İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 Te Motor Yağı Olarak 0W30 Yada 0W40 Tam Sentetik Yağ Kullan


Serdar Kazancı2006
Çözüme git M.Fatih Yüce tarafından,

Recommended Posts

Şahin Akdolan

Serdar abi bugün yağ değişimine gideceğim bayramda da Kayserİ-Trabzon yapacağım umarım yolda yağ yakıp karadeniz yaylalarında bırakmaz :biggrin: İnternet üzerinden 0w40 new life ın tüm şartları karşıladığı kanısına vardım hatta aşabilir de deniyor, deneyip görelim eğer daha iyi sonuç alırsam size de öneririm ha yok motoru elime alırsam sizin için kendimi feda etmiş olurum daha da kimse denemez :)

Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006
(düzenlendi)

Şahin Bey,

 

Allah yolunu açık etsin. Yağ nedeniyle motoru eline almazsın. Seviye kontrolü yapmayı unutma. 0 W 40 yağ LPG göre tasarlanmış. Bakalım yağ eksiltecek mi?


Bende 0 W 30 kullanacağım. Sonuçları karşılaştırırız.

tarihinde Serdar Kazancı2006 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şahin Akdolan

Teşekkürler abi. Tamamdır abi yağ ve filtreleme değişti sanki motor daha sesli gibi geldi gerçi hemen bilinmez sanırım psikolojik de olabilir. Bir haftaya tekrar kontrol edeceğim seviyeyi

Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI
(düzenlendi)

   Arkadaşlar   bugün yağ değişimi yaptım, 

Ustam 10 binde bir getir diyor aracı ama ben  her zaman 7 bin ile 8 bin arası yağ ve yağ filtresini değiştiriyorum. 8 bin geçmiyorum.

Yağ olarakta her zaman; bu yağı kullanıyorum.. Litresi 25 tl..    Motorun çalışıp çalışmadığını kesinlikle anlamıyorum..    Araç performansımda gayet güzel..

4kN91Q.jpg

tarihinde Şener KIRMIZI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006
(düzenlendi)

trabzona gel git hele

motor yağa alışsın

performansı paylaşırsın

bu arada motorun daha sessiz çalısması gerekir ;)

bu akşam maçıda inşallah alırız

tarihinde Serdar Kazancı2006 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006

Şener bey tercih sizin castrolun 5w30 tam sentetik yağını deneyebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Amaç bilimsel bir çalışma değil, gelişen teknolojiye ayak uydurmaktır. 

Gelgelelim teknolojik gelişme bilimsel çalışmalara dayanır. 

Ayrıca takip ettiğim Avrupa forumlarında yakın özellikte envai yağı yıllardır kullanan arkadaşlar var, ne doğru dürüst faydasını ne de elle tutulur bir zararını görmüşler.

Yani deneyenler rahat olsun.

Zaten motor ömrüne etkisi olasıdır ki ±%5 altındadır.

Herkesin yağı kendine. 

Ben 1.6 EB için Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30, Castrol Magnatec 5W30 65A021, Motul 8100 Econergy 5W-30, 1.0 EB içinse göreceli ucuz olan Total Quartz 9000 Future XT 5W20 ve FMY FORMULA FE ULTRA 5W-20 öneriyor ve kullanıyorum.

Hepsi Ford standartlarına uygun son teknoloji (!) üretim. 

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006

Cem Bey,

 

Bilimsel gelişmeyi biz sağlamıyoruz. Gelişen teknoloji ile bunu üreten yağ   şirketleri yapıyor. Hiçbir yağ kullanıcısının bunu yapma şansı yok olamazda. Önemli olan bizim isteklerimiz. Tabuları yıkalım :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Gelgelelim teknolojik gelişme bilimsel çalışmalara dayanır.

Aurıca takip ettiğim Avrupa forumlarında yakın özellikte envai yağı yıllardır kullanan arkadaşlar var, ne doğru dürüst faydasını ne de elle tutulur bir zararını görmüşler.

Yani deneyeneler rahat olsun.

Zaten motor ömrüne etkisi olasıdır ki ±%5 altındadır.

Herkesin yağı kendine.

Ben 1.6 EB için Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30, Castrol Magnatec 5W30 65A021, Motul 8100 Eco-nergy 5W-30, 1.0 EB içinse göreceli ucuz olan Total Quartz 9000 Future XT 5W20 ve FMY FORMULA FE ULTRA 5W-20 öneriyor ve kullanıyorum.

Hepsi Ford standartlarına uygun son teknoloji (!) üretim.

[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]
Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Cem Bey,

 

Bilimsel gelişmeyi biz sağlamıyoruz. Gelişen teknoloji ile bunu üreten yağ   şirketleri yapıyor. Hiçbir yağ kullanıcısının bunu yapma şansı yok olamazda. Önemli olan bizim isteklerimiz. Tabuları yıkalım :)

Çok uzattım ama, bilimsel gelişmeye dolaylı katkımız var, çünkü denekler bizleriz. Yıllardır üretilen yağları kullanan ve sonuçların üretici tarafından izlendiği denekleriz. 

Bir de gerçekten anlamakta zorlanıyorum, herhalde idrak yollarım tıkalı, ne istiyoruz?

Ben aracımı güvenle kullanacağım, üreticinin denediği ve uygun gördüğü yağı, öngörülen aralıklarla olabildiğince ucuza motoruma koymayı istiyorum.

Siz ne istiyorsunuz?

Hangi tabuları yıkacağız?

Teknoloji diye yutturulan aslında standart bir kullanıcının asla fark edemeyeceği üstünlüklerle anlı şanlı reklamlarla göz boyayarak sunulan yeni yağları benzer sonuçlarla kullanıyor ve daha fazla para ödüyoruz olmamız.

Tüketim ekonomisinin tipik tuzaklarından birisi. 

Farklı arayışlar içerisinde olmak ekstrem iklim koşullarında aracını zorlayarak kullanan ve/veya yarış temposunda 6000 dd civarında tam gaz giden sürücüler için anlamlı olabilir, ama sıradan insanlar standardı tutturan  yağı koysalar yeter. Yağa gerektiğinden fazla anlam yüklemeye bence gerek yok der ve kaçarım konudan...

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006

5w30 tabusunu yıkacağız hocam

yarı sentetik,tam sentetik derken

birde 0W-30 yağı deneyelim ne kaybedeceğiz

istediğiniz kadar uzatabilirsiniz bu topic bunun için var

benim sizin kadar bilgi birikimim ve tecrübem yok

aslında bu soruyu özelden Mehmet Kaya'ya sordum.Neden konu açmıyorsun cevabı üzerine başlattığım tartışmanın amacına ulaştığını görüyorum.

0W-30 motor için candır can ;)

Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

5w30 tabusunu yıkacağız hocam

yarı sentetik,tam sentetik derken

birde 0W-30 yağı deneyelim ne kaybedeceğiz

istediğiniz kadar uzatabilirsiniz bu topic bunun için var

benim sizin kadar bilgi birikimim ve tecrübem yok

aslında bu soruyu özelden Mehmet Kaya'ya sordum.Neden konu açmıyorsun cevabı üzerine başlattığım tartışmanın amacına ulaştığını görüyorum.

0W-30 motor için candır can ;)

Saygılarımla...

 

5 30 mobil 3000 ile 0 30 mobil 1 arasında elbetteki fark var ama kim ne kadarını anlar orası mechul. Önemli olan tüketim için harcanan paranın karşılığını almaktır. Kendimden örnek verirsem. Ben emekli olmadan önce 15,000 km'yi 7 ayda yapıyordum ve o zaman bakıma girerdim, normal bakımını yapar bir sonraki bakıma kadar araca elimi bile sürmezdim Filtreler dahil. Emekli olunca 1 yılda 5,000 km yol yapmaya başladım ve bu km.de sadece yağ için servise gitmek çok mantıklı gelmedi ve araştırıncada mobil 1  ve castrol edge serisinin long life yani uzun ömürlü olarak üretilip Dünyadaki bir çok ülkede servislerin 25-30 hatta 40,000 km. / 2 yıl bakım aralığını verdiğini okudum. Bende kendi aracımda 10,000 km / 2 yılda bir yağ ve bakım aralığına geçtim ve bu sayede cebimde yaklaşık 90 tl para kalmış oldu. Mobil 3000 için 2x70 tl 140+50x2 bakım parası yerine mobil1 0-30 FE 100tl + 50 bakım ödemeye başladım.

 

Ülkemizde şu motor yağına harcanan lüzumsuz parayı insanımız sızma zeytinyağına harcayıp çiğ olarak herşeyde tüketse kendisi ve ailesi için çok daha faydalı bir iş yapmış olurlar.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006

sanayinin sloganı 10w40 onu yıkamadık ki 5w30 kafa tutalım :)

Yorum bağlantısı
Şahin Akdolan

Abi çok güzel olmuş burası :) Bu arada 0w40 mobil 1 new life bugün sessiz ve sanki çekiş bariz arttı gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Dünyadaki bir çok ülkede servislerin 25-30 hatta 40,000 km. / 2 yıl bakım aralığını verdiğini okudum. 

 

Ülkemizde şu motor yağına harcanan lüzumsuz parayı insanımız sızma zeytinyağına harcayıp çiğ olarak herşeyde tüketse kendisi ve ailesi için çok daha faydalı bir iş yapmış olurlar.

İyi bir noktaya değinmişsiniz.

Avrupa'da pek çok marka standart yağ ile bile bakım aralığını 25.000-30.000 km ve 2 yıl olarak veriyor.

Ford Avrupa 20.000 km ve 1 yılda ısrarcı, servisten de para kazanmak isityorlar sanırım. Yani bzideki sık bakım aralıkları modernleşen ülke yapısı gözönünde bulundurulduğunda eski "ama kötüşartlarda kullanıyorsunuz" gerekçesi biraz havada kalıyor ve önemli ölçüde duygusallık gibime geliyor.

Büyük olasılıkla "longlife" olmayan yağların da kullanım ömrü iki yılı rahat bulur.

 

Abi çok güzel olmuş burası :) Bu arada 0w40 mobil 1 new life bugün sessiz ve sanki çekiş bariz arttı gibi

Ben arabayı yıkatınca da aynı böyle hissediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Akdolan
(düzenlendi)

Cem Bey haklı olma ihtimaliniz yüksek sonuçda bu bir pazarlama taktiği olabilir ve yağın teknik olarak ne kadar etki yaptığını bilmiyorum ama ben şahsi günlük kullanıcı ve titiz biri olarak arabamın bakımının tam olmasını isterim, her 7 - 8 binde bir yağ bakımını yaptırır tüm filtrelerini değiştirtirim. Bu yaşıma kadar 6 farklı aracım oldu ve hiç birinde ( ya şans ya da bu tarz şeylere dikkat ettiğimden dolayı ) hiç bir aracımın motorunda ve çekişinde sorun yaşamadım ve işin enteresan kısmı araçlarımı piyasanın en kötü zamanlarda bile %20 ye yakın karlı sattım, çünkü çevrem bilir ben arabama bakarım. Ha diyeceksiniz zaten gereksiz yatırdığın para bu %20 yapmıyor mu, olabilir ama benim sorunsuz kullandığım ve kafamın rahat olması yanıma kar kalır. Kısacası işin bilimsel kısmından çok göreceli olan kısmında ben iyi yağ ve kısa bakım süresinin faydasını kendimde yıllardır bilirim. :flowers:

tarihinde Şahin Akdolan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Boneval

ben iyi yağ ve kısa bakım süresinin faydasını kendimde yıllardır bilirim. :flowers:

Ben de aynı şeyleri 9 araba, standart yağ ve normal bakım süreleri ile sağladığımı söyleyebilirim. :)

Tabii %20 çok iddialı bir rakam, piyasası 50.000 TL olan arabaya bence kimse ne kadar iyi bakılmış olursa olsun kolay kolay 60.000 TL vermez.

Dolayısı ile ben ancak "biraz" ederinin üzerinde satabildim diyebilirim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İyi bir noktaya değinmişsiniz.

Avrupa'da pek çok marka standart yağ ile bile bakım aralığını 25.000-30.000 km ve 2 yıl olarak veriyor.

Ford Avrupa 20.000 km ve 1 yılda ısrarcı, servisten de para kazanmak isityorlar sanırım. Yani bzideki sık bakım aralıkları modernleşen ülke yapısı gözönünde bulundurulduğunda eski "ama kötüşartlarda kullanıyorsunuz" gerekçesi biraz havada kalıyor ve önemli ölçüde duygusallık gibime geliyor.

Büyük olasılıkla "longlife" olmayan yağların da kullanım ömrü iki yılı rahat bulur.

 

Ben arabayı yıkatınca da aynı böyle hissediyorum.

geçen sene bursa da 100 mt de sıfır hava filtrem kum dolmuştu ... bu sene ısparta dan geçtim arabayı satışa çıkarmayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İnce yağ kısa mesafe kullanımında daha çabuk ısınma sağlayacağından faydalı olabilir. Bence tüketimi düşürür.

Yorum bağlantısı
Şahin Akdolan

Ben de aynı şeyleri 9 araba, standart yağ ve normal bakım süreleri ile sağladığımı söyleyebilirim. :)

Tabii %20 çok iddialı bir rakam, piyasası 50.000 TL olan arabaya bence kimse ne kadar iyi bakılmış olursa olsun kolay kolay 60.000 TL vermez.

Dolayısı ile ben ancak "biraz" ederinin üzerinde satabildim diyebilirim. 

Ben araç almadan önce periyodik bakımlarını sorarım ve motoru kesinlikle çok iyi kontrol ettiririm ve eğer bakımlıysa alırım. En az %20 karlı satış İkinci el oto fiyatlarının o andaki fiyatlarıyla da alakalı olabilir , genelde en geç mart ayında alır satacaksam da ya bayramdan bir ay önce ya da yaz ayında satarım örneğin 2006 ford mustang GT 4.0 V6 85 binliraya yakın bir fiyatta alıp 105 binliraya yakın fiyatta satmıştım :rolleyes: El hasıl zeytinyağı iyidir Cem Bey  :bravo: 

Yorum bağlantısı
Şahin Akdolan

Bugün itibariyle yap ve filtre bakımından sonra 0w40 mobil new life yağın motorda bariz ilk çalışma sesini azlttığına ve sanki günden güne daha hem performans hem de sessizlikte daha iyi durumda olduğunu test ettim. Yağ seviyesi bir haftada 600 km hala aynı seviyede, umarım yağ yakmaz ve ben de optimum yağımı bulmuş olurum. Serdar abi sen ne yaptın değiştirdin mi ?

Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006

Şahin Bey,

 

15 gün içerisinde değiştireceğim. Ben de şimdi kararsız kaldım. 0-30 mu 0-40 mı ?
Yakıt tüketiminde bir etkisi oldu mu?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...