İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Emin Sınar

inşallah önemli bir sorun değildir, haber bekliyoruz...

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

nasıl bir ses hocam tarif edebilirmisin vites geçişleri sırasındamı oluyordu

Sanki iki metalin birbirine hafiften sürkmesi gibi ki büyük ihtimalle aşınma vardı; birde boşta rölantide gaz verdiğimde ses yoktu, sonra hareket ettiğim de 30km/s geçince ses duyulmaya başladı ve özellikle 1800-2200 devirde ses daha belirgindi, ancak liftte ses mükemmel duyuluyordu ve 17.01 de sesi duydum ki gerçekten motorunuzun sesine alışkın iseniz farkedersiniz, 18.01 ki benim doğum günümdü servise gittim ve hediyemi aldım ki kapak oldu:( ancak dediğim gibi hiçbir şekilde araç ne çekişten düştü ne bir güç kaybı hissettim. Sanırım servisteki arkadaşın dediği gibi ben erken hissetmişim, bunu ileriki aşaması vitesin geçemesi olacakmış diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

şimdilik bende yok öyle bir ses umarım olmaz 85500 km de 90bin bakımında yağ ve filitresini değiştirmekte kararsızım değiştirince sorun çıkmış sende yada tesadüf etmiş mevcut orjinal yağı ile yeni konulan yağ arasıda ki farktan (varsa) olmuş olabilir mi acaba aşınmaya bağlı olabilir diyorsun yağını değiştirince mi oluştu yoksa başka bişeyden mi ..

İnşallah olmaz; Ancak 45000km de aynı şekilde yağ değişimi yapılmış, yani benim değiştirdiğim 2. defa yağ ve filre değişimi oldu. Eğer yağdan is neden öncekinde yapmadı da şimdi yaptı, yada 87000km de değiştirdim yağını şimdi 106000km de bu kadar zaman yapmadı da neden şimdi yaptı? Bilmiyorum..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

aman hocam habersiz bırakma ne olmuş neden olmuş

tekrar geçmiş olsun umarım çözülmeyecek bir sorun değildir :nazar:

Merak etme haber vericem..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

Ercan hocam; servisteki tanıdık ile görüştüm az önce telefonda, kesin olmamakla birlikte %85 garantiye girecekmiş ancak garantiye girdiği takdirde hangi yüzde ile girecek yarın belli olacak.. %60, %80 yada %100 mü ödeyecekler ücret ne tutacak yarın belli olacak. inşallah girer ve %100 ü karşılanır. Hüseyin hocamın araştırması doğru cıkıyor sanırım:)

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

hadi hayorlısı %100 olur son olur inşallah hocam sorun arıza neymiş neden olmuş buna ilişkin bir bilgi var mı?

satarken garantisi devam ediyormuş desem derken satmayımı düşnüyorsunuz ?

Henüz bir bilgi yok Ercan hocam, olunca yazacam..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

şimdi beyler ben benim aracı satarken sizin mesajlarınıza istinaden her ne kadar 5 yılı yeni devirip 6 .yıla girmiş olsada (yani Hüseyin hocamın dediği gibi garantisi bitti ise) ama buna rağmen bu 5 yıllık sürenin dışında ik defa arıza çıkaran araç olursa, iyi niyet kapsamında tamirinin veyahut bakımının yapıldığı de sizin söylediğinize göre sabitse; aracımı satarken cvt vitesin garantisi bitmemiştir diye satarsam dolandırıcılık mı yapmış oluruz, çünkü araç 17.000 de ve cvt ye dair hiç bir arızası olmadı bu güne dek.

17.000 km.de mi?

Yaş itibari ile garantisi bitmiş aracınızın, ancak hiç arıza çıkarmadığı için bozulsa garantiden yapılacağını kesin delillerle sabitlrseniz dolandırıclık yapmış olmazsınız. :)

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Ercan hocam; Az önce, servisim ile görüştüm; Şanzımanım %50 Garanti ye girdi, o da iyi niyet çerçevesinde ancak fiyet nedir hala belli değil.. Servisteki tanıdık, (ben tahmini bir fiyat isteyince) şimdiye kadar vites geçmeme problemi ile karşılaştıklarını ve ortalama 2000-2500TL lik bir masraf cıktığını ilk defa ses yüzünden problemle karşılaştığını belirtti. Toplaybildiğim bili şimdilik bu kadar, ancak bende müşteri hizmetlerini arayıp bir daha zorlasam iyi niyetin iyi niyeti sıkıntı cıkarırmı başıma bilimiyorum, sonuçta kağıt üzerinde garantisi bitmiş bir araç..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Bilgi veremedi cünkü ben bunu gayri resmi kanaldan öğrendim, ben dedim zorlayayım müşteri hizmetlerini o da bana sen bilirsin ancak garanti oranını artırma şansın %20 dedi bana ve bence daha vitese el atmadılar, birde dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmak istemiyorum açıkcası.

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Önce arıza detayını ve bedelini öğrenip bu hamleyi o zaman yapmayı duşünüyorum. Bence böyle daha mantıklı, ne için savaştığımı bileyim önce :) çünkü zaten %50 elimde :)

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

Bende aynı fikirdeyim işte böyle olduğunu düşünerek ve mantık yürüterek yüksek melağ olmayacağını düşünüyorum.

Birşey daha paylaşayım sizinle; sikayetvar.com diye bir siteden alıntı, google da arama yaparken takıldı; Şikayet No : 1062265 (16 Ocak 2012 08:03) "27 Şubat 2010 tarihinde İstinye otokoçtan 2. el olarak 2007 model ford focus dizel otomatik bir araç aldım. Aracı alırken otomatik vites kutusunun 5 yıl garantili olduğunu söylediler. Aldıktan 15 gün sonra otomatik vites kutusu arıza yaptı, ilk önce kabul etmediler % 50 sini karşılarız dediler, şikayet edince garanti kapsamında yaptılar. Şu anda araç yine arıza yaptı şimdi de garanti süresinin 4 yıl olduğunu söylüyorlar. Müşteri hizmetlerini arıyorum 4 gündür geri dönüş yapmıyorlar."

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

kötü şans bizden uzak olsun allah korusun :nazar:

amin inşallah :nazar:

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

bize sakin kulanmaktan başka yol gözükmüyor.. cvt konusunda arkamızda Ford adına servis olmadığı aşikar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

bize sakin kulanmaktan başka yol gözükmüyor.. cvt konusunda arkamızda Ford adına servis olmadığı aşikar...

Ancak bu vitesi servisten başka bir yere tamir ettirmek yada parça değişimi yapmak için güvenilir ve bvitesten anlayan birilerini bulmak cok zor ve sınırlı, en azından benim bulunduğum bölgede Çukurova da.. bu arada bu vitesin çıkmasını da buldum Antepte ki orda bulamayacağın şey yok, fiyat 3500TL, ancak vites tamamen bozuldu diyelim, çıkmasını alsan zaten aşınmış vites hiç bir işine yaramaz cünkü sorunun geneli zaten aşınma, yani yaptıracağın yer cok kısıtlı hatta yok gibi bir şey (istanbul da vardır elbet..!) işte bu yüzden ford servis var arkamızda, ancak ne amaçla arkamızda o tartışılır..

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Ancak bu vitesi servisten başka bir yere tamir ettirmek yada parça değişimi yapmak için güvenilir ve bvitesten anlayan birilerini bulmak cok zor ve sınırlı, en azından benim bulunduğum bölgede Çukurova da.. bu arada bu vitesin çıkmasını da buldum Antepte ki orda bulamayacağın şey yok, fiyat 3500TL, ancak vites tamamen bozuldu diyelim, çıkmasını alsan zaten aşınmış vites hiç bir işine yaramaz cünkü sorunun geneli zaten aşınma, yani yaptıracağın yer cok kısıtlı hatta yok gibi bir şey (istanbul da vardır elbet..!) işte bu yüzden ford servis var arkamızda, ancak ne amaçla arkamızda o tartışılır..

Sizin indirimli olarak yapılacak iş için ödenecek tutar ile İstanbulda özel serviste şanzıman tamiri yaptırılırmı merak ettim :)

Tamir bitince bir araştırmalı...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Sizin indirimli olarak yapılacak iş için ödenecek tutar ile İstanbulda özel serviste şanzıman tamiri yaptırılırmı merak ettim :)

Tamir bitince bir araştırmalı...

Hocam; bugün belli olacak fiyatı yazacam öğrenir öğrenmez yazacam buraya, açıkcası bende merak ettim ancak ordaki fiyatları bilmiyorum?

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

Benimde CVT şanzıman ses yapmaya başlamıştı ve revize ettirdim. Hatta bu sesle 2 ay falan kullnadım. Birkaç tane bilya aşınmıştı ve prizdirek fişi hafiften aşınmaya başlamıştı. Başka bir problem yoktu . Bu bilyalar, priz direk fişi(ki en pahalı parça yaklaşıl 1000 tl civarıydı), birde bir kablo var deviri ölçen , arıza olmadığı halde açmışken değiştirelim dedik. Tümü 2800 tuttmuştu 1,5 sene kadar önce. Sizinkide bundan daha fazla çıkmaz muhtemelen ki priz direkte problem yoksa 1-2 bilya ve işçilikle bile kurtarmanız mümkün. (İnşallah :) ) Bence moraliniz bozulmasın ve kullanmaya devam edin, bu keyfi başka şanzımanda bulamazsınız. Gerçi honda crv lerde hrv lerde ve jazzlarda, audi lerde, nissan juke larda ve yanlış hatırlamıyorsam primeralarda, micra da , mitsubishi lancer 1.8 lerde , volvonun bazı modellerinde hatta nissanın ve subarunun bazı spor modellerinde görebilirsiniz. Ayrıca tork konvertörü olduğundan hill holder gibi sistemlerede ihtiyaç duyulmaz(çok dik yokuşlar dışında). Dolayısıyla keyfini çıkarın , ben öyle yapıyorum ki aracım 192.000 de şu an.

Bir bilgi kaynağı göndereyim yazanın eline sağlık :

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/CVT_.htm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

Benimde CVT şanzıman ses yapmaya başlamıştı ve revize ettirdim. Hatta bu sesle 2 ay falan kullnadım. Birkaç tane bilya aşınmıştı ve prizdirek fişi hafiften aşınmaya başlamıştı. Başka bir problem yoktu . Bu bilyalar, priz direk fişi(ki en pahalı parça yaklaşıl 1000 tl civarıydı), birde bir kablo var deviri ölçen , arıza olmadığı halde açmışken değiştirelim dedik. Tümü 2800 tuttmuştu 1,5 sene kadar önce. Sizinkide bundan daha fazla çıkmaz muhtemelen ki priz direkte problem yoksa 1-2 bilya ve işçilikle bile kurtarmanız mümkün. (İnşallah :) ) Bence moraliniz bozulmasın ve kullanmaya devam edin, bu keyfi başka şanzımanda bulamazsınız. Gerçi honda crv lerde hrv lerde ve jazzlarda, audi lerde, nissan juke larda ve yanlış hatırlamıyorsam primeralarda, micra da , mitsubishi lancer 1.8 lerde , volvonun bazı modellerinde hatta nissanın ve subarunun bazı spor modellerinde görebilirsiniz. Ayrıca tork konvertörü olduğundan hill holder gibi sistemlerede ihtiyaç duyulmaz(çok dik yokuşlar dışında). Dolayısıyla keyfini çıkarın , ben öyle yapıyorum ki aracım 192.000 de şu an.

Bir bilgi kaynağı göndereyim yazanın eline sağlık :

http://www.obitet.ga...anlari/CVT_.htm

Hasan hocam, açılayıcı bilgilerin için çok teşekkür ederim, bizimki de revizyonda su an bugün fiyatı belli olacak. Tam aradığım soruların cevaplarını verdiniz cok teşekkürler. Gönderdiğiniz linktekileri okuyacağım bir göz attım tam açılayıcı bilgiler veriyor..

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

Hasan hocam, açılayıcı bilgilerin için çok teşekkür ederim, bizimki de revizyonda su an bugün fiyatı belli olacak. Tam aradığım soruların cevaplarını verdiniz cok teşekkürler. Gönderdiğiniz linktekileri okuyacağım bir göz attım tam açılayıcı bilgiler veriyor..

Rica ederim ne demek, bu forumun en güzel yanı bu aradığımız sorulara cevap bulabiliyoruz :)

hasan hocam bu linkteki bilgiler önemli bilgi kutusu içine yeni başlık olarak atayım yüksek müsadenizle

Ne demek yalnız bilgileri hazırlayan ben değilim sadece link verdim :)

hocam kaç km de iken revize ettirdiniz 45bin km de bir yağ ve filitre değişimi yaptırıyormusunuz

165.000 de yapıldı , 210.000 de yağ filtre değişimi olacak, yaklaşık 450-500 arası bir maliyeti olacak .

Forumdaki bu husuta açtığım konu bilgi kutusuna alınmıştı, buda linki

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/199093-cvt-sanziman-tamiri/page__fromsearch__1

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

CVT şanzımanın ATF denilen özel yağı. Ustalar bu yağın 40-45 bin civarında değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Eğer düzenli değiştirilirse ve üretim hatası yoksa bu şanzımanın 200-250 bin sorunsuz gideceğini söylediler. CVT şanzımanın gördükleri şanzımanlar arasında en güzel şanzıman olduğunu Serkan usta vurgulayarak belirtiyor. Efsaneleşmiş CVT şanzıman sorununun %15 olduğunu , bu oranın yüksek olduğunu ancak sonuçta %85 ininde sorunsuz yürüdüğünü söyledi. Benimde şanzımanımda zift gibi bir yağ çıkmış. Muhtemelen düzenli yağ değiştirseydim bu problem hiç başıma gelmeyecekti. Ayrıca 165000 km de aracımın şanzımanı ilk defa sökülüp tamir edildi. Sıfır parçalar kullanıldı ve gerçekten işinin ehli ustalar yaptılar dolayısıyla bundan sonra bakımını aksatmayarak uzun yıllar CVT zevkini yaşamaya devam edeceğimi umuyorum.

burda yazılana göre hala kararsızım ve tererrettütteyim yukarda yazılı olan %15 e 45binde bir yağ filitre değiştiren mi giriyor yoksa değiştirmeyen mi

El kitabında 120.000 diyorsa muhtemelen bu 150.000 gider enaz diyen biz %15 e giriyoruzdur :) şirket aracı olarak CVT dizel alıp (bizim arkadaşlardan biliyorum ) motoru ve şanzımanı ağlatarak kullanıp 35.000 -40.000 de bir bozanlar da bu %15 e giriyor :)

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Peki benim aracımın 45000 debir değişmiş yağı ve 106000 de ses geldi, değişmeseydi daha mı uzun gidecekti? Bu arada benim şanzıman sırada imiş yarın bakılacakmış..

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Peki benim aracımın 45000 debir değişmiş yağı ve 106000 de ses geldi, değişmeseydi daha mı uzun gidecekti? Bu arada benim şanzıman sırada imiş yarın bakılacakmış..

Bu tamamen üretilen parçanın kalitesi kullanım şartları vs.vs. Hasan 165,000 km ye kadar yağ değiştirmemiş. Ama sonuçta bozulmuş. Belki 120,000 de yağını değiştirseydi arızası 195,000 de çıkacaktı. Bunlara çok fazla kafayı takmamak lazım. Olan ile olacakların önüne geçilmiyor. F/P (fiyat/performans) olayına bakmak lazım. Ben arabamadan çok memnundum ama performans istediğim kadar değildi. 30-40,000 tl fark verip değiştirmek istedim bu kadar zevk alacağım bir arabayı bulamadım. Araştırdım birazda risk aldım remap yaptırdım araba 240 nm >>>300nm ye, 109 hp >>> 130-135 hp lere çıkarttırdım. Yaptığım iştende son derece memnunum araba çok çok daha iyi oldu. Şanzımanı yine çok zorlamadan herzamanki gibi kullanıyorum nereye kadar gidecek onuda bilmiyorum :) 30-40,000 vermeden 2-4,000 tl lık bir risk alarak zevkimi tatmin ediyorum. Belkide efendi gibi kullanma ile çok uzun seneler bozulmadan da birlikteliğimiz devam eder ....

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...