İçeriğe Yönlendir

Aramızda Pilot, Havacı, Sanal Pilot Varmı ?


Ugurcan Yogun

Recommended Posts

Ugurcan Yogun

rota konusunda Vroute Free yi Kullan

 

Bir öğretmen gibi cevap veriyorum: anlatta hepimiz bilelim :)
Isin ciddisi, cok memnun oluruz. Yaklasmalar ve route lar ile ilgili cok eksigim var.

Rota Konusunda vRoute free yi kullanabilirsin abicim veya

 

http://rfinder.asalink.net/free/ kullanabilirsin

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

rota konusunda Vroute Free yi Kullan

 

Rota Konusunda vRoute free yi kullanabilirsin abicim veya

 

http://rfinder.asalink.net/free/ kullanabilirsin

 

Route bulmamda problem yok ta, bulduğum route'ta ilerlemede sıkıntı var :D Yaklaşmalar SID olarak sıkıntı yaratmıyor da, son SID'den sonra yeni kullanılan STAR yaklaşmalarda çok yabancıyım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Mesela bir örnekle anlatabilir misin sıkıntılı olduğun yerleri ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

VOR yaklaşmaları biliyorsundur. BIG1K yolu ile mesela 35r pistine yaklaşma. Mesela BIG vor'undan sonrası vor yaklaşmalarda çok şüpheliyim. Kesin yanlış yapıyorum.

Aynı şekilde artık VOR kullanılmıyormuş, şimdi STAR a geçilmiş galiba. STAR hiç yapmadım. Kule yönlendirdiği zaman mecburen VOR yaklaşmayı istiyorum. Ki, onda da bir çok kez azar işittim kule'den :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
Şimdi bir STAR Prosedürünün uygulanışınıadım adım görelim , örnek olarak BIGA ONE ALPHA yani 

BIG1A STAR'ınıinceleyeceğiz ; 

•  ATC'den BIG1A müsaadesi alınır 

•  BIG VOR geçişi ile 039 başa dönülerek MARMA Intersection'a inbound oluruz . Bu noktada 

dikkat etmemiz gereken BIG VOR'u üstüne irtifamızın maksimum FL080 olmasıdır ve hızımız 

bu konumda 250 Kt IAS olacaktır . Eğer BIG VOR'u üstüne daha yüksek bir irtifada ulaşmış

isek ATC bize havadaki trafiklerin durumunu inceleyerek bu nokta üzerinde bekleme verebilir 

yada STAR'a devam etmemizi söyler . Müteakip alçalmayıATC'den alarak MARMA'ya ilerleriz . 

•  BIG VOR çıkışıile MARMA ile DENIZ Intersection arasından maksimum uçuşyüksekliği 

FL060'dır , bu değer ancak ve ancak ATC'nin talebi ve talimatıile göz ardıedilebilir . 

•  MARMA çıkışıile aynıbaşla DENIZ Intersection'a inbound oluruz . Bu aşamada NAV1'e BIG 

VOR'u NAV2'ye ise EKI VOR'u bağlanarak EHSI ve DME göstergeleri izlenir . NAV1 DME 45 

Nm'ye yaklaşırken NAV2'den gelen sinyal ( EKI VOR'u sinyali ) EHSI üzerinde 282 radyaline 

yaklaşır . EHSI NAV2 282 radyalini gösterdiğinde ve DME NAV1 45 Nm okunduğunda DENIZ 

Intersection üzerinde olduğumuzu anlarız . 

•  DENIZ Intersection geçişi ile 102 başa dönerek IMREN Intersection'a inbound oluruz ve 

ATC'den alacağımız müteakip alçalma bilgisi ile STAR Prosedürünü uygulamaya devam ederiz . 

•  ATC Tarafından meydandaki trafik yoğunluğu , acil durum oluşmasıve/veya bizim irtifamızdaki 

yükseklikler nedeni ile CHART üzerinde belirli noktalarda BEKLEME'ye girmemiz istenebilir . 

Böyle bir durumda aksi belirtilmedikçe STANDART HOLDING PATTERN uygulanır ve CHART 

üzerinde belirtilmişminimum ve maksimum irtifa değerlerine uyulur . Örneğin IMREN için 

Minimum Holding Altitude 4000 Feet , Maksimum geçişirtifasıise FL90 olarak verilmiştir . 

•  IMREN Intersection üzerine geldiğimizde eğer herhangi bir bekleme talimatıalmamışise 

ATC'den alacağımız müteakip alçalma ile 22 Nm. uzağımızdaki SADIK Intersection'a aynıuçuş

başınıkoruyarak devam ederiz . 

•  SADIK Intersection'a 5 Nm. mesafede ikenATC'ye durum raporu vererek IAF geçişini ( ILS 

36R Yaklaşma İzni ) talep ederiz . Eğer ATC bizi 36R pistine ILS yaklaşmaya serbest kılarsa 

verilecek uçuşbaşıve irtifa ile Localizer hattına oturana kadar devam eder daha sonra ILS 

yaklaşmaya başlarız . Eğer ATC ile temas kurulamaz ise STAR prosedürü uygulamaya devam 

edilir ve SADIK Intersection üzerinde iken 356 başa dönerek STAR Prosedürünüzün son 

noktasıyani IAF Geçişnoktamız olan ERMAN Intersection'a döneriz . SADIK Intersection'a olan 

mesafemizi NAV2 frekansımıza YAA VOR'unu bağlayarak DME ekipmanıile kolayca 

öğrenebiliriz . SADIK - YAA Arası27 Nm. olarak Chartta verildiğinden YAA VOR'una olan 

Mesafemizden 27 Nm.'yi çıkartarak SADIK'a olan mesafemizi tespit edebiliriz . 

•  ERMAN Intersection üzerine geldiğimizde STAR Prosedürü uygulamasısona ermiştir , bu 

aşamadan sonra ATC desteği yok ise 36R pisti IAP Chart'ınıkullanarak STAR uyguladığımız 

36R pistine son yaklaşmamızıgerçekleştirebiliriz . ATC Desteğinin olduğu durumlarda 

müteakip alçalma , uçuşbaşıve ILS yaklaşma izinleri bizzat ATC tarafından verileceğinden IAP 

Chart'larıgüvenlik ve bilgi amaçlıkullanılacaktır . 
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Bu arada ben su merceklerimi bitireyim akşam resimli grafikli anlatacağım. Ayrıca vor kullanımı bitmedi hala kullanılıyor. İls vor ndb diye kalitesi giderek düşüyor anlatacağım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

VOR yaklaşmaları biliyorsundur. BIG1K yolu ile mesela 35r pistine yaklaşma. Mesela BIG vor'undan sonrası vor yaklaşmalarda çok şüpheliyim. Kesin yanlış yapıyorum.

Aynı şekilde artık VOR kullanılmıyormuş, şimdi STAR a geçilmiş galiba. STAR hiç yapmadım. Kule yönlendirdiği zaman mecburen VOR yaklaşmayı istiyorum. Ki, onda da bir çok kez azar işittim kule'den :D

hangi similatorde bu, online mı?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

hangi similatorde bu, online mı?

 

Tabii ki, FSX'te.

 

 

Haşmet bey,

Tüm bunları yeni chart'larda okuyabiliyor muyuz?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Tabii ki, FSX'te.

 

Haşmet bey,

Tüm bunları yeni chart'larda okuyabiliyor muyuz?

Sani bey,eski, yeni fark etmez  hepsi chartlar da yazar yeni chartlar  sadece değişiklikleri gösterir. Yollar,kurallar  değişmiştir. Yeni noktalar ,irtifalar, konmuştur. vs. Chartsız bir uçuş düşünülemez bile.Zaten her şey uçuştan önce  adım adım planlanır. Hadi binip de uçayım, havacılık  da yoktur.Önceden planladığınız zaman hesaplamalar da basit olur. Süratiniz belli.Ne zaman, nerede olacağınızı hesaplamak, basit aritmetik 4 işlem. Gözünüz korkmasın,Computer çıktı mertlik bozuldu. Normal de FMC'ye  rotayı girdiğiniz zaman bunlar otomatik olur, hepsini uçak kendi yapar.Tabi o zaman oto pilot la  işin zevki nerede diyeceksiniz.. Ya da  oto pilot olmayan bir uçak kullanıyorsunuz veya aletler bozuldu. Manuel uğraşmak için bunları bileceksiniz. Dikkat ederseniz,  uçuş ekibi uçuş öncesi brifinge girer, her türlü senaryo üstüne çalışılır.Sonra uçuşa çıkılır. Havacılık da uçağı kullanmak en son iştir. Meteoroloji, aerodinamik ,İnsan vücudu gibi temel eğitimler vardır.  Navigasyon da en önemli ve eğitimi uzun süren adımlardan biridir.(hava da yol soracak kimse yok ) :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani bey,eski, yeni fark etmez  hepsi chartlar da yazar yeni chartlar  sadece değişiklikleri gösterir. Yollar,kurallar  değişmiştir. Yeni noktalar ,irtifalar, konmuştur. vs. Chartsız bir uçuş düşünülemez bile.Zaten her şey uçuştan önce  adım adım planlanır. Hadi binip de uçayım, havacılık  da yoktur.Önceden planladığınız zaman hesaplamalar da basit olur. Süratiniz belli.Ne zaman, nerede olacağınızı hesaplamak, basit aritmetik 4 işlem. Gözünüz korkmasın,Computer çıktı mertlik bozuldu. Normal de FMC'ye  rotayı girdiğiniz zaman bunlar otomatik olur, hepsini uçak kendi yapar.Tabi o zaman oto pilot la  işin zevki nerede diyeceksiniz.. Ya da  oto pilot olmayan bir uçak kullanıyorsunuz veya aletler bozuldu. Manuel uğraşmak için bunları bileceksiniz. Dikkat ederseniz,  uçuş ekibi uçuş öncesi brifinge girer, her türlü senaryo üstüne çalışılır.Sonra uçuşa çıkılır. Havacılık da uçağı kullanmak en son iştir. Meteoroloji, aerodinamik ,İnsan vücudu gibi temel eğitimler vardır.  Navigasyon da en önemli ve eğitimi uzun süren adımlardan biridir.(hava da yol soracak kimse yok ) :)

 

Chartsız zaten uçmuyorum :) Ancak VOR artık daha az tercih ediliyordu, gönderdiğiniz mail ve yazdığınız mesajları haftasonu yalayıp yutmam lazım.

Çok yardımcı oluyorsunuz, sizi de çok meşgul ediyorum. Çok teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Chartsız zaten uçmuyorum :) Ancak VOR artık daha az tercih ediliyordu, gönderdiğiniz mail ve yazdığınız mesajları haftasonu yalayıp yutmam lazım.

Çok yardımcı oluyorsunuz, sizi de çok meşgul ediyorum. Çok teşekkür ederim.

Rica ederim zevkle yapıyorum. ILS yaklaşma rahatlıkdır ama diyelim Van'a Siirt'e Erzincan'a uçuyorsunuz ve alanlar da  ils yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Rica ederim zevkle yapıyorum. ILS yaklaşma rahatlıkdır ama diyelim Van'a Siirt'e Erzincan'a uçuyorsunuz ve alanlar da  ils yok. 

 

Van'a VOR sonrası genelde görerek iniş tercih ediyordum. Ferit Melen zaten en zor havalimanlarından. 1 2 kere düştüğüm de oldu :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

İnerken hep düşüyordum ilk defa düşmeden Adana Şakirpaşa'ya indim :p

 

Yalnız şu İLS'yi çözmedim. Detaylı ve türkçe anlatabilecek var mı?

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
(düzenlendi)

İnerken hep düşüyordum ilk defa düşmeden Adana Şakirpaşa'ya indim :p

 

Yalnız şu İLS'yi çözmedim. Detaylı ve türkçe anlatabilecek var mı?

http://www.youtube.com/watch?v=Pufr7URSJ-M#t=453

 

 

İLS için 3  kural.

 

Pisti meydan + 3000 feet den karşıla (ilş meydana  25-27 nm kala aktif olur  yüksekten gir)

Hız 200  den yüksek olmasın.

piste 30 derece açıyla yaklaş.

örneğin, LTBA ya Yukardaki gibi yaklaştıktan sonra  sadık İnt  tan sonra,  sola 030 dön. APP tuşuna bas. (nav 1 e ils frekansı 35 için 111.30 girilmiş ve course 355 set edilmiş olmalı)

tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

http://www.youtube.com/watch?v=Pufr7URSJ-M#t=453

 

 

İLS için 3  kural.

 

Pisti meydan + 3000 feet den karşıla (ilş meydana  25-27 nm kala aktif olur  yüksekten gir)

Hız 200  den yüksek olmasın.

piste 30 derece açıyla yaklaş.

örneğin, LTBA ya Yukardaki gibi yaklaştıktan sonra  sadık İnt  tan sonra,  sola 030 dön. APP tuşuna bas. (nav 1 e ils frekansı 35 için 111.30 girilmiş ve course 355 set edilmiş olmalı)

 

Hocam, piste indim de duramadım geri kalktık :D Reverse klavye komutu nedir?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

motor geri basabiliyor ama uçak geri gidemiyor değil mi? :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hocam, piste indim de duramadım geri kalktık :D Reverse klavye komutu nedir?

 

Autobrake ve speed brake yapman lazım. 60knot a kadar reverse çalıştırman, 60'tan sonra kapatman lazım.

Speedbrake'i havalandıktan hemen sonra bi tık aşağıya çekeceksin. Kokpitte ışık yanacak ancak kanatçıklar yükselmeyecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Oyuna bir haller oldu, yeniden başlarken bile 300knot ile 4000 alti ile filan başlıyor direk. Sonra pistten dışarı.


Bu arada bana bildirim gelmiyor bu konuda?


Video da anlattığının aynısını yapıyorum ama uçak pisti süreli pas geçiyor. Mesela çok alakasız şekilde Yalova tarafına dönüyor.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Az evvel indim ama piste değil, pistin 500metre civarı yanına :D

 

Anlamadım ben bu işi, acep nerede hata yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bir de şimdi farkettim video da MFD ekranda bir rota var pembe kesik çizginin dışında sağa dönmesine neden olan ben de o yok.

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
(düzenlendi)

Oyuna bir haller oldu, yeniden başlarken bile 300knot ile 4000 alti ile filan başlıyor direk. Sonra pistten dışarı.

Bu arada bana bildirim gelmiyor bu konuda?

Video da anlattığının aynısını yapıyorum ama uçak pisti süreli pas geçiyor. Mesela çok alakasız şekilde Yalova tarafına dönüyor.

Sanırım auto pilotu ve AT (otogaz) kapatmıyorsun. normal de 2 nm kala manuel kullanıma geçmelisin. Meleke edinene kadar şunu yap.

inerken uçağı  iniş durumuna getirdiğini varsayıyorum ( sürate göre flap , speed brake  arm (Sani beyin dediği gibi 1 kademe alta) autobrake 2 veya 3 set course set, ils frekans set )  200 feet de autopilot  ve  A/T  kapat  gazı kapat (normlde gaz 10 fee tde kapatılır ) uçağın burnunu hafif yukarıda tut .( iniş süratin 30 flap 150 kn fazla olmasın) piste değecekken burnu hafifçe daha da da kaldır. Arka tekerler değince  f2 tuşuna basılı tut (reverse ler çalışır ve speed barake açılır ) ön tekeri oturt. frenlere dokunma (autobrake  off olur). sürat 80 gelince f1 bas reverse kapanır. manuel frenleme yapabilirsin.

 

Yukarıda ki sorunu anlamadım. direkt uçuş ile mi başlıyor program.?

tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

End flight demiyorsun galiba Mert.


Sanırım auto pilotu ve AT (otogaz) kapatmıyorsun. normal de 2 nm kala manuel kullanıma geçmelisin. Meleke edinene kadar şunu yap.

inerken uçağı  iniş durumuna getirdiğini varsayıyorum ( sürate göre flap , speed brake  arm (Sani beyin dediği gibi 1 kademe alta) autobrake 2 veya 3 set course set, ils frekans set )  200 feet de autopilot  ve  A/T  kapat  gazı kapat (normlde gaz 10 fee tde kapatılır ) uçağın burnunu hafif yukarıda tut .( iniş süratin 30 flap 150 kn fazla olmasın) piste değecekken burnu hafifçe daha da da kaldır. Arka tekerler değince  f2 tuşuna basılı tut (reverse ler çalışır ve speed barake açılır ) ön tekeri oturt. frenlere dokunma (autobrake  off olur). sürat 80 gelince f1 bas reverse kapanır. manuel frenleme yapabilirsin.

 

Yukarıda ki sorunu anlamadım. direkt uçuş ile mi başlıyor program.?

 

Haşmet bey,

Bunca zamandır uçarım. En yakın arkadaşım bile böyle anlatmadı bana. Ne zaman simulasyona gidiyoruz :dribble:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...