İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Yakup Yıldız

ben yerini görmedim usta kanala girip hemen söktü. alttan bakınca kolaylıkla görülüyormuş.şanzımanın üzerinde bir yerde.Zaten hız sensörü 1 karış kablosu olan ,1 ucunda soket , diğer ucunda çevirerek sökülen ve sökünce ortasında bir mil olan siyah bir parça.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ertan Çabuk
linkteki petrol ofisine ait ürün bu bizim karaoğlanın şanzıman yağı standartlarını karşılıyor mu (ben öyle anladım ama yine de bir bilene sorayım dedim :nazar:
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
linkteki petrol ofisine ait ürün bu bizim karaoğlanın şanzıman yağı standartlarını karşılıyor mu (ben öyle anladım ama yine de bir bilene sorayım dedim :nazar:

Karşılıyor.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Karşılıyor.

PO ATF 3

elfmatic G3

Shell Donax TX

gönlüm shell den yana ama siz ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
PO ATF 3

elfmatic G3

Shell Donax TX

gönlüm shell den yana ama siz ne dersiniz?

Mobil atf 320 iyidir,ben ondan kullandım.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Ben shell donax kullandım çok da memnunum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Engin Ünal
(düzenlendi)

Focus 1 de manuel şanzıman yağ seviye kontrolü , şanzıman alt tarafında siyah bir kapak var onun altındaki alyan başlı civata sökülerekmi yapılıyor acaba? Yoksa başka tapa falan varmı.

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Focus 1 de manuel şanzıman yağ seviye kontrolü , şanzıman alt tarafında siyah bir kapak var onun altındaki alyan başlı civata sökülerekmi yapılıyor acaba? Yoksa başka tapa falan varmı.

:lazy1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tapa sökülür, L alyanın ucu sokulur, yağ tamamsa ucuna değmektedir :lazy2:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Tapa açılıp serçe parmak ucu hafif bükülerek uzatılır,ucuna yağ değiyorsa tamamdır. :)

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

tapa sökülür, L alyanın ucu sokulur, yap tamamsa ucuna değmektedir :lazy2:

Tapa açılıp serçe parmak ucu hafif bükülerek uzatılır,ucuna yağ değiyorsa tamamdır. :)

Teşekkürler , şanzumanın alt kısmındaki siyah kapağı söktüm , alyan başlı tapayıda söktüm :) yarım litreden fazla yağ aktı :) galiba yağını fazla koymuşlar. Akmayana kadar bekleyip , tapayı tekrar sıktım.

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Bende debriyaj değişiminde şanzıman indiği için hadi yağıda değişeyim dedim ford yedek parça satan yere sordum 80w90 dediler neyse yağcıdan 80w90 mobil marka yağ aldım.Ama yağı koyarken usta gördü sen yanlış yağ almışın dedi saatte geç olmuştu neyse boşver deyip koydurmuştum.Yazın öyle kullandım ama şimdi soğuklarda vites geçişleri çok tatsiz.Mobilin sitesine girip fiesta için sorgulama yapınca; Mekanik şanzıman Mobilube 1 SHC 75W-90 2.3lt

yağı öneriyor.İnternetten baktım 1 lt 38tl benim önceki koyduğum yağın 1lt s 8tl idi :).Önümüzdeki ay filtreler ve motor yağı değişiminde şanzıman yağınıda bununla değişicem.Ford kitapçığındada 75w90 yazıyor.Sizin tavsiye edeceğiniz başka yağ varmı?

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben kısaca şunu söyleyim.Ankara da manuel ve otomatiklere aynı şekilde ATF konuluyor.Hatta ve hatta bir çok usta F2.5 focuslara bile fabrika çıkışlı atf konulduğunu söylüyorlar.İki sezondur bende atf kullanıyorum ve vites geçişlerim o kadar rahat ki anlatılmaz yaşanır...ATF konulupta sorun yaşayan görmedim ve duymadım..Çook uzun vadede zararı belki vardır ama bu süre en az 10 yıl.Çünkü 6-7 yıldır atf kullanan ve sıkıntı yaşamayanlarla sohbetlerim oldu...

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Otomatik şanzumanlarda dişli yağlamasınıda ATF yapıyorsa demekki zararı olmuyor.Sonuçta dişli denen icat manueldede otomatikde de aynı değilmi ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Tüfekçi

uzun süre sorunsuz binmek istiyorsanız bence değişimden kaçınmayın.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emre Aslan

Çağlar Bey, benim de (2006 c max 1.6 tdci) düz şanzumanın yağı 2011 ağustosunda değişti ve castrol 75w90 yağ konuldu.Hava sıcaklığ+5 dereceden daha soğuk olalı ve sabahları motor soğukken , ilk çalıştırmada,şanzumandan hafif bir metal sesi geliyor.Debriyaja basınca ses kesiliyor,bırakınca tekrar duyuluyor; veya debriyaja basılı motoru çalıştırıp 20 saniye rolantide debriyaja basılı bekledikten sonra bırakınca bu ses hiç duyulmuyor.Baskı,balata,bilya(saks) yağ değişiminden 15000 km. önce değişti.Ses, sadece sabahları geliyor.Şanzuman yağını,mobilube 1sch 75w90 ile değiştirmek istedim ama ustam tahliye tapası bu araçlarda yok dedi.Ne yapmalı ?

Ayrıca, şimdiye kadar motora 10w 30 yağ konurken,fordclub üyelerinin referansıyla mobil süper 3000 fe 5w30 tam sentetik yağ kullandım . 5000 km. sonra yaklaşık 1 lt yağ eksildi. Neden? Önceden eksilmezdi.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

160.000 km ye gelen aracımın şanzıman yağının değiştirilme zamanı gelmişmidir?Bunu anlamanın fiziki bir yolu varmıdır? Ford değişim için servislere Yıl / Km gibi bir değer vermişmidir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Erduru

Benim bildiğim şanzıman yağı ömürlük oluyor, bende bir ara değiştirsemmi diye düşündüm servise sordum ömürlük dedi..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Çağlar abi, periyodu olmayabilir ama eski KA'da değiştirdiğimde, sabahları ilk çalıştırmadaki sertlik tamamiyle kaybolmuştu ve geçişler "yağ" gibi oluyordu.

Araç 10 senelik ve km'si 100bin'di.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Değişim periyodu yok, 10 yaşındaki bir arabada da değişince, daha rahat çalışır, hepsi doğru, yani seçim müşterinin.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Keyfekeder değiştirelim desek ;

1-Eski yağ şanzımandan nasıl boşaltılıyor

2-Konulacak yağ hangi vasıfta ve marka olmalı

3-Bu işlem ne kadar zaman alır

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...