İçeriğe Yönlendir

Aracıma Sıfır Motor Yapıyorum


Zekeriya Kahraman

Recommended Posts

Zekeriya Kahraman

Ellerinize sağlık.Allah kolaylık versin.

Tesekkürler Amin kardeşim 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

iyi olur inşallah.sökmek işin en kolay kısmı.önemli olan doğru parçaları değiştirip doğru monte etmek.işin içinde bir sürü ince ayar vardır.nasıl olacak bu işler.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

iyi olur inşallah.sökmek işin en kolay kısmı.önemli olan doğru parçaları değiştirip doğru monte etmek.işin içinde bir sürü ince ayar vardır.nasıl olacak bu işler.

Merhaba önder bey, (ince ayar) derk hangi parcanın ayarını söyle söylemek istediniz ?

Yorum bağlantısı

Abi bunun gibi tortuları diyosun deilmi döküme zarar verecek madde kullanmıyoruz .

asit türü gibi aslında cola pas temizliginde çok güzel iş görüyormuş aslında bu parca devir daimin cıkışı devir daimin çalışmasında bir proplem görmedim deiştirme geregi görmüyorum

 

 

Zekeriya motorun içinde yağ tortusu olmaz, olursa sadece alt karterde olur o da kolayca çıkar. Seni uğraştıracak olan yağ ve toz karışımı genelde motorun dışında sağ sızıntısı olabilecek yerlerdir. Oraları önce gazyağı, sonra benzinle yıkayabilirsin. Soğutma sisteminin kanallarında ise daha çok kireç birikintileri oluşur. Onun ilacı ise kireç çözücüdür. Ancak dikkatli kullanmak gerekir. Bazı kimyasalların döküme ve pirince zarar verdiğini biliyorum.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Merhaba önder bey, (ince ayar) derk hangi parcanın ayarını söyle söylemek istediniz ?

en basiti siz yerine oturmamış-taşmış contadan şikayetçisiniz.yanlış anlaşılma olmasın,burda hiç kimse cesaretinizi-emeğinizi-kabiliyetinizi yargılamıyor.ama bu işler bu kadar da basit olmasa gerek."ustalara kızdım motoru rektefiye yaptım" demekle olsa keşke.

bu işler yıllarca verilen emekle,kazanılan tecrübeyle yürüyor.hangi parçaların değişmesi gerektiğini hangilerinin tamir-bakım olması gerektiği hangilerinin sağlam olduğunu nasıl anlıyorsunuz.

diyeceksiniz ki,"gittiğim ustalar da çok birşey bilmiyor,aracım bu hale onların yüzünden geldi",o zaman daha iyi bir usta bulmak gerekecek.

yaptığınız şey yapılır,yapılmaz mı.ama gözden kaçan bir şey aynı işlemlerin tekrarını gerektirebilir.

inşallah öyle bir durum olmaz,aracınız sapasağlam yollara döner.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Zekeriya motorun içinde yağ tortusu olmaz, olursa sadece alt karterde olur o da kolayca çıkar. Seni uğraştıracak olan yağ ve toz karışımı genelde motorun dışında sağ sızıntısı olabilecek yerlerdir. Oraları önce gazyağı, sonra benzinle yıkayabilirsin. Soğutma sisteminin kanallarında ise daha çok kireç birikintileri oluşur. Onun ilacı ise kireç çözücüdür. Ancak dikkatli kullanmak gerekir. Bazı kimyasalların döküme ve pirince zarar verdiğini biliyorum.

Abi tam BABA adamsın benim söylemeye çalıştıgım yere ayak bastın tesekkür ederim . matkabın ucuna takılan 3 ceçit telden aldım tüfeğin içini temizlerlerye o şekilde matkabın ucana takıp temizleyim diyorum akşam resmini cekip göstereyim yarın 

 

Bu arada silindir kapağını ne oldu diye soran arkadaşlar var ise , bayramdan sonra = krank ,alt silindir blogu ve üst kapak motor yenilemeye gidecek supab lar ve sekmanlar bayramdan sonra gelecek 

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

en basiti siz yerine oturmamış-taşmış contadan şikayetçisiniz.yanlış anlaşılma olmasın,burda hiç kimse cesaretinizi-emeğinizi-kabiliyetinizi yargılamıyor.ama bu işler bu kadar da basit olmasa gerek."ustalara kızdım motoru rektefiye yaptım" demekle olsa keşke.

bu işler yıllarca verilen emekle,kazanılan tecrübeyle yürüyor.hangi parçaların değişmesi gerektiğini hangilerinin tamir-bakım olması gerektiği hangilerinin sağlam olduğunu nasıl anlıyorsunuz.

diyeceksiniz ki,"gittiğim ustalar da çok birşey bilmiyor,aracım bu hale onların yüzünden geldi",o zaman daha iyi bir usta bulmak gerekecek.

yaptığınız şey yapılır,yapılmaz mı.ama gözden kaçan bir şey aynı işlemlerin tekrarını gerektirebilir.

inşallah öyle bir durum olmaz,aracınız sapasağlam yollara döner.

moturun programı var ölçümleri yazıyor 4g61 ve 4g63 seri olarak aynı 4g67 yi araştırmadım ve kullanma klavuzu motor tam bakım kitapcıgında neyi nasıl yapacagı hepsi yazıyor sekman piston aklına gelebilecek hersey

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

Konuyu okurken bile gerildim. Hayırlısıyla şu motorun bir toplanıp çalıştığını görseydik .  Allah yardımcınız olsun, iyi cesaret ve el becerisi tebrik ederim.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Konuyu okurken bile gerildim. Hayırlısıyla şu motorun bir toplanıp çalıştığını görseydik .  Allah yardımcınız olsun, iyi cesaret ve el becerisi tebrik ederim.

O,da olacak Mahmut bey bayram sonuna kaldı . şuan tüm parçaların kontürolü ve temizliğiyle uğraşmaktayım en azında 1 hafta kazandım . parca konusunda kimseden ses cıkmadı hangi firmadan veya site ?

Yorum bağlantısı

Abi tam BABA adamsın benim söylemeye çalıştıgım yere ayak bastın tesekkür ederim . matkabın ucuna takılan 3 ceçit telden aldım tüfeğin içini temizlerlerye o şekilde matkabın ucana takıp temizleyim diyorum akşam resmini cekip göstereyim yarın 

 

Bu arada silindir kapağını ne oldu diye soran arkadaşlar var ise , bayramdan sonra = krank ,alt silindir blogu ve üst kapak motor yenilemeye gidecek supab lar ve sekmanlar bayramdan sonra gelecek 

 

Çok dikkatli ol, o tel fırçadan kolayca tel parçaları kopar ve olmadık yerlere yapışır kalır. :yes:  Ben olsam dış motor kapanmadan tel fırçayı elime almazdım.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Çok dikkatli ol, o tel fırçadan kolayca tel parçaları kopar ve olmadık yerlere yapışır kalır. :yes:  Ben olsam dış motor kapanmadan tel fırçayı elime almazdım.

zımpara ile temizlesem olur heralde  :blush:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. yenilenmiş motora eski devirdaim takılmaz

2. her tür temizlik el ile makinasız zımpara veya ince spatula ile yapılşır makinalı tel uçlu fırça ile olmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Sökülen parçaların kirli ve gazyağı temizlenmiş hali 

G5VHmyw.jpg

pyQx47t.jpg

yg3fKJA.jpg

jLGr9OZ.jpg

zrnVdIh.jpg

QXpwKD0.jpg

30 dakika ara ile gazyagına batırıldı temizlendi

çalışması rahatladı kanallarda tıkanıklık olup olmadıgı iğne  kontrol edildi 

BuSUdyw.jpg

BzCYlLT.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Maşallah. Allah sabır kuvvet versin. Söylerken en ufak detay not etseydiniz yada fotoğrafını çekseydiniz. Montaj yaparken işinize yarardı.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Maşallah. Allah sabır kuvvet versin. Söylerken en ufak detay not etseydiniz yada fotoğrafını çekseydiniz. Montaj yaparken işinize yarardı.

Resimler görünmüyormu serkan bey ? resim koymuştum ama  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Resimler görünmüyormu serkan bey ? resim koymuştum ama  :unsure2:

 

Maşallah. Allah sabır kuvvet versin. Sökerken en ufak detay not etseydiniz yada fotoğrafını çekseydiniz. Montaj yaparken işinize yarardı.

 

Sökerken demek istemiştim.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Maşallah. Allah sabır kuvvet versin. Sökerken en ufak detay not etseydiniz yada fotoğrafını çekseydiniz. Montaj yaparken işinize yarardı.

 

Sökerken demek istemiştim.

Evet çektim   :yes:   günlük motoru silince kablo hortum bağlantılarını ezberliyon resimlerin hepsini paylaşıma sunmadım gerekli yerleri paylaştım ilk resimde belirgin sekilde görülüyor bağlantılar son ekledim sayfadakiler görünmüyormu diye düşünmeye başlamıştım  :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Valeo marka baskı balata nasıldır taktıran arkadaşlar menmunmu 

AxhDBue.jpg

q0yEkOi.jpg

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Motor alt blog ve üst kapak rektefeciye götürdüm ölçümler neticesinde honlama yapılacak yağ kanaları ve su kanalları temizlenecek

1: sekman takımı tk STD

2: ana kol yatak  tk STD

3: eksoz ve emme sibab tk

4: sibab gaydı ve lastikler

5: yag pompası

6: devirdaim pompası

7: takım conta keçeler

8: 2 adet kayış

pjzCO4p.jpg

5E17PGE.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Aracı yaglama sistemi o kanalların tıkanık olması nedeni ile arac 140 gelince titreme oluyor demiştim , Titrememenin nedeni mototor balansına yağ gitmemesi veya az yağlamasından kaynaklanıyor .

Aracın kalkışta titremesi ile karıştırmayalım varsa öyle bir sorun baskı balata ve volant yüzeyinin deforme olmasından kaynaklanır buna ek olarak motor takozunuda ekleye biliriz  conta şişmiş diyen arkadaşlarımız oldu  doğru contayı rektefeci kontrolrol ettiginde çonta yan sanayi dedi 

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Arkadaşlar rektefeci,den motor alt blok ve üst kapağı getirdim eve .

Yağ pompası devirdaim pompası ve takım contası diğer parçalar gelmiş onlarıda aldım geriye diger parcaların kontrolleri var şarj dinamosu marş dinamosu vb .

.
6V8go6o.jpg
.
S88kiRa.jpg
.
TTZA8oB.jpg
.
igAgfjq.jpg
.
SKPljt7.jpg
.
ZIDppRG.jpg
.
kqo7mKQ.jpg
.
N7pMmDU.jpg
.
yoj7jeu.jpg
.
h1BM8JS.jpg
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...