İçeriğe Yönlendir

90 Hp & 110 Hp ?


Gökhan Çelenk

Recommended Posts

Serdar Göktaş

bende aracımı alalalı 10 gün oldu. 1.6 focus tdci 109 beygir. ilk defa dizel araba kullanıyorum. onun için bu sayfa bana çok faydalı oldu. ben arabanın performansından ve özellikle yakıtından çok memmunum. ankaradan istanbula gelirken çok basmadan sanırsam km 17*18 kuruş yaktı.

Yorum bağlantısı

yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. bugün 109 beygirliği için sipariş verdirdim. inşallah yakında arabam kısmında fotolarını paylaşırım

Yorum bağlantısı

aklıma şu takılıyo forumdada ilgili yerleri okudum ama rodaj süresi varmıdır bu aracın varsa eğer ne kadardır ve nasıl kullanmak gerekir

Yorum bağlantısı
Yakup Doğu Timuçin
yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. bugün 109 beygirliği için sipariş verdirdim. inşallah yakında arabam kısmında fotolarını paylaşırım

hayırlı olsun şimdiden güzel bi tercih aracı teslim aldığınızda rodaj süresini ve nasıl kullanacağınızı anlatacaklardır

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Onun doğrucususunuz Sadık Bey. Motor PSA grubunun motoru.

Yorum bağlantısı
Yakup Doğu Timuçin
Yakup Bey birgün Ankara'ya yolunuz düşerse çevre yolunda bir gezelim derim...Sonra da susarım emmi dürtecek yoksa.

İlker bey yolum düşerse uğrarım yanınıza :D

Yorum bağlantısı
Burak Altınyıldız

ben 90 lık kullanmadım ama sorun yaşıcağınızı düşünmüyorum

motor aynı sadece turbo türbünü ve yazılım farkı ayrıcalığı var

buda kalkış ve ara hızlanmalarda yüksek viteslerde çabuk hızlanmanıza sebeb oluyor.rampa çıkarken faydası çok ben opelin 1.3 90 beygirlik olan aracını yetersiz bulduğum için benzinlisini almıştım.200.nm klimalı ve yüklü bir araçta rampada zorlanmasına neden oluyodu.ama şuandaki aracımdan çooook çoook memnunum benim tavisyem 109 luk alın

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gereksiz ve kusurlu mesajlar silinmiştir..

Tekrarı halinde cezai işlem yapılacaktır..

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Hakkı Bedbaht

Herkese Merhabalar. 2006 dizel fiestam var çekişinden son derece memnunum ancak ihtiyaç nedeniyle sedan focusla değiştirmek istiyorum. 90 beygir ve 110 beygirlik dizeller var 90 lıkların fiyatları biraz daha uygun. 110luk kullandım gidişi gayet hoşuma gitti. Merak ettiğim acaba 90 lıklarda çekiş olarak tetmin edici mi? Yakıt avantajı varmı? Satımı kolaymı? teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kullanımda rakamsal olarak 20 ps olan farkı çok aşırı olarak fark etmessiniz, 90 lıkların turbosu düz tiptir, temizi varsa tercih edilmemesi için hiçbir neden yoktur

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Bunun denemesini yapıp video şeklinde hazırlamıştık.. 40-180 hızlanma 1-2 boy farkediyor..

Şehir içi yakıt verisi 90ps'in daha iyidir. Şehir dışı 109ps. Daha iyidir..

Uzun dönem kullanımında ve çıkarabileceği arızaları gözçnünde tutarsak 90ps. Daha sorunsuz ve masrafsızdır..

109ps bayır yukarı klima açıkken farkını daha güzel hissettiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı
(düzenlendi)

arkadaşımda 90 lık bende 109 luk vardı denemiştik ilk 2 vites hemen hemen kafa kafaya geldi fakat 3. vitesten sonra boy olarak fark açmaya başladım eğer imkan varsa 109 luk derim ben.

tarihinde Hasan Varnalı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşkun Yılmaz

90 lıkta olsa focusun 90 lıgı bir ayrı okunmuş sanki araç 3000 devirden 4700 devire kadar 90 hp güç üretiyor (dyno egrisini gördüm eger yanlış değilse) bu kadar spontane statik güç üreten yok gibi + 128 hp gibi eralarda gördüm onlarda da sanki o güç yok gibi 
bildiğim kadarıyla yazılım ve turbo itibariyle az güç ürettiği aşikar ancak değişken geometrili turbo düzeneğinden dolayı güce gecmesi ansızın bir olay gercekten 2000 devirde al getir meganı 85 hp 200 nm (kısadır focustan sanzımanı) bas al getir 1.4 d4d corollayı 90 hp 200 nm onunda sanzımanı kısadır bunlara ragmen rakı içen fare gibi focus öne fırlar 

ama şöyle chip dışında cüzzi uçretlerle olsak 110 luk nolur sanki :melek:  :halter:


asıl konuya değinemedik 

iki şöförde iyi olursa 100 km denildiği gibi maksimum 2 boy 0-100 de 
100 den sonra öndekinin insafına kaldınız elektronik olarak 188 190 gibi kesiliyor fazla uzağa gitmiş olamaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

90 lıkta olsa focusun 90 lıgı bir ayrı okunmuş sanki araç 3000 devirden 4700 devire kadar 90 hp güç üretiyor (dyno egrisini gördüm eger yanlış değilse) bu kadar spontane statik güç üreten yok gibi + 128 hp gibi eralarda gördüm onlarda da sanki o güç yok gibi

bildiğim kadarıyla yazılım ve turbo itibariyle az güç ürettiği aşikar ancak değişken geometrili turbo düzeneğinden dolayı güce gecmesi ansızın bir olay gercekten 2000 devirde al getir meganı 85 hp 200 nm (kısadır focustan sanzımanı) bas al getir 1.4 d4d corollayı 90 hp 200 nm onunda sanzımanı kısadır bunlara ragmen rakı içen fare gibi focus öne fırlar

ama şöyle chip dışında cüzzi uçretlerle olsak 110 luk nolur sanki :melek::halter:

asıl konuya değinemedik

iki şöförde iyi olursa 100 km denildiği gibi maksimum 2 boy 0-100 de

100 den sonra öndekinin insafına kaldınız elektronik olarak 188 190 gibi kesiliyor fazla uzağa gitmiş olamaz

Yazdıklarınızın bir kısmına katılmakla birlikte,

90ps'de değişken zamanlı Turbo yoktur. Mekanik Turbo kullanılır..

Elektronik olarakta kesici yoktur.

Yorum bağlantısı

Araç performansında beygirin önemi azdır. Önemli olan "tork" tur. Torkları arasındaki fark ne kadar?

 

Örneğin yıllar önce 70 hp Palio multijet arabam vardı. Ama 180 nm torka sahipti. Babamın da Corolla 1,6 benzinli arabası vardı. 110 hp. Ama torku 150 nm.

 

Kullanıcıların en çok işine yarayan ara hızlanmalarda (80-120 veya 60-100 v.s.) Palio az da olsa önde oluyordu hep.

 

Beygir genelde son hızı belirler. 70 hp bir araç en fazla 170 yaparken, 120 hp araç 210 yapar örneğin.

 

Eski bir tuningci sözü: "Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır" Siz de satın alma aşamasında beygire kanıyorsunuz. Ama performans için torka bakın. Aradaki fark az ise, pek bir sorun yaşanmaz.

Yorum bağlantısı
Murat Dere

o konuda ki ilk cevapta Çağlar abininmiş :D

 

Hep atlar ya. Duramaz. Gelir, bir satır yazar, gider. Bi daa da uğramaz. Boya işleriyle çok meşgul. :seytan:

Yorum bağlantısı
Alkım Hoşgör

Tamamen bütçeye kalmış bir durumdur. Olmuşken 109luk olsun diyenlerin safındayım =)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hehe 90 lık verimsizdir işe yaramaz, çiplesende 109 luk olmaz, 109 luk überdir, çipliyince ferro ya kendini yedirmez, nedense böyle komik bir laf etmek geldi içimden  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Sonra da turbo hop kucakta olabilir :)

Chipin motor ömrüne etkisi bende hep söylerim ama aynı motor aynı marka iki farklı güçte olan araçlarda yapmak sıkıntı çıkarmıyor :)

Yorum bağlantısı

Chipin motor ömrüne etkisi bende hep söylerim ama aynı motor aynı marka iki farklı güçte olan araçlarda yapmak sıkıntı çıkarmıyor :)

 

Peki aynı motor, aynı marka, Neden biri 90 biri 109? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...