İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Motor Sıcaklığı ve Termostat Sorunları


Alper Koçbıyık

Recommended Posts

Mehmet Kaya
Evet katalizörü açıp baktırdım, "tabir doğru ise sıfır gibi" dendi.

Klima radyatörünün sorunlu olma ihtimalini beğenenler ve beğenmeyenler var iken, benim elimde bu ihtimalin dışında sanırım bir şey kalmadı. Bir de Tunç Bey'in söylediği yağ termostatı.

Servise göre üst kapak açılmadan önce son hamleler. Pek çok ustaya göre ise su eksiltme yapmıyorsa üst kapak açılmaz. Çaresizlik devam ediyor.

Benim ustada üst kapak dedi ama sonradan bunların üst kapak contasının çelik olduğunu düşündü. Ondan sonra zayıf ihtimal dedi.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Benim ustada üst kapak dedi ama sonradan bunların üst kapak contasının çelik olduğunu düşündü. Ondan sonra zayıf ihtimal dedi.

Mehmet Hocam bugün birisi daha, katalizöre bakan Usta da senin gibi normaldir bu dedi. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Mehmet Hocam bugün birisi daha, katalizöre bakan Usta da senin gibi normaldir bu dedi. :good1:

Alper Bey birşey diyemeceğim. Harun ustanın kulanımı sizin kullanımınıza göre normal ise ben hararetin normal olduğunu düşüneceğim :D

Tabiki kontrol ettirmekte fayda var.Çünkü insanın için rahat olması lazım. Buradan yapabileceğim birşey olursa aramanız yeterli.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Ben hala elektrikle ilgili bir arıza olduğunu düşünmüyorum. Belki zaman zaman fanın ikinci hızlı devri devreye girmiyor;

belki de kimsenin ihtimal vermediği km-limanın şase bağlantısı hakikaten problemlidir. Şase bağlantısını sağlayan kabloda ara sıra kesiklik meydana geliyor ve zaman zaman hararete sebep oluyordur.

Alper Bey benim buralarda Mondeo'nun elektrik şemasını bilmiyoruz diye ustalar ellemiyor.

Size tavsiyem klimanın şase bağlantısına bir baktırın.

Bir arkadaşım Opel Vectra ile aynı problemi yaşamış ve servis aküden klimaya bir kablu çektikten sonra sorunu tamamen düzelmiş. Fakat bir elektrikçiyi ikna edip benim arabaya yaptıramadım. Kendi elimden de gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Ben hala elektrikle ilgili bir arıza olduğunu düşünmüyorum. Belki zaman zaman fanın ikinci hızlı devri devreye girmiyor;

belki de kimsenin ihtimal vermediği km-limanın şase bağlantısı hakikaten problemlidir. Şase bağlantısını sağlayan kabloda ara sıra kesiklik meydana geliyor ve zaman zaman hararete sebep oluyordur.

Alper Bey benim buralarda Mondeo'nun elektrik şemasını bilmiyoruz diye ustalar ellemiyor.

Size tavsiyem klimanın şase bağlantısına bir baktırın.

Bir arkadaşım Opel Vectra ile aynı problemi yaşamış ve servis aküden klimaya bir kablu çektikten sonra sorunu tamamen düzelmiş. Fakat bir elektrikçiyi ikna edip benim arabaya yaptıramadım. Kendi elimden de gelmiyor.

Bir şansımı denerim. Mutlaka şema gerekiyorsa bilmem, ama motor fanının kömürünü değiştiren elektrikçim uğraşır gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Ben hala elektrikle ilgili bir arıza olduğunu düşünmüyorum.

>Düşünüyorum demek istemiştim. Yanlış yazmışım. Anlamışsınız siz onu

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Ben hala elektrikle ilgili bir arıza olduğunu düşünmüyorum. Belki zaman zaman fanın ikinci hızlı devri devreye girmiyor;

Bakın bu doğru olabilir. Çünkü 1. kademe 95 den sonra ikinci kademe 110 üstü galiba tam bilmiyorum. VEctrada bu şekildeydi 90 -115 olabilir.Alper bey Kmaraş'a geldiğinizde bir elektrikçim var ona gösterelim isterseniz. Yolunuz düşerse buyrun gelin gösterelim. Ben elektrikçime güveniyorum çünkü bizim araçların koltuk ısıtmasını falan söküp takıyorlar. BMW Mercedes dağıtıp geri topluyorlar. Gelir seniz gösteririz. İkinci devri girmiyor olabilir.

SAygılarımla.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Bakın bu doğru olabilir. Çünkü 1. kademe 95 den sonra ikinci kademe 110 üstü galiba tam bilmiyorum. VEctrada bu şekildeydi 90 -115 olabilir.Alper bey Kmaraş'a geldiğinizde bir elektrikçim var ona gösterelim isterseniz. Yolunuz düşerse buyrun gelin gösterelim. Ben elektrikçime güveniyorum çünkü bizim araçların koltuk ısıtmasını falan söküp takıyorlar. BMW Mercedes dağıtıp geri topluyorlar. Gelir seniz gösteririz. İkinci devri girmiyor olabilir.

SAygılarımla.

Mehmet Hocam, böyle bir sorun, motor fanı değiştirildiğinde düzelmez miydi? Bildiğimden değil, ben her ihtimali değerlendirmek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Mehmet Hocam, böyle bir sorun, motor fanı değiştirildiğinde düzelmez miydi? Bildiğimden değil, ben her ihtimali değerlendirmek istiyorum.

Geçen bir focus gördüm serviste fan bir çalışıyor bir çalışmıyordu. Usta fana gelen kablonun soketi ile oynayınca fan çalışıyor bırakınca fan çalışmıyordu. Gerçi harun ustalar senin aracın fanının devreye girmesinii denediler ancak o birinci kademe fanın devresini kontrol ettiler. Tabiki bu bir ihtimal olarak düşünülüyor. bakın bu durum bir sorun ise çok basit bir çözümü olacak gibime geliyor. Geçen forumda focusu olan bir arkadaş aracın rolanti sorunu için çok masraf yaptığını ve 2 yıl sıkıntı çektiği sonrada küçücük 10 tl lik bir siboptan olduğunu görünce şok olmuştu. Aslında 120 dereceye çıktığında durup bakmak lazım klimayı kapatıp aracın fan sesini dinleyip nasıl döndüğüne bakmak lazım. Yani yüksek devirdemi dönüyor yoksa normal devirdemi. Bunuda anlamak için hararet yükseldiğinde sağ çekin klimayı kapatın ve arac çalışır haldeyken fan sesini dinleyin ve bir süre bu şekilde dinleyin.Fanın devri bir süre sonra düşecektir. Baktınız sıcaklık düşüpte fan sesi sabit ise fanın ikinci kademesi çalışmıyor demektir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Geçen bir focus gördüm serviste fan bir çalışıyor bir çalışmıyordu. Usta fana gelen kablonun soketi ile oynayınca fan çalışıyor bırakınca fan çalışmıyordu. Gerçi harun ustalar senin aracın fanının devreye girmesinii denediler ancak o birinci kademe fanın devresini kontrol ettiler. Tabiki bu bir ihtimal olarak düşünülüyor. bakın bu durum bir sorun ise çok basit bir çözümü olacak gibime geliyor. Geçen forumda focusu olan bir arkadaş aracın rolanti sorunu için çok masraf yaptığını ve 2 yıl sıkıntı çektiği sonrada küçücük 10 tl lik bir siboptan olduğunu görünce şok olmuştu. Aslında 120 dereceye çıktığında durup bakmak lazım klimayı kapatıp aracın fan sesini dinleyip nasıl döndüğüne bakmak lazım. Yani yüksek devirdemi dönüyor yoksa normal devirdemi. Bunuda anlamak için hararet yükseldiğinde sağ çekin klimayı kapatın ve arac çalışır haldeyken fan sesini dinleyin ve bir süre bu şekilde dinleyin.Fanın devri bir süre sonra düşecektir. Baktınız sıcaklık düşüpte fan sesi sabit ise fanın ikinci kademesi çalışmıyor demektir.

Saygılarımla.

:D haklısın 2 seviye fan çalışıyor mu, hala bilmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
:) haklısın 2 seviye fan çalışıyor mu, hala bilmiyoruz.

Aslında onu Harun ustaya söyledim. Kaza olan yer vardı ya giderken dedim. Sağ çekip bakalım fanlar çalışıyormu diye o duymadı galiba. Ama orada bir elektrikçi ile test edebilirsiniz.Siz bile test edebilirsiniz.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Aslında onu Harun ustaya söyledim. Kaza olan yer vardı ya giderken dedim. Sağ çekip bakalım fanlar çalışıyormu diye o duymadı galiba. Ama orada bir elektrikçi ile test edebilirsiniz.Siz bile test edebilirsiniz.

Saygılarımla.

Maalesef onu da test ettim ve sonuç aynı yani çalışıyor...

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
(düzenlendi)

Fandan olması neredeyse imkansız, çünkü sizlerin bahsettiğinden anladığım bu araçlar 90-100 vs veya üstü hızlarda giderken hararet yapıyor. 100 vs gibi bir hızla giderken sağlıklı bir araç normalde hiç fan açmaz, önden gelen rüzgar yeterlidir.

Fan düşük hızlarda veya dur kalk trafiğinde genelde devreye girer.

tarihinde Tun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık

Gerçekten bu sorun beni depresyona sokacak. Ancak depresyonda arabamı satarım. Sürekli okuyorum, bilgim arttı, ancak sorunum değişmedi. Değerli ustalarımızdan önerisi olan yok mu?

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
yağ soğutucu :rolleyes:

Tunç Bey bir parça siparişi verdim ama verdiğiniz resimdeki (oil valve yazan) numaradan termostat çıkmakta, ben de yağ soğutucu kutu ile birlite siparişini verdim. Haftaya ancak gidebileceğim Maraş'a... Çözerse de, çözmez ise de :rolleyes: önerileriniz için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
(düzenlendi)
Tunç Bey bir parça siparişi verdim ama verdiğiniz resimdeki (oil valve yazan) numaradan termostat çıkmakta, ben de yağ soğutucu kutu ile birlite siparişini verdim. Haftaya ancak gidebileceğim Maraş'a... Çözerse de, çözmez ise de :nazar: önerileriniz için teşekkürler...

doğru , zaten o parça yağ soğutucu termostatı.umarım çözüm olur, çünkü sizin anlattıklarınızdan ve yaptıklarınızdan sonra geriye kalan tek alternatif bu oldu. inşallah boşa kürek çekmiyoruzdur.

tarihinde Tun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
(düzenlendi)
doğru , zaten o parça yağ soğutucu termostatı.umarım çözüm olur, çünkü sizin anlattıklarınızdan ve yaptıklarınızdan sonra geriye kalan tek alternatif bu oldu. inşallah boşa kürek çekmiyoruzdur.

İnşallah :kihkih:

Tunç Bey bu parça ile ilgili sadece yabancı forum sitelerinde bir şeyler yazıyor. Siz nasıl tecrübe ettiniz?

tarihinde Alper Ko tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
bu tarz bir problem bizim abinin balina kasa mercedesinde olmuştu uğraş didin bir türlü cözemediler geçici olarak fandan bir anahtar çektiler baktı abi fan açması gerekirken açmadı direk düğmeye basıyordu 300 benzinli motor hemen soğuyordu uzun yolda 120 ile giderken araba zaten 2300 devirde olurdu hiç hararet kalkmazdı fana müdahaleyi şehir içinde kullanırdı

Düşünmedim değil ama benim şehir içinde hemen hemen hiç sıkıntım olmuyor, hemen daima uzun yolda zorlama durumlarında oluyor.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Geçen hafta ustaları bindirip, Allah ne verdiyse yokuş yukarı zorladım. Hararet Bana mısın dememiş, milimmoynamamıştı. Hatta ustalar aracın çekis ve yol tutuşuna hayran kalmışlardı.

Dün Ankara'ya gidip geldim. Aynı zamanda yol da burnumdan geldi. 2.700 devir üzerine çıktımda hararet yükseldi. Devri düşürdükçe de, hararet indi. Klimayı kapağında daha kolay indi. Geçen haftakiyle bu haftaki hava sıcaklıkları aynıydı: 29 derece. İşin ilginci Ankara içersinde 37-38 derece sıcaklık görünüyordu. Uzun süre trafikte dur-kalk yaptım ve klima hep açıktı. Hararet hiç yükselmedi. Zaten şehiriçinde hiç yükselmemişti.

Yüksek devirlerde soğutmayı sağlayan ekipmanlardan birisi bazen çalışıyor, bazen de çalışmıyor. Ama hangisi?

tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Geçen hafta ustaları bindirip, Allah ne verdiyse yokuş yukarı zorladım. Hararet Bana mısın dememiş, milimmoynamamıştı. Hatta ustalar aracın çekis ve yol tutuşuna hayran kalmışlardı.

Dün Ankara'ya gidip geldim. Aynı zamanda yol da burnumdan geldi. 2.700 devir üzerine çıktımda hararet yükseldi. Devri düşürdükçe de, hararet indi. Klimayı kapağında daha kolay indi. Geçen haftakiyle bu haftaki hava sıcaklıkları aynıydı: 29 derece. İşin ilginci Ankara içersinde 37-38 derece sıcaklık görünüyordu. Uzun süre trafikte dur-kalk yaptım ve klima hep açıktı. Hararet hiç yükselmedi. Zaten şehiriçinde hiç yükselmemişti.

Yüksek devirlerde soğutmayı sağlayan ekipmanlardan birisi bazen çalışıyor, bazen de çalışmıyor. Ama hangisi?

Her anlattığınız ile durum aynı bende de.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yeni gördüm konuyu, anlaşılan (kaçırdığım yer olabilir) soğutma sistemi ile ilgili herşey değişmiş/kontrol edilmiş ama ibrenin hareketinde hiçbir değişiklik yok, yani motor yükü ile ilgili olabilir

1. Kompresyon testi yapılmalı ki iç mekanik hakkında fikir versin (dieselde kızdırma bujşsş sökğlerek yapılıyor biraz zahmetli ve ücretli, çoğu yerde yapamaz, bosch servisi bulmalı)

2. Ids ile manuel olarak fan j-kontrol edilebilir, belki bir zaman çalışmamazlık yapıyordur? 300balina kasada düğme takmak kolay ama tdci motorda beyin kumandalıdır, fana dışardan elektriksel müdahele edilemez, baeyin zarar görebilir.

3. Antifriz kontrolünü hatta yenileme yapılabilir. Oranı düşük tutularak

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Her anlattığınız ile durum aynı bende de.

Bir de şunu fark ettim: Aracı ilk çalıştırmadan hemen sonra bu olay olmuyor. Yani sabah çalıştırdıktan sonra hararet 5-10 dakika sonra normal seviyeye ulaşsa ve ben ondan sonra zorlamaya başlasam dahi hararet yükselmiyor.

Yarım saat bir saat gibi sürekli kullanımdan sonra bu olay gerçekleşmeye başlıyor.

Biraz önce Kastamonu'dan çıkıp, İnebolu'ya geldim. Bastıra bastıra dağ yollarından geçtim. Tık demedi. Dönüşte tekrar bakacaz :kihkih:

Yeni gördüm konuyu, anlaşılan (kaçırdığım yer olabilir) soğutma sistemi ile ilgili herşey değişmiş/kontrol edilmiş ama ibrenin hareketinde hiçbir değişiklik yok, yani motor yükü ile ilgili olabilir

1. Kompresyon testi yapılmalı ki iç mekanik hakkında fikir versin (dieselde kızdırma bujşsş sökğlerek yapılıyor biraz zahmetli ve ücretli, çoğu yerde yapamaz, bosch servisi bulmalı)

Galiba ihtimallerin en kötüsü bu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...