Çağlar Bayur 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Çok iyi de, Opet bir marka, Atf ise yağın cinsi, yani hala belirsiz? Aynı ustaya: arabaylamı geldin desek, yok Focus lamı geldim diyecek? Yorum bağlantısı
Tolga Gören 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Opet Orsa, Çağlar Bey... Atf değil yani Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 şanzıman yağ seviyesini biz kontrol edebilirmiyiz.basit bir tarifi varsa yardımcı olabilirmi bir bilen. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Tapa açılır, parmak sokulur, yağa değiyorsa tamamdır. Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 umarım şanzıman üzerinde tek tapa vardır çağlar bey. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 umarım şanzıman üzerinde tek tapa vardır çağlar bey. Üzerinde değil yanında var. Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Üzerinde değil yanında var. hangi yanında Yorum bağlantısı
Serkan Toker 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Kenan bay şöyle tarif edeyim.Şanzımanın üstüne ulaşmak zor olduğu için yan tarafında bir tapa var, tapa açılıyor, usta parmağını tapadan içeri kavis yapacak şekilde sokuyor.Eğer parmak ucu yağa dokunursa yağ tamam.Yani tapa seviyesinde olacak araba da düz bir yerde olacak.Hangi yanı demeyin bilmiyorum valla bende.Sağı ya da solu, birisinde işte. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Yani tapa seviyesinde olacak araba da düz bir yerde olacak. Murat hocam şanzıman uzmanı olarak sen söyle doğru mu bilgi yanlış mı, bırak şimdi adamın parmağını. Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 teşekkürler Serkan bey işimiz ne ben şanzumanın dört bir yanına bakarım(üst ve alt hariç olsunda) işimiz ne siz sağolun. Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Yalnız bu iş için lift lazım. yada kanal desek idare etmezmi??(bide arkadaşların dediğine göre ince parmak sanırım ) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Kanalda olur tabii, L alyen anahtar da olur, şanzımanın içine düşürmesseniz!!! Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Kanalda olur tabii, L alyen anahtar da olur, şanzımanın içine düşürmesseniz!!! hayatta o riski almam.olmazsa ince parmaklı bi arkadaş bulurum ben. Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Ben şanzıman uzmanı olsam kendi arabam şanzımandan 5 ay yatmazdı Serkan Örnek ben işaret parmağımla yağa baksam ya bir sene şanzımanla dolaşırım yada cerrahpaşa'da ameliyatla çıkar ordan. Yorum bağlantısı
Eren Kırar 1 Ocak 2009 Paylaş 1 Ocak 2009 (düzenlendi) slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım olaya birde ben parmak atayım dedim:) Benim bildiğim arabanın şanzıman yağının mümkün olduğunca değiştirilmemesi çünkü değiştirildiğinde şanzuman ötmeye başlıyor herhangi bir kaçak yoksa şanzıman yağını değiştirmeye bence gerek yok..Bu arada 2005 mondeo var bendede aracım 165.000 km de daha hiç değiştirmedim servisin usta başısıda hiç değiştirme dedi 1 Ocak 2009 tarihinde Eren K?rar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 1 Ocak 2009 Paylaş 1 Ocak 2009 slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım olaya birde ben parmak atayım dedim:) Benim bildiğim arabanın şanzıman yağının mümkün olduğunca değiştirilmemesi çünkü değiştirildiğinde şanzuman ötmeye başlıyor herhangi bir kaçak yoksa şanzıman yağını değiştirmeye bence gerek yok..Bu arada 2005 mondeo var bendede aracım 165.000 km de daha hiç değiştirmedim servisin usta başısıda hiç değiştirme dedi debriyaj değiştirirken ne yapacaksınız? Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 1 Ocak 2009 Paylaş 1 Ocak 2009 debriyaj balatası değişince şanzuman yağımı değişiyormuşş Yorum bağlantısı
Eren Kırar 1 Ocak 2009 Paylaş 1 Ocak 2009 (düzenlendi) Aracın ömrü boyunca birkere değiştiririm işte oda debrıyaj zamanı Daha baskı balatayı bıle degıstırmedım cok saglam araba.Ustalar çok mıncıklıyor arabayı sonra bıdaha randıman alamıyorum ılk aracta sorun yasamıstım artık cok rahatım o konuda 1 Ocak 2009 tarihinde Eren K?rar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 1 Ocak 2009 Paylaş 1 Ocak 2009 Şanzımanı indirirken akslarıda söküyoruz yağ akıyo. Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 2 Ocak 2009 Paylaş 2 Ocak 2009 Kışlığı-yazlığı yok. Soğuk havada motorunuz ilk marştan sonra ne kadar yağsız çalışıyor bir bilseniz, bence buna odaklanın, kışın çok soğuklarda hareket etmeden biraz bekleyin, ilk 1 km tüm aksama nazik davranın, aracın toplam ömrünü inanamayacağınız kadar çok artırırsınız! Çağlar abi bunun mantığı nedir? Yağ soğukken tam anlamıyla yağlama sağlayamıyor mu? Birde NTV'de yakıtdan %30 tasaruf ile ilgili bir video var orada kışın aracınızı ısıtmak için beklemeyin diyor link aşağıda ntv'de yakıtdan %30 tasarruf videosu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ocak 2009 Paylaş 2 Ocak 2009 Soğuk motoru çalıştırıp rölantide ısıtmak için beklememek gerekir, boşuna tüketimdir, araç seyir halinde iken daha çabuk ısınır. İstisna olarak , çok soğuk zamanlarda, motor yağının tam dolaşımı için 20-25 saniye beklemek, sonraki 2-3 km aşırı devir çevirmemek, aşırı yoğunlaşan yağın ısınarak normal viskozitesini sağlamasına yardımcı olur. Yorum bağlantısı
Sıtkı Öztekin 11 Ocak 2009 Paylaş 11 Ocak 2009 Çağlar abi ben ingiltere den gelen ford araçlara servis yaptığımda manuel şanzumanlarda hep ATF gördüm.kıbrıs halkı ingiltereden az hasarlı yada ikinci el araç getiriyorlar.bir kaç tanesinin şanzumanı nı da söktük.hep atf çıktı.Ayrıca çoğu yeni araçların kataloğunda ya 80.000 de yada 100.000 de şanzuman yağını değiştirin diğe belirtiyordu diye aklımda kalmıştı ama kesin emin değilim. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 11 Ocak 2009 Paylaş 11 Ocak 2009 Çok soğuklarda bir dakikaya yakın çalıştırmakta fayda var tabii.Daha sonrada Çağlar Beyin dediği gibi nazik kullanım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts