İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Emin Sınar

merhabalar ben de cvt kullanıyorum ve kendimden daha fazla dşkkat ediyorum diyebilirim. araç park ederken yükü elfirenine bindirdikten sonra parka alıyorum ve bildiğim kadarı ile sorunun ana kaynağı cvt şanzumanların yapısının 160 nm torka uyumlu olması, bizim c max ler de maşşallah 240 nm tork olunca arada güç farkı oluşuyor ve bu fark da cvt nin kastaklarına fazla yükleme yaparak kasnakların genişlemesine yani bozulmasına neden oluyor.. servisin bana tavsiyede bulunduğu 3 önemli konu şuydu;

1; uzun kırmızı ışık beklemelerinde vitesi mümkün olduğu kadar N konumunda tutmak

2; her 45 bin km de yağını ve filitresini değiştirmek,

3; gaz pedalına aşırı abanmalardan kaçınmak ve çok sıcak havalarda ş.içi dur kalklı kullanımlardan mümkün olduğu kadar uzak durmak..

bunların dışında CVT nin en sevdiğim yönü kesinlikle motora aşırı yük binmesine izin vermemesi ve elbette ki tartışmasın yaşattığı sürüş keyfi :)

garanti konusunda da duyduğum kadarı ile, Ford cvt nin sürekli arıza çıkartmasından dolayı, bir kereliğine mahsus tamir masraflarını karşılıyormuş.. ama bunu için de aracın tüm bakımlarının zamanında ve yetkili serviste yapılmış olması şartı varmış.. kazasız belasız sürüşler dilerim ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. km niz 17.000mi?

2. telefonda, kronik sorun var mı diye sorduğunuzda, handi marka/ürün için , evet var demişler?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

forumu okumasa da, piyasadan bilgi sahibi olabilir, vesile ile, Forf Türkiye karar mercii değil, aynı hadiseleri Frankfurttaki Hans da yaşadı, Zf markası müdahele etmedi.

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

bende de var 2006 model, şu an 17.000 km de şimdiye herhangi bir sorun yaşamadım, bu arıza türü tamamen kullanmayla ilgili bir durum; çok agresif kullanıma gelmez bu, ama burada en çok konuşmamız gereken şu ford niye o kulağını gözünü kakapatıp üç maymunu oynuyorsun. koç gurubu sadece tedarikçi olmaktan öteye gidemeyen bir kurum birde çıkarlar ülke gündemi ile ilgili yorum yaparlar SİZ ÖNCE ŞİRKETİNİZİ YÖNETİN. Bir şey sormak istiyorum; en son servise gittiğimde şanzuman yağını değiştirelim mi dedim, servis elemanı "yok abi gerek yok 80.000 de değiştirirsin dedi ama benim araba 5 yıllık hiç değişmedi km ye göre mi değiştireceğiz dedim "yok sorun çıkmaz bu yağlar uzun dayanır dedi" sizce değiştirmeli miyim. Ayrıca bildiğiniz gibi ford kendi şanzuman yağını satmak istiyor ama ben onların yağını kullanmak istemiyorum mobil marka yağdan kullanmnak istiyorum ama ford servisi kendi yağı dışında yağ değişimi yapmadığını eğer bunu istiyorsam servis dışında yaptırmam gerektiğini söylküyor bu konuda ne yapılabilir? ,iAyrıca ben yakın zamanda fordu arayıp plakamı söyleyip aracımın cvt olduğunu bunların kronik sorunlu olduğunu neden bir çözüm bulmadığınızı öğrenmek istiyorum dedim. karşıdaki, yetkili böyle bir kronik sorunun olmadığını olsa idi ford ilgenirdi dedi. dsg lerden de bi sürü dağılan patlayan var acaba cvt çokmu abartılıyor bir kaç istisnai örnek çokmu pohpohlanıyor?

ege bölgesindeki Ford yetkili servisleri 5/30 mobil yağ kullanıyorlar.(15bin km giderli) bu arada 5 yaşında bir araç için km'nin 17000 de olması şaşırtıcı doğrusu..

ayrıca cvt şanzuman bildiğim kadarı ile 10 lt yağ alıyor ve filtre değişimi ile birlikte 1.000 TL gibi bir maliyeti var.. Kuşadası'ndaki yetkili servis 45bin de bir şanzuman yağı ve filitresinin değişmesi gerektiğini söylemişti bana, 80.000 le kıyasla baya fark var doğrusu..

Yorum bağlantısı
Bekir Altunbas

arkadaslar benim arac 2007 cvt nasıl anlasılır yag degisimi?

bide baska bir soru:aracım bazen manual e alırken ogrendim kacıncı viteste zorlanıyor diye baktıgımda 3 cu viteste arac sanki hafif zorlanıyor gibi.

cvt sanzuman yaglar hangi yaglar acaba?

ama su bir gercekki cvt sanzuman keyfi cok sahane.

cok tesekur ederim arkadaslar bilgi verirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Cvt içindeki yağ 9 litre, 7 litresi değişiyor gerisi içinde kalıyor. Opet üretimi kendi özel yağı var litresi 40-50 tl arasında. 100-120 tl filtre+işçilik ile 450-500 tl arasında tutuyor.

Şanzımanın doğuştan sorunlu ama cvt dizellerde çok yaygın kullanılan bir şanzıman türü. Şu anda Audi dizellerin tamamı multitronik adında 8 ileri cvt yapısımda olan bir şanzıman ile üretiliyor. Cvt torq kaldırmıyor kelimesine katılmıyorum, çünkü kaldırmasa idi hala çalışan yüzlerce cvt li dizel ford olmazdı. Bu şanzımanlarda garanti denilen bir olaydan herkes bahsediyor, yok 10 yıl varmış, yok olmalıymış yok olmamalıymış. Bence kendimizi kandırmaktan vazgeçelim artık. Kim kime verir 10 yıl yada ömür boyu garanti. Hayatımda manuele alıp 0-100 denemesi yada kaç devire çıkar deyip gaza köküne kadar basıp kullanmadım. Bunun neticesinde gittim aracıma remap (yazılım) yaptırdım ve torq 300 nm lere güçte 130-135 hp arası bir şey oldu. Dyno ya cvt çıkmaz dediler olur dedim bıraktım. Kaç olduysa oldu çokta umurumda değil. Arabam harika durumda, cvt arabadanda harika 32-33,000 tl ye bu kadar az yakan ve aynı zamanda bu kadar keyif veren bir araba daha bulanın alnını karışlarım. Arabalar mekanik yapıya sahip bir tüketim malıdır. Kullanım ve bakım kalitesine göre yaşlanıp yıpranmaktadırlar vede parçaları aşınmaktadır. Dünyada mekanik üretilen her tüketim malının kullanım ömrü vardır. Bu ömrü kullanan kişi belirler...

Otomatik araç kullanmak biraz sabır, biraz bilgi, birazda deneyim ister. Arabanızı seviyorsanız kullanmaya devam edin. Tamir ettrirp satarasanız başkasının tamir edilmiş arabasını alıp kullanacaksınız ve sizin için değişen hiçbir şey olmıyacak....

Kitapçığında yağ değişimi için 120,000 km / 6 yıl yazmaktadır.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Sınar

Fatih bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bendeki kitapçıkta cvt yağ değişim süresi ile ilgili bilgi yok, herhalde bende olmayan diğer kitapçıklarda mevcuttur.. 6 yıl/120.000 km olması iyiymiş, yani bazen insan bunalıyor sanki her an arıza verecekmiş gibi hissediyor, arada olumlu yorumları okumak insanın içine su serpiyor :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

fatih abi bilgi için teşekkürler benim focusun kitabındada aynı yazıyor

peki sence servis neden 45bin km de bir değişsin diyor para için mi

Benim 45,000 den haberim yoktu. Cvt şanzımanların Türkiye'deki tek ve en uzman servisi Nazer oto (Gebze) bakımlarını yaptırmaya götürdüğüm yer idi tesadüfen.

75,000 bakıma gittiğimde 1800 dd kesiklik var diye şikayetim var şuna da bir bakarmısınız dedim. Acaba Cvt denmidir? dediler,şanzımanın baş ustası deden 50 yaşlarında bir arkadaş geldi test e çıktık. Kesiklik yapmadı test sırasında o zaman istersen bir bakım yapalım demişti bende okey verdim yapıldı. 580 tl bir para alınmıştı, 9 kg yağ filtre ve işçilik olarak. konulmayan 2 litrenin parasıda alınmıştı.O usta demişti o zaman sorun çıkmaya başlayınca önce 60,000 dedik sonra 45,000 demeye başladık ama sizinki çok iyi durumda siz 75,000 dede yapsanız olur. Yani bu işin standardı yok aslında :D 45,000 de bakım para tuzağı sanki...

1800 dd deki kesiklik geçenlerde halledildi 98,000 km de Osman usta söylemedi ama egr yada motor ile alakalı bir şey idi. Şanzıman değil yani.

1,5 yıldır arabayı değiştirmeyi hesapladığımda en mantıklı golf+dsg7 oldu. Forumlarda bir dsg yazıları var okusanız vw almamaya yemin edersiniz. ama süper bir vites bence bir sonraki arabam büyük bir ihtimalle o olacaktır.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

merhabalar ben de cvt kullanıyorum ve kendimden daha fazla dşkkat ediyorum diyebilirim. araç park ederken yükü elfirenine bindirdikten sonra parka alıyorum ve bildiğim kadarı ile sorunun ana kaynağı cvt şanzumanların yapısının 160 nm torka uyumlu olması, bizim c max ler de maşşallah 240 nm tork olunca arada güç farkı oluşuyor ve bu fark da cvt nin kastaklarına fazla yükleme yaparak kasnakların genişlemesine yani bozulmasına neden oluyor.. servisin bana tavsiyede bulunduğu 3 önemli konu şuydu;

1; uzun kırmızı ışık beklemelerinde vitesi mümkün olduğu kadar N konumunda tutmak

2; her 45 bin km de yağını ve filitresini değiştirmek,

3; gaz pedalına aşırı abanmalardan kaçınmak ve çok sıcak havalarda ş.içi dur kalklı kullanımlardan mümkün olduğu kadar uzak durmak..

bunların dışında CVT nin en sevdiğim yönü kesinlikle motora aşırı yük binmesine izin vermemesi ve elbette ki tartışmasın yaşattığı sürüş keyfi :)

garanti konusunda da duyduğum kadarı ile, Ford cvt nin sürekli arıza çıkartmasından dolayı, bir kereliğine mahsus tamir masraflarını karşılıyormuş.. ama bunu için de aracın tüm bakımlarının zamanında ve yetkili serviste yapılmış olması şartı varmış.. kazasız belasız sürüşler dilerim ;)

Aydın bey,

Çok teşekürler eğer varsa böyel bir olay, aracım servis bakımlı ve ilk defa arıza veriyor bunu ford ile görüşeceğim..:)

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

fatih abi bilgi için teşekkürler benim focusun kitabındada aynı yazıyor

peki sence servis neden 45bin km de bir değişsin diyor para için mi

bence böyle bir vites için 45000 normal ve mantıklı..

Yorum bağlantısı
Sedat Can
(düzenlendi)

Arkadaşlar ben bu konuyu 2 gündür okuyorum hiç bişey anlamadım.Şimdi konu sanırım şu : Manuel vites bir araca ATF konur mu konmaz mı?

Ben size şunu söyleyim o zaman.Baskı balata değiştirdiğimde 3 litre yağ alma mı söyledi usta.Şanzıman yağı.Aracımda manuel.Neyse ivedikte bilenler bilir belki BAYSAL diye büyük bir parçacı var oraya gittim adamlar bana mobil 1 in ATF sini verdiler.İyide bu otomatikler için bunun manuelini istiyorum ben dedim.Ne manueli abi dediler.Benim araç otomatik değil ki niye otomatik şanzıman yağı koyayım ki dedim.Abicim manueller için yağ yok ki dedi.Nasıl yok ya bu olmaz dedim çıktım.Başka bir parçacıya gittim.Focus için Manuel şanzıman yağı dedim adam bana yine üzerinde ATF yazan 3 tane kutu getirdi.Yine aynı muhabbet yaşandı.En sonunda ustayı aradım.Napacam ben dedim.Sen mobil 1 in atf sini al gel dedi.Biz hep ATF koyuyoruz hiç bir sorun yok dedi.Bende yaklaşık 4 aydır kullanıyorum.. Eğer ki bu böyle olmaz diyen birisi varsa ve manuel şanzıman yağını nerede bulacağımızı biliyorsa bende değiştirteyim :) Bu arada fiyatınıda ekleyim 3 litre ATF 30 TL

Ayhan bey, benim aracım da düz şanzıman. Aks keçesini değiştirdiğimde şanzımandan kırmızı atf çıktı, araç 3 yıldır bende ve şanzımandan herhangi bir sorun yaşamadım. Kullanım kılavuzunda 75W90 yazdığı için bir ara değiştirmeyi düşündüm, ancak değişiklikten doğabilecek arızaları göze alamadığım için "çalışıyorsa kurcalama" prensibiyle bu şekilde biniyorum.

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

fatih abi benim focus 85000 km de 90bin bakımında şanzımanın yağ seviyesi ve rengine göre değiştiriyim diyorum ne dersin

başka neyini kontrol ettiriyim

Yağ ve yağ filtresi dışında şanzımanda yapılacak başka bir iş yok. Motorda ise normal bakım + v kayışı + triger değişimi olacaktır.

Yorum bağlantısı
Bekir Altunbas

bu cvt sanzıman yag ve filitresi hangisidir piyasada yokmu servis dısında?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Belirli bir km.de, belirli bir model de olan araçların cvt şanzımanlarına Ford özel garanti uyguluyor, ama bunun için şartlar nedir bilemiyorum araştırmak gerek. Ayrıca cvt'nin tamirini yapan servisler tr'de sınırlı. Demek sizin parçalar tamirini yapan başka bir servise yönlendirilmiş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Burada da manuellere ATF konuyor. Benimde kafama takildi. Gidip Ford dan orjinal manuel vites yagi aldim. O yagin bile ATF den farki yoktu. Bildiginiz kirmizimsi yag. Kisaca ATF koyuluyor artik.

Yorum bağlantısı
Misafir

Ben ilk defa duydum manuele atf'yi...

Bende servisteyim otomatikte ; Atf z 1 Kullanıyoruz (Civic,accord Crv) Cvt isede (hrv jazz city) Düzdede mtf kullanıyoruz.

Atf kırmızı zaten Cvt ise sarımsı bi rengi var.

Fakat mtf Düz şanzıman yağı Sarı ile yeşil bi rengi var.

Benim aracın şanzıman yağınıda değişecem Servise sorduğumda (otomatik) Mobil 220 kullanıyoruz dediler. 4lt alır ve 17tl şişesi dediler.

önümüzdeki hafta bakımla beraber onuda halledicem Ama manuele atf dediğim gibi ilk defa duyuyorum...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Hüseyin bey bu sözylenti uzun zamandır var hangi araca hangi kmye hangi motora bizlere bir emare sunun en azından çıkıp hakkımızı arayalım forumda çok eskiden böyle bir konu vardı "yok ford cvtye ömür boyu garanti veriyormuş" felan. ben bizzat fordu aradım "yok öyle bişey diyorlar hatta cvt lerde kronik sorun felanda olduğunu kabul etmiyorlar yani kısaca ford cephesinde her şey güllük gülistanlık satarım arabayı yatarım çamura diyorlar. İşte BU ERDAL BAKKAL KAFASINDAN BAŞKA BİŞEY DEĞİL!

Bilgi toplayı kısa sürede size döneceğim. Bu konu gerçekten resmi bir bilgiye dayanmalı..!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Toprak

Havalar soğuk iken vites geçişlerinde büyük sıkıntı yaşıyordum.ustama sorduğumda şanzıman yağının özelliğini yitirmiş olabileceğini söyledi.Başka bir ustada şanzıman yağı değiştiğinde şanzımanın ses yapabileceğini söyledi.Ne yapmalıyım.Vitese geçirirken vites kolu elimde kalacak diye korkuyorum.

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Bilgi toplayı kısa sürede size döneceğim. Bu konu gerçekten resmi bir bilgiye dayanmalı..!!

Benim aracımın vitesi söküldü Otosan Ankara ya doğru gidiyor, bugün bende Ford ile görüşeceğim, aracım servis bakımlı ve servis vitesin garantisinin 4 yıl olduğunu söyledi, ancak burda okuduklarımdan bie kerelğine garantisi geçse dahi bir uygulama yapabiliyorlarmış diye okudum, tabi daha kesin kanıt olsa elimde yada yaptıran varsa harika olur..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Yaptığım araştırmalar neticesinde; Cvt şanzıman'ın servis tarafından karşılanma süresi 5 yıl imiş. 5 yıl içinde sorun çıkaran cvt şanzımanı servis garanti kapsamında tamir ediyor. Fakat masrafların %60, %80 yada %100'ü karşılanıyor, yani aracın geçmişine ve çıkan arızaya göre bu yüzdelik değişiyor..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

Yaptığım araştırmalar neticesinde; Cvt şanzıman'ın servis tarafından karşılanma süresi 5 yıl imiş. 5 yıl içinde sorun çıkaran cvt şanzımanı servis garanti kapsamında tamir ediyor. Fakat masrafların %60, %80 yada %100'ü karşılanıyor, yani aracın geçmişine ve çıkan arızaya göre bu yüzdelik değişiyor..

Sağolun Hüseyin bey,

Bende servis ile görüşütüm az önce ordaki tanıdık servis danışmanı arkadaş zaten bu yazıyı yolladığını, aracımın servis bakımlı olduğunu, ilk defa şanzıman arızası verdiğini iyi niyet cercevesinde buna bir cevap beklediğini söyledi, inşallah kabul ederler..

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay
(düzenlendi)

Peki, sizce cok severek aldığım ve binmekten zevk aldığım bu aracı yapıldıktan sonra elden çıkarayım mı? yoksa binmeye devam mı edeyim?

tarihinde Orçun Okyay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Bence yapılsın ve daha sonra cvt'ye daha dikkatli davranarak uzun süre kullanmaya devam edin. Ben olsam öyle yapardım.

Sağolun Hüseyin bey,

Bende servis ile görüşütüm az önce ordaki tanıdık servis danışmanı arkadaş zaten bu yazıyı yolladığını, aracımın servis bakımlı olduğunu, ilk defa şanzıman arızası verdiğini iyi niyet cercevesinde buna bir cevap beklediğini söyledi, inşallah kabul ederler..

Kabul edeceklerini umuyorum bende.. İnşallah..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

keyfini çıkarın sorun neymiş tam bilgi geldi mi orçun hocam

Hayır gelmedi, ancak cok büyük bişey cıkacağını sanmıyorum, cünkü gelen sesi duymak için serviste 2 tur atıp sonra lifte çıkardıktan sonra algıladılar. Lifte cıkınca bariz belirgindi bu sefer differansiyel ve karter muhafazasından şüpelendilier ancak yaptıkları testler vites ten geldiğini doğruladı yoksa arabada ses dışında bir problem yoktu ne çakişten düşme de bir başka sorun.. ancak haber gelince yazacağım merak etmeyin:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...