İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Semih İzgi

Keyfekeder değiştirelim desek ;

1-Eski yağ şanzımandan nasıl boşaltılıyor

2-Konulacak yağ hangi vasıfta ve marka olmalı

3-Bu işlem ne kadar zaman alır

F1 için,

1-eski yağ yolcu taraf ön aks sökülerek boşaltılır

2-Ford otosan şanzuman yağı satılıyor servislerde. litresi 20TL gibi bir değerdi kapasitesi de 2.7 litre gibi

3-ustanın hamaratlığına göre 25 dakika ile 40 dk arası

Yorum bağlantısı

Şanzımanda sorun yoksa periyodik olarak değiştirilmiyor. Kapalı devre sistem olduğu için, yağı bozacak başka bir etken meydana gelirse değiştirilmesi gerekebilir. 225.000km'de olan Mazda aracımızı sattığımızda şanzıman yağı hiç değişmemişti. Vites geçişlerinde problem olmadığı için değişim ihtiyacı duymadık.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Konu ile direkt bağlantısı var mı bilemiyorum ama vites geçişlerinin daha sertleştiği kanısındayım.

Burada havaların soğuması etken olabilir tabi..

Vites ile ne kadar oynarsam oynayım bir türlü yumuşatamadım :)

Şaka bir yana vites geçişlerini kolaylaştırmak için ne tür bir işlem gerekli.Bu konuda tecrübe edinenler var mı?

Yorum bağlantısı

2000 Mondeoda Otomatik şanzıman yağı ATF'mi ? (kırmızı)

Kimi öyle diyor kimi başka diyorda En sağlıklı burası sanırım.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Tam bi yorum yok yani... :s

Hondanın otomatik modelinde kullandığı yağı kullanacaktım ama Başıma iş açar diye bişi yapamıyorum. :s

tarihinde Hakan Kurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Tamam güzelde bu meretin mutlaka bi değişim km'si ve yağı olmalı...

Araçta herhangi bi sorun yok kesinlikle vites geçişleri çok güzel.

Ama yıoranmadan değişim zamanında değişim yapılması gereklidir bence...

Yorum bağlantısı

Ben kendimce okuduklarımdan, 60-70.000km de bir değiştirilmesi gerektiğini çıkardım. Şu an aracım 107.000km'de. Yaklaşık 130.000km'de değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak 95-100.000km civarıydı sanırım, motorsilk uygulaması yaptım.

Yine birçok konuda gözlemlediğim; otomatik şanzuman içindeki yapı, sürtünme sonucu metal kırıntılarını yağa karıştırıyor. Bir süre sonra yağ özelliğini kaybetmeye başlıyor. Yine yağ içindeki yabancı maddeler sağlıklı çalışmayı engelliyor. Bahtiyar'ın dedikleri çok önemli. Ancak ne yalan söyleyeyim, ben bu kadar hassas davranmadım. Çok uzun ışık süresi olmadıkça (120sn ve üstü) boşa almadım. Ancak araç durmadan vites r-d arası geçiş yapmamaya çalışırım. Sabah ilk çalıştırmada şanzıman yağı ısınması için düz vitese göre biraz daha fazla beklerim. Her zaman yapamıyorum ama park ederken önce boş pozisyona getirip, el frenini çekip sonra P'ye almak şanzıman üzerindeki yükü azaltacaktır. Mondeolardaki şanzıman kesinlikle sportif değil. Bu nedenle acil ve zorunlu durumlar hariç dip gaz yapmamakta fayda var. Bu da şanzımanı gereğnden çok hırpalıyor. Aracın aynı viteste hızlanması arzu ediliyorsa arada bir o/d kapatılarak bu zevk haddinden fazla tadılabilir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

peki hangi yağ ?

Kırmızı atf denen bi yağ var bizim honda'da kullandığımız (civic,accord,cr-v) Birde Uyugn olacağını sanmadığım CVT yağ (city,jazz,hrv)

Mondeonun cvt şanzıman olmadığından kırmızı atf mantıklı gibi geliyor Ama emin olamadım hala.

Yorum bağlantısı
Ünal Ercan

160.000 km ye gelen aracımın şanzıman yağının değiştirilme zamanı gelmişmidir?Bunu anlamanın fiziki bir yolu varmıdır? Ford değişim için servislere Yıl / Km gibi bir değer vermişmidir?

90bin-100bin km'de bir mutlaka değiştirilmeli.

siz çok geç bile kalmışsınız.

mobil1 'in web sitesine girin aracım için uygun yağ hangisi kısmında çıkıyor. hatta tam sentetik yağ koymuş olursunuz vites geçişleriniz yumuşar yeni araç almış gibi olursunuz.

manual şanzuman yağı değiştirilmez diyen usta teknisten vs varsa da pek itibar etmeyiniz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Kafam karıştı yine.Genel kanı değiştirilmez yönünde fakat siz 90-100k da değişir diyosunuz.Teknik bir kaynak varmı bu bilgiyi doğrulayacak yoksa tecrübeye dayanan bir varsayım mı bu?

Yorum bağlantısı
Ünal Ercan

kimse tam olarak sorunun cevabını bilmeden yorum yaptığı için kafanız karışıyor.

http://cars.cartalk.com/content/advice/transmissionfluid.html

http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=ct&subject=adv&story=ctTrans

http://www.uzmantv.com/sanziman-yagi-ne-ise-yarar

ayrıca bknz: fiat bravo kullanıcı kılavuzu

eğer tam sentetik pahalı kaliteli mobil1 gibi yağ kullanmayacaksanız bir işe yaramaz.

ustalar çekiniyor değişmeye beceremiyorlar belki de bazıları ömür boyu değişmeye gerek yok diyip kestiriyor.

nasıl değiştirilir onu araştırın aracın markasına göre farklılk olabilir. tapada mıknatıs var bazı araçlarda o yağın içindeki ufak metal taneleri tutuyor.

zamanla şanzuman aşınır değişmek zorunda kalırsınız dişlinize bakmanın yolu yağını değişmek

güvenilir bir ustaya değiştirtmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

kimse tam olarak sorunun cevabını bilmeden yorum yaptığı için kafanız karışıyor.

http://cars.cartalk....ssionfluid.html

http://www.cars.com/...v&story=ctTrans

http://www.uzmantv.c...gi-ne-ise-yarar

ayrıca bknz: fiat bravo kullanıcı kılavuzu

eğer tam sentetik pahalı kaliteli mobil1 gibi yağ kullanmayacaksanız bir işe yaramaz.

ustalar çekiniyor değişmeye beceremiyorlar belki de bazıları ömür boyu değişmeye gerek yok diyip kestiriyor.

nasıl değiştirilir onu araştırın aracın markasına göre farklılk olabilir. tapada mıknatıs var bazı araçlarda o yağın içindeki ufak metal taneleri tutuyor.

zamanla şanzuman aşınır değişmek zorunda kalırsınız dişlinize bakmanın yolu yağını değişmek

güvenilir bir ustaya değiştirtmek gerekiyor.

Değiştirilmesi gerekirse hangi yağ?Ben daha önce mobil e baktım üzerinde yazan araç kitapçığındaki teknik kodlama ile uyuşmadı.Satıcı bu yağ şanzuman için dese de aklıma yatmadı.Ford için mobil in hangi yağı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Ustalar pek çekinmezler, hatta sonuçta ciro yapacakları için seve seve değiştirirler, ancak üreticisinin değişim periyodu yok dediği bir yağı, değiştirmeye kalkan ustaya da müşterisi bir daha uğramayabilir

2. Ford değişim periyodu koymamış (yıl olarak bakmadım ama km olarak yok)

3. Benim 10 yaşında manuel şanzımanlı arabam varsa, değişirim, masraftan kaçmam yani tamamen müşteri tercihi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Orçun Okyay

Benim 2007 C-Max TDCi CVT bir aracım var, 1 gün içinde vitesten ses gelmeye başladı, Mersindeki servise götürdüm revizyona gönderdiler, Ankaraya, cünkü tamri burada olmuyormuş, sanırım cok da büyük masraf açacak, ancak konlarda okuduğum kadarıyla bu hastalık kronik imiş, ancak vites yapılıp geldiğinde tekrar bu arızayı yapamama yada yapma riski, CVT vites kullanıcılarının deneyimlerine dayanarak nedir? çünkü forumdan, internetten ve çevremden duyduklarımdan arabayı satmam yönünde bir sonuç çıkıyor, aslında arabamdan cok memnun idim vites sorununa kadar..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

araç kaç km de bugüne kadar yağını değiştirdiniz mi ?

Araç 106000km de aldığımda 87000km de idi ve aracın tüm bakımları Ford yetkili servisinde yapıldı, zaten uzatılmış garantisi geçen sene bitti, Şanzıman bakımı 87000km de diğer ağır bakımile birlikte yaptırdım; Şanzımanın Yağ ve filtreleri değişti... siz bir sorun yaşadınız mı?

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

yapıldı. inşallah sorun cıkarmaz..

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Araç 106000km de aldığımda 87000km de idi ve aracın tüm bakımları Ford yetkili servisinde yapıldı, zaten uzatılmış garantisi geçen sene bitti, Şanzıman bakımı 87000km de diğer ağır bakımile birlikte yaptırdım; Şanzımanın Yağ ve filtreleri değişti... siz bir sorun yaşadınız mı?

Garantiyle yapılıyordu cvt ler? Araç servis bakımlıymış, araştırdınızmı bu konuyu hiç..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Bana serviste garanti nin 4 yıl olduğunu söyledi, hatta ordaki servis danışmanı tanıdık, eğer öyle bişey varsa şansımı zorlarım.. Gerçi daha neyi var diye dönmediler, haber bekliorum sorunu ne ve fiyatı ne die?

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

sanırım c-max ve focus un ghia larında sorun olma ihtimali daha yüksekmiş

kullanıma bağlı birazda sakın kullanmak çok önemli

130bin kmde hiç sorun çıkarmayan focus da var mesela

sanırım c-max ve focus un ghia larında sorun olma ihtimali daha yüksekmiş

kullanıma bağlı birazda sakın kullanmak çok önemli

130bin kmde hiç sorun çıkarmayan focus da var mesela

Aslında kronik bir sorun olabilir, ancak bu herkesde cıkacak die bir kaide yok.. Ancak okuduklarımdan cıkan özet bu vitesin dizel motorla olan uyum sorunu, dizel motorun torkunu kaldıramaması ve parçaların çabuk aşınması, ancak yine de kulanım cok önemli bence cünkü herkes aynı şekilde kullanmıor arabayı...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Aslında kronik bir sorun olabilir, ancak bu herkesde cıkacak die bir kaide yok.. Ancak okuduklarımdan cıkan özet bu vitesin dizel motorla olan uyum sorunu, dizel motorun torkunu kaldıramaması ve parçaların çabuk aşınması, ancak yine de kulanım cok önemli bence cünkü herkes aynı şekilde kullanmıor arabayı...

İşte bu yüzden cvt ye aracın garantisinin haricinde farklı bir garanti uygulanıyor.. Forumdaki cvt konularını araştırın ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

Ancak kullanım konforu açısından tek kelimeyle mükemmel bir vites ve mükemmel bir araç, ancak bence bir şey ne kadar komplike olursa o kadar sorun cıkarma riski taşıyordur.. Servisteki tanıdığımı arayıp zorlayacağım..

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...