İçeriğe Yönlendir

Rölanti Sorunu / Titreme-Tekleme / Stop Etme


Misafir

Recommended Posts

Serdar Canyurt

Normal devir 1000 değil mi yani, ben 15 aydır aracımı 1000 devirde çalıştırıyorum 700 mü olması gerekiyor yeni öğrendim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Normal devir 1000 değil mi yani, ben 15 aydır aracımı 1000 devirde çalıştırıyorum 700 mü olması gerekiyor yeni öğrendim.

750-850 arası devirdir ideal olan.

Yorum bağlantısı
Serdar Canyurt
(düzenlendi)

750-850 arası devirdir ideal olan.

bu ayarı kim yapıyor kendim yapabilirmiyim

tarihinde Serdar Canyurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bu ayarı kim yapıyor kendim yapabilirmiyim

Yanlış hatırlamıyorsam rölanti valfinizde bir vida vardır, onun ayarı ile yapılır. PC'ye bağlayıp kontrol etmeniz gerekir. Ford'tan anlayan bir ustaya gösterirseniz daha iyi olur.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Yanlış hatırlamıyorsam rölanti valfinizde bir vida vardır, onun ayarı ile yapılır. PC'ye bağlayıp kontrol etmeniz gerekir. Ford'tan anlayan bir ustaya gösterirseniz daha iyi olur.

1000 devir olmasının sakıncası nedir? yani 1000 olursa ne olur?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1000 devir olmasının sakıncası nedir? yani 1000 olursa ne olur?

Araç yüksek yakıt yakar.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Araç yüksek yakıt yakar.

Araç yüksek yakıt yakar.

şu an benimde devir 1000 lerde, ne kadar yüksek yakar, araç 100 km de 9 yakıyorsa, 750 devirlerde ne yakar ortalama

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

şu an benimde devir 1000 lerde, ne kadar yüksek yakar, araç 100 km de 9 yakıyorsa, 750 devirlerde ne yakar ortalama

O kadarını bilemiyorum maalesef.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

O kadarını bilemiyorum maalesef.

bilgi kirliliği olmaması açısından söylüyorum. yaklaşık 2 ay önce no name servisten osman ustaya gitmiştim. araçla ilgili fazla yakıtından şikayetimden dolayı? rolanti devrinin 1000 olmasının normal olup olmadığını sormuştum. normal demişti. fakat benim araç hala çok yakıyor ve rolanti devrim 1000 lerde. bu yüzden mi çok yakıyor diye düşünmeye başladım şimdi.... osman ustayı da benden daha iyi tanırsınız zaten işinin ehli birisi.... eeee şimdi anlamadığım konu 1000 mi normal, 750 mi normal.....

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bilgi kirliliği olmaması açısından söylüyorum. yaklaşık 2 ay önce no name servisten osman ustaya gitmiştim. araçla ilgili fazla yakıtından şikayetimden dolayı? rolanti devrinin 1000 olmasının normal olup olmadığını sormuştum. normal demişti. fakat benim araç hala çok yakıyor ve rolanti devrim 1000 lerde. bu yüzden mi çok yakıyor diye düşünmeye başladım şimdi.... osman ustayı da benden daha iyi tanırsınız zaten işinin ehli birisi.... eeee şimdi anlamadığım konu 1000 mi normal, 750 mi normal.....

OBD'den deivr kaç gözüküyor?

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

İlk çalıştırmada soğukken 1250 dk .Sıcakken 850dk olması gerekiyor.Sıcak durumda 1000dk se tabiki yakıt biraz artar ve normal değil zaten.Araç buraya geldiğinde soğuk olan 1000 ve üzeri için normal demiştim ben,sıcakken değil..Sonuç olarak rölanti kontrol valfi temizlenerek düzelme şansı var,yada değişir ,veya hava landırma hotumlarından bazıları tıkalı olabilir..Buda rölantiyi yükseltir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

OBD'den deivr kaç gözüküyor?

obd devri ne oluyor, bunu bilmiyrum ben?

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

İlk çalıştırmada soğukken 1250 dk .Sıcakken 850dk olması gerekiyor.Sıcak durumda 1000dk se tabiki yakıt biraz artar ve normal değil zaten.Araç buraya geldiğinde soğuk olan 1000 ve üzeri için normal demiştim ben,sıcakken değil..Sonuç olarak rölanti kontrol valfi temizlenerek düzelme şansı var,yada değişir ,veya hava landırma hotumlarından bazıları tıkalı olabilir..Buda rölantiyi yükseltir..

anladım. peki osman abi 1000 lerden 850 indirsek yakıta ne kadar etkisi olur, yani 100 km de 9 lt ise 7 mi olur 8 mi olur? yani şimdi fazla farketmez dersen baktırmaya gerek yok. ayrıca bu durumun yakıt harici başka bir olumsuzluğu olurmu? motora yürüyene vs...

İlk çalıştırmada soğukken 1250 dk .Sıcakken 850dk olması gerekiyor.Sıcak durumda 1000dk se tabiki yakıt biraz artar ve normal değil zaten.Araç buraya geldiğinde soğuk olan 1000 ve üzeri için normal demiştim ben,sıcakken değil..Sonuç olarak rölanti kontrol valfi temizlenerek düzelme şansı var,yada değişir ,veya hava landırma hotumlarından bazıları tıkalı olabilir..Buda rölantiyi yükseltir..

bu arada benim ilk çalıştırma da da 1000 sıcakken de 1000?

Yorum bağlantısı
Mert Çakar

Merhabalar,

Bandırma malum düz biyer bulmak zor oturdugum yerde maşallah 80 derecelik bir açıdayım :)(Mübalağ) bazen dik yokuşlarda debriyajdan kaldırırken ayağamı titrreme oluyor ama bazende yapmıyor.Baskı balatamda sıkıntı yok gibi ama bu normal bir durum mudur?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

volant yüzeyi biraz kavrulmuş olabilir, baskı balata değişim zamanı tornalamak iyi gelir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Murat_Durmaz

herkese selam, ilginç bi soru olabilir, ama konunun yabancısıyım diye soruyorum.:))diyelimki trafikli bir yol ve akan bi trafik, araçla 1.vitesle giderken daha gaz vermeden rolanti gidişinde çok hafif gaza dokunduğumda tekleme yaşanıyor araçta, bu durum aynı hızda gaz pedalından ayağımı çektiğimde de oluyor. (şimdi debriajdan ayağını hızlı çekiyorsun bundan kaynaklıdır diye düşünmeyin, zira zaten araç 1. viteste seyir halinde) bilginize, teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

bende öyle yapıyorum da , daha 2. vitese geçireceğim zaman tekleme yok zaten, ama trafikte bazen saedce 1. viteste gitmek gerekli oluyor. bu durumlarda trafiğin durumuna göre bazen gaza basar basen keseriz ya, bu basma ve kesmelerde teklemeyi hissediyorum?

Yorum bağlantısı

bende öyle yapıyorum da , daha 2. vitese geçireceğim zaman tekleme yok zaten, ama trafikte bazen saedce 1. viteste gitmek gerekli oluyor. bu durumlarda trafiğin durumuna göre bazen gaza basar basen keseriz ya, bu basma ve kesmelerde teklemeyi hissediyorum?

 

Motor kulaklarına bi baktırmanızı öneririm. Silkelemeyi ondan da yapabiliyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren

Egr sisteminde tıkanıklık olabilir. Ben mondeoda hiç düzelmeyen sabit hızda silkeleme, gaz kesmedeki sarsıntı sorunundan EGR sistemini devre dışı bırakarak kurtuldum

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Egr mi? Daha önce duymamıştım.bizim araçlarda varmı ki bu egr sistemi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

birebri parça arızası değildir de, km lerin verdiği yıpranma olabilir, bobin ilk anda yeterli ateşlemeyei yapamıyor da olabilir gibi.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

 

Egzost ne durumda?

 

egzoz durumu iyi, daha yeni kontrol ettirmiştim.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz
(düzenlendi)

 

birebri parça arızası değildir de, km lerin verdiği yıpranma olabilir, bobin ilk anda yeterli ateşlemeyei yapamıyor da olabilir gibi.

 

çağlar abi sen bu parçanın arızalı olabileceğini mi söylüyorsun? (bi ihtimal) http://www.yedekparcaford.com/?urun-834-FIESTA-1-25-1-4-1-6-ATESLEME-BOBiNi-1999-2001-ORJiNAL.html

bu 4 lünün bir tanesinin dahi ateşmemesi dahi teklemeye yol açarmı ?

tarihinde Murat_Durmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...