İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Manuel)


Levent Kuzu
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Mete Gürer

Ben şanzıman yağımı sırf içim rahat olsun diye değiştim. Şanzımanıma Mobil 1 SHC 75W-90 tam sentetil yağ koydum. Bostancu oto san sit'den lt'si 30 tl'ye aldım. Şanzıman (IB5 tipi olan) yaklaşık 2.3-2.5 lt yağ alıyor.

Manuel şanzımanlar için yağ değişimi önermiyorlar ama ben otomotiv sektöründe çalışyorum. İş alanım diretk şanzıma, aks gibi tahrik elemanları ile ilgili (Firma adı ZF). Birazda iş alanımdaki bilgiye dayanarak, 160.00'deki 2003 model aracımın şanzıman yağını değiştirdim. Yanlış anlaşılmasın amacım bilmişlik değil, sektörel bilgimi paylaşmak sizinle...

2001 yılından bu yana aracınızın şanzıman yağı değişmediyse ben sizin yerinizde olsam, içim rahat olsun ve olası şanzıman yağ özelliklerinin kısmende olsa bozulması ihtimalini de değerlendirerek yağ değiştirirdim. 100.00 TL'lik bir yağ değişim maliyeti sizi çoğu arızadan kurtarabilir.

En kötü ihtimalle şanzıman'ın içinde nasıl bir yap olduğunu bilirsiniz değişim sonrası...

Takdir sizin..

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca
Ben şanzıman yağımı sırf içim rahat olsun diye değiştim. Şanzımanıma Mobil 1 SHC 75W-90 tam sentetil yağ koydum. Bostancu oto san sit'den lt'si 30 tl'ye aldım. Şanzıman (IB5 tipi olan) yaklaşık 2.3-2.5 lt yağ alıyor.

Manuel şanzımanlar için yağ değişimi önermiyorlar ama ben otomotiv sektöründe çalışyorum. İş alanım diretk şanzıma, aks gibi tahrik elemanları ile ilgili (Firma adı ZF). Birazda iş alanımdaki bilgiye dayanarak, 160.00'deki 2003 model aracımın şanzıman yağını değiştirdim. Yanlış anlaşılmasın amacım bilmişlik değil, sektörel bilgimi paylaşmak sizinle...

2001 yılından bu yana aracınızın şanzıman yağı değişmediyse ben sizin yerinizde olsam, içim rahat olsun ve olası şanzıman yağ özelliklerinin kısmende olsa bozulması ihtimalini de değerlendirerek yağ değiştirirdim. 100.00 TL'lik bir yağ değişim maliyeti sizi çoğu arızadan kurtarabilir.

En kötü ihtimalle şanzıman'ın içinde nasıl bir yap olduğunu bilirsiniz değişim sonrası...

Takdir sizin..

Aslında şanzıman yağının değişmesi neden önerilmiyor anlamadım sonuçta yağın bir ömrü yok mu? Benim bildiğim sentetik motor yağlarının hiç araca konması bile 3 yıl raf ömrü var,araca koyuncada 10000 km ya da 2 yılda bir yağ bozuluyor.

Şanzıman yağı nasıl bir yağdır ki özelliğini hiç kaybetmiyor.

Birde normal mi bilmiyorum ama benim aracım bire geçerken zorlanıyor,ama bu zorlanma durur pozisyondayken hiç olmuyor lakin 10km/s gibi bir hızda örn küçük hızda viraj dönerken 2 den bir almak için vitesi güç kullanmam gerekiyor.

Örneğin iyice yavaşlayım hızımı 3-5 km saat hıza düşürürsem bu sefer baştada dediğim gibi sorunsuzca birinci vitese geçiyor,bu olayı daha önce yaşayıp yaşamadığımı bilmiyorum belki hep vardı farkında değildim(sanmıyorum) ama artık düşük hızlarda 1 geçmediğine eminim.Belki bakıma ihtiyacı vardır dedim bende kendime misal yağını yenilesem düzelir diye düşündüm.

Araçdaki herparçanın bakımı varken şanzımanın herhangi bir bakımı yokmu?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

musa bey, 1 e geçmeme olayı bir çok ford'ta mevcut. 2005 fiesta ve focusII kullandım, onlarda mevcut, ancak 2008'lerde daha düzelmiş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Araba hareket halindeyken birinci vitese zor gecer. Sadece ford degil kullandigim butun arabalarda bu vardi.

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Ben hala manuel şanzımanların yağı neden değişmez anlamadım.

Motor yağının bile raf ömrü yada aracınıza koyduğunuz andan itibaren isterseniz '0' km yapın 2 senede bşr değişirilimesi gerekiyorsa, şanzıman yağıda motor yağı benzeri bir yağ o nasıl değiştirilmiyor?

100000 Km de ya da üstünde değişip berrak çıkan şanzıman yağları varmıdır? Hadi berrak çıktı diyelim özellğini hala koruyormudur?

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Hangi yağ yada araba olursa olsun muhakkak yağda bozulma olur ve gene muhakkak değişilmeli.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Benzer bir şekilde difransiyeller için de yağ değişiminden bahsedilmez. Ama çok uzun ömürlü kullanımlarda değiştirilir. Sanırım daha çok yanma odası gibi ısı kaynaklardan uzak olunması yağ ömrünü çok uzatıyor.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Murat Karahan

Ben de de aynı sorun mevcut.98 mondeo kullanıyorum.1 ve 2. viteslere atmakta sorun yaşıyorum.Genelde bu sorun motor soğukken oluyor.ama sıcakken de başıma birkaç defa geldi.araba stop etmişken sorun yok çok rahat atıyor.ama hareket halinde 1 ve 2.viteslere atmada sorun oluyor hatta 2 ye attığımda vites tutmayıp ses çıkarıyor.Bende sabahları çareyi 1. viteste biraz fazla hızlanıp direk 1 den 3 e atıyordum.Kışın .Aynı sorun benim Palio da da vardı.Sanayide bir ustaya sordum( ne derece doğru bilmiyorum) dediki kullanılan yağ kalın olduğundan bunu yapar.bir yağ numarası vermişti.bunu kullanırsan sorunun gider ama şanzımandaki en ufak sorunda ses yapar.Bu defa sesten rahatsız olabilirsin.Benim gözlemlerimde bu sorunun genelde motor soğukken ve özellikle kışın başıma gelmesi.kışın kalın yağ geç ısındığı için vites tutmuyor olabilirmi acaba?

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Kalın yağla ilgili söyledikleriniz doğru ama neden kalın yağ koydurttunuz, baskı balata mı değişti?

Yorum bağlantısı
Murat Karahan

Açıkçası ne zaman yağ kondu ne tür kondu pek bir bilgim yok.arabayı alalı 7-8 ay oldu.Sizler ne tür bir yağ koymamı önerirsiniz.Sorun düzelecekse hemen değiştireyim ben.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Ben de de aynı sorun mevcut.98 mondeo kullanıyorum.1 ve 2. viteslere atmakta sorun yaşıyorum.Genelde bu sorun motor soğukken oluyor.ama sıcakken de başıma birkaç defa geldi.araba stop etmişken sorun yok çok rahat atıyor.ama hareket halinde 1 ve 2.viteslere atmada sorun oluyor hatta 2 ye attığımda vites tutmayıp ses çıkarıyor.Bende sabahları çareyi 1. viteste biraz fazla hızlanıp direk 1 den 3 e atıyordum.Kışın .Aynı sorun benim Palio da da vardı.Sanayide bir ustaya sordum( ne derece doğru bilmiyorum) dediki kullanılan yağ kalın olduğundan bunu yapar.bir yağ numarası vermişti.bunu kullanırsan sorunun gider ama şanzımandaki en ufak sorunda ses yapar.Bu defa sesten rahatsız olabilirsin.Benim gözlemlerimde bu sorunun genelde motor soğukken ve özellikle kışın başıma gelmesi.kışın kalın yağ geç ısındığı için vites tutmuyor olabilirmi acaba?

şanzıman ısındıktan sonra problem olmuyorsa yagdandır.

Yorum bağlantısı
Murat Karahan
şanzıman ısındıktan sonra problem olmuyorsa yagdandır.

ustam eliniz değmişken Aracıma uygun bir yağ markası önerseniz iyi olur.Bu cumartesi sanayiye gidecem elim değmişken yağı da değiştireyim.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Erim Gülaçtı

Merhaba arkadaşlar. Bu soru geçen forumu okurken aklıma takıldı. Şanzıman yağı kontrol ettirilmeli mi büyük periyodik bakımlarda? Eğer öyleyse bu kontrolün aralığı nedir? Sonuçta o yağ da motor yağı gibi eskiyip yıpranıyor diye düşünüyorum. Sizin fikirleriniz neler?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Manuel şanzıman yağı dış ortama kapalıdır, eksilmez, tozlanmaz, tabii keçelerden kaçırma yoksa.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Zamanla kimyasal ömrünü doldurmaz mı? Gerçi yine fiziksel olarak yağlama yapar ama ne derece etkili olur bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Alper Özden
(düzenlendi)
Merhaba arkadaşlar. Bu soru geçen forumu okurken aklıma takıldı. Şanzıman yağı kontrol ettirilmeli mi büyük periyodik bakımlarda? Eğer öyleyse bu kontrolün aralığı nedir? Sonuçta o yağ da motor yağı gibi eskiyip yıpranıyor diye düşünüyorum. Sizin fikirleriniz neler?

Ben olaya makina bazlı düşünüyorum çünkü araba şanzımanı olayını bilmiyorum ama biz makinalardaki şanzıman,redüktör ve mekanik ekipmanların çalışma zamanları veya bakım zamanı geçen ekipmanların yağın eskidiğine bakmada değiştiriyoruz (bakım kitaplarından ve tercübeyle sabit makina olayında )

Ama bu arabalarda mevcut olduğunu göremedim

tamam kapalı kutu ama sonuçta konulan yağın bir zaman ve calışma süresi var.

şanzıman ve vites kutusunun yağını sorun olduğunda mı değiştireceğiz

:)

tarihinde Alper tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sedat Can

Çağlar bey aracımın motor yağı değişiminde, araç lifte iken şanzıman bölümünün alt kısmında hafif yağlanma olduğunu gördüm, servisteki arkadaş da farketti. Keçelerden kaçırma olduğunu söyledi. Şanzıman yağında eksilme yoktu. Özellikle dikkat ediyorum, aracı park ettiğim yerlerde herhangi bir yağ damlaması olmuyor. Bu durumda fazla yağ eksiltmesi yaparmı, servis keçeleri değiştirme işlemine yaklaşık 100 YTL. fiyat çıkarttı, normalmi?

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Herhangi bir damlama yoksa park ettiğiniz yerde öyle aşırı bi yağ laçağı yoktur.Terleme vardır onuda periyodik olarak kontrol altında tutun tamamen keçelerden kaçırmaya başladığında değiştirirsiniz.

Yorum bağlantısı
Erim Gülaçtı
Zamanla kimyasal ömrünü doldurmaz mı? Gerçi yine fiziksel olarak yağlama yapar ama ne derece etkili olur bilmiyorum.

ben de bunu düşünüyorum zaten. şu anda 50 bin'de arabam. daha erken herhangi bir sorun olmazsa bir sonraki periyodik bakımında (60 bin bakımı) değiştirtmeyi düşünüyorum şanzıman yağını. sanırım mantık olur bu kilometrede bir kontrol. her ne kadar çağlar hocam'ın dediği gibi kapalı bir ortam da olsa zamanla incelip yıprandığı kanısındayım.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Focuslarda şanzıman yağı herhangi bir kaçak sebebiyle azaldığında yağ lambası veya herhangi bir uyarı lambası yanar mı?

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Şanzıman keçesi değişimi hassas bir işmidir, bulunduğum yerde servis yok malesef...

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam

şanzuman yağı eksildiğinde belirtileri nedir peki? sanırım vites geçişlerinde problem olur. bunun dışında ses uğultu yada başka bir belirti olurmu? yağsız şanzuman nelere sebep olur, ne masraf çıkarır?

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Ayhan Onaran
(düzenlendi)

Arkadaşlar ben bu konuyu 2 gündür okuyorum hiç bişey anlamadım.Şimdi konu sanırım şu : Manuel vites bir araca ATF konur mu konmaz mı?

Ben size şunu söyleyim o zaman.Baskı balata değiştirdiğimde 3 litre yağ alma mı söyledi usta.Şanzıman yağı.Aracımda manuel.Neyse ivedikte bilenler bilir belki BAYSAL diye büyük bir parçacı var oraya gittim adamlar bana mobil 1 in ATF sini verdiler.İyide bu otomatikler için bunun manuelini istiyorum ben dedim.Ne manueli abi dediler.Benim araç otomatik değil ki niye otomatik şanzıman yağı koyayım ki dedim.Abicim manueller için yağ yok ki dedi.Nasıl yok ya bu olmaz dedim çıktım.Başka bir parçacıya gittim.Focus için Manuel şanzıman yağı dedim adam bana yine üzerinde ATF yazan 3 tane kutu getirdi.Yine aynı muhabbet yaşandı.En sonunda ustayı aradım.Napacam ben dedim.Sen mobil 1 in atf sini al gel dedi.Biz hep ATF koyuyoruz hiç bir sorun yok dedi.Bende yaklaşık 4 aydır kullanıyorum.. Eğer ki bu böyle olmaz diyen birisi varsa ve manuel şanzıman yağını nerede bulacağımızı biliyorsa bende değiştirteyim :( Bu arada fiyatınıda ekleyim 3 litre ATF 30 TL

tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş
Arkadaşlar ben bu konuyu 2 gündür okuyorum hiç bişey anlamadım.Şimdi konu sanırım şu : Manuel vites bir araca ATF konur mu konmaz mı?

Ben size şunu söyleyim o zaman.Baskı balata değiştirdiğimde 3 litre yağ alma mı söyledi usta.Şanzıman yağı.Aracımda manuel.Neyse ivedikte bilenler bilir belki BAYSAL diye büyük bir parçacı var oraya gittim adamlar bana mobil 1 in ATF sini verdiler.İyide bu otomatikler için bunun manuelini istiyorum ben dedim.Ne manueli abi dediler.Benim araç otomatik değil ki niye otomatik şanzıman yağı koyayım ki dedim.Abicim manueller için yağ yok ki dedi.Nasıl yok ya bu olmaz dedim çıktım.Başka bir parçacıya gittim.Focus için Manuel şanzıman yağı dedim adam bana yine üzerinde ATF yazan 3 tane kutu getirdi.Yine aynı muhabbet yaşandı.En sonunda ustayı aradım.Napacam ben dedim.Sen mobil 1 in atf sini al gel dedi.Biz hep ATF koyuyoruz hiç bir sorun yok dedi.Bende yaklaşık 4 aydır kullanıyorum.. Eğer ki bu böyle olmaz diyen birisi varsa ve manuel şanzıman yağını nerede bulacağımızı biliyorsa bende değiştirteyim :good1: Bu arada fiyatınıda ekleyim 3 litre ATF 30 TL

aslında bişey olmaz diyorla ama olur

mobil 1 kendi sitesinde bile detaylı bi şekilde yazıyor

manuel ve otomatik viteslarin çalışma mantığı tamamen ayrı

manulede önemli olan dişlilerin geçis esnasında yıpranmamaıs aşınmaması

otomatiklerde ise genelde türbin ile basınç sayesinde vites geçilerinin sağlanması

birinde asıl görec aşınmayı önlemek diğerinde ise vites geçişin sağlamak tamamen farklı şeyler bence

daha detaylı bilen arkadaşlar muhakkak vardır

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...