Hasan Basri Bayraktar 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 Ayhan, arabanın şanzımanına 75W90 sentetik şanzıman yağı koyacaksın... Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 17 Ocak 2010 Paylaş 17 Ocak 2010 (düzenlendi) Ford CD'sinde aşağıdaki ifade yazıyor. "Under normal operating conditions the transmission fluid is filled for service life of the transmission and does not need to be changed." Yani orijinal yağ ömürlük diyor. http://www.otoclubturkiye.com/forum/post-a1142...07.GUI.pdf.html 17 Ocak 2010 tarihinde R?dvan Bakkal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 17 Ocak 2010 Paylaş 17 Ocak 2010 Ford CD'sinde aşağıdaki ifade yazıyor."Under normal operating conditions the transmission fluid is filled for service life of the transmission and does not need to be changed." Yani orijinal yağ ömürlük diyor. http://www.otoclubturkiye.com/forum/post-a1142...07.GUI.pdf.html Onu manuel şanzımanlar için diyor Tam çeviriside şu: "normal kullanım koşulları altında şanzıman yağı(aktarma sıvısı) servisçe doldurulur ve değiştirilmeye gerek yoktur" diyor Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Onu manuel şanzımanlar için diyorTam çeviriside şu: "normal kullanım koşulları altında şanzıman yağı(aktarma sıvısı) servisçe doldurulur ve değiştirilmeye gerek yoktur" diyor Tam tercümenin bu olduğuna emin misiniz? Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 (düzenlendi) Şanzuman yağı ömürlük vs gibi bir kavram olmamalı. Şanzuman yağı ortalama her 80-100 bin km de şanzumanın ömrü ve aracın konforu açısından değişimi önerilir. Haa sen o yağla 500 bin km de yapabilirsin ama riske girmenin ne anlamı var değil mi? 18 Ocak 2010 tarihinde Mert Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 19 Ocak 2010 Paylaş 19 Ocak 2010 Şanzımanı kendi aramızda tartışalım ama siz kesinlikle yağınızı değişeceksiniz. Sonsuz yağ diye bir şey olmaz... +1. Her şeyin olduğu gibi yağın da bir ömrü vardır. Dışardan bir etkiye maruz kalmasa dahi, gün yüzü görmese dahi periyodik olarak değiştirilir. CVT, otomatik, robotize, koldan vites farketmez. Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz 20 Ocak 2010 Paylaş 20 Ocak 2010 ne kadar yardımcı olur kıyaslama açısından bilmiyorum ama, 160K'daki aracımın şanzuman yağı ve filtresini değiştirdim bugün. Dextron ile. Yağ değişiminden önce titreme ve devir dalgalanması sorunu yaşıyordum, ayrıca çekişte azalmıştı. Forumları gezdiğimde de BMW'lerin şanzuman yağı için de "lifetime" ibaresi vardı ama çok güvendiğim bir abim değiştirmemi ve kesinlikle çok rahatlayacağımı söyledi. Şu anda vites geçişleri çok ama çok rahatladı, ayrıca silkeleme ve devir dalgalanması bitti. hatta 1 ay sonra yağı indirip bir daha bakacağız. tork konvertöründe bir miktar eski yağ kalıyormuş. çıkan yağ resmen pekmez gibi filtre ise simsiyahtı. Dextron atf yağın litresine 15 lira yazdılar. filtre (size gerekmeyebilir bu fiyat ama yazayım) 85 işçilik 20 lira... Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş 21 Ocak 2010 Paylaş 21 Ocak 2010 litresi 30 tl yagı getirecekler. yagı bir görüyüm ondan sonra konuşuruz tamam abi haber bekliyorum Banada serviste bu fiyata yakın bir şey söylemişlerdi.Siz bunlara aldırmayın.İnanın benim kadar araştırmamışsınızdır. İstanbuldan Ankaradan beri bütün servislere telefonla ulaştım ve sordum.Hiçbirinin dediği birbirini tutmadı.Ve sonunda yağın dexron II olduğunu anladım fiyatıda 15 lira (litresi).Ben eksilme esnasında dexron III koymuştum .Dexron III tam sentetik yağdır ve fiyatı 16 lira ve 20 lira arasında fiyatı değişir. Zaten en fazla 6 litre koyabilisinizki oda bayağı sabır ister.Bir saate yakın akması için beklerseniz. Türbindeki yağ zaten boşalmayacak ive filitredede 1 litreye yakın yağda kalacağı için size en pahalısından 20 x6 =120 liraya mal olacak. çok canınızı sıkmayın beni dinleyin ve yağınızı gönül rahatlığı ile değiştirin. cevabınız için teşkkür ederim hasan bey dexron II yada Dexron III tercihi neye göre ? bide hangi marka olduu önemli mi ? sonuçta bildiğim kadarıyla bunlar fordun şanzıman yağı kriterleri , her marka bu şekilde sağlıyabiliyor , bide sentetetik olup olmaması ne yi değiştirirki ? bilginiz var mı ne kadar yardımcı olur kıyaslama açısından bilmiyorum ama, 160K'daki aracımın şanzuman yağı ve filtresini değiştirdim bugün. Dextron ile. Yağ değişiminden önce titreme ve devir dalgalanması sorunu yaşıyordum, ayrıca çekişte azalmıştı. Forumları gezdiğimde de BMW'lerin şanzuman yağı için de "lifetime" ibaresi vardı ama çok güvendiğim bir abim değiştirmemi ve kesinlikle çok rahatlayacağımı söyledi. Şu anda vites geçişleri çok ama çok rahatladı, ayrıca silkeleme ve devir dalgalanması bitti. hatta 1 ay sonra yağı indirip bir daha bakacağız. tork konvertöründe bir miktar eski yağ kalıyormuş. çıkan yağ resmen pekmez gibi filtre ise simsiyahtı.Dextron atf yağın litresine 15 lira yazdılar. filtre (size gerekmeyebilir bu fiyat ama yazayım) 85 işçilik 20 lira... belki araçtan araca fark eder ama sizin filtreyi değiştirmek için şanzıman dağıtmalaır gerektimi ? , yani filtre şanzıman için demi dışındamı ? benim şanzıman tork konvektörü kolay ve açılabilir yerde , eğer şanzımanı indiriseniz kolyalık la değişiyor , ama filtere ile ilgili bilgim yok geçen yıl şanzımanı değiştiriken , tork konvektörü ayrı bir parça olarak elimde gezidirdim ondan biliyorum Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz 21 Ocak 2010 Paylaş 21 Ocak 2010 belki araçtan araca fark eder ama sizin filtreyi değiştirmek için şanzıman dağıtmalaır gerektimi ? , yani filtre şanzıman için demi dışındamı ?benim şanzıman tork konvektörü kolay ve açılabilir yerde , eğer şanzımanı indiriseniz kolyalık la değişiyor , ama filtere ile ilgili bilgim yok geçen yıl şanzımanı değiştiriken , tork konvektörü ayrı bir parça olarak elimde gezidirdim ondan biliyorum Hayır tayfun bey, altta bir tıpa var, yağ boşaldıktan sonra kapak açılıyor, filtre orda görünüyor, bir ton da kablo var içeride. Orasını spreyle temizleyip, filtreyi değiştirdiler. alt kapağı kapatıp daha yüksekte duran başka bir tapadan da yağı doldurdular. bizimkilerde tork konvertörü ayrılmıyor. ayrılsa da açmak için kesmek ve iş bitince kaynakla kapatmak gerekiyormuşç ama ortak yağı kullandıkları için 1 ay karışmasını bekleyip tekrar yağı kontrol edeceğiz. bugün -1 derecede sabah yola çıktığımda bile fark hissedildi. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 24 Ocak 2010 Paylaş 24 Ocak 2010 cd4e benzinli araçlarda galiba benimki dizel ve geçen yıl şanzımanı değiştirdim , üzerini özelikle okudum jatco yazıyor idi cd4e aynı zamanda jatco demekse bilmiyorum ??? konuyla alakasız ama şanzımanınız neden değişti? Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş 30 Ocak 2010 Paylaş 30 Ocak 2010 konuyla alakasız ama şanzımanınız neden değişti? ön tarafdan ses geliyordu bende akis kesiyor zannetim öyle sürmeye devam ettik 3 hafta sonra yolda bıraktı bende akisi kesit zaannetim aracı servise çektik şanzıman iptal motora yada tekerleklere hiç bir şekilde aktarım yapmıyprdu içindende acayip sesler geliyordu daha önceki aracımın şanzımnanı tamir ettirmiştidim çok başım ağrıdı bu seer tamir ettirmek yerine çıkma ie değiştirdim ama yağ meselensini hiç bakmamıştık o zman şimdi gerekli gibi bakanlar öyle diyor .... Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 8 Mayıs 2010 Paylaş 8 Mayıs 2010 FOCUS-1 şanzıman yağı ömürlüktür deniyor doğru mu arkadaşlar.Aracım 120.000km de yağ özelliğinmi kaybetmiştir diye değiştirmek istiyorum.Amam sanayiden yağ değişimöi sonrası şanzımandan ses uğultu gelebilir deniyo.Forum açayım tartışalım istedim. Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 8 Mayıs 2010 Paylaş 8 Mayıs 2010 120 bindeki aracınıza yakın zamanda baskı balata yenilemesi yapacaksanız şimdilik yağı değişmeye gerek yok. benim yağım 2 kez değişti, ne ses sorunu oldu nede zor geçiş. yağı orjinal kalınlıkta alırsanız ilk günki gibi olur, iyi olur kötü olmaz. Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 8 Mayıs 2010 Paylaş 8 Mayıs 2010 Peki sizin yağ değiştirme amacınız neydi?Genel bakım mı yoksa vites geçişlerinde sıkıntı falan mı? Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 8 Mayıs 2010 Paylaş 8 Mayıs 2010 Aracım düşük km li olmasına rağmen ilk sahibi bayandı ve indirimli baskı balata buldum ve debriyaj balatası değişti bundan dolayı ilk yağ değişimim bu şekilde oldu. sonrasında şaft bilyamdan ses geliyordu onu değişirken yağda boşalıyor, bu yağı süzüp tekrar koyuyorlar ama pimpirikli yapım sayesinde yağın tamamını tekrar değiştirdim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 Valla geçen gün bir şanzıman yağı gördüm... Yağdan başka her şeye benziyordu... Her ne kadar ömürlüktür dense de, bence 100 binde falan değişmek lazım... Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 (düzenlendi) Ömürlükten kasdedilen şey sanıyorum kullanıldığı şanzımanın ömrü... yani şanzıman bozulup içi açılana kadar değiştirmeye gerek yok deniliyor, içi açılıncada aynı yağı hiç bi usta tekrar kullanmaz galiba Ayrıca daha önce kullandığım Golf'teki klasik otomatik şanzıman içinde aynı şeyi söylemişlerdi... Yetkili serviste detaylıca sordurduğumda "ömürlük" cevabını almıştım... Şanzıman revizyona ihtiyaç duyana kadar herhangi bir yağ değişimi yaptırmanıza gerek yok denilmişti... Bakımlarda sadece 20 bin km de bir seviye kontrolü yapıldığını söylüyorlardı 9 Mayıs 2010 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sedat Can 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 Düz şanzımanların yağının değiştiğinde viteslere zor geçme veya uğultu sesi gelebileceğinden çoğu usta tavsiye etmiyor. Şanzıman yağı seviye kontrolünde eğer yağ özelliğini kaybetmişse (kolay kolay bozulacak bir yağ değil) değiştirmekten başka alternatif yok. Eğer vites geçişlerinizde ve şanzımanda sıkıntı yoksa hiç kurcalamayın derim Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 Baskı balata değişimi sırasında benim yağ komple değişti.Eskisine göre herhangi olumlu veya olumsuz bir durum hissetmedim. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 (düzenlendi) Bende geçen hafta baskı balata bilya ve yağı değiştirdim yetkili serviste hissedilir derece iyileşme gözlemledim araç debriyajdan gelen seside kesti.Ayrıca debriyaj gaz pedalı gibi oldu yumuşacık:) 9 Mayıs 2010 tarihinde Tahir ?lter tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 Debriyaj balatası değiştikten sonra eksilen yağı tamamlamak için 80 numara yağ kullandı usta, vites geçişleri kötüleşti. Mobil SHC 75W-90 yağ alıp komple değiştirdim, bu defa rulmanlar ses yaptı. En son orjinal yağ koyuldu, vites geçişleri düzeldi.Şimdi şanzıman ısınana kadar rulman sesi geliyor, ısındıktan sonra duyulmayacak kadar azalıyor. Bence değiştirilecekse de orjinal yağdan şaşmamak lazım. Yorum bağlantısı
Sedat Can 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 (düzenlendi) Debriyaj balatası değiştikten sonra eksilen yağı tamamlamak için 80 numara yağ kullandı usta, vites geçişleri kötüleşti. Mobil SHC 75W-90 yağ alıp komple değiştirdim, bu defa rulmanlar ses yaptı. En son orjinal yağ koyuldu, vites geçişleri düzeldi.Şimdi şanzıman ısınana kadar rulman sesi geliyor, ısındıktan sonra duyulmayacak kadar azalıyor. Bence değiştirilecekse de orjinal yağdan şaşmamak lazım. Demekki bu yüzden değişim önerilmiyor Mobil SHC 75W-90 zaten orjinal yağı değilmi? En son koyduğunuz yağ nedir? 9 Mayıs 2010 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 9 Mayıs 2010 Paylaş 9 Mayıs 2010 bence vites geçişlerinde veya başka biyerlerinde sorun yaşamıyorsanız hiç kurçalatmayın derim . Yorum bağlantısı
Recommended Posts