İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Rölanti Sorunları


Engin Bilen

Recommended Posts

Ünal Doğar

Rolanti motorunun parça numarasına baktınız mı alırken, aldığınız valf orjinal değilse de yapabilir.Devir takılması valf değişiminden sonra olmuşsa o valfi en kısa zamanda değiştirin, tabi değiştirirlerse.Tesisat işi içinse iyi bir oto elektrikçiye aracı bırakmanız lazım tesisatla ilgili bir sorun varsa bulunması bir günü dahi alabilir.

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Bende de sorun en son egzos da çıktı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Rolanti motorunun parça numarasına baktınız mı alırken, aldığınız valf orjinal değilse de yapabilir.Devir takılması valf değişiminden sonra olmuşsa o valfi en kısa zamanda değiştirin, tabi değiştirirlerse.Tesisat işi içinse iyi bir oto elektrikçiye aracı bırakmanız lazım tesisatla ilgili bir sorun varsa bulunması bir günü dahi alabilir.

Mondeoda o parça pek sorunlu olmuyor hocam. Ben denedim düzelmedi. Hemde 3 tane denedim düzelmemişti.

Hocam MK3 mondeoda motor bölümünde elektrik tesisatından çok hava hortumları var. Opelden sonra bana çok ilginç geldi :)

Bende de sorun en son egzos da çıktı...

Yine hava sorunu :) Nefesini veremediği için sorun vardı. Peki şu anda kesilme devam ediyormu ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Kendi aracımda rölanti düzensizliği sente atlamasından sonra ortaya çıkmıştı ama mondi de aynı durum söz konusu olur mu bilemiyorum..Rölanti valfiniz sağlam bile olabilir bence ehil bir ustaya sente ayarını kontrol ettirin derim.

Büyük ihtimalle. Daha önce sente ayarı yapılmışsa 1/2 diş sente atlaması bile büyük sorun oluşturuyor.

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Mondeoda o parça pek sorunlu olmuyor hocam. Ben denedim düzelmedi. Hemde 3 tane denedim düzelmemişti.

Hocam MK3 mondeoda motor bölümünde elektrik tesisatından çok hava hortumları var. Opelden sonra bana çok ilginç geldi :)

Yine hava sorunu :) Nefesini veremediği için sorun vardı. Peki şu anda kesilme devam ediyormu ?

Ne kesilmesi... nefesi kesilmiyor artık benim koca oğlanın... Yanlız karter havalandırma hortumuna bi bakmam lazım... Sanki biraz iştahsızmış gibi geliyor benim koca oğlan... 4500 devire kadar sanki ağır kaşıyor hızlanmada... ama 4500 den sonra sanki NOS takmış gibi şahlanıyor valla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ne kesilmesi... nefesi kesilmiyor artık benim koca oğlanın... Yanlız karter havalandırma hortumuna bi bakmam lazım... Sanki biraz iştahsızmış gibi geliyor benim koca oğlan... 4500 devire kadar sanki ağır kaşıyor hızlanmada... ama 4500 den sonra sanki NOS takmış gibi şahlanıyor valla...

Emme manifoltu klaperleri iptal edilmiş olabilir ve sorunlu olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk bakılması gereken yer, emme manifoltuna ve motora giren çıkan tüm havalandırma hortumlarıdır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Benim de direksiyonda titreme var. 80-100u gecince bayagi titriyor.

Tekerlerim 2009, eski biraz, rot balans kaymis olabilir diye dusunuyorum. Bayagi rahatsiz ediyor direksiyonun titremesi.

Tekerleri degismeli miyim? Arabanin arkasinda hic kullanilmamis Michelin lastik var 2006 yilinin, 3 tane de ben alayim aynisindan degiseyim dedim ama lastikci olmaz dedi. Olur mu sizce?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benim de direksiyonda titreme var. 80-100u gecince bayagi titriyor.

Tekerlerim 2009, eski biraz, rot balans kaymis olabilir diye dusunuyorum. Bayagi rahatsiz ediyor direksiyonun titremesi.

Tekerleri degismeli miyim? Arabanin arkasinda hic kullanilmamis Michelin lastik var 2006 yilinin, 3 tane de ben alayim aynisindan degiseyim dedim ama lastikci olmaz dedi. Olur mu sizce?

1-direksiyondaki titreme balanstan olabilir.

2-2006 lastiğin ömrü pek uzun olmaz. üretileli 7 yıl olmuş. Tavsiyem 4 lastik değişimi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamam.. krank kasnağı imiş ancak bahsettiğiniz sorunlar volan gibi...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

otomatik araba, ne volantı :s

iyi bir şanzımancıya gidin, türbin su koyveriyor olabilir. kasnaktan titreme yapmaz hele ki o devirde,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Otomatikmiş... Kimse vites kutusuna toz konduramadığı için sorunu başka yerlerde aramışlar :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Tamam.. krank kasnağı imiş ancak bahsettiğiniz sorunlar volan gibi...

Yalnız internette dizel otomatik vites için volan bulamadım. İnternette yoksa çoğu parçacıda da yoktur diye düşünüyorum. Servis yolu mu gözüküyor ?

otomatik araba, ne volantı :s

iyi bir şanzımancıya gidin, türbin su koyveriyor olabilir. kasnaktan titreme yapmaz hele ki o devirde,

Araba 110.000 de normal midir peki?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İnternette volan bulamamış olmanız normal. çünkü otomatik dizelde volan yok...

Ben otomatik olduğunu atlamışım...

Çağlar'ın yorumunu dikkate alın..

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

İnternette volan bulamamış olmanız normal. çünkü otomatik dizelde volan yok...

Ben otomatik olduğunu atlamışım...

Çağlar'ın yorumunu dikkate alın..

Teşekkür ederim. Öyle bir şey olursa tahmini masraf sizce ne kadar olur ?

Yorum bağlantısı
Kemal Nallı

Aracım normale döndü.Meğer bizim mondeo çok da gürültülü değilmiş.

5 adet çıkma sibop itici istanbuldan tanesi 40 TL den satın alındı ve değiştirildi.

Aynı zamanda aracın çekişi de normale döndü.

Meşhur şakırdama sesini artık duymadığım için mutluyum.... :) :)

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Balans icin verdim lastikleri lastikciye, cikardi lastikleri birseyler yapti takti.

Birkac gun normal titremedi ama simdi cok artti. 30'la giderken bile titriyor.

Kollarim titremeye basladi araba yuzunden. Lastik degissem duzelir mi acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Yaman

lastik teller kırılmış olabilir bence de lastik değişimi gerekir diye düşünüyorum

vay be ben de ilk defa fikir belirttim sanırım kendime güvenim geliyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Dama

Öncelikle ilgilenen herkese teşekkürler.Faydalı bilgiler ve yardımlar oldu.Sorunların bazıları çözüldü;

Motordaki rolanti düzensizliği Mehmet Bey'in dediği gibi sente ayarının tam yapılmamasındanmış.

Ayrıca tamire götürdüğüm yer aracın beyninin sıkıntılı olduğunu ve format atılamadığını söyledi ve defalarca yanımda denedi.

Çıkma bi beyin alıp ona format atmayı deneyince tek seferde format attık beyine.

Lpg kalibrasyon ayarını Lpg yetkili servisinde yaptırdık ve lpgde rolanti sorunu kalmadı ancak araç benzinle kullanılırken rolanti dalgalanması devam ediyor yani stop etmeden periyodik bir şekilde devir 1000 ile 2000 arasında gidip geliyor. Bu problem içinde lpg kalibrasyonunu yapan servis benzin kalibrasyonunun yapılması gerektiğini ve bunu ancak ford yetkili servislerinde yapabileceğimizi söyledi.

Yetkili servisler 1 Mayıs nedeniyle kapalı oldukları için bu iş sonraki günlere kaldı.

Gelen ses ile alakalı olarak da aracın motor takozlarının veya akislerin değişmesi gerektiğini fakat yolda bırakmayacak bir sıkıntı olduğunu söyledi. Şimdilik motor alt takozunu değiştirmeyi düşünüyorum eğer ses kesilmezse akislere bakmayı düşünüyorum.

Bir de akisler için revizyon yapan yerler olduğu söylendi. Bunla alakalı ne düşünüyorsunuz? Sağlıklı, ekonomik olur mu?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Lastiklere balans yapıldıktan sonra titremenin kesildiğinden eminmisiniz.Eğer öyleyse lastiklerle ilgili sıkıntı olabilir.Lastiklerinizin durumu nedir

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Murat Bey geçmiş olsun.

Gelen ses seyir halindeki, kasis geçişlerindemi rolantidemi hangi durumda geliyor.

Yorum bağlantısı
Murat Dama

Kasislerde, çukurlarda değil.

Daha ziyade ilk hareket halinde, gaza hızlı basışlarda geliyor.

Düz yolda seyir halinde herhangi bir ses yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Aracı lifte alıp şanzuman takozu veye motor takozuna bakılması gerekli. Değiştirmeden önce bakılarak anlaşılır bildiğim kadarıyla.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...