İçeriğe Yönlendir

90 Hp & 110 Hp ?


Gökhan Çelenk

Recommended Posts

H.Cenk Bayrakçı

Dün dayıma 90'lık Collection TDCi aldık, trendler bitmiş tekrar Collectionlar başlamış. Anahtar teslim 39500.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
Dün dayıma 90'lık Collection TDCi aldık, trendler bitmiş tekrar Collectionlar başlamış. Anahtar teslim 39500.

Abi ben bu gün aynı araca metalik renk dahil 38.750 TL fiyat aldım, pazarlık etmeden hemde... Bizim aracı da istediğim fiyata alıyorlar. Dayın 90'lık motordan memnun mudur?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

90 lık motor iyidir arkadaşlar. Aşırı agresif ve hızlı araç kullanmanın zaten anlamı yoktur. Bu araç da 200'ü zaten görebilen bir araçtır kapasite olarak. Tabi 120 ve biraz üstü hızlarda zaten rahat ve ondan hızlı gitmemek lazım. Sollamalarda felan ise yani artık bu kadar makas meraklısı olmayalım.

fark olarak 109 lukta zorunlu olarak dizel parçacık filtesi (DPF) var. Bu bir süre sonra tıkanıyor vs vs. İkinci bir katalitik daha olduğunu düşünün.

agresif kullanıyorsanız 1.6 değil 2.0 motorlu ST alın yahut yeni turbo insignia felan alın. 180HP

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
90 lık motor iyidir arkadaşlar. Aşırı agresif ve hızlı araç kullanmanın zaten anlamı yoktur. Bu araç da 200'ü zaten görebilen bir araçtır kapasite olarak. Tabi 120 ve biraz üstü hızlarda zaten rahat ve ondan hızlı gitmemek lazım. Sollamalarda felan ise yani artık bu kadar makas meraklısı olmayalım.

fark olarak 109 lukta zorunlu olarak dizel parçacık filtesi (DPF) var. Bu bir süre sonra tıkanıyor vs vs. İkinci bir katalitik daha olduğunu düşünün.

agresif kullanıyorsanız 1.6 değil 2.0 motorlu ST alın yahut yeni turbo insignia felan alın. 180HP

Mehmet Abi bundan önce 90 hp'lik Corolla D-4D vardı. Az çok arasındaki farkı kestirebiliyorum ki 2.5 senedir 109luğa alıştım. İlk defa Focus alacak olsam ya da hiç 109'luk Focus kullanmasam eminim ki yeter de artar bana ama 2.5 yıldan sonra motor gücünü düşürmenin bir anlamı da yok diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Abi bundan önce 90 hp'lik Corolla D-4D vardı. Az çok arasındaki farkı kestirebiliyorum ki 2.5 senedir 109luğa alıştım. İlk defa Focus alacak olsam ya da hiç 109'luk Focus kullanmasam eminim ki yeter de artar bana ama 2.5 yıldan sonra motor gücünü düşürmenin bir anlamı da yok diye düşünüyorum...

Kesinlikle çok doğru düşünüyorsunuz. 109'a alıştıktan sonra, 90 size yetersiz gelecektir. :D

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

90 ve 109 PS ler arasında uçurum fark yoktur.. 109 PS olan değişken geometrili diğeri ise wategate turbolu.. yani turbo lag, 0-100, ara hızlanmalarda falan birkaç saniye oynar.. onun dışında 90 PS standart sürüş için idealin altında bir motor değil.. sözün özü; 90 lık TDCi, hava filtresi tıkalı bir 109 luk TDCi ye eşdeğerdir.. :blush:

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

90'lık Focustan sonra 105'lik Renault'a geç,nce Focusun gitmediğini daha iyi anladım...

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
Az önce Ford bayisinden geldim. Bundan sonra 109 bg'lik Focus'a binebilmek için Titanium donanımı almak gerekli. Trend ve Collectionlarda 90 bg'lik motor var. Çok büyük bir hayal kırıklığına uğradım. 2.5 senedir 109'luk Focus kullandıktan sonra 90'lık Focus'un performansı beni tatmin etmeyecektir. Güle güle Ford, artık seçenekler arasında değilsin... :(

mert abi sen n yaptın yaa direk pimi çekmişin :) bi dur nefes al bizde 90 lık kullanıyoruz yani alıpta asrın hatasınımı yaptık :) bende 109 lık kullanan birisi olarak 90 lık aldım arada inanki ama inan farkı anlıyamadım vites aralıklarına bak araştır vites aralıkları bile aynı performans olarak farkı anlıyamıcak kadar fark var...

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
(düzenlendi)
mert abi sen n yaptın yaa direk pimi çekmişin ;) bi dur nefes al bizde 90 lık kullanıyoruz yani alıpta asrın hatasınımı yaptık :) bende 109 lık kullanan birisi olarak 90 lık aldım arada inanki ama inan farkı anlıyamadım vites aralıklarına bak araştır vites aralıkları bile aynı performans olarak farkı anlıyamıcak kadar fark var...

İlteber abi dur daha birşey yapmadık :)

Şaka bir yana 90'lık Focus kullanmadım ama 90'lık Corolla kullandım 2 yıl. Aralarında gerçekten dağlar kadar fark var. 90'lık Focus denemek istiyorum ama baktığım bayilerin hiçbirinde 90'lık test aracı yok. Denemeden bir karar veremem...

Şayet 90 beygirlik bir Focus alırsak muhtemelen chip tuning olayına gireceğim. Bu ihtimalin olması 90'lıklara biraz daha sıcak bakmamı sağlıyor.

tarihinde Mert Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

yahu abicim chip mhip hiç gerek yok:)toyota konusunda hemfikirim geçenlerde corollo sahibi birisinle konuştum pek memnun olmadığını söyledi bana arabanın performansından kullandığın 1400cc ydi sanırım...en yakın buluşmada söz bayilerde bulamadığın test sürüşü aracını bende bulup bi test sürüşü yaptırıcam sana :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

İkisinide kullanmadım ama güçlü motor her zaman iyidir. 110 HP'nin yakıtıda diğeri ile ya aynıdır yada yerine göre daha düşüktür. Motor ömrü olarak kullanıma bağlı ama 90 hp daha uzun ömürlü olabilr.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
yahu abicim chip mhip hiç gerek yok:)toyota konusunda hemfikirim geçenlerde corollo sahibi birisinle konuştum pek memnun olmadığını söyledi bana arabanın performansından kullandığın 1400cc ydi sanırım...en yakın buluşmada söz bayilerde bulamadığın test sürüşü aracını bende bulup bi test sürüşü yaptırıcam sana :rolleyes:

O zaman bir an önce buluşma düzenlemek lazım abi, yoksa sen bana arabanı kullandırana kadar biz satın alabiliriz :blink:

Bir de şu collection donanımı ne kıl bir donanım, Trendden adam akıllı tek farkı hız sabitleyici olması...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. 90-109 Ps farkı hissedililyor, yokuş yukarı şehir içinde, uzun yolda pek farkı yok

2. Artık yeni 109 Ps lerde DPF (diesel partikül filtresi var) yani müşteriye acıyorum.....

3. Sıfır focus tdci arayan son fırsat 90 Ps lerden bulsun alsın, ralli yapmadıkça sorun yok.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

çağlar abi daha teknik yaklaşmış olaya ben daha ne diim :birthday: emin ol mert abi sen al 90 lık hiç pişman olmucan. olsaydım ben olurdum çünkü bende ağresif kullanan birisiyim.fazladanda para vermeye değmez çünkü o verdiğin paranın hakkını alamıcaksın heee titanium alırsan lafım yok...abi saygı duyarım ama trend yada şimdiki adıyla collection 109 almanın bir esprisi yok diyorum

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Titanium 44 bin TL. Bizi fazlasıyla aşıyor. Sanırım collection mantıklı bir seçim olacak. Bu hafta sonu bayileri dolaşacağım artık.

Bu arada İlteber abi şaka bir yana şu arabayı bir denemek istiyorum, bana yardımcı olur musun?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Garantisi yok mu bu filitrenin? yakıta çamur atarsa istasyonun tepesine binilir yoksa otosanın. Ve eski lerde yoksa yenilerde iptal durumu nedir?

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Mertcan focus satip neden focus aliyorsun? Ya baska bisey dene ya focus 3 bekle. Alacagin arabanin fazlasi olmayacak eksigi olacak. Madem o kadar para vereceksin baska heyecanlar dene

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
Titanium 44 bin TL. Bizi fazlasıyla aşıyor. Sanırım collection mantıklı bir seçim olacak. Bu hafta sonu bayileri dolaşacağım artık.

Bu arada İlteber abi şaka bir yana şu arabayı bir denemek istiyorum, bana yardımcı olur musun?

tamam mert abi ayıp ediyosun senin ilkbaştaki forda olan tepkini biraz yumuşattık kullandıktan sonrada ilkbaştaki önyargın tamamen kalkacak inanıyorum...senin ne kadar zamanın var arabayı aldığım yerede gider oradanda bir fiyat alırız.. istanbulda bütün ford bayileri gezdikten sonra en uygun fiyatı buradan almıştım...satış yetkilisiyle bayağı bi dost olduk yardımcı olur fiyat konusunda hemde arabayı denersin

Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan
1 kilowatt (kw) 1.34 beygir gücü'ne eşdeğerdir. buda demek oluyor ki aracınız 107.468 e tekabül ediyor yani 109 beygir

İlteber bey 109 hp focusların motor numaralarının G8DA veya G8DB ile başladığını, 90 hp motorların ise HHBG motor numarası ile başladığını söylediler. Başka araç üzerindeki hiçbir yerden bunun anlaşılamayacağı söylediler. Bu konu hakkında bilginiz var mı?

Yorum bağlantısı
Emre Doğan
İlteber bey 109 hp focusların motor numaralarının G8DA veya G8DB ile başladığını, 90 hp motorların ise HHBG motor numarası ile başladığını söylediler. Başka araç üzerindeki hiçbir yerden bunun anlaşılamayacağı söylediler. Bu konu hakkında bilginiz var mı?

Aracın ruhsatına bilgileri doğru yazılmışsa :) ağırlık ve beygir değerlerinden anlayabilirsiniz. 109 beygirlik modelin ağırlığı 1385 kg, 90 beygirlik modelin ağırlığı 1377 kg (4 kapı olan modelin ağırlık değerleri). Diğerlerine buradan ulaşabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan
Aracın ruhsatına bilgileri doğru yazılmışsa :) ağırlık ve beygir değerlerinden anlayabilirsiniz. 109 beygirlik modelin ağırlığı 1385 kg, 90 beygirlik modelin ağırlığı 1377 kg (4 kapı olan modelin ağırlık değerleri). Diğerlerine buradan ulaşabilirsiniz.

Emre bey benim arabaya 1270 kg yazmıslar. Ben ruhsatta yazanları da anlamadım. Galiba tescil büraları kafalarına göre dolduruyorlar. Aracı aldığımda ruhsatta 110 hp yazıyordu. Ama normalde bunun 109 hp olaması gerektiğini öğrendim. Ruhsatı değiştirince tescil bürosundaki polis hesap makinası ile 110 hp yi 80.8 kw olarak cevirdi. Ama araç 1270 kg olarak yazıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...