaklandığını söyledi. zaten kaputu açar açmaz ben demeden söyledi. Neyse ayrıntılarına girmeyim çünkü asıl sorum başka. Bilginiz varsa bu sibop ayarı ile ilgili masrafı ne tutar, sibop ayakları kesimi falan tahmini ne kadar tutar? birde bizim fiestaların amortisör masrafı ne çıkar yaptıran varmı arka amartisörleri 6 ay önce değiştirdim 80 x 2 = 160 tl sachs marka amartisör işçilik = 40 tl toplam = 200 tl Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Teşekkürler peki subap ayarı hakkında bilgisi olan varmı Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Yarın servise götürmeyi düşünüyorum aracı sıkıntı biraz farklı. Aracı bir süre yüksek hızda kullanınca yani mesela Gölbaşına giderken 5.vites 100-120 arası bir süre kullanınca vitesi boşa attığım an duruyor yada hareket ediyor olmam fark etmez devir 2500-3000 arası yükseliyor. Yani araç durduğu yerde bağırıyor ve düşmüyor devir sanki gaz verirmişcesine. Debriyaja basıp basıp çekiyorum aniden frene basıyorum direksiyonu çeviriyorum camı aç kapa yapıyorum (bu saydıklarım nedense normal zamanda bile arabanın devrini oynatıyo) en olmadı 1. vitese takıp gaz vermeden debriyajı bırakıyorum stop etmeyecek kadar sadece devri düşürmek için. Bununla alakalı bir usta "subap ayarı" dedi. Kimisi sensörleri temizlet, carbon clean, motor enjeksiyon temizleyici katkılarla bir süre benzinde kullanım, bilgisayara bağlatıp hata kodu falan varmı görünen bir arıza varmı gibi yönlendirmelerde bulundu. Sizlerin de tavsiyesini almak istiyorum. Bu tarz sorunu olupta şu işlemlerden sonra düzeldi aklında bulunsun diyebilecek birileri varsa yardımcı olursanız sevinirim. Gidip de rast gele işlemler yaptırmak istemiyorum. Teşekkür ederim şimdiden Yorum bağlantısı
Misafir 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Bahadır kardes bendede buna benzer sorun sorun vardı araba 2500 devir civarı takılı kalıyordu ya da devir cok gec yavas yavas dusuyordu sökülmedik yer kalmadı en sonunda usta gibi usta sorunun direksiyon basınc musurunun kopuk kablosunu gösterdi aklınızda bulunsun derim sag on farın alt kısmına dogru soketi Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Hah bana öyle usta gibi usta lazım kardeşim kimdir nerdedir ki acep birde benim bu dediğim olay uzun süre yüksek devirde kalınca arab tutamıyor kendini şehir içi kısa mesafe hafif kullanımda yapmıyor pek ama çıkıyım gölbaşına gideyim Çekiyim kenara araba da devir düşmüyo Yorum bağlantısı
Misafir 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 Bahadır açıkcası cok onermek istemiyorum pahalı yapıyor biraz ama sasmazda fordclinic diye bir yer şimdiye kadar diğer ustaların cözemediği 2 sorunumuda cözdü istersen göster otaya Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 İlk önce servise gidicem bide orası baksın ne diyecek bakalım ondan sonra başka yere gidicem. Serviste tanıdığımız varmış sanırım inşallah ordadır yardımcı olur Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 Bugün Mustafa Kayaalp beyin tavsiye ettiği ÖNER ford servise gittim. Rolanti dalgalanması 3000 rpm nin altına inmemesi gibi bir takım sorunlar vardı. Öncesinde uğradığım TUR OTO yetkili servis kazığı nasıl atabilirim diye kestirirken bu soruna çözüm bulunamayacağını söyledi. Oysa ki Tuncay bey arabayı şöyle bir dolaştı lifte aldı ve DİREKSİYON MÜŞRÜ nün soketine giden kabloların koptuğunu tespit etti ve problem şak diye çözüldü devir ibresi milim oynamıyor şuan çivilenmiş gibi sabit ve bütğn şikayetim bitti. Tavsiye ederim ve bakım için başka adres aramayın derim Yorum bağlantısı
Misafir 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 Bugün Mustafa Kayaalp beyin tavsiye ettiği ÖNER ford servise gittim. Rolanti dalgalanması 3000 rpm nin altına inmemesi gibi bir takım sorunlar vardı. Öncesinde uğradığım TUR OTO yetkili servis kazığı nasıl atabilirim diye kestirirken bu soruna çözüm bulunamayacağını söyledi. Oysa ki Tuncay bey arabayı şöyle bir dolaştı lifte aldı ve DİREKSİYON MÜŞRÜ nün soketine giden kabloların koptuğunu tespit etti ve problem şak diye çözüldü devir ibresi milim oynamıyor şuan çivilenmiş gibi sabit ve bütğn şikayetim bitti. Tavsiye ederim ve bakım için başka adres aramayın derim Demiştim sana direksiyon basınc müşürüdür diye :-) bu arabaların sorunları klasikleşti iyice... Tamirciye gitmeden birbirimize danışalım %90 aynı sonuçlar... Geçmişnolsun tekrar sevindim çözdüğüne Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 Demiştim sana direksiyon basınc müşürüdür diye :-) bu arabaların sorunları klasikleşti iyice... Tamirciye gitmeden birbirimize danışalım %90 aynı sonuçlar... Geçmişnolsun tekrar sevindim çözdüğüne gitmeden bütün seçenekleri bir kağıda yazıp yanıma aldım zaten ama gerek kalmadı Tuncay bey harbiden USTA onu gördüm. Gönül rahatlığı ile gidilebilir. 1 Yorum bağlantısı
Mesut Oğuz 28 Mart 2014 Paylaş 28 Mart 2014 Merhaba arkadaşlar, bundan birkaç hafta önce aracımla ilgili birkaç sorunu paylaşmış ve değerli fikirlerinizi almıştım. 2001 1.25 ghia fiestamda yerinden çıkan bir hortum ile bayağı bir cebelleştiğimi hatırlayanlar olur. ve özellikle düşük devirlerde ayağımı gazdan çekince veya gaza basınca silkeleme sorunu canımı çok sıkmıştı. Standart prosedürümüz gereği en ucuzdan başlayarak buji-kablo-bobin değiştirdim, zaten bakım amaçlı aklımda vardı. sorun giderilmedi. Yetkili servis ile ilgili daha önce yazdığım üzere buldukları eksikleri sanayide giderdim böylece aracıma daha bir güvenle biniyorum, ancak o can sıkıcı silkeleme sorunu giderilmedi bir türlü. bu arada sıkıntımı LPG servisine de anlatmıştım önceleri gaz kelebeği buji filan dedilerse de ısrar ettim bu silkeleme sorunu lpg ile başladı dedim. Firma sahibi taktıkları zavoli beyninin arac beynine göre hızlı olduğu için uyuşmazlık olabilir dedi ve daha düşük versiyon beyin sipariş edeceğini söyledi, ancak ustası son bir ihtimal enjektörler olabilir dedi (işte filmin koptuğu yer) elinde bir takım zavoli marka PAN ENJEKTÖR tipi dediği araçtakinden farklı bir enjektör tipi olduğunu söyledi ve onu deneyelim dedi. Bu pan enjektör meme ucu veya çapı ayarlanabilen ve püskürtme hızı diğerine göre 2 kat hızlı bir enjektör tipi, motor hacmini sorunca 1.25 75bg dedim, eyvah dedi galiba ben 1.4 göre hesap yapıp takmışım dedi eskileri. Netice; 1.25 75bg'e göre ayarlanmış zavoli pan enjektör takılınca arabanın dünyası değişti. hiçbir tekleme silkeleme kalmadı araçta. Bu enjektör tipi diğerlerine göre biraz pahalı kaldığı için çoğu zaman 1.2 - 1.4'e kadar tüm motorlarda standart takıyorlarmış ve bu uyumsuzluk ecu ile lpg beyni arasında uyuşmazlık yaratmakta dolayısıyla istenen oran ve hızda püskürtme alınmadığı için tekleme silkeleme yapabiliyormuş. Benzer sorun yaşayan arkadaşları bilgilendirmek istedim. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 aracım 2001 ford fiesta ghıa, aracın yıllık bakımı esnasında buji kablosu ,triger, V kayışı ve aracımda bulunan motocrafth bujiler - fomoco buji takımı ile değiştirildi değişimden önce en küçük bir titreme yokken,değişimden sonra çok hafif bir titreme başladı ve bu titreme motor kaputu açılıp bakıldığı zaman bariz bir şekilde motor bloğunun'da titrediğini görebiliyorum, V kayışı Triger takımı buji kablosu(orj. tek tek poşette olan ve mehmet beyin tavsiyesi ile Buji takımı (fomoco) FO MO CO buji takımı ile MOTOCRAFTH buji takımı arasında fark varmı? acaba bu titremeye sebeb nedir? Trigeri sökerken motor kulağı bir zarar görmüş olabilirmi? Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Bence tam buji kabloları oturmamış olabilir. bir kontrol ediniz.Motor kulağı o kadar kolay hasar alacak bir parça değildir.Temassızlık olabilir kablolarda.Bujilerin distribitörü kontrol edilmeli arızalanmış olabilir.Triger değişti ise sıralamasının kaymadığından emin olunmalı. Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 (düzenlendi) üstünden çıkan eski bujiler ,bu arada yazmayı unuttum, titremeyi benzinde yapıyor ,LPG geçtiğinde titreme yok 22 Temmuz 2014 tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Acaba benzin lpg diye ayrı bujiler mi var ? Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Acaba benzin lpg diye ayrı bujiler mi var ? yukarda yazdığım parçalar değişmeden böyle bir sorun yoktu Yorum bağlantısı
Harun Cenik 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 gitmeden bütün seçenekleri bir kağıda yazıp yanıma aldım zaten ama gerek kalmadı Tuncay bey harbiden USTA onu gördüm. Gönül rahatlığı ile gidilebilir. Bahadır Bey bu müşürü tarif etme yada resim ekleme şansınız varmı dır ? Merak ettim bende bir kontrol edeyim. Antalya da tavsiye edilecek bir usta ben bulamadım sizlerin bulduğu gibi. Yorum bağlantısı
Bahadır Kılınç 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 Bahadır Bey bu müşürü tarif etme yada resim ekleme şansınız varmı dır ? Merak ettim bende bir kontrol edeyim. Antalya da tavsiye edilecek bir usta ben bulamadım sizlerin bulduğu gibi. Hocam kesin budur demiyorum ama Tuncay usta katupu açtı baktı dinledi sonra elini attı soketi çıkardı normale döndü. Aracı karşına aldın abi sol sis farı hizasında bir soket. Yani tampona yakın sol tarafta arayacaksın abi. Sokette sıkıntı vardı değiştirdi o gün bu gündür çok şükür bir sıkıntı yok. Bahadır kardes bendede buna benzer sorun sorun vardı araba 2500 devir civarı takılı kalıyordu ya da devir cok gec yavas yavas dusuyordu sökülmedik yer kalmadı en sonunda usta gibi usta sorunun direksiyon basınc musurunun kopuk kablosunu gösterdi aklınızda bulunsun derim sag on farın alt kısmına dogru soketi Bahadır Bey bu müşürü tarif etme yada resim ekleme şansınız varmı dır ? Merak ettim bende bir kontrol edeyim. Antalya da tavsiye edilecek bir usta ben bulamadım sizlerin bulduğu gibi. Aynı sorunu Beyazıt ta aynı şekilde çözmüştü hatta Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 üstünden çıkan eski bujiler ,bu arada yazmayı unuttum, titremeyi benzinde yapıyor ,LPG geçtiğinde titreme yok Arkadaşlar sorun halledildi, araçtaki AYFS 22CB kodlu Fo Mo Co bujiler çıkarıldı, yukarıdaki resimdeki AYFS 22C kodlu bujiler takıldı,ayrıca motor kulağı kasma yapıyormuş usta alttan kriko ile kaldırarak onuda halletti,rölantide titreme olayı bitti Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 (düzenlendi) FORD 2001 Fiesta 1.25 ghıa aracımdan çıkan ve aşağıda resmi bulunan , FO MO CO AYFS 22CB bujiler, daha çok 2005 sonrası 1.6 Ford focus 2.5 ve mondeo 1.6 ve 2.0 motorlarda kullanılıyormuş ve BOSH Firmasının yan ürünü olarak biliniyor,bujinin metal kısmında bulunan (l=l) işaret bariz şekilde görülüyor 24 Temmuz 2014 tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Demir2275 2 Ağustos 2014 Paylaş 2 Ağustos 2014 Arkadaşlar relantim motor ısındıktan sonra yüksek kalıyor. Öncesinde sadece ayda bir oluyordu.Artık sürekli oluyor. Relanti ayar valfi ve maf sensör temizlendi.Sorun geçmeyince maf değişti. Sorun tam çözüldü demiştim ama tekrarladı.Araba boşta gitse dahi relanti 3000 oluyordu. En son forumda okudum hız sensörünü devreden çıkardım.Sorun çözüldü dedim ama yine de motor ısındıktan sonra relanti 1500 -2000 oluyor. Lütfen yardım. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ağustos 2014 Paylaş 3 Ağustos 2014 Arkadaşlar relantim motor ısındıktan sonra yüksek kalıyor. Öncesinde sadece ayda bir oluyordu.Artık sürekli oluyor. Relanti ayar valfi ve maf sensör temizlendi.Sorun geçmeyince maf değişti. Sorun tam çözüldü demiştim ama tekrarladı.Araba boşta gitse dahi relanti 3000 oluyordu. En son forumda okudum hız sensörünü devreden çıkardım.Sorun çözüldü dedim ama yine de motor ısındıktan sonra relanti 1500 -2000 oluyor. Lütfen yardım.rDireksiyon basınç müşürünün kablolarına baktırın sag farın altında soketi kopmuşsa o yapar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ağustos 2014 Paylaş 3 Ağustos 2014 aracım 2001 ford fiesta ghıa, aracın yıllık bakımı esnasında buji kablosu ,triger, V kayışı ve aracımda bulunan motocrafth bujiler - fomoco buji takımı ile değiştirildi değişimden önce en küçük bir titreme yokken,değişimden sonra çok hafif bir titreme başladı ve bu titreme motor kaputu açılıp bakıldığı zaman bariz bir şekilde motor bloğunun'da titrediğini görebiliyorum, V kayışı Triger takımı buji kablosu(orj. tek tek poşette olan ve mehmet beyin tavsiyesi ile Buji takımı (fomoco) FO MO CO buji takımı ile MOTOCRAFTH buji takımı arasında fark varmı? acaba bu titremeye sebeb nedir? Trigeri sökerken motor kulağı bir zarar görmüş olabilirmi? Fomoco ile motorcraft aynıdır. Titreme başladıysa, yapılan işlemin tümü kontrol edilmelidir. Titreme sadece benzinde ise lpg kalibrasyonu bozuk olabilir. Araç 150-200 km sadece benzinde kullanılarak test edilmelidir. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 3 Ağustos 2014 Paylaş 3 Ağustos 2014 (düzenlendi) Mehmet bey ; söylediğiniz gibi kontroller yapıldı, (kalibrasyon, motocrafth buji, motor kulağı ve araç 200 km benzinde kullanıldı ) sorun halledildi, cevap için tşk. ederim Mehmet bey ; söylediğiniz gibi kontroller yapıldı, (kalibrasyon, motocrafth buji, motor kulağı ve araç 200 km benzinde kullanıldı ) sorun halledildi, cevap için tşk. ederim Arkadaşlar sorun halledildi, araçtaki AYFS 22CB kodlu Fo Mo Co bujiler çıkarıldı, yukarıdaki resimdeki AYFS 22C kodlu bujiler takıldı,ayrıca motor kulağı kasma yapıyormuş usta alttan kriko ile kaldırarak onuda halletti,rölantide titreme olayı bitti FORD 2001 Fiesta 1.25 ghıa aracımdan çıkan ve aşağıda resmi bulunan , FO MO CO AYFS 22CB bujiler, daha çok 2005 sonrası 1.6 Ford focus 2.5 ve mondeo 1.6 ve 2.0 motorlarda kullanılıyormuş ve BOSH Firmasının yan ürünü olarak biliniyor,bujinin metal kısmında bulunan (l=l) işaret bariz şekilde görülüyor 3 Ağustos 2014 tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts