İçeriğe Yönlendir

Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı ?


Mustafa Korçak

Recommended Posts

Kemalettin Karatum
Kemalettin Bey; arkadan gelen ses "lok lok" diye bir ses ise bilin ki kuvvetle muhtemel denge çubuğunun kauçuk takozlarındandır. aynı sesi üç, dört yılda bir ben de duyuyorum. Evet haklısınız sürat kötü ve tehlikeli. Zaten ben de sürekli bunu yapmıyorum. Bu arada lastik havalarını değiştirince yorumunuzu bekliyorum. Saygılar, hayırlı bayramlar.

Not: arkadan gelen lokurtunun yanısıra gıcırtı da duyuyorsanız ve amortisörler sağlamsa kesin kauçuk takozlardandır. Zira kauçuğun ömrü biliyorsunuz dört yıl kadar.

Burçin bey, son mesajımı yazdıktan sonraki gün lastik havlarını ön-arka 32 psi ye çektim. Öyle aman aman bir değişiklik olmadı. Bir aydır da o şekilde kullanıyorum. Yanlız arife günü Alanya-Ankara yaptım. Biraz önce de evime geri döndüm. Alanya dan Ankara ya giderken Ben dahil 4 kişi idik ve yükümüz yoktu. Giderken lastikleri ön arka 34-34 yaptım. Ankara -Alanya dönüşünde ise 5 kişiye çıktık ve bagaj doluydu. Bu yüzden kitapta yazdığı üzere önleri 38 psi Arkaları 40 Psi yaptım. Rahat bir yolculuktu.

Belki bir aydır alıştığımdandır kasislerde gelen vurma sesi artık beni rahatsız etmiyor. (Ya da ses normal seviyeye indi farkında değilim) Ama Ankara ya gidiş geliş sırasında lokurtu ve gıcırtı sürekli duydum.

Bu kauçuk takozlara baktırmam gerekiyor demekki...

Tamirciler ne yapıyorlar bununla ilgili? Değiştiriyorlar mı? Kaça maloluyor? Ne kadar sürüyor acaba?

Yorum bağlantısı
Burçin Kabasakal
Burçin bey, son mesajımı yazdıktan sonraki gün lastik havlarını ön-arka 32 psi ye çektim. Öyle aman aman bir değişiklik olmadı. Bir aydır da o şekilde kullanıyorum. Yanlız arife günü Alanya-Ankara yaptım. Biraz önce de evime geri döndüm. Alanya dan Ankara ya giderken Ben dahil 4 kişi idik ve yükümüz yoktu. Giderken lastikleri ön arka 34-34 yaptım. Ankara -Alanya dönüşünde ise 5 kişiye çıktık ve bagaj doluydu. Bu yüzden kitapta yazdığı üzere önleri 38 psi Arkaları 40 Psi yaptım. Rahat bir yolculuktu.

Belki bir aydır alıştığımdandır kasislerde gelen vurma sesi artık beni rahatsız etmiyor. (Ya da ses normal seviyeye indi farkında değilim) Ama Ankara ya gidiş geliş sırasında lokurtu ve gıcırtı sürekli duydum.

Bu kauçuk takozlara baktırmam gerekiyor demekki...

Tamirciler ne yapıyorlar bununla ilgili? Değiştiriyorlar mı? Kaça maloluyor? Ne kadar sürüyor acaba?

bu resimler sanırım Opel marka bir araca ait. (http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=38564) Buradaki sarı kauçuk bizimki siyah.

v10fm8.jpg

v11py7.jpg

bu da başka bir siteden sanırım işlemle ilgili fikir verir. (http://www.ditas.com.tr/docs/dergi_ocak07.pdf)

adszsk.jpg

Takozların fiyatı ortalama 20 TL. aracım hep yetkili servise gidiyor; İşçilik maliyeti 10-15 TL tutuyor. İşlem çok basit: Eli anahtar tutan herkes yapabilir. İki somun söküp denge çubuğunu serbest bırakıyor, çubuğun gövdesine ortası delik, 6-7 cm çapındaki kauçuk yuvarlağı geçirip somunla çubuğu yerine sabitliyor. Topu topu 20 dakikalık bir iş.

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Çok açıklayıcı anlatmışsınız. Teşekkür ederim.

Benim elim ilk fırsatta servise gider bu durumda.....

Yorum bağlantısı
Burçin Kabasakal
Çok açıklayıcı anlatmışsınız. Teşekkür ederim.

Benim elim ilk fırsatta servise gider bu durumda.....

Rica ederim. İyi geceler.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cevat Güler

2005 model 75 bg olanından benimki 4 lastiğede 34 ps basıyorum.ön lastikler ve arka lastiklerinfarklı basıçta olması diye birşey yok diyorlar.eski araçlarda veye ağır yük taşıyanlarda farklı olabilir deniliyor yukarıda dediğim gibi 4 lastiğede 34 basıyorum

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Yük taşınmayacaksa arkalar 32 ps önler 30 ps...Aksi halde plastiklerden gıcırtı sesleri kulağınızı tırmalayabilir..

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Gıcırtı şeklinde tam olarak çözemedim geldiği yeri ama sağ kapıların kaplaması gibi geliyor bana bende böyle oluyordu şuan bi sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Emin Tekeoğlu

5 ocakta aldığım sıfır aracımın lastiklerini kar lastikleriyle değiştirdim. üzerinden çıkan lastiklerde 45 hava vardı. lastikci 4 ünüde 34 yaptı iyi oldu.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

bende bugün internette bi katalog aradım bulamadım. 205/45/16 tekere kaç hava basmalı acaba, klasik 28 vurup biniyorum ama teknik olarak kaç olmalı bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı
Kafaya göre ya da tavsiyeye göre hava basılmaz lastiğe,kapı içinde ne yazdığınada bakmayın.

1- Lastiğiniz nedir ?

2- Aracınız nedir ?

3- Yük taşıyormusunuz ?

Bu üçüne göre lastiğe havayı zaten basar takan yer,hava basarkende sorar yük taşıyormusun veya taşımıyormusun vs. diye.Forumda Erkan bey var,o en doğru bilgiyi yazacaktır görürse.

Genelde en az 34 basarlar,lastiğe,tipine ve taşımanıza göre yukarı çıkar ama aşağı inmez.

Saygılar

Bülent Bey 34 hava basılınca fazla sarsıyor gibi gelmiyor mu size de?Ben yük taşımadığım için şehiriçi çok rahatsız ediyor.Uzun yolda zaten sorun yok.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cem Burbut

yuksuzken onlere 33 arkalara 36 yazıyordu katalogta sanırım ben one 32 arkaya 35 yaptım bi sorun yok

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

307 aracımda 205/55/16 lastikler var ve fabrika verisi 35 psi basınç tavsiye ediliyor.Orjinal jantı değiştirmek istemiyorum.Acaba tavsiye edilir basıncın altına insem örneğin basıncı 30 psi yapsam lastikler için risk oluşur mu?Konforda dişe dokunur düzelme olur mu?

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Sanki ralli yapıyoruz aile arabasına ne diye 55 yanak lastik koyarlar ki? Hele Türkiyenin yollarına çok sert.

Yorum bağlantısı
Abdülmecit Cirbil

aynen 55 yanak dalgasına yoğun kar yağışı sonrası ülkemin muhteşem yollarında 1 aylık sıfır aracımın lastik-jantını sıfırladık ziyadesiyle dün :)) kasko sağolsun,,kasko varolsun

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

205/55 te neymiş, 35 yanaklara geçenler var :bravo: , lastik basıncını üretici tavsiyesi dışına çıkarmayın, çıkarınca hiçbir kazanım olmaz, aksine lastik aşırı çabuk yıpranır.

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
307 aracımda 205/55/16 lastikler var ve fabrika verisi 35 psi basınç tavsiye ediliyor.Orjinal jantı değiştirmek istemiyorum.Acaba tavsiye edilir basıncın altına insem örneğin basıncı 30 psi yapsam lastikler için risk oluşur mu?Konforda dişe dokunur düzelme olur mu?

35 psi çok değilmi sizce.Bizim kitapçıklarda 33 yazıyor.Lastik basıncının markayla çok alakası olmaması lazım.

Benim önler 33 arkalar 32 sorun yok

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu
35 psi çok değilmi sizce.Bizim kitapçıklarda 33 yazıyor.Lastik basıncının markayla çok alakası olmaması lazım.

Benim önler 33 arkalar 32 sorun yok

Araba dizel ve daha ağır olduğu için olabilir tavsiye edilen basınç 35 psi.

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir
aynen 55 yanak dalgasına yoğun kar yağışı sonrası ülkemin muhteşem yollarında 1 aylık sıfır aracımın lastik-jantını sıfırladık ziyadesiyle dün :)) kasko sağolsun,,kasko varolsun

Hangi kasko bu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
aynen 55 yanak dalgasına yoğun kar yağışı sonrası ülkemin muhteşem yollarında 1 aylık sıfır aracımın lastik-jantını sıfırladık ziyadesiyle dün :)) kasko sağolsun,,kasko varolsun

Hangi kasko bu :D eskime payı düşmedi mi?

Yorum bağlantısı
Abdülmecit Cirbil

güneş sigorta hocam.1300 para verdim diye gerilmiştim ama,,şimdi helal olsun diyorum.1 aylık lastik için 15 ytl fark ödedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hangi kasko bu :nazar: eskime payı düşmedi mi?

Niye şaşırdın... Ani beklenmedik olan her şey kazadır ve kasko teminatındadır... Piyasadaki poliçelerin çok büyük bir bölümünde de eskime payı düşülmez Çağlar...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1 aylık lastiğe %10 gibi eskime payı ödemiş işte müşteri, acentacım YMM miciğim. Reklam olmaz nasıl olsa artık çalışmıyorum, Goodyear V-H serisi lastiklerde kaskoya gerek kalmadan lastiği yeniliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...