Mehmet Ozyurek 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 Kontağı açıp düğmeye basmayacaksın... Düğmeye basıp, basılı tutup, bu esnada kontağı açıp, ibreler sona vurana kadar bekleyeceksin.. İbreler geri dönünce bastığın düğmeyi bırakabilirsin.. Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 Bugün gage testinde hızımı ölçeyim dedim ibre 40 gösterirken gage da22-23 gösteriyor.Farkın bu kadar çok olmasının sebebi nedir?hamgisi doğru?Arabamın orjınal lastiği 185 65 14 ben ghia jantı taktım 195 60 15 sebeb bu mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 Bugün gage testinde hızımı ölçeyim dedim ibre 40 gösterirken gage da22-23 gösteriyor.Farkın bu kadar çok olmasının sebebi nedir?hamgisi doğru?Arabamın orjınal lastiği 185 65 14 ben ghia jantı taktım 195 60 15 sebeb bu mu? Jantta olabilir. Ancak Gage menude iki tane hız görüntlenebiliyor. Sizin baktığınız km olmayabilir. Sizin bakmanız gereken hız ikinci sıradaki hız. Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 Hocam doğru 2 tane var biri gaz verince yani devir saati benim gördüğüm kadarıyla hareket etmeden gaz verince değişiklik olmuyor Ancak araç hareket edince gösteriyor.Yaklaşık 17-18 km fark ediyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 Hocam doğru 2 tane var biri gaz verince yani devir saati benim gördüğüm kadarıyla hareket etmeden gaz verince değişiklik olmuyor Ancak araç hareket edince gösteriyor.Yaklaşık 17-18 km fark ediyor. İki tane hız gösteren gösterge var. 1. hız gösteren mil galiba birkez daha basınca sanki gösterge paneli değişmiyormuş gibi geliyor ama o gelen ikinci panel aslında km olarak gösteriyor hızı.Seyir halinde göstergeyi değiştiren butona birkez daha basın büyük ihtimalle hızınız km olarak gösterilecektir. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 (düzenlendi) Kontağı açıp düğmeye basmayacaksın... Düğmeye basıp, basılı tutup, bu esnada kontağı açıp, ibreler sona vurana kadar bekleyeceksin.. İbreler geri dönünce bastığın düğmeyi bırakabilirsin.. böyle de yaptım.EESEE mi ne yazdı sondaki ve baştaki E'nin üst bacakları yok.Ters F gibi yani. Sonra 0.00 yazdı yani Km yi gösterdi...Basılı tutmaya devam ettim ama olmadı. 13 Şubat 2012 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Basılı tutuyorum.TEST yazıyor galiba. Sonra bekliyorum. İbreler sona gelmiyor. GAGE menu açılmıyor.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 1. anahtar cepte iken günlük km sıfırlamaya basılır ve parmak orada tutulur 2. kontak II pozisyonuna çevirilir, hala parmak basmaktadır 3. test yazısı görülünce parmak çekilir test başlar Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 (düzenlendi) 1. anahtar cepte iken günlük km sıfırlamaya basılır ve parmak orada tutulur 2. kontak II pozisyonuna çevirilir, hala parmak basmaktadır 3. test yazısı görülünce parmak çekilir test başlar Test yazısı çıkınca parmağımı çektim ve oldu. Daha önce düğmeye basılı tutunca direk gage menü geliyordu. 9204,9202 ve 9318 hata kodları alıyorum... 13 Şubat 2012 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Sıfırlama düğmen bozuktur.. Yada yanlış yapıyorsun... Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 (düzenlendi) Sıfırlama düğmen bozuktur.. Yada yanlış yapıyorsun... Sonunda oldu.Mesajı düzelttim. 9202 ve 9204 nedir? 13 Şubat 2012 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 (düzenlendi) 9202 yakıt ölçüsü açık devre ve 9204 yakıt ölçüsü toprağa şaseli mi ne. 1 hafta önce araba yolda tüpü kesmişti. Benzinde de çalışmamıştı.Önce benzin pompası söküldü-takıldı, sağlammış. Sonra elektrikçi baktı. Akünün arkasındaki sigorta kutusundan bir kablo kopmuş. Benzin pompasına elektrik gitmiyordu. halledildi. Acaba yanlış bir şeyler mi yapıldı. Araba bazen tüpte çalışmıyor. Donuyor mu bilmiyorum. 13 Şubat 2012 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Arslan 7 Nisan 2012 Paylaş 7 Nisan 2012 Arkadaslar bunu nerede yapıyoruz? ne işe yarar? her arabada var mı? benimki 01focus ghia otomatik nerede yaptiralim bunu Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 8 Nisan 2012 Paylaş 8 Nisan 2012 Arkadaslar bunu nerede yapıyoruz? ne işe yarar? her arabada var mı? benimki 01focus ghia otomatik nerede yaptiralim bunu , 1. anahtar cepte iken günlük km sıfırlamaya basılır ve parmak orada tutulur 2. kontak II pozisyonuna çevirilir, hala parmak basmaktadır 3. test yazısı görülünce ya da ibreler sona gelince parmak çekilir test başlar Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Arslan 8 Nisan 2012 Paylaş 8 Nisan 2012 , 1. anahtar cepte iken günlük km sıfırlamaya basılır ve parmak orada tutulur 2. kontak II pozisyonuna çevirilir, hala parmak basmaktadır 3. test yazısı görülünce ya da ibreler sona gelince parmak çekilir test başlar bunu kendimiz mi yapıyoruz. ben ilk defa duydum yol bilgisayarı filan yok bende sonra arabayı dağıtmayalım. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 8 Nisan 2012 Paylaş 8 Nisan 2012 Kendimiz yapıyoruz. km sıfırlama düğmesine basılı tutup kontağı açıyosun Yorum bağlantısı
Yalçın Karaca2 23 Nisan 2012 Paylaş 23 Nisan 2012 (düzenlendi) Testi yaptım ( b-19 ) ( c-dI ) ( d-36 ) ( 0156 ) ( 1255 ) ( 2001 ) ( 3255 ) ( 4106 ) ( ters E 001 ) ( F 106 ) (67 F) (006 C ) (027C ) (612,2 ) yazıları geldi sırası ile daha da geliyordu Bunlar ne anlama geliyor ki... 23 Nisan 2012 tarihinde Yasin Yakup tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 merhaba arkadaşlar. Bugün sabah arabamı çalıştırmadan önce testi yaptım.Testte motor sıcaklığı 65c gösteriyordu(sabaha kadar bu sıcaklıktan düşmemiş olması ilginç).2 km kadar yol yaptım o esnada hararet ibresi 90 a yaklaştı orada kaldı,her aman ki gibi.Aracı durdurup testi yeniden yaptım bu kez motor sıcaklığı 110c yazıyordu.Ancak hararet göstergesinde durum normaldi.Şimdi ben hangisine inanayım. Zaten 110c olsa araç su kaynatır bende bunu farketmiş olurum. Başınıza böyle birşey geldi mi? Sebebi ne olabilir? Muhtemelen motor sıcaklık sensöründe sıkıntı var. Focusların soğutması kapalı sistem olduğundan, basınçtan dolayı su 110'un üzerinde kaynar diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Emre Cetin 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Bizim kasa mondilerde de olsaydı keşke şu hararet müşüründen sürekli kıllanıyorum bakardım güzel güzel motor sıcaklığına. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Bekir Bey,kapalı devre derken? Kapalı sistemi şöyle açıklayabiliriz: Su kaç derecede kaynar? Bu değer değişir. 100 derece denilen deniz seviyesidir. Bulunduğum yerde(rakım 1300 civarı) 90 derece civarında kaynıyor.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni olarak deneyini yaptım.) Neden bulunduğum yerde daha düşük derecede kaynıyor? Çünkü yükseklik arttıkça basınç azalıyor ve kaynama noktası düşüyor. Bunun tersi durumda ise(basınç arttıkça) kaynama noktası da artar. En basit örneği düdüklü tencereler.Kapalı bir sistem oluşturulur(Kapak kapatılınca),düdüklü ısındıkça basınç artar, su daha yüksek sıcaklıkta kaynar, yemekler/yiyecekler çabuk pişer. Sonuç olarak focuslarda da benzer sistem vardır.(Daha kompleks olanı) Soğutma sistemindeki su dışarıdaki hava basıncından bağımsızdır diyebiliriz. Dışarıdan hava almaz(sistem sağlamsa), dışarıyada hava vermez(Sistemin basıncı çok fazla artmadığı sürece) Böylelikle soğutma sistemindeki su, basınç ve antifirizin etkisiyle 100 decenin bir hayli üzerinde kaynar.(110-120 belki daha fazla) Tabi bu durum araba marka ve modeline göre değişir. TEŞEKKÜRLER... 1 Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 hocam klavyene sağlık.Ne güzel anlatmışsın. yine test değerlerini kontrol ettim uzun bir yolculuktan sonra.Engine temp 120c yazıyordu bu kez anlamadım gitti,hararet göstergesinde sıkıntı yok,suda kaynatmıyor. kaynatana kadar devam o zaman. sağol hocam,teşekkürler Ben teşekkür ederim... Hararet göstergesi normal bir şekilde ortada duruyorsa, veya çalışmıyorken 0'a iniyorsa; araba ecusu veya dijital ekran göstergesinde sıkıntı olabilir. İşin ehli bir ustaya baktırmanızda fayda var tabiki. Bir de arabanız LPG li ise;Kalan LPG yi, iç dış ve motor sıcaklığını gösteren bir cihaz var. Foruma konusunu açmıştım. Ben motor sıcaklığını oradan da takip ediyorum. Yalnız motor sıcaklık sensörünü taktığım nokta motordan biraz uzak olduğu için 15-20 derece az gösteriyor. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/230987-dijital-ekranli-lpg-gostergesi/ Kanımca arabanız normal sıcaklık değerlerinde çalışıyor.Tabi bir ustaya göstermenizde fayda var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 merhaba arkadaşlar. Bugün sabah arabamı çalıştırmadan önce testi yaptım.Testte motor sıcaklığı 65c gösteriyordu(sabaha kadar bu sıcaklıktan düşmemiş olması ilginç).2 km kadar yol yaptım o esnada hararet ibresi 90 a yaklaştı orada kaldı,her aman ki gibi.Aracı durdurup testi yeniden yaptım bu kez motor sıcaklığı 110c yazıyordu.Ancak hararet göstergesinde durum normaldi.Şimdi ben hangisine inanayım. Zaten 110c olsa araç su kaynatır bende bunu farketmiş olurum. Başınıza böyle birşey geldi mi? Sebebi ne olabilir? 110 derecede motor suyu kaynamaz, sebebi açıklanmış ancak sabaha kadar 65'ten aşağı düşmemiş.. 110 derecede de fanın sürekli çalışması gerekir.. Bence bişeyler ters.. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 8 Mayıs 2012 Paylaş 8 Mayıs 2012 Bu motor suyu değilde,motor sıcaklığı olmasın sakın? ? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 8 Mayıs 2012 Paylaş 8 Mayıs 2012 Motor soğukken dış ısı göstergesi ne gösteriyorsa ona çok yakın bir değer olması lazım normalde.. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 benimde dikkatimi çekti.Sizinkinde motor soğukken kaç dereceyi gösteriyor acaba Mehmet abi, hiç baktınız mı? Ekranda engine temp yazıyor.Zaten bunu çevirirsek motor sıcaklığı oluyor. İyide sizin alıntı yaptığınız yerde ben motor suyu dememişim ki? Yorum bağlantısı
Recommended Posts