İçeriğe Yönlendir

C Max 1 - Bagaj Kapağı Açma Sorunu


Hayrettin Gücin

Recommended Posts

Kapağın "zannkk" diye açılarak karşısındakine çarpması, yanlış kuvvet ile kapağın yada gövdenin yamulması, hasar görmesi tehlikeleri doğabilir. Çok ince mühendislik gerektirebilir.


Programlama ile çözülmüyor mu forumda bi yerlerde vardı galiba.

Doğrudur ancak benim problemim program değil, bagaj açma mekanizmasının su alarak zamanla işlevini yitirmesi sanırım. Açıp temizlemek gerekecek. Tüm programlamaları denedim ancak nafile.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Kapağın "zannkk" diye açılarak karşısındakine çarpması, yanlış kuvvet ile kapağın yada gövdenin yamulması, hasar görmesi tehlikeleri doğabilir. Çok ince mühendislik gerektirebilir.

Doğrudur ancak benim problemim program değil, bagaj açma mekanizmasının su alarak zamanla işlevini yitirmesi sanırım. Açıp temizlemek gerekecek. Tüm programlamaları denedim ancak nafile.

Kapak amortisörün kaldıramadığı noktaya kadar zankkkk diye açılır en fazla sonrasında amortisör devrede olduğundan yavaşça açılır da yapabilemirem  :fiuw:

 

Bagaj kilidinde bir siwich var su alan bu doğru sökmesi biraz zahmetli 4 adet vidası var mekanizmanın,belki basit olandır programlama yani  ama olmamış anlaşılan

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

C-max II'yi biliyorsunuz, elektrikli bizim kapaklar. Onları da inceleyin. Gerçi motor var galiba bu iş için ama tüm yük de bir motorda değildir sanırım.

Yorum bağlantısı

Yay sert olsun ve amortisör kapandığında kalan boşluğa ,yay sıkıştığında sığmalı bu hususa dikkat..8 cm aldım kapı kapanmayınca 2 cm kesmek durumunda kaldım sonra  :)

Hayırlı haberleri bekliyoruz bu arada

Bagajı biraz açtım kapadım  ama sonuç galiba hüsran olur. Yay takıp denemedim ancak mondi sedanlarda amortisörün yanı sıra bir makas mevcur çekyatlarda kullanılan tarzda. Makası kaldırma biraz güç gerektiriyor. Yayın bu gücü sağlayacağını sanmıyorum :( 

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Küçük çocuğu olanlar dikkat etsinler, 5 yaşındaki kızm ben ne zaman bagajdan bişey almaya kalksam benden önce bagajın dibinde oluyor.Sürekli bagaj kapğını o kaldırmak istiyor, çok güzel havalanıyormuş çünkü :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Durup dururken nerden çıktı şimdi bu? Acaba benim Yeti de olur mu? diye sorular kafamı kurcalaya başladı iyi mi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Durup dururken nerden çıktı şimdi bu? Acaba benim Yeti de olur mu? diye sorular kafamı kurcalaya başladı iyi mi...

 ''Yeti bagaj kapağı nasıl otomatik yapılır'' adlı konu başlığını bekliyor olacağım

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Önce yapılır mı yapılmaz mı (yapıcı gözle) incelemem lazım. Aklıma yatarsa konuyu anında açarım...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Daha uzun yay ancak amortisör gövdesinin dışında olabilir,amortisör kapandığında sıkışmamalı yani..ilerde deneyebilirim belki ama olacağını sanmam c max ın kapak formu alttan bir kaldırıcı istiyor ,ağır kalıyor 

Bence, daha uzun değil ama daha etli bir yayla olabilir... 20-30 cm lik ilk açılma direncini yenebilecek kalınlıkta olmalı yay... Senin kullandığın yaylar çok ince... Araştırmaya başlamış bulunuyorum...

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bugün Yetinin bagaj kapağını inceledim. Kapak tam kapandığında, amortisör üzerinde yay için kalan uzunluk max.45mm. Yani, yayın sıkışık hali 45mm den daha az olmalı. Kapalı hali en çok 45 mm olan yay, o kadar güçlü olmalı ki kapağı 30 cm itebilmeli. Bunu yapabilecek bir yay varsa bu iş olur gibi. Hemen yay arayışına başlamalıyım.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

C max'ta  amortisör kapandığında kalan boşluk 40 mm ve sert yayın da işe yarayacağını sanmıyorum ,yayın kuvvet uyguladığı istikamet moment oluşturmaya uygun değil,kapağa paralel değil dik istikamette olan kuvvet işe yarar gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

C max'ta  amortisör kapandığında kalan boşluk 40 mm ve sert yayın da işe yarayacağını sanmıyorum ,yayın kuvvet uyguladığı istikamet moment oluşturmaya uygun değil,kapağa paralel değil dik istikamette olan kuvvet işe yarar gibi duruyor.

Hatta aynı amortisör belli bir noktaya kadar da kapağın açılmamasını sağlıyor gibi geldi bana. Tıpkı mutfak dolap kapaklarındaki amortisörler gibi mesela.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Amortisör bağlantı noktaları, kapatırken belli bir noktadan sonra kapağın kendi ağırlığı ile kapanmasına imkan verecek şekilde seçilmiş gibi duruyor.Farklı bir açıyla konumlanmış olsalar, kapak çok kolay açılabilir fakat kapatmak biraz güçleşebilir bu sebeple 30-50 cm elle kaldırdıktan sonra amortisör gücünü etkin kullanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

C-max II'yi biliyorsunuz, elektrikli bizim kapaklar. Onları da inceleyin. Gerçi motor var galiba bu iş için ama tüm yük de bir motorda değildir sanırım.

Yeni c max ta iki yönlü çalışan elektro hidrolik amortisör var sanıyorum

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Amortisör bağlantı noktaları, kapatırken belli bir noktadan sonra kapağın kendi ağırlığı ile kapanmasına imkan verecek şekilde seçilmiş gibi duruyor.Farklı bir açıyla konumlanmış olsalar, kapak çok kolay açılabilir fakat kapatmak biraz güçleşebilir bu sebeple 30-50 cm elle kaldırdıktan sonra amortisör gücünü etkin kullanıyor.

 Abdurrahman, aynen söylediğin gibi. Belli bir noktadan sonra amortisör kapağın kapanması için baskı yapıyor. Dolayısıyla Yeti de sadece yay ile otomatik açılma mümkün değil...

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Tamer Yıldırım

Aracım 2005 C-Max. Uzaktan kumandadaki tuştan bagajı açabilmeme rağmen, bagaj kapağındaki butondan açılmıyor. Sorunla ilgili daha önce forumdan kronik bir switch sorunu olduğunu okumuştum. Sıvadık kolları, bir bakalım dedik. Bagaj triminin sökülmesi kapılardan daha kolay. Kapağın döşemesini söktükten sonra açma tuşuna ulaşılıyor. İçerdeki switch iyice ezilip, bozulmuş. Temizledim ama düzelmedi. Değişmesi gerekiyor. Switchinde aynısını elektronikçilerde bulamadım.

 

RKsLUKj.jpg Kapağın tutamaçlarındaki 2 torx vida söküldükten sonra aşağı doğru çekilerek klipslerden ayrılıyor ve döşeme çıkıyor.

LSYAFZC.jpg

Bağaj kapağının içersinden plaka lambaları ve açma butonun bulunduğu çıtaları çıkarmak için 4 tane 10mm somun var onları söküyoruz.Somunların 1 tanesi arka silecek motorunun arkasında kaldığından motoruda sökmek gerekiyor.W2EuszT.jpg

Çıtanın içi hep toz, toprak olmuş.

1STAFx4.jpg

Sonunda switche ulaştık.

8YvJwof.jpg

RgUcm70.jpg

 

Switcin yenisini bulamadığımdan, döşeme ve çıtayı taktım ama butonu tam yerleştirmedim. 

 

 

Şimdi asıl mesele switchi bulmak. Benze bir tane buldum ama 3 bacaklı, bizimki 2 bacaklı. Anadolu yakasındaki en büyük elektronikçilerden birine sordum hep 3 bacaklı var. Daha önce bulup ta kendi yapan varsa parça temini konusunda yardım ederse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Sonuçta buton değil mi, 3 bacaklı veya 2 bacaklı olması fark edecek mi ?

Sayın Yöneticime katılıyorum, 3 bacaktan ikisi 2 bacaklı switch'in yapacağı işi yapacaktır mutlaka.  :yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Yıldırım

Sonuçta buton değil mi, 3 bacaklı veya 2 bacaklı olması fark edecek mi ?

 

 

Sayın Yöneticime katılıyorum, 3 bacaktan ikisi 2 bacaklı switch'in yapacağı işi yapacaktır mutlaka.  :yes:

 

Switchin yerini öyle bir yapmışlarki, sadece switchin girebileceği kadar boşluk var. 3 bacaklı switch, 2 bacaklıya göre çok daha dar. Yerine tam oturuyor. Bulduğum swichin fotoğrafını çekip koyarım. Daha iyi anlaşılır.

Yorum bağlantısı
Tamer Yıldırım

Aldığım switch bu. Diğerinden çok daha geniş. Üzerindeki şema tam belli olmuyo ama, 1 ve 2 kısa devre butona basıncada 3 ü kısa devre yapıyo diye anladım. Switchin 2 bacaklısı olsa tam yerine olacak gibi. Aramaya devam edicez. Bu kadar uğraştık, sonu gelir herhalde.

 

bKyO2rt.jpg

Yorum bağlantısı

Benim garanti bitmesine rağmen garantiden değiştirdiler. bunu. Teşekkürler ford. Su almış...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...