Mustafa Çiçek 29 Kasım 2013 Paylaş 29 Kasım 2013 Bu konuyu okuduktan sonra dün gece rüyamda helikoptere biniyorum ama Kuzey ırak civarındayım dik yamaçlara iniş yapıyorum. Evet kaba etim açık kalmış 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 29 Kasım 2013 Paylaş 29 Kasım 2013 yorganı ayağına göre uzat yerine yorganı poponun büyüklüğüne göre al yapalım Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Ben pilotum aklınıza takılan öğrenmek istediğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz. ILS ile inişi kısaca açıklar mısınız? 1 Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Nasıl pilot oluruz? Para mı lazım? Sonradan pilot olacaksan kardeşim gidip üniversiteden mezun olman lazım Boşuna demedik sana git şu okulu bitir diye. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 ILS ile inişi kısaca açıklar mısınız? ILS, aletli iniş sistemidir. Radyo frekansları ile (her pistin frekansı ayrıdır) uçağın yol bilgisayarına girdikten sonra belirlenen piste yaklaşıldığında kısa bir alarm duyarsınız. BElirli irtifaya eriştiğinizde otomatik pilot elinizden kontrolü alarak (size sadece hızı bırakarak) belirlenen irtifalarda sizi alçaltmaya başlar. Öyle ki, hızı doğru ayarlarsanız, teker yere değene kadar lövyeye / joystick'e dokunmanıza gerek kalmaz. ILS sistemleri ile pilotsuz inişler de denenmiştir. Başarılı olanları da mevcuttur. Ancak yine de insan kontrolünü bırakmak için çok yol alınması gerekmektedir. Nasıl pilot oluruz? Para mı lazım? Para tabii ki lazım ancak bir çok fiziki özelliği de tutturman lazım. Ticari pilot ta olabilirsin ancak önce küçük uçak bröveni alman, bir çoooook uçuş saatini doldurman ve sonrasında THY'nin ücretsiz kurslarına katılıp bitirebilmen lazım. Ücretsiz dediysem, yanlış anlaşılmasın. Kursu tamamlayıp THY'de pilot olabilirsen, 15 sene boyunca işini bırakamazsın. Tabi 20bin$ gibi peak derecede aylık maaşı da düşünmen gerekir Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Peder bey emekli havacı olunca bir çok pilot arkadaşı var. Tabiki onların evlatlarıda pilot oluyor. Üniversite mezunu isen ve ingilizcende tofeldan 120 üstünden 80 olması gerekiyor. Toplamda 3 arkadaşım üniversiteyi bitirdikten sonra thy başvurdu. Ikisi florida da 1 taneside Eskişehirde eğitim alıyor. 2 yıl sonunda thy de pilot olacaklar. Kurs ücreti ödemediklerinden zorunlu hizmetleri var. 2005 yılında thy de kaptan pilot 15 bin tl alırdı. Pilotluk zor evi görmezsin ama ailen için güzel imkanlar sağlarsın ya da dışarıdan kursa gidersin. Oda toplamda maksimum 150 bin tl ye mal olur. Ancak garantisi yok. Arkanın sağlam olması gerekir. Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Yalnız olmayı seviyorum sorun olmaz. Üniversite mezunu olunca TOEFL'a girip THY'ye gidiyorum yani?Şu an öyle ama herkesi almıyorlar. Başka koşullarda vardır sanırım. Ama ana koşullar bunlar. Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Şu an öyle ama herkesi almıyorlar. Başka koşullarda vardır sanırım. Ama ana koşullar bunlar.hacım şurayada bakta şimdi jeton düştü. Her bölüm olmuyor. Mühendis olman lazım.http://www.farketmez.net/thy-pilotluk-egitimi-kosullari Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 90bin euro bastırsam da olamıyorum demek. Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 90bin euro bastırsam da olamıyorum demek.Hayır thy ye girmek için mühendis olma şartı var. Eğer dışarıdan kursa giderseniz 4 yıllık olması yeterli. Benim arkadaşım istanbul kültür üniversitesi grafik ve web tasarım bölüm öğrencisiydi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Adam İzmirden kalktı, Atatürk havaalanına inecek , hava güzel. ILS ile mi iner , yoksa göstergelere baka baka mı iner? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Adam İzmirden kalktı, Atatürk havaalanına inecek , hava güzel. ILS ile mi iner , yoksa göstergelere baka baka mı iner? Ils çalıştığı surece ils le inmek gerekir. Tum insan hatasini ortadan kaldirir. Vls yani gorerek inis her zaman risktir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Bir de vor ile iniş var benim bildiğim, göstergeler baka baka iniyorlar. Jiloskop mudur nedir onlarla Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Sanal havacılık konusun da, (en büyük hobimdir.) epey tecrübeliyim. Yardımcı olabilirim. 1 Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Ben inişlerden çok korkarım. Babamda hava harp okulu mezunu. Son uçuşta bayılma sebebi ile elenmiş. Yıllar önce spor yaparken kafasına aldığı darbe nedeniyle iç kulağında hasar varmış. Iniş takımı kolunu çekmek için eğildiğinde bayılmış. Uçakların en tehlikeli olduğu an kalkıştır diyor. Her şey pilota bağlıymış. Asıl kalkıştan kork diyor. 1 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Gerçek simulatörle yaptığım bir uçuş. http://www.dailymotion.com/video/xmrg44_hasmet-gungor-iftc_news 3 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Ben çok merak ediyorum ama, evi işi gücü unuturum diye bulaşmıyorum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Bir de vor ile iniş var benim bildiğim, göstergeler baka baka iniyorlar. Jiloskop mudur nedir onlarla VOR, bir yaklaşma biçimidir. Belirli yollar takip edilerek VOR yaklaşma uygulanır. Yaklaşma ve kalkış yolları için: http://www.fly-sea.com/charts/LTBA.pdf 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Gerçek simulatörle yaptığım bir uçuş. http://www.dailymotion.com/video/xmrg44_hasmet-gungor-iftc_news Haşmet bey, TurkishVirtual'da var mısınız? Nerede uçuyorsunuz? Uçtuğunuz simulatörü biliyorum, bir kaç kullanmak için fırsat ta doğdu ama arkadaşım hiç memnun kalmadı beni de vazgeçirdi. Ne düşünüyorsunuz o simulatör hakkında? Bu arada ne kadar anten varsa hepsini almışsınız Sanıyorum pas geçmek daha doğru bir tercih olacaktı Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Sani bey, Ben Ivao 'da Thyva da uçuyorum. kurucularındanım http://forum.thyva.com/ İftc deki simulatör, Pilotların yetiştirildiği simulatördür. Her sanal pilotun orada uçma hayali vardır. Uçağın birebir aynısıdır. Tüm tepkileri verir. saati 300 Eurodur. herkes de gidemez. keşke fırsatı değerlendirseymişsiniz.Ataköy Galerya da bulunan flight simulator ile oluşturulan sim le karıştırmayın. Aslında o hava şartların da değil inmek, uçulmaz bile ama tv programı olduğu için mizansen gerekiyordu .(seyreden sıkılmasın aksiyon olsun diye) 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Arkadasim Galeria dan bahsediyordu. Ben o sandim. Itfc ayri bir klasman ucus prosedurlerini basitce anlatirsaniz aslinda aramizdan bir cok hevesli ama bilgisiz arkadaşlar mutlaka kalkisi ve inisi deneyeceklerdir 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Ils çalıştığı surece ils le inmek gerekir. Tum insan hatasini ortadan kaldirir. Vls yani gorerek inis her zaman risktir. Havanın iyi olması ve ils çalıştığı sürece ils yapılacağı anlamına gelmez. Pilot hangi yaklaşmayı yapmak isterse onu yapar.Gecen gün istanbuldan antalya ya dönerken arkadaşıma denk geldim ve kokpitte uçtum .Antalyaya inişte kaptan görerek yaklaşma yapmak istedi (visual approach) hava kontrolde trafik olmadığı için onay verdi. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 ILS olmayan havaalanı var mı ülkemizde? Kötü hava şartlarından ILS olmadan iniş yapılabillir mi? 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 Nasıl pilot oluruz? Para mı lazım? Bir kaç yolu vardır. En kolay ve masrafı az olanı Bir büyük içip a380 e tecrübeli kaptan olmaktır. Diğer en kolay yol ise ders çalışıp Eskisehir Anadolu üniversitesindeki pilotaj bölümünü kazanmaktır.Bitirirseniz hem 4 yıllık üniversite mezunu olursunuz hem de pilot. Yeni açılan THK Üniversitesi de bir başka çözüm yolu. Burasıda Eskişehir gibi aynı özelliklere sahip tek farkı paralı olması. Ya da Özel kurslara gitmeniz.Buradaki eğitim 4 yıllık eğitimin temellerini atar.Bunun üstüne antreman yaparak çalışarak kendiniz eklemek zorundasınız. Bu süre yaklaşık 15 20 ay arasında değişir.(hava koşulları uçak sayısı resmi tatiller Kontrol hocalarının gelmemesi etkendir. ) Yaklaşık 50 Bin ila 100 Bin eurolara kadar fiyatları vardır. ILS ile inişi kısaca açıklar mısınız? ILS sisteminin mantığı şudur: Pistin sağından ve solundan 2 adet sinyal gönderilir.Bu sinyaller uçaktaki sistem tarafından algılanır ve görsellere dönüştürülür.Sistemde bu sinyallerin kesiştiği yerde uçağın uçurulması istenir.Böylelikle sinyalin uçağı pistin üstündeki iniş noktasına kadar engellerden uzak ve konforlu bir şekilde iniş yapmasını sağlar.Uçakta ve Havalimanında Bu sistemlerin kurulu olması lazım Yoksa çalışmaz. ILS, aletli iniş sistemidir. Radyo frekansları ile (her pistin frekansı ayrıdır) uçağın yol bilgisayarına girdikten sonra belirlenen piste yaklaşıldığında kısa bir alarm duyarsınız. BElirli irtifaya eriştiğinizde otomatik pilot elinizden kontrolü alarak (size sadece hızı bırakarak) belirlenen irtifalarda sizi alçaltmaya başlar. Öyle ki, hızı doğru ayarlarsanız, teker yere değene kadar lövyeye / joystick'e dokunmanıza gerek kalmaz. ILS sistemleri ile pilotsuz inişler de denenmiştir. Başarılı olanları da mevcuttur. Ancak yine de insan kontrolünü bırakmak için çok yol alınması gerekmektedir. Para tabii ki lazım ancak bir çok fiziki özelliği de tutturman lazım. Ticari pilot ta olabilirsin ancak önce küçük uçak bröveni alman, bir çoooook uçuş saatini doldurman ve sonrasında THY'nin ücretsiz kurslarına katılıp bitirebilmen lazım. Ücretsiz dediysem, yanlış anlaşılmasın. Kursu tamamlayıp THY'de pilot olabilirsen, 15 sene boyunca işini bırakamazsın. Tabi 20bin$ gibi peak derecede aylık maaşı da düşünmen gerekir ILS sistemi uçağı indirmez.İnmesine yardımcı olur. İls sistemine tam anlamıyla uyum sağladıktan sonra approach düğmesine basarsanız uçak kendisi frekansı takip eder.Ama Autoland sistemi yoksa uçak yere göre alçalma hızını sabit tuttuğundan yere çok sert çarpabilir.Bu çarpmanın sonucunda amortisörler ve uçağın kendisi yapısal hasara uğrayabilir. Autoland olursa Uçak yerden aldığı yansıma sinyalleri (bir nevi sonar ) ile ne kadar yukarıda olduğunu anlar ve ona göre burun yukarı yaparak uçağın yere alçalma hızını yavaşlatır.Bu sistem genelde çoğu uçakta yoktur.Ve genelde ILS CAT 3c sistemlerinde kullanılır.(0 yatayda 0 dikeyde görüşün olduğu zamanlar) http://www.youtube.com/watch?v=gTajYd3qugY Bu videoda 100 ft de görüş sağlanıyor yaklaşık 30 m görüş var Ayrıca 20bin $ gibi paralar almıyorlar o sadece thy de kıdemin olacak + thy deki 16 maaş sistemindeki çifte maaşa denk geliceksin ancak ozaman Yorum bağlantısı
Recommended Posts