İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

M.Fatih Yüce

abi çok soruyorum ama yağın filitrenin durumu nasıldı hatırlıyormusun

Ben arabanın başında durma işini nisan 1995 yılında bıraktım. Çok sevdiğim Peugeot 405 Mi16 ile 4 takla atıp perte çıkınca bir daha arabalarım ile duygusal bağ kurmadım :D

Usta'yı gözlemlerim beğendimmi işi ona bırakırım. Beğenmezsem arabayı o serviste tamir ettirmem...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burhan Gökşen

Arkadaşlar Merhaba

Benim C Max ın otomatik vitesi bazen P (park) konumuna geçmiyor mandalı birkaç defa tutup brakınca geçiyor veya Triptoniğe geçip tekrar P ye aldığında geçiyor. Soğuk havalardan kaynaklanıyor olabilirmi. bu arada 50 cm kar var. ısıda -10 ile 1 derece arasında

Yorum bağlantısı
Burhan Gökşen

4 ay oldu alalı benden öncede değiştiğini sanmıyorum

şuan 100 km de

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Aracım revize edildi toplam 1780TL yarısı 890TL ödeyeceğim..

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Aracım revize edildi toplam 1780TL yarısı 890TL ödeyeceğim..

Hadi hayırlısı. Umarım bir daha sorun çıkarmaz. Ne yapıldığını ve neden kaynaklandığınıda bir ara yazabilirsen sevinirim.

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Arkadaşlar;

Otosanın servise kestiği faturanın içeriği; Değişen parçalar; Rulman - Şaft, Fren Balata, Conta (CVT), Rulman, Conta - Yağ, Conta - Yağ, Rulman Komple - İğme, Sensör Şanzıman Hız (CVT), Yağ Şanzıman, Conta, Rulman Şaft ve İşçilik; 988.15TL (Yalnız burda yüksek tutan 2 kalem var, 240TL İşçilik ve 238.44TL Sensör Şanzıman Hız (CVT)).

Mersin Ford Servisinin bana fatura ettiği miktar; Sökme - Takma işçiliği + Nakliye; 786.85TL

Toplam; 1775TL ve %50 si garantiye girdiğinde benim ödediğim miktar 887.5TL

Kısaca, CVT otosanda ücretsiz yapıldı gibi bişey sadece sökme takma ve nakliye ödedim gibi..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Sağolun, inşallah daha sorun çıkarmaz. Değerlendirme yapcak olursak, vites geçişleri çok yumuşak olmuş yani P den D ye geçirirken daha önce sertti, şimdi cok yumuşak. Onun dışında tabiki gelen ses gitmiş, artı gözlemlediğim bir değişim motorun sesinde de sanki biraz azalma var. Ford'daki vitesimi test eden başteknisyen motorumun cok iyi durumda olduğunu söyledi. Vites seçeneğim EKONOMİ de idi, şimdi ADAPTİF e aldım, sanki bir güç arkadan öne doğru kesintisiz itiyor:)) Gerçekten mükemmel bir vites..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

hocam görünen şanzıman yağı ve cvt hız sensörü conta diğerleri ne anlamadım rulmanlar şanzımanın içindemi acaba

geçmiş olsun

şanzıman yağını değiştirmek iyi mi kötü mü hala anlamadım ben kafam hala karışık km de 86700 de 90binde değiştireyim diyordum ama

vites seçeneği adaftif olmasını servis mi söyledi yoksa sen mi karar verdin onların bir önerisi var mı

Servis söylemedi ben Adaptif e cevirdim daha önce hep Ekonomi de kullanıyordum biraz zorliayayım dedim.. O yağ sanırım şanzımanın asıl o değiştirdiğim yağı değil başka bir şeyin yağı çünkü 42TL tutmuş, eğer o ise bu kadar tutmaması gerekir. Evet bu rulmanlar şanızmanın içinde sanırım aşınan onlar olmuş. Acaba bu hız sensörü arızalanınca vitesin çalışma düzeni mi bozuldu da bu kadar rulman değişimine gerek duydular..

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

ben bişey anlamadım sanırım şanzımanı açmadan mevcut yağı bir yere almışlar tamir ettikten sonra geri koymuşlar biraz eksik kalmış üstüne tamamlamışlar

Olabilir..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

hocam faturanın fotosunu görme şansım var mı ? anladığım kadarıyla arızanın sebebi hız sensörünün bozulması bunu sebebi ne olabilir acaba

Faturam kesilmedi (ki onu normalde göstermezler) daha çünkü benim yazdıklarım Otosan'ın Servise kestiği fatura daki kalemler tarayıp maille yollamışlar aslı vitesle beraber gelmesi gerkiyordu ancak gelmemiş ayrıca yollamışlar o da daha servise ulaşmadığından servis bana fatura kesemiyor. Faturamı 2 gün sonra alacağım tarayıp yollarım.

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

geçmiş olsun güzel günlerde kullanmanız dileği ile..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

geçmiş olsun güzel günlerde kullanmanız dileği ile..

Sağolun, teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Yapılan yere kendiniz bıraksanız neredeyse bedavaya gelecekmiş. :)

Neyse geçmiş olsun umarım bi daha olmaz. :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Yapılan yere kendiniz bıraksanız neredeyse bedavaya gelecekmiş. :)

Neyse geçmiş olsun umarım bi daha olmaz. :nazar:

Aynen öyle

Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt

cvt çok güzel ancak sorunlu bir şanzıman. Çıkması 3500-4000 tl fiyattan satılıyor, yenisi serviste 19.000.-tl. Tamir edebilende pek yok. Arızalı kısmı tespit edilirse sadece o parçanında çıkmasına bakılabilir.

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

cvt çok güzel ancak sorunlu bir şanzıman. Çıkması 3500-4000 tl fiyattan satılıyor, yenisi serviste 19.000.-tl. Tamir edebilende pek yok. Arızalı kısmı tespit edilirse sadece o parçanında çıkmasına bakılabilir.

Çıkmasının 3500-4000TL olduğu doğru Antepte buldum 3500TL ye ancak yenisinin o kadar olduğunu düşünmüyorum, Belki 5000 yada 6000 olabilir ama 19000 çok fazla bence, yine de araştıracağım bunu..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Hadi hayırlısı. Umarım bir daha sorun çıkarmaz. Ne yapıldığını ve neden kaynaklandığınıda bir ara yazabilirsen sevinirim.

Fatih hocam;

Faturamda sadece CVT Şanzıman revizyonu + İşçilik bedelleri yazıyor. Ancak Otokoç un servise kestiği faturanın taranmışından bir kopya aldım. Daha önce yazdığım liste aynen doğru, ancak arıza nedenini servis bilimiyor onlar böyle birşeyle karşılaştıklarında aynen revizyon yazıp yolluyolar. Bunu öğrenmenin yolu Ford müşteri hizmetlerini aramak lazım sanırım, arayıp sormayı düşünüyorum. Aşağıdaki listeyi Otosan'ın kestiği faturadaki listeden kopyaladım;

Otosanın servise kestiği faturanın içeriği; Değişen parçalar; Rulman - Şaft, Fren Balata, Conta (CVT), Rulman, Conta - Yağ, Conta - Yağ, Rulman Komple - İğme, Sensör Şanzıman Hız (CVT), Yağ Şanzıman, Conta, Rulman Şaft ve İşçilik; 988.15TL (Yalnız burda yüksek tutan 2 kalem var, 240TL İşçilik ve 238.44TL Sensör Şanzıman Hız (CVT)).

Benim tahminim; Kilit parça hız sensörü bu bozulunca şanzıman düzgün çalışmadığından diğerleri zaten rulmanlar ve contalar dolaylı olarak aşınmaya uğramış, eğer hız sensörü problemli ise bu aletin neden bir arıza lambası yok (ki bu kadar teknolojik bir alet) ve dolayısı ile bahsi geçen parçalar aşınana kadar anlaşılmıyor..

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Fatih hocam;

Faturamda sadece CVT Şanzıman revizyonu + İşçilik bedelleri yazıyor. Ancak Otokoç un servise kestiği faturanın taranmışından bir kopya aldım. Daha önce yazdığım liste aynen doğru, ancak arıza nedenini servis bilimiyor onlar böyle birşeyle karşılaştıklarında aynen revizyon yazıp yolluyolar. Bunu öğrenmenin yolu Ford müşteri hizmetlerini aramak lazım sanırım, arayıp sormayı düşünüyorum. Aşağıdaki listeyi Otosan'ın kestiği faturadaki listeden kopyaladım;

Otosanın servise kestiği faturanın içeriği; Değişen parçalar; Rulman - Şaft, Fren Balata, Conta (CVT), Rulman, Conta - Yağ, Conta - Yağ, Rulman Komple - İğme, Sensör Şanzıman Hız (CVT), Yağ Şanzıman, Conta, Rulman Şaft ve İşçilik; 988.15TL (Yalnız burda yüksek tutan 2 kalem var, 240TL İşçilik ve 238.44TL Sensör Şanzıman Hız (CVT)).

Benim tahminim; Kilit parça hız sensörü bu bozulunca şanzıman düzgün çalışmadığından diğerleri zaten rulmanlar ve contalar dolaylı olarak aşınmaya uğramış, eğer hız sensörü problemli ise bu aletin neden bir arıza lambası yok (ki bu kadar teknolojik bir alet) ve dolayısı ile bahsi geçen parçalar aşınana kadar anlaşılmıyor..

İstanbul'da cvt revizyonu yapan 2 özel servis (forumdan tavsiyeli) var. Onların fiyat'ı ile mukayese için istemiştim. Artık bir gün olurda bozulursa bu servislerden birini ziyaret etmem gerekecek. Hız sensör'ün arızalanmasını anlamamak kötü olmuş.

Eğer arabanızdan şu hali ile memnunsanız kullanmaya devam edin. Şanzımanınız en az 100,000 belki 200,000 km garanti hizmet eder. Ben çok değişik araba kullandım yada test ettim cvt + dizel olarak c-max'ten daha iyi araba bulamadım. Alırsam büyük bir ihtimalle yeni c-max + powershift benzinli olma ihtimali %75 (nasılsa yakında gelecektir) yada golf+dsg % 25 .

Gerçi ben geçen ay remap yaptırdıktan sonra arabamdan çok daha zevk alarak kullanmaya başladım. Belki 2-3 sene daha bunun ilede devam edebilirim.

Hepimize arızasız, kazasız, huzurlu kullanmalar dilerim :)

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt

İkitelli Atarürk oto sanayide 1. sokaktaki şanzımancı 2-3 tane cvt topladı, alıştı. Sorun yaşayan olursa yardımcı olabilirim. Kuzenim ford çıkmacısı (İkitellli'de Bilen oto) ve elinde sökük cvt şanzıman var, parça temini için yardımcı olabilirim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Sağolun Fatih hocam aracımdan cok menunum :nazar: hatta eskisinden de daha iyi olmuş diyebilirim :nazar: . inşallah bir daha gerek kalmaz, Bende öyle düşünüyorum en az 100.000km giderim ve forum daki diğer arkadaşların dediği gibi kullanmaya devam edeceğim, bu araç benim ikinci arabam, ilk aracım 2004 Polo 1.4 75bg idi. Ancak C-Max almamın 2 nedeni vardı, birincisi ben çok uzun boyluyum yaklaşık 1.99 :) kadar, Polo da araca sığma konusunda bayağı sıkıntı yaşadım, İkinci nedeni güçlü motorları daha çok seviyorum. (Bindiğim araç en az 1.6 olmalı, ve haklısınız benzin ve vergiler bu kadar pahalı olmasa 1.6 Ecoboost hatta 2.0 Powershift li ülkemize gelse... :)) Arabanın gaz pedalına bastığınızda sizi öne doğru iten o gücü hissetmek beni daha mutlu ediyor ve CVT şanzıman bunu Manuel vitesi arabadan çok daha iyi hatta mükemmel bir şeklide yapıyor. Artı içindeki konfor ve özellikler de ayrı bir olay.

Ayrıca yaşadığım bu olay sayesinde bir sürü kişi ile tanıştım ve artık bende gözlemlediğim bri sürü şeyi yeri geldikçe paylaşacağım.

geçmiş olsun hocam artık keyifle binin arabanıza bunları boş verin :good1:

Keyifle biniyorum.. :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...