Alper Aksakal 23 Haziran 2014 Yazar Paylaş 23 Haziran 2014 Alper im hadi bakalım kolay gelsin,merakla bekliyoruz sağolasın abi. koltukları söküp eve çıkardım annemle kavga ederek koltukları bir güzel halı yıkama robotu ile temizledim şimdi balkonda kuruma aşamasındalar. ama annem düşman oldu bana evimi kirletiyosun diye [emoji2][emoji2][emoji2] Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli 23 Haziran 2014 Paylaş 23 Haziran 2014 Ben olsaydım eve bile almazdım seni 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Haziran 2014 Paylaş 23 Haziran 2014 Ya ben ne yapayım, hanım sinir oldu, 2 takım (st ve normal koltuklar) koltuğu oturma odasına koydum ve söküp dağıttım, gerisini siz düşünün artık 1 Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 23 Haziran 2014 Yazar Paylaş 23 Haziran 2014 yazık anacağızımı sinirlendirdim kurban olurum ona gönlünü alırım[emoji16][emoji2] Ali abi senin durumda cinayet sebebi derler ya o misal olmuş [emoji2][emoji2][emoji2] 2 Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli 23 Haziran 2014 Paylaş 23 Haziran 2014 Ya ben ne yapayım, hanım sinir oldu, 2 takım (st ve normal koltuklar) koltuğu oturma odasına koydum ve söküp dağıttım, gerisini siz düşünün artık Turşusunu kur iyi mi?? Napacan onları be yaaa..Ver takalım ST leride yengeyi döküntüden seni de sitemden kurtarayım bari 1 Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 24 Haziran 2014 Yazar Paylaş 24 Haziran 2014 Ses yalıtımı işleri bitti. Ama bende bittim çok yorucu iş. Resimleri detaylı şekilde en kısa zamanda paylaşcam inşallah 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 Ses yalıtımı işleri bitti. Ama bende bittim çok yorucu iş. Resimleri detaylı şekilde en kısa zamanda paylaşcam inşallah Geçmiş olsun Alper hocam şimdiden eline sağlık diyelim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 Ses yalıtımı işleri bitti. Ama bende bittim çok yorucu iş. Resimleri detaylı şekilde en kısa zamanda paylaşcam inşallah Hayırlı olsun, hiç yorucu değil halbuki Resim gelir nasılsa, sen yaptıktan sonra arabayı sürünce ne hissettin onu söyle, özellikle pütür asfalt testini yap 1 Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 24 Haziran 2014 Yazar Paylaş 24 Haziran 2014 Geçmiş olsun Alper hocam şimdiden eline sağlık diyelim.Çok sağol mehmet bey Hayırlı olsun, hiç yorucu değil halbuki Resim gelir nasılsa, sen yaptıktan sonra arabayı sürünce ne hissettin onu söyle, özellikle pütür asfalt testini yap neeee hiç yorucu değil mi ? tabiri caizse öldüm öldüm dirildim abi. kendimi eve zor attım ama dayanamayıp deneme sürüşünü tabiki de yaptım [emoji16][emoji16] sonuç olarak bizim afacan oldu mercofiesta [emoji12] umduğum gibi faydalı bir işlem oldu. lastik sesi hiç yok denecek kadar azaldı. sadece motor sesi duyuyorum [emoji2] son aşama olarak ilerleyen günlerde arka kapılara çift fitil alcam ve camurluklarin içinden davlumbazlara da yalıtım yapcam. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 (düzenlendi) MercoFiesta O yorgunluğa değdi değilmi, şimdi über sınıfa geçtin sende, motor sesinide kesebilsek cillop olacak ama o zor gerçekten, neyse zaten rolantide duyuluyor, yolda pek birşey duyulmuyor, eline sağlık, davlumbazlarıda yaptınmı iş tamam Aslında harbiden yorucu değil, sakince kes pişir yapıştır, yavaş yavaş sakince yapacaktın, ama sen o gazla hemen yapayım ve nasıl oldu merakı içinde Allah ne verdiyse moduna geçtin tabii böyle diyorum ama benim hızımda geri kalmazdı, ter içinde kalmıştım 24 Haziran 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 davlumbaz ve sılecek altına motor kaputu altına yaptın mı bir nebze kesiliyor.lakın fazla bır sey beklememek gerek Onları yapmıştım ben, doğruya, aha Alper e bir iş daha çıktı, terlemeye devam Alpeer Rolantide motor soğukken var ses, ısılınca bayağı azalıyor, 2100 devir eko mod giderken kaymak asfaltta hiç ses duymuyorum ben. Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 24 Haziran 2014 Yazar Paylaş 24 Haziran 2014 MercoFiesta O yorgunluğa değdi değilmi, şimdi über sınıfa geçtin sende, motor sesinide kesebilsek cillop olacak ama o zor gerçekten, neyse zaten rolantide duyuluyor, yolda pek birşey duyulmuyor, eline sağlık, davlumbazlarıda yaptınmı iş tamam Aslında harbiden yorucu değil, sakince kes pişir yapıştır, yavaş yavaş sakince yapacaktın, ama sen o gazla hemen yapayım ve nasıl oldu merakı içinde Allah ne verdiyse moduna geçtin tabii böyle diyorum ama benim hızımda geri kalmazdı, ter içinde kalmıştım abi sabah 9 da işe başladım 5 6 gibide tam anlamıyla bitirdim. ben fena gaza geliyorum galiba [emoji2][emoji2] abi beni en çok yoran plastik malzemeleri tırnakları kırılmasin diye çok hassas çalışmam oldu. über fiesta sınıfına geçtim mi [emoji16][emoji16] motor sesini azaltmanın tek yolu camın önündeki tüm plastik aksamları çıkarıp oraları güzelce izole etmek olur. Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 Abi 1.6 olduğundan ses yalıtımıyla oldukça iyi olmuştur tahmin edebiliyorum 1.4 olsaydı işin zordu traktör gibi ses var onlarda 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 Abi 1.6 olduğundan ses yalıtımıyla oldukça iyi olmuştur tahmin edebiliyorum 1.4 olsaydı işin zordu traktör gibi ses var onlarda aha bu dediğini Ali abi duymasin eline sağlık abi eminim faydalı olmuştur Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 24 Haziran 2014 Yazar Paylaş 24 Haziran 2014 Abi 1.6 olduğundan ses yalıtımıyla oldukça iyi olmuştur tahmin edebiliyorum 1.4 olsaydı işin zordu traktör gibi ses var onlarda Kardeşim şimdi terso birşey söyleyip ali abimizi kizdirmayalim [emoji12][emoji12][emoji2][emoji2] aha bu dediğini Ali abi duymasin eline sağlık abi eminim faydalı olmuştur Çok sağol ozan'cım gereken bir uygulamaydi. hissedilir şekilde lastik sesinde azalma oldu. asfalttaki o uğultu kayboldu diyebilirim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 bizde yalan yok neyse o Hiç dert değil, 1.6 nın daha sesli olduğunu zaten herkes bilir Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 (düzenlendi) abi sabah 9 da işe başladım 5 6 gibide tam anlamıyla bitirdim. ben fena gaza geliyorum galiba [emoji2][emoji2] abi beni en çok yoran plastik malzemeleri tırnakları kırılmasin diye çok hassas çalışmam oldu. über fiesta sınıfına geçtim mi [emoji16][emoji16] motor sesini azaltmanın tek yolu camın önündeki tüm plastik aksamları çıkarıp oraları güzelce izole etmek olur. Camın orayada motorun arkasınada birşey yapamazsın, konsolun arkasında zaten yalıtım var, ses olayı monoblok fiestanın gövdesinden kaynaklı, ön de tık ses olsun arkadan geldi sanırsın mesela, yani sesi kesemezsin, zaten uygulama yapacak boşlukta yok, tek açıklık motor bölüünde kalorifer kutusunun arkası ve silecek kollarının oradaki siyah plastik trimin altı, onun dışında boşluk yok. 24 Haziran 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 24 Haziran 2014 Yazar Paylaş 24 Haziran 2014 Evet arkadaşlar arabama bir artı daha eklemiş olduğumu düşünmekteyim. Uzun uğraşlar sonucunda ses yalıtımıni da yapmış bulunmaktayım. elimden geldiğince ses yalıtımı hakkında sizleri resimlerle bilgilendirmeye çalışacağım. Gerekli malzemeler : 1) Hepimizin bildiği bir ürün olan simself ( ziftli kendinden yapışkanlı alüminyum izole bandı ) Toplam 3 rulo gitti adet fiyatı : 37 tl 2) Yanmaz, su geçirmez ve kendinden yapışkanlı 2 cm kalınlığında akustik firex sünger. Toplam 3 metre harcandı. Metre fiyatı : 30 tl 3) Evet olmazsa olmazimdi ısı tabancası paraya kiydim aldım . Fiyatı : 170 tl tabi bu islemler icinde ufak tefek malzemeler de gerekli : - maket bıçağı, makas, düz tornavida , yıldız tornavida v.s Şimdi yapım aşamaları : Öncelikle koltukların hepsini çıkarttım. Daha sonra koltuklar yüzünden annemle ufak bir tartışmanin ardından koltukları eve çıkarmayı başardım  ve halı yıkama robotu ile temizledim. Arabanın soyulma aşamalarından bir kare. Arabanın kendi orjinal halısı ve taban Keçesi. Evet ilk bitüselfi yapistirmak için deneme amaçlı ısıtmaya başladım. Elim alıştı tabi yapistirmaya başladım. Yavaş yavaş sekillenmeye başlıyor. Stepnenin olduğu kısıma bilerek parça şeklinde koydum sebebi ise hem bitüself malzemem bittiği için hemde ziftli kağıdın sürekli oynanabilecek bir yerde fazla olmasını istemedim. Bu karede ise artık arabanın firex kendinden yapışkanlı sünger ile kaplama anı. Artık toplama zamanı işlemler bitti sayılır. Koltuklarimizi artık taktık. Koltuklarım tertemiz oldu ) Mücadele anlarımdan birtanesi biraz kendimi kaybetmiş durumdayım göz zevkinizi bozduğum için affola [emoji2] bu da arka koltuğun alt kısmı. Çok pis çalışırım [emoji12][emoji2] koltuklar v.s olmayınca araba leylek gibi oldu Evet arkadaşlar elimden geldiğince izah etmeye çalıştım umarım beğenirsiniz. SAYGILARIMLA Bu arada bagajin içinden lastiklerin ustunde bulunan tümsek bölgeyide komple izole ettim fakat resim çekmeyi unutmuşum 8 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 (düzenlendi) Güzeel, gelelim eksiklereee bitüself ile hiç boşluk (1.cm dahi) bırakmadan tüm tabanı kaplasan daha iyi olurdu (sanki kaplamışsında öylemi ?), en azından benim için aslında şart değil çünki bu ziftli şey vibrasyonel sesi keser, yani titreşim yapacak ince sac kısımları kaplaman yeterdi, eline vurunca tın ediyorsa kaplaman lazım, mesela ön koltuğun oturduğu resimdeki traverse yapmana gerek yoktu, ama olsun sağlam olun dimi ama, resimde ortada görünen traversin yanlarında elips şeklinde delikler var, onu ipli gri renkli kuvvetli ambalaj bantıyla kapattınmı (koli bandıda olur tabii, ben abartırım birazda ), aynı şekilde kapı eşiklerinde ve bagaj kilit karşılığının orada da delikler vardı? stepne kısmınıda tamamen simself kapla, zira ince ve davul gibi ses yapan bir kısım, bende bagaj kısmında sıfır boşluklu olarak kaplı, ayrıca yine aynı kısmın tabanını kaplamışsın evet ama yanlarıda firexle kaplamalısın... Stepnedeki lastiğide komple tw F21 ile bolca sil ve öyle sakla, 10-20 sene sonrada o lastik sıfır gibi durur, bol sür ayna olsun, bizim taunusun stepnesini 15 sene sonra lastikçi görünce direk yuhanzi demişti adam, goodyear p800 dü sanırım, üretimden kalkalı yıl olmuş, sıfır çatlakla simsiyah duruyordu mübarek Gelelim arka davlumbazlaraaaaa, resme bakarsak bagaj içinde bu kısma dokunmamısın, esas lastik sesi oradan gelir, yanlardaki siyah halıyı kaldır ve oralarıda komple boşluksuz simself+firex kapla, ayrıca aracın altına full 3mm. pütür atacaksın... Daha işin %60 ı bitmiş kardeşim, sabah 9 akşam 6, 9 saatte bu kadarcıkmı yaptın sen yakında olacaktınki ben 4 saatte bak ne yapıyordum senin araca, hemde tek başıma Not: koltuklar yokken arabanın ortasına tabure koyup oturdum, birde çay içtim, ferah ferah ohh be demiştim (oturup inceleme ve planlama yapmıştımda) 24 Haziran 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 24 Haziran 2014 Yazar Paylaş 24 Haziran 2014 Ali abi arka davlumbazlara bagaj içindeki haliyi kaldırıp oraya komple yalıtım yaptım. Zaten açıklama kısmında da yazmistim fotolamayi unuttum diye ) O zaman ne oldu işimin % 80 bitmiş oldu. stepne haznesinde ki kenar kısımları firex ile kaplamaliyim haklısın abi onu da yarin yapıyorum o zaman. Aracın altına pütür attirmaya gelince yahu bu gidişle bi-xenon yaptiramiycam ))) Ama genel itibari ile nasıl olmuş abi işçilik kötü mü ? ) Valla adım Hıdır elimden gelen budur misali Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 (düzenlendi) Ali abi arka davlumbazlara bagaj içindeki haliyi kaldırıp oraya komple yalıtım yaptım. Zaten açıklama kısmında da yazmistim fotolamayi unuttum diye ) O zaman ne oldu işimin % 80 bitmiş oldu. stepne haznesinde ki kenar kısımları firex ile kaplamaliyim haklısın abi onu da yarin yapıyorum o zaman. Aracın altına pütür attirmaya gelince yahu bu gidişle bi-xenon yaptiramiycam ))) Ama genel itibari ile nasıl olmuş abi işçilik kötü mü ? Valla adım Hıdır elimden gelen budur misali Yok canım bence gayet güzel, davlumbazlarıda yaptıysan stepneyide halledince %80 garanti Hem daha ne olsun, Ford un bunu görüp utanması lazım, şunu adam gibi fabrikada yapın 2 lira fazlaya satın, zaten ne kazıklar ne şemsiyeler yiyoruz bari bir işe yarasın Bir ara baya takmıştım bunu, ciddi ciddi tavan ve kapılarda dahil Dynamat getirtip işi abartacaktım, sonradan bu kadara gerek yok diyip vazgeçtim, senin bu yaptığın yeterde artar bile, rahat ol Benim esas proce fikrim, galiba bmw de görmüştüm, akustik karşı ses dalgası yayarak sesleri duyulmaz yapma olayıydı, yani motor ses frekansını tespit eden ve bunu kırıp nötralize etmek için karşı ses dalgası yayarak kabinde hoparlörlerden motorda ayrı bir ses kaynağıyla motor ses dalgalarını kırma procesi uygulaması var aslındada bende onu yapacak bilgi ve imkan yok, forumda hocamız var, tez konusu oldu demişti bir ara ama öyle kaldı konu maalesef... 24 Haziran 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 24 Haziran 2014 Yazar Paylaş 24 Haziran 2014 Bunlar da deli mavi xenonlarim çok pis can yakarım [emoji12][emoji12][emoji2][emoji2] 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts