İçeriğe Yönlendir

Kaliforniya’daki Volkswagen Mezarlığı


Mustafa Yanar

Recommended Posts

Evren Erakçora
11 saat önce, Servet Aydın yazdı:


Evren, yaşam alanında evet, Cx3 ile a3 aynı boyutta. Cx3 yaşam alanı küçük, bagaj küçük. A3 öyle değil. Sedan olanı demiyorum.

Tasarımlar basit gibi görünmesine rağmen akıllıca tasarlanmış. Teknoloji konusunda öncü zaten , turbo araçları ilk kullanan değil ama ulaşılabilir kılıp az yakıt tüketimi ile sunan ilk şirket. Otomatik şanzımanlar kırılsa da , yine çift debriyajı ilk makul fiyata sunan şirket. Tokluk hissi ve sürüş güzel. 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hımm gündeminiz belli oldu :)

Uygun Fatih, ama o hiç kullanmamış olan arkadaş yazmasın :)

Şaka tabiki.

 

O cümlemi tekrar ediyorum.. Çarpıtmadan okursanız sevinirim.. 

 

"Benim anlatmaya çalıştığım da şu.
Satın almamış. kullanmamış, test etmemiş. Sorun yaşamamış. Ama herkeste bir vw kini var. Bu emisyondan önce de böyleydi."

 

Bak ne diyor yukardaki cümle.. Açayım biraz anlamamışsınız.. 

Ben "Satın almamış, kullanmamış, test etmemiş, sorun yaşamamış" biri neden yorum yapıyor demiş miyim... 

Ben "Satın almamış, kullanmamış, test etmemiş, sorun yaşamamış" neden kini var demişim. 

 

Hala bu cümleyi anlamayan arkadaş varsa, daha da açıklayıcı yazabilirim. Cümlemin, yukarıda kurulan cümle ile alakası yok..

Ben gördüklerimi tecrübe ettiklerimi yazarım abi.

İstersen ufak sınıftan başlayayım 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 dakika önce, Fatih Keskin yazdı:

Ben gördüklerimi tecrübe ettiklerimi yazarım abi.

İstersen ufak sınıftan başlayayım 

 

Uygun bir bölümde güzel inceleme yazıları bekliyorum senden.  Senin kadar değişik araç kullanan yoktur muhtemelen. Hatta güzel kıyaslama konuları da yazabilirsin :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Vw konusu da aynı iphone gibi. İki taraf var, iki taraf da birbirini anlamıyor. 

 

Vw güzel araba yapıyor ama mersedes'le kıyaslayanların yaptığı kadar değil. Emmi yazmış zaten, detaylar çok güzel, müşteri odaklı.

Ayrıca ülkemize gelen araçlarda motor ve şanzıman kombinasyonları çok fazla. Yani yine müşteri odaklı. 

Araçları kişiselleştirebiliyorsun ki bu devirde çok önemli bir konu. Bu da bazen beklemeye sebep oluyor ama göze alan bekler.

 

1- Ford öndecen ucuzdu, vw pahalı idi. Bu yüzden ford almıştım. Şimdi ikisi de pahalı. Hangisi işime yararsa onu alırım. Hatta vw uzmanı bacanak var, vw işime daha çok gelir.

2- Emisyon hilesi bana göre eksi puan, bu sebeple almam. Garsonun ya da herhangi bir çalışanın tutumu yüzünden gitmediğim yerler vardır. 

3- Ülke olarak biz firmaya çok değer veriyoruz ama firma bize öyle değil. Yıllarca insanların en çok araç aldığı firmadır ama çivisi bir yok.  (Ondan ya da bundan yok, bu beni ilgilendirmez.)

4- Dsg'de bize de 10 yıl garanti versinler. Ama abd ya da çin gibi bir potansiyel olmadığı için vermezler. Zaten satıyorlar.

 

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
6 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Ne yaparsa yapsın bu firma tam tamına 11,000,000 adet aracı yazılımı ile oynanmış bir şekilde 7 yıl boyunca satmıştır.Yaptığı işin neticesinde söylediği standartların üstünde bir değer ile çevreyi bilerek ve isteyerek daha fazla kirletmeye sebeb olmuştur. Almanlar çalışkandır, dürüsttür ve sağlam mal yaparlar imajının yerine üçkağıçı millettir denilmesine sebeb olduğu için en büyük cezayı kendi ülkesinde alması gerekmektedir. Bu firmanın nesi savunulur hala bir türlü anlayamadım. Beğenen alır kullanır ama bu kadarda fanatiklik olmamalı...

 

Fatih abi benim araba 2009 model.

Firmayı övmedim, fanatiklik içeren bir şey de yazmadım savunmadım da, gördüğüm bir ayrıntıyı yazdım.

4 saat önce, Servet Aydın yazdı:


 

 

 


Bir ilave yapayım. Vag grubu araçların kısa far ampülleri long live serisi kullanılır.

Bir markanın tutulmasını otomobil forumunda tartışmak yersiz. Biz işin daima teknik boyutuna bakıyoruz. Yoldan geçene, cam suyunu koymayı bilmeye sorulur ise gerçek cevaplar alınır.

Emmi, bu arada xds'nin atası Land Rover firması :)

 

 

Bak onu da düşünüp long life takmış :D

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
5 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Far için tampon söktüren reno düşünsün bunu, yazıklar olsun diyorum vw yi ayakta alkışlıyorum.  :)

 

Ayakta alkışlanacak kadar değil yav, ama düşünce güzel.

Tornavidaya bile ihtiyaç duymadan ampul yuvasını görmeye gerek kalmadan değişebiliyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
36 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Vw konusu da aynı iphone gibi. İki taraf var, iki taraf da birbirini anlamıyor. 

 

Vw güzel araba yapıyor ama mersedes'le kıyaslayanların yaptığı kadar değil. Emmi yazmış zaten, detaylar çok güzel, müşteri odaklı.

Ayrıca ülkemize gelen araçlarda motor ve şanzıman kombinasyonları çok fazla. Yani yine müşteri odaklı. 

Araçları kişiselleştirebiliyorsun ki bu devirde çok önemli bir konu. Bu da bazen beklemeye sebep oluyor ama göze alan bekler.

 

1- Ford öndecen ucuzdu, vw pahalı idi. Bu yüzden ford almıştım. Şimdi ikisi de pahalı. Hangisi işime yararsa onu alırım. Hatta vw uzmanı bacanak var, vw işime daha çok gelir.

2- Emisyon hilesi bana göre eksi puan, bu sebeple almam. Garsonun ya da herhangi bir çalışanın tutumu yüzünden gitmediğim yerler vardır. 

3- Ülke olarak biz firmaya çok değer veriyoruz ama firma bize öyle değil. Yıllarca insanların en çok araç aldığı firmadır ama çivisi bir yok.  (Ondan ya da bundan yok, bu beni ilgilendirmez.)

4- Dsg'de bize de 10 yıl garanti versinler. Ama abd ya da çin gibi bir potansiyel olmadığı için vermezler. Zaten satıyorlar.

 

 

VW grubu uygun fiyatlı sayılır, iphone çok pahalı. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
14 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

VW grubu uygun fiyatlı sayılır, iphone çok pahalı. 

Aman bi de o konu açılmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Konu Arif 'in Manchester 'a attığı gole gelince haber verin lütfen. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

her dönem temelsiz fanatiklik olur otomotivde alışığız, gülerek izleriz piyasayı.  11 milyon defa değil 111 milyon defa kandırsa iş pazarlama dehasında biter.

 

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
4 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

 

3- Ülke olarak biz firmaya çok değer veriyoruz ama firma bize öyle değil. Yıllarca insanların en çok araç aldığı firmadır ama çivisi bir yok.  (Ondan ya da bundan yok, bu beni ilgilendirmez.)

4- Dsg'de bize de 10 yıl garanti versinler. Ama abd ya da çin gibi bir potansiyel olmadığı için vermezler. Zaten satıyorlar.

 

 

:good1: :good1:

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Eskiden bende passat hastalığı vardı 3 adet passat Sahibi oldum. B5 kasa B5.5 kasa ve B6 kasa. Bende B5.5 kasadan aldığım keyfi hiç bir arabamdan almadım. Araç 1.8 t otomatik vites on numara araçtı. Ama onu satıp ne zaman B6 passat a geçtim passat aşkı bitti. Vw bize sevdiren 1998 ile 2003 yıllarında Türkiye’ye gelen passat ve golf kasadır. Sonrası sadece vw fanatikliği. Ha ondan sonra mondeo hastalığı başladı. Ve oda bitti. Şimdi evde VW Tiguan var. Vw almanızdaki nedenler
1. ikinci el değeri ve çabuk satılması
2. küçük motor ve yakıt olarak diğerlerinden az yakması
3. Piyasadaki lüks algısı
Ve en önemlisi 86.000 aldım sıfırı şu anda 129.000 çivarı.
Bendeki vw değeri ise 2006 yılında bitti. Sadece ikinci el değeri ve çabuk satıldığı için evin ikinci aracı olarak alıyorum. Ama piyasada bakacak olursanız bazen bir passat BMW ve mercedesten daha kaliteli diyen var. Bunlar tabi bilmeden yapılan yorumlar bende bunlara kızıyorum. Vw sıradan aman aman bir araç değil Türkiye’de tutulmasının tek nedeni ikinci el ve müşteri odaklı bu kadar basit.

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Kim ne derse desin vw iyi araba . Hiç sahibi olmadım arkadaşlarınkine bindim hep ve hepde beğenmişimdir.

fanatiklik ayrı bir olay ülkemizde kendini kandırmaya alışmış o kdar çok adam varki marka fanatiği çok ciddiye almamak lazm

 

Maç izliyoruz quaresma tokat atıyor yumruk sallıyor kırmızı yedi diye hakeme söven arkadaşım var haksız atıldığını düşünüyor napacan iddalaşacanmı bu adamla dogru hakkinizi yediler dedik ?

 

Araba iside boyle bise bazi tipler var nasil inanmissa 5 binden 250 bine kadar surekli polo onerip sinir bozan .  Dayaklik adam cok ?

 

ama pasat vs guzel arabalar masada anahtarida cok dikkat cekici

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Eskiden bende passat hastalığı vardı 3 adet passat Sahibi oldum. B5 kasa B5.5 kasa ve B6 kasa. Bende B5.5 kasadan aldığım keyfi hiç bir arabamdan almadım. Araç 1.8 t otomatik vites on numara araçtı. Ama onu satıp ne zaman B6 passat a geçtim passat aşkı bitti. Vw bize sevdiren 1998 ile 2003 yıllarında Türkiye’ye gelen passat ve golf kasadır. Sonrası sadece vw fanatikliği. Ha ondan sonra mondeo hastalığı başladı. Ve oda bitti. Şimdi evde VW Tiguan var. Vw almanızdaki nedenler
1. ikinci el değeri ve çabuk satılması
2. küçük motor ve yakıt olarak diğerlerinden az yakması
3. Piyasadaki lüks algısı
Ve en önemlisi 86.000 aldım sıfırı şu anda 129.000 çivarı.
Bendeki vw değeri ise 2006 yılında bitti. Sadece ikinci el değeri ve çabuk satıldığı için evin ikinci aracı olarak alıyorum. Ama piyasada bakacak olursanız bazen bir passat BMW ve mercedesten daha kaliteli diyen var. Bunlar tabi bilmeden yapılan yorumlar bende bunlara kızıyorum. Vw sıradan aman aman bir araç değil Türkiye’de tutulmasının tek nedeni ikinci el ve müşteri odaklı bu kadar basit.

B5.5 bambaşka bir araç idi.

İkinci el olarak eskisi kadar hareketli olduğunu sanmam. Referans olarak Göktürk hocanın passat. Sıfır kondisyon ama 6 ay kaldı satılmadan.


Vaktinde tüketicinin piyasayı nasıl etkilediğini gördük. Vag da aynı. Örnek olarak mk3 mondeo.
Forumda yaşam buldu araç. 22bin tl ye alıcı bulmayan 2005 gırtlak dolu araçlar 30 35 bine satıldı. Bizler şöyle iyi böyle sağlam filan deyince
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kalitede bence mersedes bmw vw diye gidiyor. 

Ancak "kalite nedir" konusu önemli.

 

Benim aracın satılmama nedeni otomatik araç çılgınlığı. D sınıfı aracı ekonomik olarak kullanan artık çıkmıyor. Kasaba gençleri felan onlar bakmaya başlıyor. Aklı başında ikinci el alacak adam C sınıfı bakıyor.

Benim aracı sattığım arkadaş da yozgattan bir kasaba genci. efendi çocuk felan ama aile değil yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Kesinlikle fanatizme girmeden ben de iki kelam edeyim. Skoda kodiaq aldım vag grubu 3 ay oldu yaklaşık. Yakıt tüketimi 7-9 litre arasında geziyor girdiğim güzergaha göre. Kullanımı keyifli yormuyor. Skodayı 1 ay kullandıktan sonra eşimin bmw aracı alıp bi yere gitmem gerekti. Bmw de sıfır alındı 2015 senesinde, şu an 9.000 kmde. Bmw işkence geldi bana dar, sert, direksiyon hidrolik değil sanki. Çevirmek falan işkence. Fren desen hissis. Direksiyonun arızalı servise götürelim dedim eşime,  bindi baktı kullandı. Gayet normal dedi. K.biraderde 20.000 km’de 1 yaşında x5 var ona bindim o da aynı, direksiyon sert, fren hissiz. X5 şu an 500.000 tl. Hanımın arabası 130.000 tl. Keyif almayacağım araca o kadar para vermem ben.

Araç karakteristiğidir sert direksiyon fren vs kabul. Yorumum yok buna. 

Skodanın teybinde sorun oldu , arada bir kendini resetliyordu, servisi aradım ,2 gün sonraya randevu verip torpidodaki multimedia üniteyi değiştirdiler. Arada yine resetliyor teyp kendini(kapatıp açıyor) . Tekrar görüştüm servisle, müsait anınızda gelin ana üniteyi değiştirelim dediler. Vakitsizlikten gidemedim ama bundan sonraki aracım da vag olacak muhtemelen. Sevdim aracı. Servisi iyi, kullanımı iyi. Daha ne isteyeyim?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)
26 dakika önce, Cem Işık yazdı:

Kesinlikle fanatizme girmeden ben de iki kelam edeyim. Skoda kodiaq aldım vag grubu 3 ay oldu yaklaşık. Yakıt tüketimi 7-9 litre arasında geziyor girdiğim güzergaha göre. Kullanımı keyifli yormuyor. Skodayı 1 ay kullandıktan sonra eşimin bmw aracı alıp bi yere gitmem gerekti. Bmw de sıfır alındı 2015 senesinde, şu an 9.000 kmde. Bmw işkence geldi bana dar, sert, direksiyon hidrolik değil sanki. Çevirmek falan işkence. Fren desen hissis. Direksiyonun arızalı servise götürelim dedim eşime,  bindi baktı kullandı. Gayet normal dedi. K.biraderde 20.000 km’de 1 yaşında x5 var ona bindim o da aynı, direksiyon sert, fren hissiz. X5 şu an 500.000 tl. Hanımın arabası 130.000 tl. Keyif almayacağım araca o kadar para vermem ben.

Araç karakteristiğidir sert direksiyon fren vs kabul. Yorumum yok buna. 

Skodanın teybinde sorun oldu , arada bir kendini resetliyordu, servisi aradım ,2 gün sonraya randevu verip torpidodaki multimedia üniteyi değiştirdiler. Arada yine resetliyor teyp kendini(kapatıp açıyor) . Tekrar görüştüm servisle, müsait anınızda gelin ana üniteyi değiştirelim dediler. Vakitsizlikten gidemedim ama bundan sonraki aracım da vag olacak muhtemelen. Sevdim aracı. Servisi iyi, kullanımı iyi. Daha ne isteyeyim?

 

cem abi kodiagların son hız nedir hiç denedinmi. geçen izmire gittim dönüşte bursa otoyolunda 120 130 gelirken bitanesi uçak gibi geçti yanımdan c kasa merso ile kapışıyordu çok rahat 200 üstüydü ikiside . 

 

 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
33 dakika önce, Cem Işık yazdı:

Kesinlikle fanatizme girmeden ben de iki kelam edeyim. Skoda kodiaq aldım vag grubu 3 ay oldu yaklaşık. Yakıt tüketimi 7-9 litre arasında geziyor girdiğim güzergaha göre. Kullanımı keyifli yormuyor. Skodayı 1 ay kullandıktan sonra eşimin bmw aracı alıp bi yere gitmem gerekti. Bmw de sıfır alındı 2015 senesinde, şu an 9.000 kmde. Bmw işkence geldi bana dar, sert, direksiyon hidrolik değil sanki. Çevirmek falan işkence. Fren desen hissis. Direksiyonun arızalı servise götürelim dedim eşime,  bindi baktı kullandı. Gayet normal dedi. K.biraderde 20.000 km’de 1 yaşında x5 var ona bindim o da aynı, direksiyon sert, fren hissiz. X5 şu an 500.000 tl. Hanımın arabası 130.000 tl. Keyif almayacağım araca o kadar para vermem ben.

Araç karakteristiğidir sert direksiyon fren vs kabul. Yorumum yok buna. 

Skodanın teybinde sorun oldu , arada bir kendini resetliyordu, servisi aradım ,2 gün sonraya randevu verip torpidodaki multimedia üniteyi değiştirdiler. Arada yine resetliyor teyp kendini(kapatıp açıyor) . Tekrar görüştüm servisle, müsait anınızda gelin ana üniteyi değiştirelim dediler. Vakitsizlikten gidemedim ama bundan sonraki aracım da vag olacak muhtemelen. Sevdim aracı. Servisi iyi, kullanımı iyi. Daha ne isteyeyim?

 

Sıfır aldın.. Epey de para verdin.. Memnun olmana çok sevindim. Yanlış olmasın Bmw alıp mutlu olsan da çok sevinecektim :)

Güle güle kullan inşallah.. 

 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
15 dakika önce, Ali Gök yazdı:

 

cem abi kodiagların son hız nedir hiç denedinmi. geçen izmire gittim dönüşte bursa otoyolunda 120 130 gelirken bitanesi uçak gibi geçti yanımdan c kasa merso ile kapışıyordu çok rahat 200 üstüydü ikiside . 

 

 

Ali benim araç 1.4 benzinli önden çekişli dsg. Rodajda diye 190 üstüne çıkmadım ama çok rahat çıkardı 200 lü hızlara tahmin ediyorum. Fabrika verisi 197 km sanırım ama çok rahat geçebileceğini düşünüyorum ben. Gördüğün 2.0 dizelse onun da son hızı 205 falan sanırım. Test aracıyla 200ü geçtim ben ama 1.4 tsi idi o da.

 

9 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sıfır aldın.. Epey de para verdin.. Memnun olmana çok sevindim. Yanlış olmasın Bmw alıp mutlu olsan da çok sevinecektim :)

Güle güle kullan inşallah.. 

 

Abi inan bmw alsam bu kadar mutlu olmazdım, nedense bu araba beni baya mutlu etti:) daha iyileri senin olur inşallah(2.0 dizel 4x4 dolu olanı gibi)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
15 dakika önce, Cem Işık yazdı:

2.0 dizel 4x4 dolu olanı

:drinks:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cem, aracın kasa yapısı ile senin bedenin uyumlu. Benim için qodiac son alınacak araçlar içinde. Sebebi belli. İçinde kayboldum ya la [emoji16]

Bi de teyp demişsin. Geçen gün geldiğin vakit baksaydık keşke. Tamam duman çıkmayacak

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Duman çıkar abi patlat istersen senden kıymetli değil ya. Trifaze ceryan bulsam beyne bağlarım servet abimin şerefine . Triyak mı taksam acaba arabanın adıyla da uyumlu bak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
B5.5 bambaşka bir araç idi.

İkinci el olarak eskisi kadar hareketli olduğunu sanmam. Referans olarak Göktürk hocanın passat. Sıfır kondisyon ama 6 ay kaldı satılmadan.


Vaktinde tüketicinin piyasayı nasıl etkilediğini gördük. Vag da aynı. Örnek olarak mk3 mondeo.
Forumda yaşam buldu araç. 22bin tl ye alıcı bulmayan 2005 gırtlak dolu araçlar 30 35 bine satıldı. Bizler şöyle iyi böyle sağlam filan deyince

Göktürk hocanın ki abi b5.5 kasa değildi. B6 kasa idi. Ha tabii ki eskisi gibi artık oda satılmaz heralde çünkü 15 yaşında araba artık b5.5 kasalarda
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir müşterimde 5,5 var.. Ekonomik durumu da iyi.. araç 360 bin km olmuş.. Dün konuştuk, Satmıyor. Yeni alacağım araba en az 200 bin lira.. ne gerek var diyor :)

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...