İçeriğe Yönlendir

90 Hp & 110 Hp ?


Gökhan Çelenk

Recommended Posts

Recep Güney

2. araç zonguldak plaka olan titaium değil trend x bence ve 90lıktır büyük ihtimal. ızgara jantlar nikelajların olmayışı sebebiyle bu fikir oluştu bende.09 plaka olan da collection ve far anahtarından da anlaşıldığı üzere yağmur far sensörü falan yok benim aracımda olduğu gibi. sonradan bir şekilde ilave edilmediyse bilemem.biz ne desek boş daha önce dizel kullandınız şimdi benzinlide pişmanlık yaşıyorsunuz. en iyisi sizin deneyerek karar vermeniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

90 lık daha sağlamdır.

Neye istinaden daha sağlamdır mesela.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Araç kiloları aynı,donanımlar aynı motor hacimleri aynı fakat biri diğerinden daha güçsüz.

Mantıklı düşünmek gerek.Güçsüz olan aynı yükü çekmek için daha çok zorlanacaktır ve daha fazla efor sergileyecektir.Güçlü olan rahatça yürüdüğü için motor daha az  yorulacak ve daha az yıpranacaktır.

Motor ve insan benzerdir.Aynı yaş aynı kilodaki insanlardan spor yapan ile spor yapmayan arasındaki fark gibi,herşey eşit ise güçlü olan motor daha dayanıklıdır.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Denedik tabiki 110luk focus da var. Hatta 3.kasa 95 liklerle bile kıyasladık hiç de 90'lık eriyip gitmiyor yanlarında. 0-100 rolling de kusura bakmayın da değişken geometrili turbo kadar bizim düz turboda aynı kısa mesafede zaten dikkat ettiyseniz 110luk daha sonra uzamaya başlıyor dedim. Yazdığınıza siz dikkat edersiniz; 90lık aman aman kağnı kelimesini ben eklemdim sanırım oraya.[emoji4][emoji4] He önceki kullandığınız araçlar 140 hp üstü felansa tabiki 90'lık yanında hantal kalır ama 110 luk bir focus ile de aşırı uç bir fark yok ne yazıkki.[emoji56][emoji41]

0-100 değerleri arası fabrika verisinde bile 2.7 sn var.ortalama 100 km hız ile giden bir araç 75 metre fark atar.Aradaki fark küçümsenmez.Hissedilenler ile gerçekler çok farklı olabiliyor.Kapışmalarda pilotaj en önemli kriterdir.Demekki kıyas yaptığınız araçta yada sürücüde bir problem var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Araç kiloları aynı,donanımlar aynı motor hacimleri aynı fakat biri diğerinden daha güçsüz.

Mantıklı düşünmek gerek.Güçsüz olan aynı yükü çekmek için daha çok zorlanacaktır ve daha fazla efor sergileyecektir.Güçlü olan rahatça yürüdüğü için motor daha az  yorulacak ve daha az yıpranacaktır.

Motor ve insan benzerdir.Aynı yaş aynı kilodaki insanlardan spor yapan ile spor yapmayan arasındaki fark gibi,herşey eşit ise güçlü olan motor daha dayanıklıdır.

 

Gücü nereden alıyor ? Turbodan, öyle kaslarıyla güçlü değil yani. Gücünün de bir limiti var her ikisininde. Çok basarak motoru çatlatamazsınız, limitleri vardı pistonun kafasına silah dayasak fazlasını vermez. İnsan gibi düşünürsek birisi güçlü kuvvetli çok spor yapsın diğeri az yazpsın. İkisi de kapasitesi kadar yapar. Güçlü olan motor o güce ulaşabilmek için daha fazla basınç altında çalışır. Kamlumbağa ile tavşan daha güzel bir örnek olur.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Neye istinaden daha sağlamdır mesela.

turbo VGT değil. VGT olmadığı için piston ve kranklara gelmiş olan darbe daha az güç az diye haliyle. VGT sistemi hareketli palli turbo yok. DPF yok DPF olmayınca bir sürü zamazingo yok. ve tabi alırken de ucuz bu nedenle performans tutkunu olup aracı sıkıştıranlar muhtemelen almaz almamıştır. gerçi herkes sıkıştırıyor ya.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Gücü nereden alıyor ? Turbodan, öyle kaslarıyla güçlü değil yani. Gücünün de bir limiti var her ikisininde. Çok basarak motoru çatlatamazsınız, limitleri vardı pistonun kafasına silah dayasak fazlasını vermez. İnsan gibi düşünürsek birisi güçlü kuvvetli çok spor yapsın diğeri az yazpsın. İkisi de kapasitesi kadar yapar. Güçlü olan motor o güce ulaşabilmek için daha fazla basınç altında çalışır. Kamlumbağa ile tavşan daha güzel bir örnek olur.. :)

Aksine aynı insan gibi düşünün.

İkisininde kapasitesi vardır fakat biri spor yapmayarak güçsüz olduğu için kapasitesinin tamamını bir yükü taşımak için kullanır.Güçlü olan kapasitesinin yarısını kullanıp o yükü taşır.Aslında ikiside aynı güç potansiyeline sahip ama spor ile bu desteklenmiş.Ve şu bir gerçek spor yapan her zaman daha dinç ,dinamik ve dayanıklı olur.Kendimden biliyorum :)

Araçlardada turboyu spor gibi düşünün sporcunun turbosu güçlü bukadar basit :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Araç kiloları aynı,donanımlar aynı motor hacimleri aynı fakat biri diğerinden daha güçsüz.

Mantıklı düşünmek gerek.Güçsüz olan aynı yükü çekmek için daha çok zorlanacaktır ve daha fazla efor sergileyecektir.Güçlü olan rahatça yürüdüğü için motor daha az  yorulacak ve daha az yıpranacaktır.

Motor ve insan benzerdir.Aynı yaş aynı kilodaki insanlardan spor yapan ile spor yapmayan arasındaki fark gibi,herşey eşit ise güçlü olan motor daha dayanıklıdır.

 

2500 devirde ikisi de muhtemelen birbirinden farksız davranır.

Aksine aynı insan gibi düşünün.

İkisininde kapasitesi vardır fakat biri spor yapmayarak güçsüz olduğu için kapasitesinin tamamını bir yükü taşımak için kullanır.Güçlü olan kapasitesinin yarısını kullanıp o yükü taşır.Aslında ikiside aynı güç potansiyeline sahip ama spor ile bu desteklenmiş.Ve şu bir gerçek spor yapan her zaman daha dinç ,dinamik ve dayanıklı olur.Kendimden biliyorum :)

Araçlardada turboyu spor gibi düşünün sporcunun turbosu güçlü bukadar basit :)

iki insan da yemek yerken konuşurken aşağı yukarı aynıdır. sürekli spor yapılmıyor ki? eve gidiliyor geliniyor vs.

1.3 motor ile 2.0 motoru aynı kasaya koymuş olsanız ve pistonlar gömlekler krank aynı kalitede üretilmiş olsa o zaman evet 1.3 daha çabuk gider.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aynı hacim güçlü motor herzaman iyidir. Şehir içinde fazla,dışında daha az yakar ( dci )

Mekanik ömür de uzun güçlü olanda

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

2500 devirde ikisi de muhtemelen birbirinden farksız davranır.

iki insan da yemek yerken konuşurken aşağı yukarı aynıdır. sürekli spor yapılmıyor ki? eve gidiliyor geliniyor vs.

1.3 motor ile 2.0 motoru aynı kasaya koymuş olsanız ve pistonlar gömlekler krank aynı kalitede üretilmiş olsa o zaman evet 1.3 daha çabuk gider.

Mehmet bey sporla aranız pek yok anlaşılan.Spor yapan insan günün 24 saati spor yapacak diye bir kaide yok zaten.Ama o güç gün boyu ona eşlik eder.Yemek yerken ,eve gidip gelirken v.s. Güç eksilmez yani.Güç her zaman lazım.Güçlü olmak güzeldir.İmkan varsa güçlü olmaya ve güçlü kalmaya çalışılmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

90 hp ile 110 hp arasındaki güç farkının sebebi motor ana blok ya da pistonlar değil. hacim değil. yazılım ve değişken geometrili turbo. bu da o motorun daha çok sıkıştırılmış olduğunu bana söylüyor bence. 

 

1.6 ile 2.0 kıyaslaması olursa haklısınız tabi.


Mehmet bey sporla aranız pek yok anlaşılan.Spor yapan insan günün 24 saati spor yapacak diye bir kaide yok zaten.Ama o güç gün boyu ona eşlik eder.Yemek yerken ,eve gidip gelirken v.s. Güç eksilmez yani.Güç her zaman lazım.Güçlü olmak güzeldir.İmkan varsa güçlü olmaya ve güçlü kalmaya çalışılmalı.

 

ben de size şunla bunla ilginiz yok desem?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

90 hp ile 110 hp arasındaki güç farkının sebebi motor ana blok ya da pistonlar değil. hacim değil. yazılım ve değişken geometrili turbo. bu da o motorun daha çok sıkıştırılmış olduğunu bana söylüyor bence. 

 

1.6 ile 2.0 kıyaslaması olursa haklısınız tabi.

 

ben de size şunla bunla ilginiz yok desem?

Bence siz boş konuşmayı baya seviyorsunuz desem.
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

90 hp ile 110 hp arasındaki güç farkının sebebi motor ana blok ya da pistonlar değil. hacim değil. yazılım ve değişken geometrili turbo. bu da o motorun daha çok sıkıştırılmış olduğunu bana söylüyor bence. 

 

 

İki motor birbirinin birebir aynısı, turbo ve yazılım farkı var. Turbosunu değiştirince 90 lık motorda 109 beygir oluyor zaten.. 

 

Bence siz boş konuşmayı baya seviyorsunuz desem.

 

Bu forumda kimse boş konuşmayı sevmiyor ve boş konuşmuyor, lütfen..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İki motor birbirinin birebir aynısı, turbo ve yazılım farkı var. Turbosunu değiştirince 90 lık motorda 109 beygir oluyor zaten.. 

 

 

 

Enjektör? Turbo basınçları aynı olmalı iki aracında. Vgt sadece hada ekonomik ve kararlı basınç için lazım

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

İki motor birbirinin birebir aynısı, turbo ve yazılım farkı var. Turbosunu değiştirince 90 lık motorda 109 beygir oluyor zaten.. 

 

 

Bu forumda kimse boş konuşmayı sevmiyor ve boş konuşmuyor, lütfen..

Bir önceki mesajın içeriğinide kontrol ederek cevap verirseniz sevinirim.

Bana şunla bunla ilgisizsiniz diyen şahıs bence boş konuşmaya devam ediyordur!

Ben 7000 üzerinde makina parçasını bizzat imal ediyorum.Neye ne kadar ilgim olup olmadığını sorgulama yetisinde değil arkadaş.

Bizde burdan bilgi edinmek isteyenlere doğru bilgiyi vermeye çalışıyoruz.

İlgimizin olmadığı konuya zaten cevap vermiyoruz.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Enjektör? Turbo basınçları aynı olmalı iki aracında. Vgt sadece hada ekonomik ve kararlı basınç için lazım

 

Turbo değiştirmek yeterli, anlayamazsın sen.. ;)  Değişken geometrili turbo daha geniş devir bandında daha stabil basınç üretir, bunu da ben mi söyleyim sana ya ? :D

Bir önceki mesajın içeriğinide kontrol ederek cevap verirseniz sevinirim.

Bana şunla bunla ilgisizsiniz diyen şahıs bence boş konuşmaya devam ediyordur!

Ben 7000 üzerinde makina parçasını bizzat imal ediyorum.Neye ne kadar ilgim olup olmadığını sorgulama yetisinde değil arkadaş.

Bizde burdan bilgi edinmek isteyenlere doğru bilgiyi vermeye çalışıyoruz.

İlgimizin olmadığı konuya zaten cevap vermiyoruz.

 

Ben her yeri kontrol ediyorum, rakamlarla makine parçası üretmiyorum ama kimseyi bir şey ikna etmeye çalışmıyorum. Mesleklerin detayını kimse bilmez bilemez. Doğru bilgiyi vermeye çalışmaya devam edin, birisi alır birisi tartışmaya forum ortamına devam eder. Sizin her dediğinizin doğru olma ihtimali benim her dediğimin doğru olma ihtimali kadar.. Tekrar mesajımı aynı kelime ile bitiriyorum, lütfen..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Ünal

Şayet ben alsam 90 lık alırim.Dpf vs uğraşmamak için.

Ancak performans beklentisi varsa 20 hp az degil.İllaki performans olarak 110 luk daha iyidir.

Ama dayanıklılık falan arabayı alıp 500b km binen kalmadığından pek önemi yok.İkisininde normal şartlarda öldüğünü görmek zor olsa gerek.

 

İmzamı atıyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Turbo değiştirmek yeterli, anlayamazsın sen.. ;) Değişken geometrili turbo daha geniş devir bandında daha stabil basınç üretir, bunu da ben mi söyleyim sana ya ? :D

Fotokopi makinası tamir et, işime karışma lütfen....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Fotokopi makinası tamir et, işime karışma lütfen....

 

Fotokopi makinesi geçen yüzyılın en işe yarar en teknolojik icadıdır. Fotokopi tamir edebilenden kork portiflere fısıldayan adam..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Serkan, 90 lıklarda dpf yok mu?    :unsure2: üstelik motor aynı diyorsun. 

 

Abi dpf çevrecilik adına üretilmiş bir sistem, zaten Fordun 90 beygir üretmesindeki amaç, ki bu kesinlikle benim fikrim bir yerlerden duymadı okumadım, dpf maliyetinden kaçmaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

90lık tam emisyon sınırındadır, dpfsiz 110luk geçemiyordur.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Enjektör aynı olamaz, eğer aynı ise 90 lık hiç enjektör bozmamalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benin araç gibi 110 ama dpf siz araç alın kavga çıkmasın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...